نتایج جستجو
از الکتاب
- الإسراء ٩ (رده مراتب پاداش)است که فرمود: یعنى به سوى امام هدایت مى کند». انسان: هدایت انسان ها ۳ پاداش: مراتب پاداش ۵، ۶ دین: بهترین دین ۱ صراط مستقیم: هدایت به صراط مستقیم ۳ عمل۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- النحل ٣١ (رده پاداش اخروى متقین)جنّ-ت عدن ... لهم فیها ما یشاءون) ۷- ورود به بهشت جاودان و رسیدن به تمامى خواسته ها در آن، پاداش خداوند به تقواپیشگان است. (دار المتّقین . جنّ-ت عدن۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- الصافات ١٣١ (رده پاداش الیاس)گونه نیکوکاران را پاداش میدهیم! ما نيكوكاران را اين گونه پاداش مىدهيم ما نيكوكاران را اين گونه پاداش مىدهيم، ما نیکوان را چنین پاداش نیکو میدهیم. ما۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۷۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۳
- الفرقان ٧٦ (رده پاداش اجتناب از اسراف)بهشتیان ۳ ترس: پاداش ترس از قیامت ۲ تواضع: پاداش تواضع ۲ توبه: پاداش توبه ۲ تهجد: پاداش تهجد ۲ حق: پاداش حق پذیرى ۲ حلم: پاداش حلم ۲ دعا: پاداش دعا ۲ زنا:۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- آل عمران ١٩٩ (رده دعوت به اسلام)نوید پاداش و تضمین آن، پرتوى از ربوبیّت الهى نسبت به مؤمنان (لهم اجرهم عند ربّهم) ۲۳- وعده و تضمین اجر و پاداش، از روشهاى قرآن براى دعوت مردم به اسلام۵۶ کیلوبایت (۴٬۴۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- الليل ٨ (رده سرزنش اتکا به مال)انبيا«ع» منافات ندارد فرق بين هدايت به معناى ارائه طريق و هدايت به معناى ايصال به هدف بيان اين كه تكذيب كننده دعوت حقّ و روى گرداننده از آن «اشقى» است۳۴ کیلوبایت (۳٬۳۳۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۵۲
- عَلَيْكُمُ الصِّيامُ» به ميهمانى خداوند دعوت شدهاند، و اين ميهمانى ويژگىهايى دارد: 1- ميزبان، خداوند است و ميهمانان را شخصاً دعوت كرده است. 2- وسيله پذيرايى،۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۲۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الشورى ٤٠ (رده پاداش اصلاح)فأجره على اللّه) برداشت یاد شده با توجه به این نکته است که از یک سو به حقِّ مظلوم توجه گشته و به او اجازه مقابله به مثل داده شده است. از سوى دیگر براى اصلاح۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
- العنكبوت ٨ (رده رد دعوت به شرک)تا تو به من (که خدای یگانهام) از روی جهل و نادانی شرک آوری هرگز اطاعت امر آنها مکن، که رجوع شما به سوی من است و من شما را به پاداش هر عمل که به جای آوردهاید۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۶۰ واژه) - ۱۸ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۷
- البقرة ٢٠٢ (رده پاداش عمل)گردید)، و خدا سریعالحساب است (و به اعمال همگان آشنا است و هر چه زودتر پاداش و پادافره بندگان را خواهد داد). ایشانند که از آنچه به دست آوردند، آنچه بهرهای بزرگ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- هود ١١١ (رده پاداش ایمان)خداوند در صحنه قیامت، پیش از پاداش دهى و به کیفررسانى، میان انسانها داورى خواهد کرد. ۲- مؤمنان به کتابهاى آسمانى ، در قیامت به پاداش کامل کردار خویش دست خواهند۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الأحزاب ٤٤ (رده پاداش کریمانه)- تدارک پاداش کریمانه براى مؤمنان از سوى خداوند، ناشى از رحمت او به آنها است. (و کان بالمؤمنین رحیمًا ... و أعدّ لهم أجرًا کریمًا) پاداش: پاداش کریمانه۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- هود ٩٢ (رده دعوت از اهل مدین)فراموش شده و اسم منسوب به (ظَهْر) به معنی پشت است و کسره ظاء به سبب تغییراتی است که گاهی در اسم منسوب میدهند، همان گونه که در نسبت به (أَمْسِ) و (دَهْر) میگویند:۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- النساء ١٤٧ (رده پاداش خدا)علیماً) شکر خداوند در حقیقت پاداش و ثواب اوست به بندگان. و این پاداش در مقابل همان سپاسگزارى و ایمان بندگان است. ۱۰- پاداش الهى، داراى تناسب و همگونى با۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- النحل ٤١ (رده پاداش اخروى)۲، ۳، ۴، ۵ پاداش: پاداش اخروى ۱; مراتب پاداش ۱، ۱۰; موجبات پاداش ۱ پیروزى: زمینه پیروزى ۹ حبشه: موقعیت اجتماعى حبشه در صدراسلام ۴; هجرت به حبشه ۴ خدا:۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- المعارج ٢٦ (رده پاداش انسان ها)روز پاداش را باور دارند، و كسانى كه روز قيامت را تصديق مىكنند، و کسانی که روز جزا را باور میدارند و آنان كه روز پاداش را باور دارند آن کسانی که به روز۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- الماعون ١ (رده مکذبان پاداش اخروى)زكات است. «5» سنگدلى انسان به جائى مىرسد كه: نسبت به سختترين نوع فقر كه مسكين است. نسبت به ضرورىترين نياز كه خوراك است. آن هم به مقدار مصرف نه ذخيره. نه۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰
- الليل ٥ (رده توصیه به انفاق)انبيا«ع» منافات ندارد فرق بين هدايت به معناى ارائه طريق و هدايت به معناى ايصال به هدف بيان اين كه تكذيب كننده دعوت حقّ و روى گرداننده از آن «اشقى» است۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۹۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۴۹
- الأنبياء ٩٤ (رده تضمین پاداش انسانها)مىباشد. و جزاى نفى كفران به عنوان نفى جنس به جهت آنست كه آن ابلغ است از اينكه گويند «فلا نكفر سعيه» زيرا معنى راجع است به اينكه عمل او به هيچ وجه از وجوه ضايع۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- الليل ٤ (رده توصیه به تلاش مفید)انبيا«ع» منافات ندارد فرق بين هدايت به معناى ارائه طريق و هدايت به معناى ايصال به هدف بيان اين كه تكذيب كننده دعوت حقّ و روى گرداننده از آن «اشقى» است۳۰ کیلوبایت (۲٬۹۵۸ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۲۱