نتایج جستجو
از الکتاب
- عيسى به ميان مردم نازل مىشود حال آنكه امام مردم از مردم است. اين روايت راجع به نزول حضرت عيسى است در زمان مهدى «عليهالسلام». در الميزان ج 5 ص 152 فرموده:۲۹ کیلوبایت (۳٬۰۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- و مورد نزول آن توضيح اينكه وعده استخلاف در آيه ، جز با اجتماعى كه با ظهور مهدى (ع ) بر پا مىشود با هيچ مجتمعى قابل انطباق نيست رواياتى در شاءن نزول آيات۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- و مورد نزول آن توضيح اينكه وعده استخلاف در آيه ، جز با اجتماعى كه با ظهور مهدى (ع ) بر پا مىشود با هيچ مجتمعى قابل انطباق نيست رواياتى در شاءن نزول آيات۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- مخالفان را از ياد نبريم. خامساً؛ عمر جهان تمام نشده و با آمدن و ظهور حضرت مهدى تمام اهداف حق عملى خواهد شد. 1- يارى شدن انبيا، سنّت الهى است. «سَبَقَتْ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۶۷ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- السلام ) (رواياتواقول مختلف درباره آن جناب و سرگذشت او) روايتى طولانى از امام باقر عليه السلام درنقل داستان ادريس پيامبر(ع ) روايتى در معناى آيه ((و رفعنا۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- الْمِيعادَ*، وعده الهى تخلفپذير نيست و البته بايد واقع شود، و آن زمان ظهور مهدى موعود، پسر امام حسن عسكرى عليه السّلام حضرت حجت عجل اللّه فرجه مىباشد؛ چنانچه احاديث۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۵ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۶
- »: به زودی خواهی دید و متوجّه خواهی شد. شأن نزول آیات ۵ تا ۷: سید ابوالحمد مهدى بن نزار الحسینى بعد از نه واسطه از ضحاک بن مزاحم و نیز محمد بن العباس هم۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۱۴ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۲
- مخالفان را از ياد نبريم. خامساً؛ عمر جهان تمام نشده و با آمدن و ظهور حضرت مهدى تمام اهداف حق عملى خواهد شد. 1- يارى شدن انبيا، سنّت الهى است. «سَبَقَتْ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۱۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- اسلام و صفات او خبر و بشارت دهند و به آنان فرمان تصديق آن حضرت را بدهند». «2» امام صادق عليه السلام فرمود: «مراد از «جاءَكُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ» پيامبر اسلام۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- پيامرسان الهى باشد. «يُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ» چنانكه امام جواد و امام هادى و امام زمان عليهم السلام در كودكى به امامت رسيدند. 3- آنجا كه خدا بخواهد،۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- علامتِ روشن پس از پيامبر، امام حسين عليه السلام است كه پيامبر دربارهاش فرمود: «حسين از من است و من از حسين». امام صادق و امام رضا عليهما السلام نيز مىفرمايند:۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- او از امام کاظم علیهالسلام نقل نماید که فرمود: این آیات درباره رسول خدا صلی الله علیه و آله و امام على علیهالسلام و حضرت فاطمه علیهاالسلام و امام حسن و۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- رواياتى در مورد رزاق بودن خداى تعالى و تقدير روزى براى همه دو روايت از امام باقر و امام صادق (عليهما السلام )، مربوط به طلب روزىحلال از راه كار و تلاش چند۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- قُلْ مَنْ يَرْزُقُکُمْ مِنَ... (۰) شأن نزول آیات ۵ تا ۷: سید ابوالحمد مهدى بن نزار الحسینى بعد از نه واسطه از ضحاک بن مزاحم و نیز محمد بن العباس هم۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۷۳ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۲
- الْحَقُّ ...) و قیام حضرت مهدی (عج): در بعضی از روایات جمله «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ» به قیام حضرت مهدی- عج- تفسیر شده است. امام باقر علیه السّلام فرمود:۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- ابى طالب عليه السّلام را به هفت اسم: يا صديق، يا عادل، يا عابد، يا هادى، يا مهدى، يا فتى، يا على؛ تو و شيعيان تو بسوى بهشت باشند. ابن المغازلى فى المناقب۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
- در ثواب الاعمال و مجمع از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه سوره فجر را در نمازهاى واجب و مستحب خودتان بخوانيد آن سوره امام حسين عليه السّلام است كسيكه۳۴ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- در ثواب الاعمال و مجمع از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه سوره فجر را در نمازهاى واجب و مستحب خودتان بخوانيد آن سوره امام حسين عليه السّلام است كسيكه۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۶۳ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۳
- بِالْمُهْتَدِینَ»: (نگا: انعام / نحل / نجم / ). شأن نزول آیات ۵ تا ۷: سید ابوالحمد مهدى بن نزار الحسینى بعد از نه واسطه از ضحاک بن مزاحم و نیز محمد بن العباس هم۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۳
- ميرسد ولى قمّى ره و در بصائر از امام باقر عليه السّلام نقل نموده كه مراد از نبأ عظيم امير المؤمنين عليه السّلام است و از امام صادق عليه السّلام نقل شده كه۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۳
- صفحه 277 در كافى از امام صادق عليه السّلام روايت نموده كه خداوند ائمه را اركان زمين قرار داد كه مبادا حركت دهد اهلش را و در اكمال از امام باقر عليه السّلام۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- صفحه 277 در كافى از امام صادق عليه السّلام روايت نموده كه خداوند ائمه را اركان زمين قرار داد كه مبادا حركت دهد اهلش را و در اكمال از امام باقر عليه السّلام۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- زبور و فرقان و غيرها بشارت قدوم مهدى و پيروان او را داديم و ممكن است مراد همان زبور حضرت داود باشد چنانچه در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- زبور و فرقان و غيرها بشارت قدوم مهدى و پيروان او را داديم و ممكن است مراد همان زبور حضرت داود باشد چنانچه در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- هرگز، هميشه خدا نقل داد مرا در اصلاب طيبه به ارحام طاهره در حالتى كه هادى و مهدى بودهاند تا آنكه اخذ فرمود خدا به نبوت عهد مرا و به اسلام ميثاق مرا و بيان۴۲ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- معصوم بوده و ولايت امور بشر به عهده او باشد و او كسى جز امام معصوم نيست كه در زمان ما، حضرت مهدى عليه السلام مىباشد و فرشتگان در شب قدر شرفياب محضرش مىشوند۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۵۹ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۳
- صفحه 277 در كافى از امام صادق عليه السّلام روايت نموده كه خداوند ائمه را اركان زمين قرار داد كه مبادا حركت دهد اهلش را و در اكمال از امام باقر عليه السّلام۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- ((و لوترى اذ فزعوا)) ناظر بر فرو رفتن لشكرسفيانى در زمين (در زمان ظهور حضرت مهدى ((عج )) ) مى باشد آيه و ترجمه تفسير: نكته ها: ۱ - انفاق مايه فزونى است نه۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- امير المؤمنين (ع) جنگ نمود و بالاخره بسلطنت رسيد و امام حسن (ع) را مسموم كرد و بعد از او پسرش يزيد امام حسين (ع) را شهيد نمود و كينه ديرينه را بروز داد و۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- اذيّت و آزار اقوامشان و تأسيس و تقرير نمودند شريعت حقه الهيّه را در كافى از امام صادق عليه السّلام در ذيل اين آيه نقل نموده كه ايشان حضرت نوح و ابراهيم و۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۸۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۱
- اذيّت و آزار اقوامشان و تأسيس و تقرير نمودند شريعت حقه الهيّه را در كافى از امام صادق عليه السّلام در ذيل اين آيه نقل نموده كه ايشان حضرت نوح و ابراهيم و۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۱۰ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۱
- ((و لوترى اذ فزعوا)) ناظر بر فرو رفتن لشكرسفيانى در زمين (در زمان ظهور حضرت مهدى ((عج )) ) مى باشد آيه و ترجمه تفسير: نكته ها: ۱ - انفاق مايه فزونى است نه۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- ((و لوترى اذ فزعوا)) ناظر بر فرو رفتن لشكرسفيانى در زمين (در زمان ظهور حضرت مهدى ((عج )) ) مى باشد آيه و ترجمه تفسير: نكته ها: ۱ - انفاق مايه فزونى است نه۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- زبور و فرقان و غيرها بشارت قدوم مهدى و پيروان او را داديم و ممكن است مراد همان زبور حضرت داود باشد چنانچه در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- رواياتى در مورد رزاق بودن خداى تعالى و تقدير روزى براى همه دو روايت از امام باقر و امام صادق (عليهما السلام )، مربوط به طلب روزىحلال از راه كار و تلاش چند۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- ميان نشاءه دنيا و نشاءه قيامت و نيز بين عالم برزخ و عالم دنيا روز ظهور حضرت مهدى (ع ) و روز رجعت و روز قيامت مراتب مختلف يك حقيقت تفسیر آیات «208» يا أَيُّهَا۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- چهارم، از امامين امام باقر|باقر و امام صادق|صادق عليهماالسلام و نيز از حذيفه و عمار و ابن عباس روايت شده كه درباره اهل بصره و كسانى كه با امام على مرتضى عليهالسلام۸۹ کیلوبایت (۷٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اطعام كنيد. امام صادق عليه السلام فرمود: مراد از «أَيَّامٍ مَعْلُوماتٍ» ايام تشريق، يعنى روزهاى 11 و 12 و 13 از ماه ذىالحجة است. «1» امام صادق عليه السلام۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- اصحاب كهف باشد و روايت منقوله از امام صادق عليه السّلام در شأن نزول مؤكّد اينمعنى است و شمّهاى از حالات آنها را هم امام عليه السّلام در آن روايت نقل فرموده۵۸ کیلوبایت (۵٬۶۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- باشد، مايهى بركت است و اگر براى كفّار باشد، ناپايدار و وسيلهى قهر الهى است. امام صادق عليه السلام فرمودند: گاهى بندهاى از خداوند حاجت و تقاضايى دارد و خداوند۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- زبور و فرقان و غيرها بشارت قدوم مهدى و پيروان او را داديم و ممكن است مراد همان زبور حضرت داود باشد چنانچه در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- ۴ - حق پيروز است و باطل نابود است ۵ - آيه جاء الحق ... و قيام مهدى (عليه السلام ) وَ قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِي مُخْرَجَ۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- برخى از علماء به روايات فوق الذكر روايتى كه در آن ((اتى امر الله )) به ظهور مهدى عليه السلام تطبيق شده است رواياتى درباره حكم شرعى بول و گوشت چهارپايان دو۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- اصحاب كهف باشد و روايت منقوله از امام صادق عليه السّلام در شأن نزول مؤكّد اينمعنى است و شمّهاى از حالات آنها را هم امام عليه السّلام در آن روايت نقل فرموده۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- صفحه 277 در كافى از امام صادق عليه السّلام روايت نموده كه خداوند ائمه را اركان زمين قرار داد كه مبادا حركت دهد اهلش را و در اكمال از امام باقر عليه السّلام۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- زبور و فرقان و غيرها بشارت قدوم مهدى و پيروان او را داديم و ممكن است مراد همان زبور حضرت داود باشد چنانچه در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه۵۲ کیلوبایت (۴٬۸۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- دوران كهولت، مربوط به افراد عادّى است، وگرنه اولياى خدا نظير حضرت نوح و حضرت مهدى عليهما السلام كه براى مسئوليّتى عمر طولانى دارند، هرگز گرفتار غفلت و سستى۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- كه وقتى عذاب سبحانى نازل گردد، ابرار و اشرار را فرا گيرد. در كافى- از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام مروى است كه در ذيل حديثى قال: انّ اللّه عزّ و جلّ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- آن با روايات ديگر رواياتى متضمن ذكر اسماء اصحاب كهف اصحاب كهف ياران حضرت مهدى (عج )اند گفتارى در چند فصل پيرامون اصحاب كهف وسر گذشت ايشان ۱ - داستان اصحاب۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- سراغشان آمد جز نفرت چيزى از خود نشان ندادند. خدا نكند كسانى كه در انتظار حضرت مهدى (عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف) به سر مىبرند و مىگويند: اگر بيايد ما چنين۴۲ کیلوبایت (۳٬۴۳۸ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
- اسرائيل واقع شده بدون كم و زياد در اين امت بوقوع خواهد پيوست و در جوامع از امام سجاد عليه السّلام نقل نموده كه قسم بخداوندى كه محمد صلّى اللّه عليه و اله۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- ..; عمروبن عبید (از علماى عامه) وارد بر امام صادق(ع) شد و گفت: دوست دارم گناهان کبیره را از قرآن بشناسم. امام فرمود: آرى، بزرگ ترین گناه کبیره شرک به خداوند۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- برخى از علماء به روايات فوق الذكر روايتى كه در آن ((اتى امر الله )) به ظهور مهدى عليه السلام تطبيق شده است رواياتى درباره حكم شرعى بول و گوشت چهارپايان دو۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- از افراد متعارف و در روايت عياشى ره از امام باقر عليه السّلام تصريح به اين معنى شده و در روايت قمّى ره از امام صادق عليه السّلام كه در بدو قصه ذكر شد اين۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- حضرت عيسى (ع ) روايتى در مورد كيفيت بالا بردن عيسى (ع ) به آسمان روايتى از امام رضا (ع ) درباره قضيه حضرت عيسى (ع ) بحث روايتى ديگر در معناى محدث فرق ميان۳۸ کیلوبایت (۲٬۸۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- آن با روايات ديگر رواياتى متضمن ذكر اسماء اصحاب كهف اصحاب كهف ياران حضرت مهدى (عج )اند گفتارى در چند فصل پيرامون اصحاب كهف وسر گذشت ايشان ۱ - داستان اصحاب۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- برخى از علماء به روايات فوق الذكر روايتى كه در آن ((اتى امر الله )) به ظهور مهدى عليه السلام تطبيق شده است رواياتى درباره حكم شرعى بول و گوشت چهارپايان دو۴۴ کیلوبایت (۴٬۰۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- مخفى كردن ندامت، ولى با توجّه به حديثى كه از امام صادق عليه السلام وارد شده، مراد همان مخفى كردن ندامت است. امام صادق عليه السلام در پاسخ اين سؤال كه نگاه۶۱ کیلوبایت (۴٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۲۱۷ (رده امام على عليه السلام)بخشيده. ۵ و ۶ و ۷- دو سبط كه حسن و حسين باشند و مهدى (ع) كه خدا هر كدام از ما خاندان را خواهد او را مهدى سازد، سپس اين آيه را خواند (۶۹ سوره نساء): «هر۱۸ کیلوبایت (۱٬۱۳۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۶
- روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۱ (رده امام محمّد باقر عليه السلام)بن الحكم عن داود العجلي عن زراره عن حمران عن ابي جعفر ع قال : از حمران از امام باقر (ع): به راستى خدا تبارك و تعالى چون خلق را آفريد آن خوشگوارى آفريد۲۰ کیلوبایت (۱٬۳۳۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- بابويه به اسناد خود از حضرت عبد العظيم الحسنى عليه السلام فرمود: خدمت حضرت امام على النقى عليه السلام سؤال نمودم از ذو الكفل و اسم او و آيا از مرسلين بوده؟۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- هيچ كس نمىتواند آن را بياورد. امام باقر عليه السلام (در تأويل آيه) فرمود: اگر امام شما غايب باشد چه كسى براى شما امام ظاهر مىفرستد كه اخبار آسمانها۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۰۲ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۷
- محمد»: ((اين آيه درباره مهدى آل محمد (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) مى باشد)). در تفسير «روح المعانى » و بسيارى از تفاسير شيعه از امام سجاد (عليه السلام )۳۸ کیلوبایت (۴٬۴۴۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۷۳۶ (رده امام حسن مجتبى عليه السلام)داد و وى آن را به كسى كه بعد از او است بدهد و سپس به همين طريق تا قيام مهدى (ع). امام صادق عليه السلام فرمود: خداى عز و جل پيش از وفات پيغمبر، مكتوبى بر او۱۸ کیلوبایت (۱٬۲۴۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- «اينما تكونوا يات بكم الله جميعا» به اصحاب مهدى (عليه السلام ) تفسير شده است . از جمله در كتاب روضه كافى از امام باقر (عليه السلام ) مى خوانيم كه بعد از ذكر۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۳۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۱
- خدمت را ميدهد ولى قدر متيقّن دو بال است كه بيكى اخذ و بديگرى اعطاء نمايند از امام صادق عليه السّلام روايت شده كه خداوند ملائكه را مختلف آفريده پيغمبر صلى اللّه۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۱
- سليمه خالى از اوهامند چنانچه در كافى از امام كاظم عليه السّلام نقل شده كه اين بشارت براى اهل عقل و فهم است و از امام صادق عليه السّلام براويان احاديث ائمه۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- اشاره به ياران مهدى (عليه السلام ) گرفته شده است ، به اين ترتيب معنى آيه نخستين چنين مى شود: اگر ما مجازات اين ستمگران و بدكاران را به قيام مهدى و يارانش واگذار۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۳۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
- پيروزى مسلمانان بدون خونريزى مىشود. در حديث مىخوانيم: سه لشكر براى يارى حضرت مهدى عليه السلام مىآيند، لشكرى از فرشتگان، لشكرى از مؤمنان و ايجاد رعب و وحشت۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۲۶ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۴
- روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۲۳۷ (رده امام على عليه السلام)الأسود را در آنجا نصب كنند، و البتّه زمانى چنين خواهد شد كه اينجا نمازگاه مهدى از فرزندان من گردد و محلّ نماز هر مؤمنى باشد و هيچ مؤمنى بر روى زمين نباشد۹ کیلوبایت (۳۰۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۶
- آنها هم حاضر به واگذارى خانه خود نبودند) در اين باره از امام صادق (عليه السلام ) سؤ ال كرد، امام فرمود: غمناك مباش در اين باره دليل روشنى است كه مى توانى۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۹ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۷
- سليمه خالى از اوهامند چنانچه در كافى از امام كاظم عليه السّلام نقل شده كه اين بشارت براى اهل عقل و فهم است و از امام صادق عليه السّلام براويان احاديث ائمه۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۴۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- هستند اگر چه آن پيروى شيطان و موجب دخول در آتش سوزان جهنّم باشد قمّى ره از امام باقر عليه السّلام نقل نموده كه او نضر بن حارث بود پيغمبر صلّى اللّه عليه۳۷ کیلوبایت (۲٬۸۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- روایت:الکافی جلد ۴ ش ۱۵۰ (رده امام جعفر صادق عليه السلام)تَتِمَّةُ كِتَابُ الزَّكَاة علي بن ابراهيم عن ابيه عن ابن فضال عن علي بن عقبه عن مهدي عن ابي الحسن موسي ع قال :۳ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۵
- به ما رسيده ، آيه اخير به ظهور حضرت مهدى (عليه السلام ) و عدل جهان گستر او تفسير شده است ، از جمله در حديثى از امام باقر (عليه السلام ) در تفسير اين آيه۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۵ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۹
- بروايت اميرالمؤ منين (ع ) (درباره اعتقاد به ودت عددى خداوند و رد آن در سخنان امام على (ع )) تفسیر آیات وَ حَسِبُوا أَلَّا تَكُونَ فِتْنَةٌ فَعَمُوا وَ صَمُّوا۵۰ کیلوبایت (۳٬۸۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- حكومت مهدى (عليه السلام ) (ارواحنا فداه ) حكومتى است جهانى و مسلما گسترده تر از حكومت سليمان ، روشن مى شود. زيرا با تمام وسعتى كه حكومت حضرت مهدى (عليه۳۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۸
- عياشى از امام صادق (عليه السلام ) روايت آمده كه فرمود: عفو به معناى حد متوسط است . ترجمه تفسير الميزان جلد ۲ صفحه ۳۰۱ و در تفسير عياشى از امام باقر و امام۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۸ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
- اين امير حضرت مهدى (عج ) است به طورى كه از احاديث ديگر استفاده مى شود) مى گويد: بيا تا با تو نماز بگذاريم ، مى گويد: نه بعضى از شما امام و امير بعض ديگريد۳۷ کیلوبایت (۴٬۳۹۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۶
- مكتب ابوسفيانند و تفاله هاى عصر جاهليتند و بر ضد طرفداران حق در آستانه قيام مهدى خروج مى كنند) و لشكر او شده است كه آنها به هنگام حركت به سوى مكه به قصد تسخير۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۳۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۵
- ماند اين است كه در روايات متعددى كه در تفسير على بن ابراهيم از امام باقر و امام صادق و امام ابوالحسن (موسى بن جعفر(عليه السلام ) نقل شده مى خوانيم كه در۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۸۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۲
- ضعف روايت روضه كافى هم روشن مى شود زيرا روضه كافى به سند خود از ابى حمره از امام باقر (عليه السلام ) روايت كرده كه فرمود: خداى تعالى به آدم عهد كرد كه نزديك۴۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۱ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- و در تفسير برهان، از برقى، از پدرش، از ابن ابى عمير، از هشام بن سالم، از امام صادق «عليه السلام» روايت كرده كه در تفسير آيه «لو تعلمون علم اليقين» فرموده:۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۲۰:۰۴
- كنند، و اگر در آن روز يا در آن شب بميرد شهيد مرده است ». و در حديث ديگرى از امام صادق مى خوانيم من قراء اذا امسى الرحمن و الحشر وكل الله بداره ملكا شاهرا۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۷
- از آن است كه انسان جان خود را به خطر بيندازد. در روايتى نيز مى خوانيم كه امام به هنگام شدت تقيه و احساس خطر از ناحيه خلفاى بنى عباسى فرمود و الله افطر۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۷۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۳
- سخن «فخر رازى» كه گفته است مراد از «متقين»، كسانى اند كه از شرك بپرهيزند امام رازى در تفسير جمله مورد بحث گفته: منظور از متقين در آيه شريفه كسانی اند كه۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۹ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
- مخالفانشان الگوى بسيار زنده اى براى اين مبحث است ، به عنوان نمونه به آنچه از امام صادق (عليهالسلام ) در اين زمينه در كتب حديث ثبت است توجه كنيد: در مقدمه حديث۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۶۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
- گردد. علت دشمنى ابليس با آدم و همسرش و معناى كلمه ((فتشقى (( در آيه شريفه امام فخر رازى در تفسير خود وجوهى براى علت دشمنى ابليس با آدم و همسرش آورده ، كه۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۹۶ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰