نتایج جستجو
از الکتاب
- بارگیری... نصارى نام به اصطلاح پيروان حضرت عيسى «عليهالسلام» است واحد آن نصرانى است [آل عمران:67]. اين لفظ يكبار بيشتر در قرآن مجيد نيامده است ولى «نصارى»۳ کیلوبایت (۱۷۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- نيامده است. در توحيد صدوق باب 65 نقل شده: حضرت رضا «عليه السلام» به جاثليق نصرانى فرمود: يسع مانند عيسى معجزه داشت: روى آب راه رفت، مردهها را زنده نمود،۲ کیلوبایت (۱۲۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- از همه به مهر و محبت مؤمنان، كسانى را خواهى يافت و البته آنان گفتند: ما نصرانى هستيم، اين از آن روست كه از ايشان كشيشان و راهبانى هستند و البته آنان تكبر۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آنچه انجام میدادند (و نتایج آن)، آگاه خواهد ساخت. و از كسانى كه گفتند: ما نصرانى هستيم، از آنها نيز پيمان گرفتيم، ولى آنان بخش مهمى از آنچه را تذكر داده۴۱ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- راضى است. عبيداللّه بن جحش شوهر امّ جبيبه كه از مهاجرين به حبشه بود در حبشه نصرانى شد و از دين بيرون رفت. نمىشود گفت: چون از مهاجرين نخستين بود خدا از او۱۰ کیلوبایت (۸۹۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
- او پناهگاهى نتوانم يافت. [كهف:27]. * [نحل:103]. نقل شده در مكّه غلامى بود نصرانى از اهل روم به نام بلعام كه مىگفتند قرآن از جانب خدا نيست بلكه بلعام به۵ کیلوبایت (۴۴۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- معنى يهود است [بقره:111]. گفتند هرگز داخل بهشت نشود مگر آنكس كه يهودى يا نصرانى باشد. طبرسى فرموده: درباره اين لفظ سه قول هست اول آنكه: آن جمع هائد است۴ کیلوبایت (۲۷۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
- علم بعض حتى اخذ صغر قدر يى صنع عزير غلل حزن ابراهيم نن نحن شرک وجد رضو کلل نصرانى تلو عدو لن تبع لکن جحم ها بئس انتم صحب کتب جزى ملل انس يهود شدد خوف قرب۳ کیلوبایت (۲۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- روز قیامت میان آنها حکم خواهد فرمود. ویهودیان گفتند: نصرانی ها بر آیین و روش درستی نیستند و نصرانی ها گفتند: یهودیان بر آیین و روش درستی نیستند، در حالی۵۲ کیلوبایت (۳٬۷۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- راضى است. عبيداللّه بن جحش شوهر امّ جبيبه كه از مهاجرين به حبشه بود در حبشه نصرانى شد و از دين بيرون رفت. نمىشود گفت: چون از مهاجرين نخستين بود خدا از او۸ کیلوبایت (۸۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۶
- که ایمان آورده و کسانی (هم) که یهودی شده و (یا) صابئی [:التقاطی] و (یا) نصرانیاند، هر کس به خدا و روز بازپسین ایمان آورد و کار نیکو کند، نه بیمی بر ایشان۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اندوهگین نخواهند بود. مسلماً کسانی که [به ظاهر] ایمان آوردند، و یهودی ها و نصرانی ها و صابئی ها هر کدامشان [از روی حقیقت] به خدا و روز قیامت ایمان آورند و۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- پیروی نخواهی کرد و [نیز] برخی از آنان [که یهودی اند] از قبله دیگران [که نصرانی اند] پیروی نخواهند کرد. اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا۵۱ کیلوبایت (۳٬۷۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- و برهان بر صدق مدعاي خود داشته باشد و تنها اسم يهودي يا نصراني سبب دخول جنت نشود و اينکه جز آرزوي باطلي نباشد، در اينکه آيه۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- ناگزير هستيم. ظهور آيه در آن است كه آن چهارگروه با حفظ اسم مؤمن و يهودى و نصرانى و صابى اگر ايمان به خدا و روز قيامت داشته واعمال خوب انجام بدهند پيش خدا۱۸ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
- كه تأخير اندازد حج را تا بميرد، مبعوث فرمايد خدا او را روز قيامت يهودى يا نصرانى. 3- محمد بن فضيل از حضرت كاظم عليه السّلام روايت نموده كه در آيه «قُلْ۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- آن برای یهود داوری میکردند؛ و (همچنین) دانشمندان ربانی یهود و دانشمندان نصرانی با آنچه از کتاب خدا بدان نگهبانی شایسته شدند، حالآنکه بر آن گواه بودند۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- بشأن نزول آيه حديثى نقل فرموده كه خلاصهاش آنستكه يك نفر مسلمان و دو نفر نصرانى مسافرت نمودند و با آنشخص مسلمان متاعى بود و ظرفى كه با طلا نقاشى شده بود۷۶ کیلوبایت (۶٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- عليهم السلام تحقق پيدا ميكرد ديگر يك مشرك يك كافر يك يهودي يك نصراني يك مبدع يك ظالم در تمام صفحه زمين نبود پس عقوبت تمام اينها۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- مشي است و اينکه دعوي نوعيت دارد اولاد يهود يهودي ميشوند اولاد نصارا نصراني اولاد طبيعي طبيعي اولاد مجوسي مجوس اولاد اهل تسنن سني اولاد نواصب۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۷۵ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۸
- شأن مريم و روح القدس يا اختلاف آن دو در آنكه حضرت ابراهيم يهودى بوده يا نصرانى كه خداوند بوجه احسن حقيقت اين امور را در قرآن بيان فرموده بطوريكه ملزم شدند۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- مولودى متولد شود براى دين و به جهت دين، تا اينكه پدر و مادرش او را يهودى و نصرانى نمايند. دوم- آنكه مراد فطرت، خلقت باشد و كلمه على به معنى خود، پس معنى آنكه۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- است. آيه شريفه در حق چهل نفر از نجران و سى نفر از حبشه و هشت نفر از روم كه نصرانى بودند و تابع حضرت عيسى عليه السّلام، بعد اسلام آوردند و تابع حضرت خاتم صلّى۵۶ کیلوبایت (۴٬۴۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- بود معتقد بيك عقيدهاي بود يا مشرك بود يا يهودي يا نصراني يا مجوسي ولي پس از اظهار اسلام دست از عقائد باطله برداشت۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۸
- شأن مريم و روح القدس يا اختلاف آن دو در آنكه حضرت ابراهيم يهودى بوده يا نصرانى كه خداوند بوجه احسن حقيقت اين امور را در قرآن بيان فرموده بطوريكه ملزم شدند۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- قرآن سلب اينکه نسبت را ميفرمايد نه مشرك بود و نه يهودي و نه نصراني بلكه حنيف مسلم بوده بلكه گفتيم که دين اسلام از اول دنيا تا۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- شأن مريم و روح القدس يا اختلاف آن دو در آنكه حضرت ابراهيم يهودى بوده يا نصرانى كه خداوند بوجه احسن حقيقت اين امور را در قرآن بيان فرموده بطوريكه ملزم شدند۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- شأن مريم و روح القدس يا اختلاف آن دو در آنكه حضرت ابراهيم يهودى بوده يا نصرانى كه خداوند بوجه احسن حقيقت اين امور را در قرآن بيان فرموده بطوريكه ملزم شدند۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- شأن مريم و روح القدس يا اختلاف آن دو در آنكه حضرت ابراهيم يهودى بوده يا نصرانى كه خداوند بوجه احسن حقيقت اين امور را در قرآن بيان فرموده بطوريكه ملزم شدند۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- تعليم نمايد و دانا كند ايشان را، پس بعضى آنها مؤمن و كافر و ناصبى و يهودى و نصرانى و مجوس و آنها اولاد جان هستند «1». وَ لَقَدْ مَكَّنَّاهُمْ فِيما إِنْ مَكَّنَّاكُمْ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۵۴ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۰
- يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ: و آن كسانى كه كافر شدند از وثنى و يهودى و نصرانى، مقاتله مىكنند در راه شيطان كه طاغى و ياغى است، يعنى به فرمانبردارى او۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- يكدسته بتپرست، جمعى آفتاب پرست، عدهاى ستاره پرست، فرقهاى يهودى، فرقهاى نصرانى، و گروهى مجوسى. كُلُّ حِزْبٍ بِما لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ: هر گروهى به آنچه۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مىآموزاند او را آدمى و اين قرآن از جانب خدا نيست. قريش مىگفتند: بلعام نصرانى آهنگر او را تعليم دهد. چون پيغمبر او را دعوت و چيز مىآموخت، وقتها خدمت۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- شأن مريم و روح القدس يا اختلاف آن دو در آنكه حضرت ابراهيم يهودى بوده يا نصرانى كه خداوند بوجه احسن حقيقت اين امور را در قرآن بيان فرموده بطوريكه ملزم شدند۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- مبعوث، و كتاب ما قبل از كتاب شما منزل گشته است. و در بهشت نرود مگر يهودى يا نصرانى. مسلمانان جواب دادند كه پيغمبر ما خاتم انبيا و كتاب ما ناسخ كتب است. پس۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- سامري که عجل درست كرد و آنكه يهود را يهودي كرد و آنكه نصاري را نصراني كند و شش نفر آخرين اولي و دومي و سومي و معاويه و پسر مرادي قاتل۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۶ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۱۰
- بالاخص محصلين و محصلات و ارتداد منحصر باين نيست که يهودي شود يا نصراني بلكه اگر يكي از ضروريات دين را منكر شد مرتد ميشود مگر آنكه لشبهة۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- باشد حديث معروف كه هر مولودى متولد ميشود بفطرت ولى پدر و مادر او را يهودى و نصرانى و مجوسى ميكنند و اين انقياد فطرى عبارت است از اقرار بتوحيد ارتكازا جلد 1۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- شأن مريم و روح القدس يا اختلاف آن دو در آنكه حضرت ابراهيم يهودى بوده يا نصرانى كه خداوند بوجه احسن حقيقت اين امور را در قرآن بيان فرموده بطوريكه ملزم شدند۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- صغير و كبير آنها هلاك گرديد. اگر شما هم مباهله مىكرديد؛ تمام هلاك و يك نصرانى باقى نمىماند و به خدا قسم در آنها نگاه كردم، رويهائى ديدم كه اگر از خدا۱۰۸ کیلوبایت (۱۰٬۴۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- خلاصه مفادش قريب باينست که يكي از مؤمنين در همسايگي آن جوان نصراني بود او را هدايت نمود و مسلمان شد وقت سحر درب خانه او رفت۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- الْإِسْلامُ: بدرستى كه دين پسنديده نزد خداى تعالى اسلام است نه دين يهود و نصرانى. مراد آنست كه هيچ دينى، مرضى و پسنديده نزد حق تعالى نيست مگر توحيد و تعبد۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- امت تو بعد از تو يهودى مىشدند. و طرف چپ داعى نصارى بود، اگر جواب مىدادى نصرانى مىشدند، و آن زن هم دنيا، اگر تكلم مىكردى امت تو دنيا را بر آخرت اختيار۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- تهذيب از حضرت باقر (ع) را نقل نمودهاند و شكى نيست در آنكه اگر يك يهودى و يك نصرانى بيايند براى محاكمه نزد حاكم ما صادق است كه اهل تورية و انجيل آمدهاند براى۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- المكفوف قال حدثني بعض اصحابنا عن بعض فصادي العسكر من النصاري : يكى از پزشكان نصرانى قشون كه رگ مىزد گفت كه: يك روز ابو محمد (امام عسكرى" ع") هنگام نماز ظهر۱۷ کیلوبایت (۱٬۰۶۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۸
- الذَّبَائِح قال الصادق ع : امام صادق عليه السّلام فرمود: از خوردن ذبيحه يهودى و نصرانى و مجوسى و هر كس خلاف دين تو را دارد اجتناب كن مگر اينكه «بسم اللَّه» گفتن۳ کیلوبایت (۹۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۴۹
- كه بكشد مؤمنى را، گفته شود به او وقت مرگ بمير هر مردنى كه خواهى: يهودى يا نصرانى يا مجوسى. وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ۶۲ کیلوبایت (۵٬۵۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- جعفر باقر عليه السّلام شنيدم كه ميفرمود: يهودى و نصرانى از مسلمين ارث نميبرند، و مسلمين از يهودى و نصرانى ارث ميبرند.۲ کیلوبایت (۶۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵
- بازگشته، و پس از آن مرده است، امام فرمود: ميراثش براى فرزندان نصرانى او است گفتم. و مسلمانى كه نصرانى شود و پس از آن بميرد؟ فرمود ميراثش براى فرزندان مسلمان او۳ کیلوبایت (۸۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵
- باقر عليه السّلام در باره مرد مسلمانى سؤال كردم كه وفات يافته است، و مادرى نصرانى، و همسرى و فرزندانى مسلمان از او بجاى ماندهاند، فرمود: اگر مادرش پيش از۶ کیلوبایت (۱۸۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵