نتایج جستجو
از الکتاب
- پناهگاهى چون كوه و قلعه است و گشتن انسان به دنبال پناهگاه در قيامت، يا به خاطر شرم و حيا از خداوند است و يا به خاطر فرار از حساب و كتاب، يا دوزخ و يا رسوايى۲۴ کیلوبایت (۲٬۲۱۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- یقینیم و اگر ببينى آنگاه كه اين بزهكاران سرهاى خويش نزد خداوندشان [به خوارى و شرم] در پيش افكنده باشند [گويند:] بار خدايا، ديديم و شنيديم، ما را بازگردان تا۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کُلِّ مَرَّةٍ). نه از خدا شرم میکردند «و نه از مخالفت فرمان او پرهیز داشتند» و نه از زیر پا گذاردن اصول۳۰ کیلوبایت (۲٬۰۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- وزيبايى، وبرهنگى، پستى وزشتى است. «سَوْآتُهُما» 7- لقمهى نابجا، سبب ريختن شرم وحيا و ظهور زشتىها مىشود. فَأَكَلا ... فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما 8- پوشش۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- العلوم غزالى: از جمله فرمايشات الهى در تورات آنكه فرمايد: اى بنده من، آيا شرم نكنى از من هرگاه نوشته از بعض دوستان تو آيد در اثناء راه، پس به كنار روى و۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ما نَقُولُ وَكِيلٌ «28» ترجمه پس آمد او را يكى از آن دو كه راه ميرفت با شرم گفت همانا پدرم ميخواند تو را كه پاداش دهد بتو مزد آنچه آب دادى براى ما پس۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- «سائل» کسی است که حاجت خود را میگوید و تقاضا میکند، و «محروم» کسی است که شرم و حیا مانع تقاضای اوست. تفسیر آیات ۱ - اختصاص دادن مقدار معیّنى از اموال خود۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- يَخرُجُوا مِنها أُعِيدُوا فِيها سجده آيه 20. 53 ] (آیه 10)- آنها که از شرم نامه اعمال را پشت سر میگیرند! به دنبال بحثی که در آیات قبل پیرامون اصحاب۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
- ناروا از فرزندان انسان هاى صالح و خویشاوندانِ شخصیت هاى برجسته، نکوهیده تر و شرم آورتر از ارتکاب آن از سوى دیگران است. (یأخت هرون ما کان أبوک امرأ سوء و ما۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- مراد از کفر، کفر به خدا و معاد است. ۳- صحنه شهادت پیامبر (ص) در قیامت، موجب شرم و تأسف بى اندازه کافران (و جئنا بک على هؤلاء شهیداً. یومئذ یودّ الذین کفروا۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- آن متنفّر است و شما به سبب خباثت و قذارت طبع، بر آن اقدام مىنمائيد و هيچ شرم و حيا نكنيد و عار و ننگ نداريد از چنين عمل قبيحى. شمهاى از گزارش قوم: حضرت۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- اللّه عليه و آله روايت شده كه فرمود: خدا رحمت كند برادرم موسى را كه از روى شرم گفت: فلا تصاحبنى، اگر چنانچه صبر نمودى، با مصاحبت خود، هر آينه چيزهاى عجيب۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- و قباحت و نهايت تحاسر و جرئت باشد كه بتواند تنطق به آن نمايد؛ زيرا حيا و شرم عاقل منصف مانع است از آنكه ناسپاسى خالق زبان را نموده، قوه شريفه نطق را به۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- المؤمنين عليه السّلام فرمايد: لا تستح من اعطاء القليل فانّ الحرمان اقلّ منه. شرم منما از اعطاى چيز كم، به درستى كه نااميدى و محرومى از آن كمتر است «6». «1»۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۲۷ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۹
- روایت:الکافی جلد ۵ ش ۵۴۹ (رده شرم)عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) درباره شرم در کتاب الكافي جلد ۵ كِتَابُ الْمَعِيشَة بَابُ الْأَسْعَار موضوعات : شرم، حیا۲ کیلوبایت (۷۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۳
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۲ (رده شرم)الجهل عنوان : حدیث امام على (ع) درباره شرم , دين , خرد در کتاب الكافي جلد ۱ كِتَابُ الْعَقْلِ وَ الْجَهْل موضوعات : شرم، حیا، دین، خرد، عقل۷ کیلوبایت (۶۸۰ واژه) - ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۱۳
- نداده، ملازمان حضرت به ضرورت برگشتند. نزديك حوالى شام كه رسيدند، ايشان را شرم آمد شتران خالى به شهر درآرند، چه بسى فقرا چشم به راه بودند براى آمدن طعام۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- مأمون است و احيانا از اشخاص با تقوى براى غلبه شهوت يا غضب يا غفلت يا عفّت و شرم سر مىزند و فضل خداوند زيادتر از آنستكه شخص مؤمن پرهيزكار را براى اين جزئيّات۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- طلب كنم، وليكن شرم كردم و ننوشتم. و چون به منزل خويش رفتم، صد دينار به سوى من فرستاد و به من نوشته بود كه: «هر وقت تو را حاجتى باشد، شرم مكن و حشمت مرا۶ کیلوبایت (۳۵۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۸
- را- که نزد حضرت لوط آمدند و به عنوان میهمانانی بر او وارد شدند، و قوم بیشرم به گمان این که آنها جوانانی زیبا روی از جنس بشرند به سراغ آنها آمدند، اما۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۵