نتایج جستجو
از الکتاب
- تهذيب بر آن ادعاى اجماع كرده، از معتبر نقل شده كه آن مذهب اهل بيت عليهم السلام است و نيز از ذكرى و محكى انتصار و محكى خلاف ادعاى اجماع نقل شده ولى علامهدر۵ کیلوبایت (۴۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۵
- فرموده: ساختن مجسّمه ذوات ارواح بلا خلاف حرام است و در مستند بر حرمت آن ادعاى اجماع كرده است ايضاً محقق ثانى فرموده: حرام است اجماعاً. نگارنده گويد: در روايت۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- ايشان به اجماع امت بر عدم تحريف به زياده ، اين است كه اجماع امت ، حجتى است مدخوله ، براى اينكه حجت بودنش مستلزم دور است. توضيح اين كه: اجماع به خودى خود۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۴۸ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۴
- از پيغمبر گناه، لازم آيد اجتماع ضدين، وجوب متابعت و مخالفت او. اما اول: اجماع و آيه: قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- حتمى بود لذا در حال زنده بودن به حسابشان رسيده است، مىشود گفت: مفسّران اجماع دارند بر نزول سوره در حال حيات آن دو و «سَيَصلى» را نيز شاهد مىآورند كه۸ کیلوبایت (۸۲۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۶
- فرموده: ساختن مجسّمه ذوات ارواح بلا خلاف حرام است و در مستند بر حرمت آن ادعاى اجماع كرده است ايضاً محقق ثانى فرموده: حرام است اجماعاً. نگارنده گويد: در روايت۱۴ کیلوبایت (۱٬۰۶۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۶
- معناى اول به اجماع مسلمين باطل بلكه بطلانش ضرورى است و قرآن فعلى همهاش كلام خداست بدون شبهه. در مقدمه مجمع البيان در فن پنجم فرموده به اجماع مسلمين در قرآن۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- يَجِدْكَ يَتِيماً ... فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلا تَقْهَرْ ... «1» 1- اتّفاق نظر و اجماع گروهى از انسانها، نشانهى حقانيّت نيست. «أَجْمَعُوا أَنْ يَجْعَلُوهُ فِي۵۹ کیلوبایت (۵٬۴۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- باشد و بعد به بهشت برود زيرا عكسش كه ابتداء به بهشت برود و بعد بجهنم خلاف اجماع است و منافى با اعتبار و غلبه رحمت بر غضب و خلود چنانچه با منقطع الاخر بودن۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- تحريف : تكرار حوادث مربوط به بنىاسرائيل در امت اسلام . بيان ضعف استدلال به اجماع براى اثبات عدم وقوع تحريف قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- 324 شك و شبههاى نيست در آن به جهت وضوح دلالت عقليه و نقليه بر وقوع آن و اجماع جميع انبياء و كتب آسمانى بر آن، وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يُؤْمِنُونَ:۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۹۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۱
- صادق|صادق عليهمالسلام روايت گرديده است كه ابوطالب مسلمان بوده است. چنان كه اجماع اماميه بر اين عقيدهاند و اختلافى در آن نيست و اين موضوع را با ادله قطعيه۵۰ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- فرمود عموى خود آزر را. تنبيه- مراد «أب» عمو باشد و پدر آن حضرت تارخ بوده به اجماع اماميه و «1» مجمع البيان ج 2 ص 321. تفسير اثنا عشرى، ج3، ص: 309 دلايل نقليه۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- «2» مراجعه كنيد به احقاق الحق، ج 17 ص 398 تا 420. جلد 12 - صفحه 450 و به اجماع امت كسى كه به دو قبله نماز خواند با حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله، حضرت۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
- رسالت و ديگر انشقاق و دو پاره شدن ماه بمعجز آن حضرت كه دعوى تواتر اخبار و اجماع مسلمانان بر آن شده و اجمال قضيه كه قدر مشترك بين روايات است جلد 5 صفحه 99۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۹
- تحريف : تكرار حوادث مربوط به بنىاسرائيل در امت اسلام . بيان ضعف استدلال به اجماع براى اثبات عدم وقوع تحريف قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- تحريف : تكرار حوادث مربوط به بنىاسرائيل در امت اسلام . بيان ضعف استدلال به اجماع براى اثبات عدم وقوع تحريف قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- تحريف : تكرار حوادث مربوط به بنىاسرائيل در امت اسلام . بيان ضعف استدلال به اجماع براى اثبات عدم وقوع تحريف قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- توضیح خواسته شود (تا دلیل آورند) به وسیله حجتى از کتاب خدا که معناى آن مورد اجماع باشد یا با سنتى که اختلاف در آن نباشد و یا با قیاسى که عقل صحت آن را تأیید۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- دنيا به كشتن، و در عقبى به سوختن. تنبيه- شيخ طبرسى (قدس سره) فرمايد: «1» اجماع امّت است بر آنكه چون سوره برائه نازل شد، حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله۵۹ کیلوبایت (۵٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸