نتایج جستجو
از الکتاب
- مانند كوه بزرگ ثابتى براى عبور قبائل آنها بشرحى كه در سوره بقره ذيل آيه و اذ فرقنا بكم البحر گذشت و فرق بكسر اسم مصدر است كه آن فرق بفتح است و نزديك نموديم۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- أرسلنا نوحًا ... و لوطًا إذ قال لقومه) ۳ - سرگذشت لوط(ع)، در مبارزه بر ضد فحشا، پندآموز و شایسته یاد و یادآورى است. (و لوطًا إذ قال) «لوطاً» احتمال دارد۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- ربّهم کفرون ... و لو ترى إذ المجرمون ناکسوا رءوسهم عند ربّهم) ۸ - یقین به نتیجه ذلت بار گناه، مایه پرهیز انسان از آن است. (و لو ترى إذ المجرمون ناکسوا رءوسهم۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- آموز و شایسته بیاد داشتن (و إذ یقول المنفقون ... و من یتوکل على اللّه فإن اللّه عزیز حکیم) برداشت فوق بر این اساس است که «إذ» مفعول براى «اذکروا» باشد.۴۰ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- حتى لاتكون فتنة و يكون الدين كله لله ... )) رواياتى در ذيل آيه شريفه : (( و اذ يمكر بك الذين كفروا... )) در مورد توطئه قتل پيامبر (ص ) در مكه ، و هجرت آن۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- مُسَلِّطَة. راغب مىگويد: آن لفظ را مسلط به عمل مىكند مثلاً لفظ «اِذْ» و «حَيْثُ» در «اِذْ ما تَفْعَلْ أَفْعَلْ - حَيْثُما تَقْعُدْ أَقْعُدْ» بدون «ما» عمل۱۲۲ کیلوبایت (۵۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- بزرگوارش گفت : «يا ابت هذا تاءويل روياى من قبل قد جعلها ربى حقا و قد احسن بى اذ اخرجنى من السجن و جاء بكم من البدو من بعد ان نزع الشيطان بينى و بين اخوتى۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۶۵ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۳۶
- وَ إِذ يُريكُموهُم إِذِ التَقَيتُم فى أَعيُنِكُم قَليلًا وَ يُقَلِّلُكُم فى أَعيُنِهِم لِيَقضِىَ۴۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- راه تبوك تحمل نمودند تفسیر آیات وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُضِلَّ قَوْماً بَعْدَ إِذْ هَداهُمْ حَتَّى يُبَيِّنَ لَهُمْ ما يَتَّقُونَ إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- لطف خداوند ظاهر مىشود. «إِذْ رَأى ناراً» 7- مرد، متكفّل تأمين رفاه خانوادهى خويش است. «لَعَلِّي آتِيكُمْ مِنْها بِقَبَسٍ» إِذْ رَأى ناراً فَقالَ لِأَهْلِهِ۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- وادى طور، شایان ذکر و یادآورى (إذ قال موسى لأهله) «إذ» اسم زمان در محل نصب و مفعولٌ به براى فعل محذوف است; یعنى، «اذکر إذ قال موسى لأهله...; زمانى را که۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- اذکروا إذ جعلکم خلفاء من بعد عاد و بوأکم فى الأرض) ۴- صالح(ع) از قوم خویش خواست تا سرنوشت شوم قوم عاد را همواره به یاد داشته باشند. (و اذکروا إذ جعلکم خلفاء۴۲ کیلوبایت (۳٬۰۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- لاَ يَفْتِنَنَّکُمُ... (۲) قَالَ مَا مَنَعَکَ أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ... (۴) وَ إِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلاَئِکَةِ... (۳) أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْکُمْ۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- حتى لاتكون فتنة و يكون الدين كله لله ... )) رواياتى در ذيل آيه شريفه : (( و اذ يمكر بك الذين كفروا... )) در مورد توطئه قتل پيامبر (ص ) در مكه ، و هجرت آن۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- اندوه بار براى انسان در قیامت (إذ القلوب لدى الحناجر کظمین) ۸ - به گلو رسیدن جان انسان ها، از شدت غم و اندوه هنگام مرگ (إذ القلوب لدى الحناجر کظمین) برداشت۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۶۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۱
- اين باره اشكال سخن صاحب المنار رواياتى در مورد شاءن نزول آيه : (( و ما رميت اذ رميت و لكن اله رمى )) چند روايت در معناى : (( واعملوا ان الله يحول بين المرء۴۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- آموز و شایان به یاد داشتن (و إذ تأذن ربک لیبعثن) برداشت فوق با توجه به فعل مقدّر «أذکر» استفاده شده است ; یعنى: «أذکر إذ تأذن ربک ... .» ۱۱- یهودیان تجاوزگر۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- 94 بمقام امامت رسيد كه فوق تمام مقامات است و در سوره بقره ذيل آيه شريفه و اذ ابتلى ابراهيم ربّه بكلمات فأتمّهنّ بيان شد چنانچه بنظر حقير رسيده و با اخبار۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- اِقْتِدَآءً بِإِبْرَاهِیمَ است. وَ إِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً... (۷) وَ إِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ... (۱) وَ إِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- 94 بمقام امامت رسيد كه فوق تمام مقامات است و در سوره بقره ذيل آيه شريفه و اذ ابتلى ابراهيم ربّه بكلمات فأتمّهنّ بيان شد چنانچه بنظر حقير رسيده و با اخبار۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۶۶ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۸