نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۵۰ از ۴۳۲
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • ذات او را محل تغییر و حوادث دانستن. حاشا که شیعه امامیه چنین احتمالى را درباره ذات مقدس خدا بدهند. آنچه شیعه نسبت به معناى «بداء» اعتقاد دارد و روى آن اصرار
    ۳ کیلوبایت (۱۹۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۴
  • المعارج ٢٣ (رده فضایل شیعه)
    نافله است». اخلاق: عوامل مؤثر در اخلاق ۳ ذکر: شرایط تأثیر ذکر خدا ۳ شیعه: فضایل شیعه ۵ نماز: آثار تداوم نماز ۲، ۳; اهمیت تداوم نماز ۱; اهمیت نمازنافله ۵،
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
  • داده اند که منظور معناى جامعى است که هر دو را شامل مى شود. بسیارى از دانشمندان شیعه، معناى اول را انتخاب کرده اند در حالى، که جمعى از علماى تسنن، معناى دوم را;
    ۳ کیلوبایت (۲۱۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
  • داده اند که منظور معناى جامعى است که هر دو را شامل مى شود. بسیارى از دانشمندان شیعه، معناى اول را انتخاب کرده اند در حالى، که جمعى از علماى تسنن، معناى دوم را;
    ۳ کیلوبایت (۲۰۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
  • يمتلى جوف اهد كم قيحاً خير من‏آن يمتلى شعراً» بهد گويد: اين روايت از طريق شيعه از امام صادق عليه السلام از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم نقل شده است
    ۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
  • روایات فراوانی که از طرق اهل سنت و منابع معروف آنها، و همچنین در منابع معروف شیعه نقل شده، آیه «اولئک هم خیر البریة» (آنها بهترین مخلوقات خدا هستند) به علی
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۴۳۳ واژه) - ‏۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۴
  • در این که پیرامون چه چیز سؤال می‌شود؟ در روایت معروفی که از طرق اهل سنت و شیعه نقل شده آمده است که از «ولایت علی علیه السّلام سؤال می‌شود». ولی این یک مصداق
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
  • را كه بغض و عداوت على است در ميان مردم بگذار. زمخشرى مى‏توانست قول بعضى از شيعه را كه خودش نقل كرده (اگر چنين قائلى يافته شود) به نحو آبرومندى رد كندو بگويد:
    ۱۰ کیلوبایت (۸۱۰ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
  • (آیه 98) شأن نزول: در مورد نزول این آیه و سه آیه بعد از مجموع آنچه در کتب شیعه و اهل تسنن نقل شده چنین استفاده می‌شود که: یکی از یهودیان به نام ج1، ص312
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • محافظت از سفسطه‌های دشمنان وسوسه‌گر. معروف و مشهور در میان همه دانشمندان شیعه و اهل تسنن این است که: هیچ گونه تحریفی در قرآن روی نداده است، و قرآنی که
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • سوره‌ حمد و ‌در‌ ساير سوره‌ها (‌غير‌ سوره‌ برائة) جزو قرآن‌ ميدانند ولي‌ شيعه‌ اماميّه‌ متّفقا بسم‌ اللّه‌ ‌را‌ ‌در‌ سوره‌ حمد و ساير سوره‌هاي‌ قرآن‌ (جز
    ۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
  • بالجمله‌ قدر مجتهدين‌ ‌خود‌ و علماء شيعه‌ ‌را‌ بدانيد ‌که‌ چه‌ اندازه‌ زحمت‌ كشيده‌ و اينها ‌را‌ ‌در‌ دسترس‌ شيعه‌ قرار داده‌ و احكام‌ ‌را‌ بيان‌ فرموده‌
    ۱۵ کیلوبایت (۱٬۳۵۶ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
  • آن آن حضرت جدا نكرد و گرنه صلوات ابتر خواهد بود. روايات شيعه كه معلوم است و راجع به روايات شيعه كه معلوم است و راجع به روايات اهل سنت براى نمونه رجوع شود
    ۹ کیلوبایت (۹۳۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
  • آن آن حضرت جدا نكرد و گرنه صلوات ابتر خواهد بود. روايات شيعه كه معلوم است و راجع به روايات شيعه كه معلوم است و راجع به روايات اهل سنت براى نمونه رجوع شود
    ۱۳ کیلوبایت (۹۶۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۶
  • سوره‌ حمد و ‌در‌ ساير سوره‌ها (‌غير‌ سوره‌ برائة) جزو قرآن‌ ميدانند ولي‌ شيعه‌ اماميّه‌ متّفقا بسم‌ اللّه‌ ‌را‌ ‌در‌ سوره‌ حمد و ساير سوره‌هاي‌ قرآن‌ (جز
    ۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
  • أَعْلَم بِالّذِين رَبّک بَلَغْت أَشَدّ هُم قَد أَيّهُم هُو أَوْلَى عَلَي شِيعَة بِهَا کُل عَاقِرا هَيّن صِلِيّا امْرَأَتِي کَانَت لَنَنْزِعَن در حال بارگیری
    ۲ کیلوبایت (۶۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
  • و احیای آن شب است، و روایات فضیلت لیلة القدر و فضیلت عبادت آن، که در کتب شیعه (1) البته این امر هیچ گونه تضادی با آزادی اراده انسان و مسأله اختیار ندارد،
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ‏۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
  • را كه بغض و عداوت على است در ميان مردم بگذار. زمخشرى مى‏توانست قول بعضى از شيعه را كه خودش نقل كرده (اگر چنين قائلى يافته شود) به نحو آبرومندى رد كندو بگويد:
    ۸ کیلوبایت (۸۰۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
  • لَيَقُولُون أَنْتُم لَو إِلاّ هِي نَحْن بِهَا أَن أَيّهُم مِنّا صِلِيّا تَلْقَف شِيعَة عِصِيّهُم الْوَارِثُون فَأَسْقَيْنَاکُمُوه لَقَد کُل حِبَالَهُم فَأَلْقَوْا
    ۳ کیلوبایت (۱۸۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۲
  • و غيره را روشن مى‏كنند ولى اين غير از تسبيح آنهاست. ايضاً: روايات از طريق شيعه و اهل سنت در تسبيح موجودات مستفيض است قسمتى از آنها در تفسير الميزان ج 13
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۱ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
  • عداوت كنند باز در ته قلب او را تصديق كرده و ارادت خواهند ورزيد. در روايات شيعه و اهل سنت نقل شده كه آيه در باره على ابن ابيطالب «عليه السلام» نازل گرديده
    ۴ کیلوبایت (۳۴۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
  • عداوت كنند باز در ته قلب او را تصديق كرده و ارادت خواهند ورزيد. در روايات شيعه و اهل سنت نقل شده كه آيه در باره على ابن ابيطالب «عليه السلام» نازل گرديده
    ۴ کیلوبایت (۳۳۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۹
  • نصاراى نجران، اين واقعه پايان يافت. ذيل اين مطلب‏ ناگفته نماند: به اتفاق شيعه و اهل سنّت رسول خدا «صلى اللّه عليه و آله و سلم» فقط على و فاطمه و حسنين
    ۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۷۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
  • مى‏كردند. الميزان نيز آن را از تفسير قمى و عياشى نقل مى‏كند. يعضى از مفسران شيعه و اهل سنت خود را بهفشار مى‏اندازند كه اينگونه آيات را طور ديگر تفسير نمايند
    ۱۴ کیلوبایت (۱٬۴۷۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
  • نفر به خدا توبه كنيد آن بهتر است كه قلب شما دو نفر از حق متمايل و منحرف شده شيعه و اهل تسنن نقل كرده‏اند: خطاب «تَتُبا» و «قُلُوبِكُما» در آيه به عايشه و
    ۳ کیلوبایت (۲۷۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۴
  • ولايتنا السّابقون فى الاخرة الى الجنّة «2». فرمود پدرم به مردمانى از شيعه: شما هستيد شيعه خدا، و شما هستيد انصار خدا، و شما هستيد سابقون اولون و سابقون آخرون
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۴ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
  • و علل نيست. بداء چيست؟ يكى از ايراداتى كه اهل سنّت بر شيعه وارد مى‌كنند اين است كه مى‌گويند: شيعه براى خداوند «بداء» قائل مى‌شوند و به گمان آنها «بداء»
    ۵۳ کیلوبایت (۵٬۳۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • رفتند و باب غار مسدود گرديد دعا كردند خداوند نجاتشان داد. قضيّه آن سه نفر را شيعه و سنّى در كتابهاى خود نقل كرده‏اند و آن در ج 2 امالى شيخ طوسى جزء 12 حديث
    ۶ کیلوبایت (۵۹۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
  • بار) جدال. منازعه، مخاصه. [بقره:197] در حج، جماع و فسوق و منازعه نيست در نزد شيعه مراد از رفث، مقاربت و از فسوق دروغ و از جدال قسم خوردن است (مجمع). طبرسى
    ۴ کیلوبایت (۳۵۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
  • تنبيه‌: مسئله‌ بداء محل‌ اختلاف‌ شيعه‌ و سني‌ ‌است‌ شيعه‌ قائل‌ ببداء هستند و سني‌ جلد 14 - صفحه 182 منكر و دليل‌ شيعه‌ همين‌ ‌آيه‌ ‌است‌ و اخبار بسيار
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • اعتبار قائل اند و در صورت اخبار شخص فاسق و بدكار، تحقيق وجستجو مى‏كنند. *** شيعه و اهل سنت اتفاق دارند در اينكه آيه فوق در باره وليدبن عقبة بن ابى معيط نازل
    ۷ کیلوبایت (۷۴۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۵
  • اعتبار قائل اند و در صورت اخبار شخص فاسق و بدكار، تحقيق وجستجو مى‏كنند. *** شيعه و اهل سنت اتفاق دارند در اينكه آيه فوق در باره وليدبن عقبة بن ابى معيط نازل
    ۷ کیلوبایت (۷۴۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۰
  • خريدند و چون او به پدرش نيكوكار بود، آن همه پول نصيب وى گرديد، اين روايت را شيعه و سنّى نقل كرده‏اند. آقاى طالقانى در تفسير پرتوى از قرآن ص 191 ج 1 مى‏گويد:
    ۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
  • اعتبار قائل اند و در صورت اخبار شخص فاسق و بدكار، تحقيق وجستجو مى‏كنند. *** شيعه و اهل سنت اتفاق دارند در اينكه آيه فوق در باره وليدبن عقبة بن ابى معيط نازل
    ۷ کیلوبایت (۷۵۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
  • آيه فرموده «لا يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْساً اِلّا وُسْعَها». در بعضى از تفاسير شيعه و سنّى از قبيل جوامع الجامع و كشّاف در تفسير اين آيه نقل شده كه در شريعت
    ۷ کیلوبایت (۶۹۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
  • که درباره «اولوا الارحام» آمده، استفاده شده است. علاوه بر آن مفسران بزرگ شیعه و سنى جمله «اولوا الأرحام بعضهم ... » را بیان حکم ارث دانسته اند. ۹- اولویت
    ۶۵ کیلوبایت (۴٬۶۷۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • (ان تتوبا الی الله فقد صغت قلوبکما). منظور از این دو نفر به اتفاق مفسران شیعه و اهل سنّت، «حفصه» و «عایشه» است که به ترتیب دختران «عمر» و «ابو بکر» بودند
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۴۵ واژه) - ‏۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۹
  • فرموده مراد از شهيد به قرينه روايات ديگر امام است و فرموده: روايات از طرق شيعه از ائمه عليهم السلام در اينكه آيه مخصوص اولاد فاطمه عليهما السلام است بسيار
    ۹ کیلوبایت (۹۵۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
  • معاند ‌از‌ منافق‌، مخالف‌ ‌از‌ معاند، ساير فرق‌ شيعه‌ ‌از‌ ‌از‌ مخالف‌، منكر ضروري‌ دين‌ ‌از‌ فرق‌ شيعه‌، منكر ضروري‌ مذهب‌ ‌از‌ منكر ضروري‌ دين‌، مبدع‌
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • محدثين شيعه و جمعى از محدثان اهل سنت قائل شده‏اند كه در قرآن تحريف وجود دارد و مقدارى از آن حذف شده است، در مقدمه مجمع اين قول را به جمعى از علماء شيعه و عده‏اى
    ۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
  • دنيا، در زمان قيام امام زمان عليه السلام گروهى را زنده مى‌كند، امّا مخالفان شيعه، آن را انكار مى‌كنند. 1- سوگند، همه جا نشانه‌ى صحت و صداقت نيست. أَقْسَمُوا
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • اول اسلام حتى در زمان حضرت رسول «صلى اللَّه عليه و آله» - چنانكه از روايات شيعه و اهل سنت به دست مى‏آيد - به اين نام معروف شده است. اين آيه توحيد خالص و
    ۹ کیلوبایت (۸۳۹ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
  • بلافاصله طلاق بدهد تا شوهر اول در تزويج او محذورى نداشته باشد باآن كه به تصريح شيعه و اهل سنت رسول خدا صلى اللّه عليه وآله و سلم به چنين و چنان شخص لعنت كرده
    ۱۰ کیلوبایت (۱٬۱۲۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
  • كلمه «حميل السيل» - كه در روايت است - به معناى خاشاك و كف سيل است. و از طرق شيعه نيز قريب به اين مضمون روايت شده است. و نيز در آن كتاب است كه احمد و ابن مردويه
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۴۸ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۴
  • شفاعت‌ ميكنند، و مسأله شفاعت‌ ‌از‌ ضروريات‌ مذهب‌ شيعه‌ ‌است‌ و صريح‌ آيات‌ و اخبار متواتره‌ و اجماع‌ علماء شيعه‌ ‌بر‌ ‌او‌ قائم‌ جلد 16 - صفحه 96 ‌است‌ و انكار
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۶۲ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱
  • فرموده مراد از شهيد به قرينه روايات ديگر امام است و فرموده: روايات از طرق شيعه از ائمه عليهم السلام در اينكه آيه مخصوص اولاد فاطمه عليهما السلام است بسيار
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۳۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
  • يمتلى جوف اهد كم قيحاً خير من‏آن يمتلى شعراً» بهد گويد: اين روايت از طريق شيعه از امام صادق عليه السلام از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم نقل شده است
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
  • ‌از‌ ‌بين‌ نميرود. اشاره آیه 158 شأن نزول: در بسیاری از روایات که از طرق شیعه و اهل تسنن آمده، چنین می‌خوانیم که: در عصر جاهلیت مشرکان در بالای کوه «صفا»
    ۶۸ کیلوبایت (۶٬۵۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • - صفحه 444 وَ اذكُر فِي‌ الكِتاب‌ِ إِبراهِيم‌َ ‌در‌ موضوع‌ ابراهيم‌ ‌بين‌ شيعه‌ و سني‌ و مشركين‌ ‌از‌ جهاتي‌ اختلاف‌ شديدي‌ ‌است‌. اولا ‌در‌ نسب‌ ابراهيم‌
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • حضرت‌ عسكري‌ (ع‌) راجع‌ بتوريه‌ يك‌ نفر شيعه‌ ‌از‌ اصحاب‌ حضرت‌ صادق‌ (ع‌) ‌با‌ يك‌ ناصبي‌ ‌که‌ ناصبي‌ ‌از‌ ‌آن‌ شيعه‌ پرسيد ‌که‌ ميگويند تو رافضي‌ هستي‌ و
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
نمایش (۵۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)