نتایج جستجو
از الکتاب
- المائدة ٤٤ (رده ترس در قضاوت)۴۵، ۴۶، ۵۰ قضاوت: احکام قضاوت ۴۷ ; اهمیت قضاوت ۱۳، ۱۴، ۴۹ ; ترس در قضاوت ۲۳ ; ترک قضاوت ۴۸ ; شرایط قضاوت ۴۵، ۴۷ ; قضاوت ظالمانه ۵۳ ; مبانى قضاوت ۳، ۹، ۱۱،۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- هود ١١٠ (رده زمینه قضاوت خدا)رسولان خدا: ۱ سنتهاى خدا: سنت مهلت ۱۱ قضاوت: قضاوت بین حق و باطل ۷، ۸; قضاوت بین مؤمنان و کافران ۸ کتب آسمانى: اختلاف در کتب آسمانى ۵; مؤمنان به کتب آسمانى۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- ق ٤٥ (رده آثار ترس از فرجام عمل)نمايند و بصحراى محشر شتابند و اين جمعآورى ذرات اجسام متفرّقه در عالم و بصورت اوّل در آوردن و در پيشگاه خود حاضر نمودن براى خدا آسان است و كار مختصرى است و۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- الكهف ٧٦ (رده عدالت در قضاوت)داده براى آن بوده كه در مقام عبوديّت مراعات ادب شده باشد و نقص را اگر چه در ظاهر باشد نسبت بخدا ندهد و اينكه در وسط كلام نسبت ترس را بخود و ايادى عالم۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- القصص ٢٨ (رده حتمیت قضاوت خدا)۶; آثار ایمان به قیامت ۶ خدا: حتمیت قضاوت خدا ۴; قضاوت اخروى خدا ۴; گواهى خدا ۳، ۷; نظارت خدا در عقد ۵; نظارت خدا در معاملات ۵ روابط اجتماعى: عوامل تضمین۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- يونس ١٩ (رده قضاوت در قیامت)هاى خدا ۱۱ دیندارى: دیندارى در تاریخ ۵ زندگى: تاریخ زندگى اجتماعى ۲ سنّتهاى خدا: سنّت مهلت ۶ شرک: گناه شرک ۷ قیامت: قضاوت در قیامت ۹ ; ویژگیهاى قیامت ۹۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- المجادلة ٩ (رده قضاوت در قیامت)عقیده به قیامت ۹ قیامت: حاکم قیامت ۱۰; حسابرسى در قیامت ۸; حشر در قیامت ۸; عوامل نجات در قیامت ۷; قضاوت در قیامت ۱۰; ویژگیهاى قیامت ۸ کیفر: وقت کیفر ۸ گناه:۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- مريم ٤٤ (رده قضاوت وجدان)با تعبیر «لاتعبد» از آن یاد کرده است; بنابراین در دیدگاه ابراهیم(ع)، بت پرستى در حقیقت خضوع و انقیاد در برابر شیطان و نوعى پرستش او است. ۳- شیطان، سردمدار۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- عبس ٩ (رده ترس پسندیده)«خشیت» در این آیه گویا به همین منظور ذکر نشده است تا احتمالاتى از قبیل ترس از خدا، نگرانى از سلب توفیق تزکیه، ترس از فرجام خویش و نظایر آن را در ذهن شنونده۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۳
- ابراهيم ٤٢ (رده ترس در قیامت)تبديل زمين در قيامت در ذيل آيه : ((يومتبدل الارض غير الارض ...)) رواياتى كه مى گويد زمين در قيامت مبدل به نان مى شود روايتى از امام باقر(ع ) در ترتيت خلقت۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- البقرة ٢٦٧ (رده قضاوت وجدان)و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت انبتت ) و بررسى امثال قرآنى ديگر نظير آن توضيحى در مورد امثال و۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- الكهف ٨٢ (رده قضاوت عجولانه درباره اولیاءالله)داده براى آن بوده كه در مقام عبوديّت مراعات ادب شده باشد و نقص را اگر چه در ظاهر باشد نسبت بخدا ندهد و اينكه در وسط كلام نسبت ترس را بخود و ايادى عالم۹۰ کیلوبایت (۸٬۲۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- الروم ٢٨ (رده ترس انسان ها)اين پس چون راضى نيستيد كه در آنچه من شما را روزى كردهام بندگان شما با شما در آن شريك باشند و ترس آن داريد كه مبادا مستقل شوند در آن، پس چگونه راضى مىشويد۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الأنعام ١٥٢ (رده عدالت در قضاوت)غصب ۱ قضاوت: عدالت در قضاوت ۱۳ کمخفروشى: حرمت کمخفروشى ۶، ۸ گواهى: عدالت در گواهى ۱۳ محرمات:۱، ۸، ۱۵، ۱۹ معامله: احکام معامله ۶، ۷، ۸ ; بیخعدالتى در معامله۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- سبإ ٣٣ (رده قضاوت اخروى خدا)صفحه 365 كنند از ترس شماتت دشمنان بر ضلالت و اضلالشان در دنيا و محتمل است پنهان نمودن پشيمانى مخصوص بمستكبرين باشد براى بقاء ملكه تكبّر در آنها كه آنجا هم۶۱ کیلوبایت (۴٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- كلمه ((عسى ))و امثال آن در كلام خداى تعالى بحث روايتى رواياتى در مراد از بندگان در (وسلام على عباد الذين اصطفى ) روايتى كه در آن از جمله : ((و يجعلكم خلفاء۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- المرسلات ٤٠ (رده مکذبان دین در جهنم)تکذیب کردند. وای در آن روز بر تکذیب کنندگان! در آن روز واى بر تكذيبكنندگان. در چنین روز وای بر منکران در آن روز واى بر دروغانگاران. در آن روز، وای به۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۰۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۰
- المرسلات ٣٩ (رده ظهور حقایق در قیامت)أَفْواهِهِمْ» «1» و در مواقف «1». يس، 65. جلد 10 - صفحه 352 ديگر گفتگوهايى در كار است. آيات زيادى در قرآن به بيان گفتگوها و نالههاى مجرمان در قيامت پرداخته۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۴۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۰
- يوسف ٢٦ (رده عدالت در قضاوت)زلیخا ۱۱; قضاوت خویشاوندان زلیخا ۸، ۹; کامجویى زلیخا ۲، ۵ عزیزمصر: عزیزمصر و قصه یوسف (ع) ۷ قضاوت: امارات قضایى در اثبات دعوا ۱۱; عدالت در قضاوت ۹; نقش امارات۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- يوسف ٢٧ (رده قضاوت در قصه یوسف)السلام ) نسبت داده شده است در مذمت صاحبان اين سخنان موهون افراط در پذيرش و تسليم در برابر هر چه حديث نام دارد، يكى از دو علت وقوع در اين افترائات مى باشد دومين۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- که از حرکات مخفیانه چشمها و اسرار درون سینهها آگاه است در آن روز در باره خلایق دادرسی و قضاوت میکند. تفسیر آیات ۱ - آگاهى خداوند، به نگاه هاى خیانت بار۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۱
- المائدة ٩٢ (رده زمینه ترس)وجوه متعددى كه در توجيه تكرار ((تقوا)) در آيه شريفه گفته شده است رواياتى متضمن داستانهايى كه منجر به تحريم شراب در اسلام شده است عمر در حال مستى اشعار۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- تعالى تبين و تفحص را واجب گردانيده در خبر فاسق نه در غير او، پس در خبر عادل تبين واجب نباشد و بحثى در آن مىباشد كه در كتب اصول مقرر است. يا أَيُّهَا الَّذِينَ۶۳ کیلوبایت (۶٬۰۳۰ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
- النساء ٩٤ (رده اطلاعات در جنگ)خانوادهى خود را در پناه كوهى قرار داد و در حالى كه به توحيد و نبوّت پيامبر گواهى مىداد، به استقبال مسلمانان آمد. اسامه به خيال آنكه او از روى ترس اظهار اسلام۷۳ کیلوبایت (۶٬۲۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- الأعراف ١٦٤ (رده امر به معروف در ادیان)شايد سكوت و ترس و بىتفاوتى در مقابل ترك معروف و عمل به منكر از بين برود: 1. گاهى امر و نهى ما امروز اثر نمىكند، ولى در تاريخ، فطرت و قضاوت ديگران اثر۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- آل عمران ٨٣ (رده شعور در آفرینش)ديگر در آيه كه جواب شرط باشد مناقشه در سخن بعضى از مفسرين در معناى آيه تسليم تكوينى تمامى اهل آسمانها و زمين در برابر اللّه تعالى بحث روايتى (در ذيل آيات۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- مريم ٤٢ (رده ادب در تبلیغ)خود فرد گفته شود. «يا أَبَتِ» 6- در نهى از منكر، با ايجاد سؤال، وجدان افراد را به قضاوت گيريم. «لِمَ تَعْبُدُ» 7- در نهى از منكر، از منكرهاى اعتقادى شروع۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- 1- حق تعالى صدائى در كوهها و مرغان خلق مىكرد در وقت ذكر نمودن آن حضرت، مانند ايجاد صوت در شجره طور سينا. 2- خداى تعالى ايشان را در آن وقت شعور و زبان۵۰ کیلوبایت (۴٬۹۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- دانستى كه سنّت خداى تعالى در ميان آنان چه بود، و چگونه خدا در دنيا هلاك و در آخرت به آتش جاودانه مبتلايشان نمود، پس ديگر در عبادت قوم خودت شكّ و ترديد۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۲۱ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۳۱
- المجادلة ١٢ (رده قدرت در تکلیف)مىدادم و با رسول راز مىگفتم و در منهج در است خلوت با وحدت حضور به اسرار واقف مىشدم. «1» در جمع بين صحاح سته، بخارى در تاريخ خود، ابن مغازلى از على بن۵۹ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- عبس ٨ (رده عبدالله بن ام مکتوم در مجلس محمد)كراهت و ناراحتى در چهره آن حضرت ظاهر شد. در اينجا بود كه آيات اوليه سوره عبس نازل شد و آن حضرت را مورد عتاب و سرزنش قرار داد. البتّه در آيات مورد بحث، دلالت۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۲
- عبس ١٠ (رده اعراض از برخورد ناپسند در تبلیغ)كراهت و ناراحتى در چهره آن حضرت ظاهر شد. در اينجا بود كه آيات اوليه سوره عبس نازل شد و آن حضرت را مورد عتاب و سرزنش قرار داد. البتّه در آيات مورد بحث، دلالت۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۷ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۴
- متقن بودن نظريه در تطبيق عمل با نظريه است . در نتيجه معناى حكم ، قضاوت به حق در خوبى و يا بدى يك عمل ، و تطبيق عمل با آن قضاوت است و اين قضاوت به حق همان است۳۷ کیلوبایت (۴٬۴۰۱ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۵
- حكمى است در ظرف تمثّل، همچنان كه اگر اين صحنه را در خواب ديده بود، و در آن عالَم حكمى بر خلاف كرده بود، گناه شمرده نمى شد، و حكم در عالَم تمثّل، گناه و۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- العنكبوت ٦٣ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)خداوند با نيكوكاران است بكمك و نصرت در دنيا و رحمت و مغفرت در آخرت و آنها را بمقاصد حقّه خودشان خواهد رسانيد و در حديث است كه كسيكه عمل كند بچيزى كه ميداند،۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- گناه داود كه از آن استغفار كرد و در قرآن به آن اشاره شده چه بود؟ امام (عليه السلام ) در جواب عجله داود را در مساءله قضاوت شرح مى دهد و از آيه بعد: يا داود۵۲ کیلوبایت (۶٬۲۶۳ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۷
- براى اين است كه : سياق در اين سه جمله ، مختلف است ، چون در جمله اول حكم و قضاوت او را حكايت كرده و در جمله دوم استغفار و دعايش را. و در جمله سوم عهد و پيمانش۴۹ کیلوبایت (۵٬۷۸۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
- مشاهده مى كنيم باشد كه تاريخ آينده در اين زمينه قضاوت كند. مساله رعايت عدالت حتى در مورد قاتل در آن حد و پايه است كه در وصاياى امير مؤ منان على (عليه السلام۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۳۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۰
- رهبة در اصل به معنى ترسى است كه تواءم با اضطراب و پرهيز باشد، و در حقيقت ترس و وحشتى است عميق و ريشه دار كه آثار آن در عمل ظاهر گردد. گرچه آيه فوق در مورد۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۸
- مقدر است بحث علمى ضرورى بودن نظام حكومت در اجتماع تحول بشر در تغيير حكومت سلطنتى به حكومت جمهورى نقش مهم انبيا(ع ) در اصلاح و رفع نواقص نظامهاى حكومتى انبياء۷۱ کیلوبایت (۶٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ايمانهم ). در حقيقت اين كار سبب مى شود كه حد اكثر ترس از مسئوليت در برابر خدا و يا بندگان خدا در آنها بيدار گردد و از محور حق منحرف نشوند. و در آخر آيه براى۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۲۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۰
- كردند. قوم نوح در برابر اين پيامبر عظيم . قوم عاد در مقابل حضرت هود. فرعون در برابر موسى و هارون . قوم ثمود در برابر صالح . قوم لوط در برابر حضرت لوط.۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۶
- تفسیر:المیزان جلد۱۶ بخش۵ (بخش بحث روايتى (رواياتى در ذيل برخى آيات گذشته مربوط به موسى (عليه السلام ) ودعوت او))صالح است ، كه در سوره كهف آمده است خداى تعالى در سوره صافات آن جناب را در منت هايش ، و در دادن كتاب ، و هدايت به سوى صراط مستقيم ، و در داشتن تسليم ، و بودنش۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۹
- ولى جزاء هم در خير و هم در شر، هم در نافع و هم در مضر همان طور كه گفتيم كلمه اجر، هم در پاداشهاى دنيوى به كار مى رود و هم اخروى ، ليكن در كلام خداى تعالى۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۱ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۵
- مشركان در آيات سابق گذشت ، در اين آيات اشاره به پاره اى از استدلالات واهى آنان و پاسخ آن شده است : نخست مى گويد: به زودى مشركان در پاسخ ايرادات تو در زمينه۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
- وجود دارد جز اينكه در كتاب آشكار (در كتاب علم خدا) ثبت است . ۶۰ - او كسى است كه (روح ) شما را در شب (به هنگام خواب ) مى گيرد، و از آنچه در روز كسب كرده ايد۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۲۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۴
- اينكه قرآن در اينجا مى گويد تتفكروا (بينديشيد) اما در چه چيز؟ از اين نظر مطلق است و به اصطلاح حذف متعلق دليل بر عموم ، است يعنى در همه چيز، در زندگى معنوى۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۰۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۴
- حقير اگر چه در رتبه متاخره از ملكيت خارج جلد 1 صفحه 27 ميشود ولى در رتبه اولى بر ملكيت صاحبش مستقر است و در صورت بقاء مال بر ملكيت مالك اگر چه در رتبه اولى۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶