نتایج جستجو
از الکتاب
- الأنبياء ٨ (رده نیاز به تغذیه)) ترقى درجه به درجه افترائات كفار عليه پيامبر اسلام (ص ) پاسخ خداوند به احتجاج مشركين بر نفى نبوت به بشر بودن پيامبر(ص ) انحلال آيه شريفه به دو حجت حلى۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- الفرقان ٧ (رده نیاز به طعام)عادی نیاز به تغذیه دارد، و در بازارها برای کسب و تجارت و خرید نیازمندیهای خود رفت و آمد میکند). چرا لااقل فرشتهای به سوی او فرستاده نشده است تا (به عنوان۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- النحل ١٤ (رده تشویق به شکر نعمت)نشيند از درياى شغل به ساحل فراغت رسد، و هر كه به كشتى رضا در آيد، از بحر غم به ساحل فرح رسد. و هر كه در كشتى قناعت جاى كند از درياى حرص به ساحل زهد رسد، و۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- البقرة ٢٣٣ (رده تغذیه کودک)(در آن مدّت به اندازهی توانائی) به گونهی شایسته بپردازد. هیچ کس موظّف به بیش از مقدار توانائی خود نیست، نه مادر به خاطر فرزندش، و نه پدر به سبب بچّهاش۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- الماعون ٣ (رده آثار اطعام به فقرا)زكات است. «5» سنگدلى انسان به جائى مىرسد كه: نسبت به سختترين نوع فقر كه مسكين است. نسبت به ضرورىترين نياز كه خوراك است. آن هم به مقدار مصرف نه ذخيره. نه۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۵۹ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- عبس ٢٤ (رده زمینه عمل به تکلیف)مبادا از سر چشمه آلودهای تغذیه شود و روح و جان او را بیمار کند یا به هلاکت افکند. تفسیر آیات ۱ - نگاه به خوراکى ها و توجّه به روند تولید و مصرف آن، امرى۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۹۴ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۷
- است یعنی نیاز به وساطت عقل و شعور ندارد، همان گونه که حیوان بدون نیاز ج3، ص535 به تفکر به سوی غذا و جنس مخالف جذب میشود. اما گاهی تأثیر آن به صورت آگاهانه۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- قريش ٤ (رده آثار تغذیه)آثار شکست اصحاب فیل ۴، ۱۱ امنیت: اهمیت امنیت ۱۲، ۱۴ تغذیه: آثار تغذیه ۷; فلسفه تغذیه ۵; منشأ تغذیه ۷ تکلیف: قدرت در تکلیف ۵ توحید: تبلیغ توحید ۱۴ خدا:۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- الكهف ١٩ (رده توصیه به فرستاده اصحاب کهف)با خود دارید به دست یکی از نفرات خود بدهید و او را به شهر بفرستید، تا برود و ببیند کدامین فروشنده غذای پاکتری دارد، به مقدار روزی و نیاز از آن برای شما۷۷ کیلوبایت (۶٬۰۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- الفاتحة ٦ (رده نیاز به هدایت)function. ما را به راه راست هدایت کن... ما را به راه راست هدايت فرما ما را به راه راست هدايت فرما، تو ما را به راه راست هدایت فرما. ما را به راهِ راست راهنمایی۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- الرحمن ١٢ (رده نیاز به تنوع حبوبات)سبزیجات خوشبو ۲، ۳ گیاهان: نقش گیاهان ۲ نیازها: نیاز به تنوع حبوبات ۵; نیاز به تنوع سبزیجات ۵; نیاز به تنوع میوه ها ۵; منشأ تأمین نیازها ها ۶۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۸۴ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۵
- الفرقان ٨ (رده تهمت به محمد)مملوس است - مى تواند به این خاطر باشد که کافران، به دنبال معجزه اى محسوس و قابل رؤیت از پیامبر(ص) بودند. ۴ - داشتن ثروتى بى نیاز کننده از هرگونه داد و۵۲ کیلوبایت (۴٬۶۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- نمودند. اما اين ايمان به خاطر علاقه به هدف آنان نبود بلكه به خاطر ترسى كه بر آنها چيره مى شد و يا به واسطه ميل و علاقه اى كه به ماديات آنها داشتند انجام۳۷ کیلوبایت (۴٬۳۸۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴
- التين ١ (رده منابع تغذیه)سوگند به انجیر و زیتون سوگند به انجير و زيتون، سوگند به [سرزمین قدسی] انجیر و زیتون سوگند به انجير و زيتون. سوگند به انجیر و زیتون! سوگند به انجیر و۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۰۶ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۸
- النجم ٣٢ (رده علم خدا به متقین)نرسيده باشد، بنا به قولى مغفور و عقاب بر آن مترتب نشود به سبب جبران آن به حسنات، «ان الحسنات يذهبن السيئات». يا مراد به «لمم»، لغزش و نزديكى به گناه است. بيان:۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- الكهف ٨٢ (رده عمل به تکلیف خضر)آن قطره به آسمان، اشاره به آنكه به آسمان عروج كند. و آن قطره در زمين، اشاره به آنكه در زمين مدفون شود. و آن قطرهاى كه انداخت به دريا، اشاره به آنكه علم۹۰ کیلوبایت (۸٬۲۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- را پهلوى هم چيده باز پهلوى هم چيده را به نقره پيچيده باز به نقره پيچيده را به حقه پيچيده باز به حقه پيچيده را به نام ناميده «نار» كُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- هايى كه به اشكال مربوط به اينكه چرا در آغاز، به يك سوره و سپسبه ده سوره تحدى شده است ، داده اند پاسخ مفسرى كه سوره مورد بحث در تحدى را منحصر به سوره هاى۵۸ کیلوبایت (۵٬۳۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- دارند). «11» در آنجا سخن بيهودهاى نشنوند. «ناعِمَةٌ» به معناى در ناز و نعمت به سر بردن و «لاغِيَةً» به معناى گفتار بيهوده است. 1- شادى و خرّمى واقعى، در چهره۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۸۶ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۲
- المؤمنون ٧٦ (رده دعوت به تضرع)تضرّع مىكردند و به راستى ايشان را به عذاب گرفتار كرديم و[لى] نسبت به پروردگارشان فروتنى نكردند و به زارى درنيامدند. و همانا ما آنها را به عذاب سخت گرفتار۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- معاد، و جواب به آن بيان اينكه مرگ انسان نابودى انسان نابودى او نيست با توضيحى راجه به تجرد نفس جلوه اى از حال مشركين در روز قيامت اشاره به قضاى الهى در۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- البقرة ١٧٣ (رده اقرار به ربوبیت خدا)لِغَیْرِ اللهِ»: آنچه به نام چیزی جز خدا ذبح شود. از قبیل: به نام لات، به نام عزّی، به نام فلان. یعنی مقصود از ذبح آن حیوان تقرّب به غیر خدا باشد. «أُهِلَّ»:۶۸ کیلوبایت (۶٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- رسد که به خواب رود، اوست مالک آنچه در آسمانها و زمین است، که را این جرأت است که در پیشگاه او به شفاعت برخیزد مگر به فرمان او؟ علم او محیط است به آنچه پیش۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- هود ٦١ (رده توصیه به استغفار)را به شما عطا کرده و نیاز به آن را در شما ایجاد کرده است تا همواره به سمت آبادسازى زمین در حرکت باشید. ۱۶- خداوند ، به دلیل اعطاى توان و استعداد به بشر۶۲ کیلوبایت (۵٬۱۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- هرگز آنچه را به دست مى آوردند نتوانست آنها را (در برابر عذاب الهى ) بى نياز سازد. ۸۳ - هنگامى كه رسولان آنها با دلائل روشن به سراغ آنان آمدند به معلوماتى كه۳۳ کیلوبایت (۳٬۷۹۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۳
- ۱۶۴) از اين آيات به خوبى روشن مى شود كه امت به معنى جمعيت و گروه است ، نه به معنى مذهب و نه به معنى پيروان مذهب ، و اگر مى بينيم كه به پيروان مذهب امت گفته۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۰۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- قدرت الهى است . به هر حال جاى ترديد نيست همانگونه كه انسان در زندگى خود نياز به تابش نور دارد براى تعديل و جلوگيرى از زمانهاى شدت نور، نياز به سايه دارد، تابش۲۴ کیلوبایت (۲٬۸۷۶ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۶
- است كه بايد هر يك به طور مستقل مورد بحث قرار گيرد. واژه «محكم » در اصل از «احكام » به معنى ممنوع ساختن ، گرفته شده است و به همين دليل به موجودات پايدار و۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۳۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۹
- جائى كه هيچ دسترسى از ناحيه هيچكس به آن نيست رزق و روزيش را كه براى پرورش و رشد سريع سخت به آن نيازمند است به طور مداوم به او مى رساند. سيد الشهداء امام۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۱ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۱
- ماده «نشوز» به معنى مرتفع و بلند شدن است ، و در اينجا به معنى برداشتن از روى زمين و پيوستن آنها به يكديگر است ، يعنى نگاه كن كه چگونه آنها را به هم پيوند۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۵۵ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۵
- از زمين برداشته و به نقطه ديگرى بپاشد، و ممكن است اشاره به گرد بادى باشد كه به همراه صاعقه به نقطهاى اصابت كند و همه چيز را تبديل به خاكستر نمايد و در۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۰۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۶
- شما را به خاطر شرك و كفرتان فورا مواخذه نمى كند، بلكه به مقدار كافى مهلت مى دهد و درهاى توبه را به روى شما باز مى گذارد تا اتمام حجت شود. به تعبير ديگر۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۲ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲
- كرد، حسن به او گفت : استغفار كن ، ديگرى آمد از فقر شكايت كرد، به او نيز گفت استغفار كن ، سومى آمد و به او گفت : دعا كن خداوند پسرى به من بدهد به او نيز گفت۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۵۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
- شما قرار داده به دست سفيهان ندهيد و از آن ، به آنها روزى دهيد، و لباس بر آنها بپوشانيد و سخن شايسته به آنها بگوئيد. ۶ - و يتيمان را چون به حد بلوغ برسند،۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۵۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
- تلك اسم اشاره به بعيد است و مى دانيم اين تعبير گاهى براى احترام به موقعيت و مقام اشخاص به كار مى رود، اشاره به اينكه موقعيت پيامبران به قدرى بالا است كه۶۵ کیلوبایت (۷٬۸۹۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۴
- غور) به معنى قسمت بالاى سينه ، گرفته شده ، سپس به هر چيز كه از حد وسط متمايل شود، اطلاق گرديده و از آنجا كه دروغ از حق منحرف شده و به باطل گرائيده به آن۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۶۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴
- انسان نخست به صورت فعل است ، و بعد به صورت حالت و سپس عادت و بعد از آن به صورت ملكه در مى آيد. تعبير به «تواصوا» كه مفهومش سفارش كردن به يكديگر است ،۵۴ کیلوبایت (۶٬۵۰۵ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
- تفسیر:المیزان جلد۱۰ بخش۱۰ (بخش بيان اينكه هر حكمى بايد به اذن خدا باشد. و حكم مختص به خدا است . و طرح دو شبهه در اين زمينه و پاسخ به آن دو شبهه)مى كند، و به اصطلاح دست آدمى را گرفته پا به پا ميبرد و او را منزل به منزل نزديك مى كند، تا در آخر به سر منزل مقربين رسانيده به فوز مخصوص به مخلصين رستگار۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۹۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۲۳
- بتوانى آنچه به سود و منفعت است تهيه كنى و آنچه به زيان است كنار بگذارى و يا از خشكسالى ، و يا پر آبى مناطق مختلف آگاه سازد تا به موقع از مناطق خشك به سرزمينهاى۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۳۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۴
- الانسان من علق ). «من علق » در اصل به معنى چسبيدن به چيزى است ، و لذا به خون بسته و همچنين به زالو كه براى مكيدن خون به بدن مى چسبد «علق » گفته اند و از۴۵ کیلوبایت (۵٬۴۲۹ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۳
- ۳۴ - و به مال يتيم - جز به طريقى كه بهترين طريق است - نزديك نشويد تا به سرحد بلوغ برسد، و به عهد (خود) وفا كنيد كه از عهد سؤ ال مى شود. ۳۵ - و به هنگامى۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۳۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۰
- در قرآن مجيد به جلد ششم تفسير نمونه صفحه ۲۰۴ به بعد (ذيل آيه ۵۴ سوره اعراف ) مراجعه فرمائيد. و اما اينكه «عرش » توصيف به «كريم » شده است به خاطر اين است۴۸ کیلوبایت (۵٬۶۴۶ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۷