نتایج جستجو
از الکتاب
- النساء ٥١ (رده قضاوت علماى یهود)مسلمانان). «يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ» 3- روح لجاجت وعناد، مسير قضاوت را عوض مىكند. يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ جلد 2 - صفحه 83 الطَّاغُوتِ وَ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- الممتحنة ١٠ (رده قضاوت خدا)آثار حکمت خدا ۲۹; آثار علم خدا ۲۹; توصیه هاى خدا۱; حاکمیت خدا ۲۷; قضاوت خدا ۲۷; ملاک قضاوت خدا۲۹; نواهى خدا ۸ دین: آثار شکست در دین ۳۱; آسیب شناسى دینى ۳۱;۱۰۵ کیلوبایت (۸٬۷۳۷ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۰
- المجادلة ٦ (رده ملاک قضاوت خدا)خدا ۲; اخبار خدا در قیامت ۵; حاکمیت خدا ۳; علم خدا ۶; گواهى خدا ۹; ملاک قضاوت خدا ۷; نظارت خدا۸، ۹ عمل: آثار عمل ۷; تجسم عمل ۶; گواهان عمل ۹; ناظران عمل۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- الشورى ١٧ (رده ملاک قضاوت در قیامت)ویژگیهاى قرآن ۱، ۲، ۸ قیامت: آمادگى براى قیامت ۱۴; اختفاى قیامت ۱۲; ملاک قضاوت در قیامت ۱۵; میزان در قیامت ۱۵; نامهاى قیامت ۱۳; وقت قیامت ۱۱، ۱۲; ویژگیهاى۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
- يونس ١٩ (رده قضاوت در قیامت)زندگى: تاریخ زندگى اجتماعى ۲ سنّتهاى خدا: سنّت مهلت ۶ شرک: گناه شرک ۷ قیامت: قضاوت در قیامت ۹ ; ویژگیهاى قیامت ۹ گناه: گناه نابخشودنى ۷ مشرکان: مشرکان در قیامت۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- ق ٤٥ (رده ملاک قضاوت اخروى خدا)پذیرى ۱۳ خدا: آثار علم خدا ۲; توصیه هاى خدا ۱۰; علم خدا به سخنان ۱; ملاک قضاوت اخروى خدا ۲ دین: آزادى دین ۴; تبلیغ علیه دین ۱; فطریت دین ۷; مسؤولیت مبلغان۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- هود ١١٢ (رده ذکر قضاوت اخروى خدا)گذشته - که در آیات پیشین از آن سخن رفته است - تفریع شده باشد. ۱۰- توجه به قضاوت و داورى خداوند در قیامت و باور به پاداش و مجازات در آن سرا ، آدمى را به استقامت۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الأنعام ٥٧ (رده قضاوت خدا)۱۷; حقّانیت حکم خدا ۱۶; حکم خدا ۱۲، ۱۳، ۱۴; سنّتهاى خدا ۱۷; عطایاى خدا ۲; قضاوت خدا ۲۰; مظاهر ربوبیت خدا ۲ دلیل: تبعیت از دلیل ۵ عذاب: درخواست تسریع در عذاب۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- النساء ٦٤ (رده قضاوت طاغوت)افعال خدا ۲ دادگاه: ناصالح ۶ رهبرى: بیعت با رهبرى ۱۲ ; نقش رهبرى ۱۱ طاغوت: قضاوت طاغوت ۶ ; مراجعه به طاغوت ۶ ظلم: به نفس ۶، ۷ ; موارد ظلم ۶ عفو: شرایط عفو۴۵ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- نيكوكار و بدكار، يا روز داورى قيامت- وعده گاه همه آنان است. روز داوری (و قضاوت بین افراد برحق و افراد ناحق که قیامت است) وعدهگاه همهی آنان است. همواره۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۳۰ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱
- البقرة ٢٦٧ (رده قضاوت وجدان)مسؤولیّت مؤمنان ۲، ۵ نظام اخلاقى: ۱۴ نیّت: نقش نیّت ۶ وجدان: ارزش وجدان ۹ ; قضاوت وجدان ۷، ۸ طبرسی، مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ۱، ص ۱۱۱. محمدباقر محقق،۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- الأنعام ١٥٢ (رده عدالت در قضاوت)وفاى به عهد ۲۰ عهدشکنى: حرمت عهدشکنى با خدا ۱۹ غصب: احکام غصب ۱ قضاوت: عدالت در قضاوت ۱۳ کمخفروشى: حرمت کمخفروشى ۶، ۸ گواهى: عدالت در گواهى ۱۳ محرمات:۱،۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- طه ٩٧ (رده قضاوت موسى)موسى(ع) ۱۱; روش شرک ستیزى موسى(ع) ۱۵; قصه موسى(ع) ۱، ۳، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵; قضاوت موسى(ع) ۱; موسى(ع) و گوساله سامرى ۱۱ هنر: نقش آثارهنرى ۱۷ یهودیت: تعالیم۵۳ کیلوبایت (۴٬۵۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- الزمر ٣ (رده قضاوت اخروى خدا)عبادى ۱ جهان بینى: جهان بینى توحیدى ۱ خدا: اختصاصات خدا ۹; تهدیدهاى خدا ۱۸; قضاوت اخروى خدا ۱۶; هدایتهاى خدا ۱۹، ۲۱ دروغ: آثار دروغ ۲۱ ریا: زمینه اجتناب از۶۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۲
- سبإ ٣٣ (رده قضاوت اخروى خدا)پشیمانى بى ثمر ۲۲، ۲۶; کتمان پشیمانى ۲۶ تبلیغ: آثار تبلیغ ۸ جبرواختیار :۶ خدا: قضاوت اخروى خدا ۷ دین: آسیب شناسى دینى ۸ شرک: آثار شرک ۹ ظالمان: پشیمانى اخروى۶۱ کیلوبایت (۴٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- از آن حضرت و آن حضرت و آن قهراً با على «عليه السلام» تطبيق مىنمود. اين قضاوت منصفانه است، ابن كثير در تفسير خود گويد: شاهد جبرئيل يا خود آن حضرت است و۱۴ کیلوبایت (۱٬۵۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- الكهف ٨٢ (رده قضاوت عجولانه درباره اولیاءالله)ما نباید در مورد رویدادهای ناخوشایند که در زندگیمان پیدا میشود عجولانه قضاوت کنیم، چه بسیارند حوادثی که ما آن را ناخوش داریم اما بعدا معلوم میشود که۹۰ کیلوبایت (۸٬۲۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- گذاشتهايم اما ناقه صالح را كه از سنگ بيرون آمده معجزه گفتهايم اگر باانصاف قضاوت كنيم خواهيم ديد تبديل سلول به شتر در اعجوبه بودن كمتر از تبديل سنگ به شتر۷ کیلوبایت (۶۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۵
- عامل مىباشد ولى خداوند خطا و تقصير او را عفو و فرمود (تمام شد). بخوانيد و قضاوت كنيد و ببينيد كه قرآن مجيد در طرفدارى از انبياء و در تقديس ساحت آنها چه قدمهائى۸ کیلوبایت (۸۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۵
- فرمود: موسى با پروردگارش مناجات مىكرد و علم را مىنوشت و ميان بنى اسرائيل قضاوت مىكرد و چون براى مناجات مىرفت هارون جانشين او بود. گفتم: كداميك زودتر از۹ کیلوبایت (۸۵۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- باشيد. يهوديان و مسيحيان به غضب افتادند و گفتند: قضاوت تو ما را خشنود نساخت و از اين به بعد براى قضاوت و داورى نزد تو نخواهيم آمد سپس اين آيه نازل گرديد۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- عُجابٌ). آری گاه غرور و خودخواهی و مطلق نگری و فساد محیط آن چنان بینش و قضاوت انسان را تغییر میدهد که از واقعیتهای روشن تعجب میکند در حالی که به خرافات۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۷۵ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۸
- اهل باطل از بين بروند در المنار گفته مراد از كلمه [يونس:93]. است كه خدا قضاوت در اختلاف را به روز قيامت موكول فرموده است در آيات: [انعام:115]. [اعراف:137]۱۳ کیلوبایت (۱٬۳۸۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۵
- وحی آسمانی- و با نداشتن بهرهای از علم، خرافاتی به هم بافته حق ندارد چنین قضاوت کند. تفسیر آیات ۱ - مشرکان، در حالى قرآن را ساخته و پرداخته [دست] بشر مى دانستند۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- لِلْمُؤْمِنِينَ» 3- خداوند پيامبرش را دلدارى مىدهد. «إِنَّ رَبَّكَ يَقْضِي» 4- قضاوت، از شئون ربوبيّت الهى است. «إِنَّ رَبَّكَ يَقْضِي» 5- حكمهاى الهى، مخصوص۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- إذ یقول أمثلهم طریقة إن لبثتم الا ومآ) حضور کسانى که صحیح تر مى اندیشند و قضاوت واقعى ترى نسبت به دیگران، دارند; گواه تفاوتى است که از این نظر در بین انسان ها۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- سليمان عليه السّلام علم خاصى عنايت فرمود كه ظاهرا علم معارف و احكام و حكمت و قضاوت و سياست و رياست باشد و هر دو شكر و حمد خدا را بجاى آوردند براى مزيّت علمى۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- سليمان عليه السّلام علم خاصى عنايت فرمود كه ظاهرا علم معارف و احكام و حكمت و قضاوت و سياست و رياست باشد و هر دو شكر و حمد خدا را بجاى آوردند براى مزيّت علمى۴۶ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- جدايى مىافتد، حتّى بهشتيان در بهشت درجاتى دارند.) 4- قيامت، روز حسابرسى و قضاوت است، نه عذرخواهى. «لا يُؤْذَنُ لَهُمْ «1». كافى، ج 8، ص 178. «2». كهف، 47۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۰۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۰
- صفحه 408 بروز جزاء بعد از اين باقى نمانده آيا خدا احكم الحاكمين و بهترين قضاوت كنندگان نيست كه بايد داد مظلوم را در روزى از ظالم بستاند پس بايد حتما روز۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۸۲ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۹
- جدايى مىافتد، حتّى بهشتيان در بهشت درجاتى دارند.) 4- قيامت، روز حسابرسى و قضاوت است، نه عذرخواهى. «لا يُؤْذَنُ لَهُمْ «1». كافى، ج 8، ص 178. «2». كهف، 47۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۴۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۰
- فرجام كار خودتان باشيد. «وَ سَوْفَ تَعْلَمُونَ» جلد 2 - صفحه 483 3- زود قضاوت نكنيد و مهلت دادنهاى الهى را نشانهى غفلت خدا از خودتان نپنداريد. «سَوْفَ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- مخفیانه چشمها و اسرار درون سینهها آگاه است در آن روز در باره خلایق دادرسی و قضاوت میکند. تفسیر آیات ۱ - آگاهى خداوند، به نگاه هاى خیانت بار و دزدانه بشر (یعلم۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۱
- زيبا و روشن (مقايسه آيات 23 تا 28 و 30 تا 32 همين سوره) «مستكبرين» «متقين» قضاوت: «إِذا قِيلَ لَهُمْ ما ذا أَنْزَلَ رَبُّكُمْ قالُوا أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ»۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- سليمان عليه السّلام علم خاصى عنايت فرمود كه ظاهرا علم معارف و احكام و حكمت و قضاوت و سياست و رياست باشد و هر دو شكر و حمد خدا را بجاى آوردند براى مزيّت علمى۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- صفحه 408 بروز جزاء بعد از اين باقى نمانده آيا خدا احكم الحاكمين و بهترين قضاوت كنندگان نيست كه بايد داد مظلوم را در روزى از ظالم بستاند پس بايد حتما روز۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۲۱
- مخالف است. «ما يُدْرِيكَ لَعَلَّهُ يَزَّكَّى» 4- به ظاهر افراد نمىتوان قضاوت كرد. (گاهى نابينا، از افرا بينا طالبتر است) الْأَعْمى ... لَعَلَّهُ يَزَّكَّى۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۶۴ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۰
- مخالف است. «ما يُدْرِيكَ لَعَلَّهُ يَزَّكَّى» 4- به ظاهر افراد نمىتوان قضاوت كرد. (گاهى نابينا، از افرا بينا طالبتر است) الْأَعْمى ... لَعَلَّهُ يَزَّكَّى۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۲
- سليمان و نيز آيات آن را در «روح» آوردهايم. حاجتى به تكرا آن نيست و نيز قضاوت وى درباره گوسفندان در «داود» گذشت. مرگ سليمان [سباء:14]. مراد از دابة الارض۳۱ کیلوبایت (۳٬۳۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- چیز، برپادارنده و قوام بخش آن است (لسان العرب). فعل «کَتَبَ»; یعنى، حکم و قضاوت کرد و ملزم ساخت (مصباح). بنابراین مراد از «کُتُب» در آیه شریفه، ممکن است۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۵ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۰
- السلام را بر باد داده و بر خويشتن ستم كرديد. 1- ذكر سوابق، زمينه را براى قضاوت درست فراهم مىكند. «اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ» 2- بازگشت به شرك وجاهليّت، ظلمى۲۴ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- مگر آنكه منع شوند باران را. «2» و حضرت امير المؤمنين عليه السّلام چون از قضاوت فارغ شدى به بازار كوفه آمدى و فرمودى: اى مردمان از خدا بترسيد و كيل و وزن۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۵۳ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۹
- در فهم و محدوديّت ماست. «إِلَّا بِالْحَقِّ» 3- فرد حكيم در كار خود منتظر قضاوت و داورى مردم نيست. «إِلَّا بِالْحَقِّ وَ لكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لا يَعْلَمُونَ»۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۴۳ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱
- مخالف است. «ما يُدْرِيكَ لَعَلَّهُ يَزَّكَّى» 4- به ظاهر افراد نمىتوان قضاوت كرد. (گاهى نابينا، از افرا بينا طالبتر است) الْأَعْمى ... لَعَلَّهُ يَزَّكَّى۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۵۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
- مخالف است. «ما يُدْرِيكَ لَعَلَّهُ يَزَّكَّى» 4- به ظاهر افراد نمىتوان قضاوت كرد. (گاهى نابينا، از افرا بينا طالبتر است) الْأَعْمى ... لَعَلَّهُ يَزَّكَّى۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۳
- آورده و از همه شما به امر خدا قائم تر و به عهد خدا وفادارتر و به حکم خدا قضاوت کننده تر و با عدل و دادتر در امور رعیت و مزیت او بر شما در نزد خدا بزرگتر۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۵۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۳
- امام صادق عليه السّلام است و حكم را بعضى بمعناى حكمت و بعضى بمعناى حكومت و قضاوت گرفتهاند و آنچه ذكر شد كه فرمان نبوّت باشد بنظر حقير اكمل و انسب است ..۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- فَمَنْ يَخْلُقُ كَمَنْ لا يَخْلُقُ» 2- در شيوهى تبليغ، وجدانِ مخاطب را به قضاوت بگيريد و عقل و فطرت او را بيدار كنيد. «أَ فَلا تَذَكَّرُونَ» 3- عقل و وحى۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- صفحه 408 بروز جزاء بعد از اين باقى نمانده آيا خدا احكم الحاكمين و بهترين قضاوت كنندگان نيست كه بايد داد مظلوم را در روزى از ظالم بستاند پس بايد حتما روز۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۰۶ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۸
- حقّ بنا نهاده شده است. «فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ مَكْرِهِمْ» 8- زود قضاوت نكنيد؛ از توفيقاتى كه به خاطر مكر، نصيب بعضىها مىشود، فريب نخوريد، بلكه۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵