نتایج جستجو
از الکتاب
- تکرار در قرآن: ۹(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... لا زنى الا نکح او شرک من امن ها جلد ذکر لعل هما ف کم قتل ب ذلک کون کلل بين طوف انن حرم ه ايى۲ کیلوبایت (۷۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۸
- است و آن زنى است كه به شوهرش اظهار عشق و محبت كند [واقعة:36-37]. در مجمع فرموده: «منحننّات على ازواجهنّ و متحبّبات اليهم» و به قولى عروب زنى است كه با۲ کیلوبایت (۱۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۶
- آیات شامل این کلمه «أَیامى» جمع «أَیِّم» (بر وزن قَیِّم) در اصل، به معناى زنى است که شوهر ندارد; سپس به مردى که همسر ندارد نیز گفته شده است، و به این ترتیب،۲ کیلوبایت (۱۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۹
- البیّن من الکلام) و لذا هنگامى که گفته مى شود «اِمرأة عروبة» مفهومش این است: زنى که با رفتار و کردارش از عفت و پاکدامنى و محبت خود نسبت به همسرش خبر مى دهد۲ کیلوبایت (۱۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۷
- آیات شامل این کلمه زنى (۹ بار) مقاربت با زن بدون عقد (بطرزنا مشروع) مصدر آن زنى و زناء مد و قصر هر دو آمده است (اقرب) [اسراء:32]. زن زناكار را زانيه و۴ کیلوبایت (۳۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۸
- گردیده است مرد زناكار جز زن زناكار يا مشرك را به زنى نمىگيرد، و زن زناكار را جز مرد زناكار يا مشرك به زنى نمىگيرد و اين [زناشويى] بر مؤمنان حرام است. مرد۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- آمدو گفت دانستم آنچه را كه ندانستهاى از قوم سباء خبر راستى به تو آوردهام. زنى به آنها حكومت مىكند، از وسائل زندگى و حكومت همه چيز دارد مخصوصا تختى بزرگ۶ کیلوبایت (۶۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۸
- حور جمع حوراء و ان به معنى زن سفيد بدن و سيمين تن است. عين جمع عيناً و آن زنى است كه حدقه چشمش بزرگ باشد كه سبب مزيد زيبائى است -مجمع) . قرآن كريم درباره۷ کیلوبایت (۶۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۹
- رجوع گرفته گويد: ثيّب آن است كه از زوج برگشته است در مجمع البيان هست: ثيّب زنى است كه بعد از ازاله بكارت از شوهر برگشته از ثاب يثوب به معنى رجع. وَ سَائِحَات۲ کیلوبایت (۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۴
- نه مادرت زن بد کارهای!!» |اى خواهر هارون! نه پدرت مرد بدى بود و نه مادرت زنى بدكاره اى خواهر هارون، پدرت مرد بدى نبود و مادرت [نيز] بدكاره نبود. ای خواهر۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- رجوع گرفته گويد: ثيّب آن است كه از زوج برگشته است در مجمع البيان هست: ثيّب زنى است كه بعد از ازاله بكارت از شوهر برگشته از ثاب يثوب به معنى رجع. امن يا سيح۲ کیلوبایت (۷۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
- شاخه درخت خرما تابيده شده به قولى از هر چيز كه باشد «اِمْرَئَةٌ مَمْسُودَةٌ» زنى را گويند كه آشفته خلق باشد معنى آيه: در گردن او (زن ابى لهب) ريسمانى است از۲ کیلوبایت (۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۳
- مبالغه در سئوال يا مبالغه در دانستن حال شخص است (مفردات) در نهايه آمده كه زنى به محضر آن حضرت آمد «فَسَأَلَها فَاَحْفى وَ قالَ اِنَّها كانَتْ تَأتينازَ۳ کیلوبایت (۲۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۵
- شاخه درخت خرما تابيده شده به قولى از هر چيز كه باشد «اِمْرَئَةٌ مَمْسُودَةٌ» زنى را گويند كه آشفته خلق باشد معنى آيه: در گردن او (زن ابى لهب) ريسمانى است از۲ کیلوبایت (۱۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۴
- |كسى كه نزد او علمى از كتاب بود، گفت: من آن را پيش از آن كه چشم خود را بر هم زنى نزد تو مىآورم. پس چون سليمان آن تخت را نزد خود حاضر ديد، گفت: اين از فضل۸۰ کیلوبایت (۷٬۱۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- نسبت دادن چيزى به كسى باشد نحو [نور:23]. كه مراد از رمى نسبت دادن زنا به زنى است راغب گويد استعمال آن در دوّمى به طريق كنايه است. درباره آيه اول در مجمع۳ کیلوبایت (۲۷۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- مبالغه در سئوال يا مبالغه در دانستن حال شخص است (مفردات) در نهايه آمده كه زنى به محضر آن حضرت آمد «فَسَأَلَها فَاَحْفى وَ قالَ اِنَّها كانَتْ تَأتينازَ۳ کیلوبایت (۲۳۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- و اله وسلم عمر و بن عاص را براى شكستن آن بت اعزام فرمود. بت سواع به صورت زنى پرداخته شده بود (فرهنگ قصص قرآن) در الاصنام محل آن را رهاط و خدّام آن را بنولحيان۳ کیلوبایت (۲۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
- بودند: 1- ديدم زنى را معلق به موئى، و مغز سرش مىجوشيد. 2- و زنى معلق بزبانش، و حميم در دهانش ريخته مىشد. 3- و زنى معلق به پستان. 4- و زنى گوشت بدنش را۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- سميع دانا بودن خداست به مسموعات. به عقيده او [مجادله:1]. يعنى دانست خدا كلام زنى را كه با تو درباره شوهرش مجادلع مىكرد. [بقره:127]، [انفال:61]. ال وَ هُو۷ کیلوبایت (۳۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- رفتار كنيد و همه را يكسان دوست بداريد هرچند كه به اين كار حريص باشيد. پس از زنى كه دوست نداريد به طور كلى منحرف نشويد كه او را آويزان و بلاتكليف بگذاريد كه۴ کیلوبایت (۴۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۲
- نكاح به مرد و در آيه دوم به زن داده شده است. انكاح: از باب افعال تزويج كردن زنى است به مردى و بالعكس [نور:32]. بى شوهران را به شوهر دهيد و بى همسران را همسر۵ کیلوبایت (۴۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- نكاح به مرد و در آيه دوم به زن داده شده است. انكاح: از باب افعال تزويج كردن زنى است به مردى و بالعكس [نور:32]. بى شوهران را به شوهر دهيد و بى همسران را همسر۵ کیلوبایت (۴۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۰
- وصيتى كه بدان سفارش كردهايد يا دَينى [كه بايد استثنا شود]، و اگر مرد يا زنى كه از او ارث مىبرند كلاله [=بىفرزند و بىپدر و مادر] باشد و براى او برادر۸۹ کیلوبایت (۷٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- را بدهيد و به وجهى نيكو با يكديگر توافق كنيد. و اگر به توافق نرسيديد، از زنى ديگر بخواهيد كه كودك را شير دهد. آنان را در همانجا که خود سکنا دارید، در حد۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۵۷ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۷
- يكى را وقتى هست. ايضاً در نهايه نقل شده كه رسول خدا«صلى الله عليه واله»به زنى فرمود:«دَعِى الصَّلوةَ اَيَّامَ أقْرائِكِ» در اين حديث مراد از قرء حيض است۶ کیلوبایت (۵۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۷
- قد جزى الا قطع قبل کون انن اخو هما ارض کلل يدى شىء کم سمع ک ذى نا شهد بنو زنى تبع رجم وله شطن على عير خرج اذن فى قتل ابو شهب ايى هن اله سرر ولد الله بين۶ کیلوبایت (۵۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
- نكاح به مرد و در آيه دوم به زن داده شده است. انكاح: از باب افعال تزويج كردن زنى است به مردى و بالعكس [نور:32]. بى شوهران را به شوهر دهيد و بى همسران را همسر۵ کیلوبایت (۵۰۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۹
- ممکن است به او ظلم و خیانت کنم؟!) مسلّماً ظالمان رستگار نمیشوند!» |و آن زنى كه يوسف در خانهاش بود از او كام خواست، و درها را محكم بست و گفت: بيا كه از۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- خندان و عاشق و شیفته شوهرانشان (عربًا) «عُرُب» جمع «عَروب» است و «عروب» به زنى گفته مى شود که: طنّاز، عشوه گر، عاشق شوهر، فروتن براى وى و بسیار خندان باشد۱۸ کیلوبایت (۱٬۶۱۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- تزويج كرد ولى نتوانستند الفت بكنند سرانجام زيد او را طلاق داد و حضرت او را به زنى گرفت و خواست رسم جاهليّت را زن پسر خوانده را بر شخص حرام مىدانستند بشكند۷ کیلوبایت (۷۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۰
- كلالة تميز باشد معنى آيه چنين مىشود: اگر مردى كلاله دار ارث برده شود يا زنى همانطور، و براى آن مرد يا زن برادرى يا خواهرى است (مادرى) براى هر يك از آنها۵ کیلوبایت (۵۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۸
- بيم بدارى. پس چون زيد حاجت [خويش] از او برآورد- و وى را طلاق داد- او را به زنى به تو داديم تا بر مؤمنان درباره [ازدواج با] زنان پسرخواندگانشان تنگى و باكى۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۴۱ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۵۷
- يكى را وقتى هست. ايضاً در نهايه نقل شده كه رسول خدا«صلى الله عليه واله»به زنى فرمود:«دَعِى الصَّلوةَ اَيَّامَ أقْرائِكِ» در اين حديث مراد از قرء حيض است۷ کیلوبایت (۶۴۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- پس گفت: تو از كجائى؟ گفت: من از اين شهر هستم. پرسيد: پادشاه آن كيست؟ گفت: زنى بلقيس نام دارد و او را ملك عظيمى است، دوازده هزار قايد دارد و هر قائدى با۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- يعنى: «سيصلى ابولهب و امرءِته النارَ» زن ابولهب بنام امّ جميل خواهر ابوسفيان، زنى فتنهانگيز و سخن چين و دو بهم زن بود نقل شده خارها را مىآورد و زير پاى حضرت۸ کیلوبایت (۸۲۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۶
- سنن ابى داود كتاب نكاح باب التحليل مطالعه كرد. بنابراين ملعون است كسى كه زنى را به قصد حلال بودن به شوهر اولى تزويج كند و نيز شوهر اول ملعون است كه براى۱۰ کیلوبایت (۱٬۱۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- سخن كنايه از ردّ و قبول است و سياق آيه دلالت دارد كه آن حضرت در ردّ و قبول زنى كه خود را به او بذل كرده مختار است. به نظر مىآيد كه راجع به همه زنان آن حضرت۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۱۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
- مىخوانيم: [نمل:22-24]. از اين آيات بدست مىآيد كه قوم سباء داراى حكومت بودند و زنى بر آنها سلطنت مىكرد و نيز آفتاب پرست بودهاند. و از اما بعد آيات روشن مىشود۶ کیلوبایت (۶۴۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۸
- درباره هر سه بحث مىكنيم. 1- [جنّ:3] حقّا كه مقام و عظمت پروردگار ما والاست زنى و فرزندى براى خود نگرفته است. اين آيه از اقوال جنّ است كه در قرآن نقل شده۶ کیلوبایت (۶۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۹
- گفتن است در مجمع فرموده: [بقره:235] مراد از آن خواستگارى از زن به اشاره است زنى كه در عدّه وفات است. گوئى با گوشه سخن خواستگارى مىكند. * [حديد:21]، [آل عمران:133]۱۲ کیلوبایت (۱٬۱۶۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۴
- وَ جَعَلْناها وَ ابْنَها آيَةً لِلْعالَمِينَ «91» و (بياد آور مريم را، آن) زنى كه دامان خويش را پاك نگاه داشت، پس ما از روح خود در او دميديم و او و پسرش۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- گردیده که مرتد شده بود و مردى ثقفى او را به عقد خویش درآورده بود و در اسلام زنى غیر این زن در قریش مرتد نشده است. Tabber requires Javascript to function.۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۷۳ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۱
- اينها را صيد كرده از گوشت كدام مرغ پيره زنى قوت يافته؟ حال، اسبى كه در عقب اين دو آهو تاختى از مزرعه كدام بيوه زنى علف خورده؟ تو مىخواهى به اين طعمه، مرا۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- كانَتْ مِنَ الْقانِتِينَ «12» و (خداوند به) مريم دختر عمران (نيز مثل زده است.) زنى كه دامن خويش را (از گناه) حفظ كرد، پس ما از روح خود در او دميديم (تا عيسى۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۷
- گرديد و گريه كرد و گفت جلد 3 صفحه 507 همين ساعت كشته خواهد شد خداوند قلب آن زنى را كه از طرف فرعون موكّل مادر موسى بود معطوف باو نمود كه گفت چرا رنگت پريده۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- اسراء / ). يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَ... (۱) ابن مسعود گوید: مردى به زنى رسید و او را از زن مزبور خوش آمد، وى را بوسید سپس این مرد نزد پیامبر آمد و۶۰ کیلوبایت (۵٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- بودند، سوخته خاكستر شده بودند. اهل سير گويند: احدى از آنها باقى نماند الّا زنى و مردى. آن زن معاينه نمود اهلاك قوم و نزول عذاب را به قوم ديگرى نقل مىنمود۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- گرديد و گريه كرد و گفت جلد 3 صفحه 507 همين ساعت كشته خواهد شد خداوند قلب آن زنى را كه از طرف فرعون موكّل مادر موسى بود معطوف باو نمود كه گفت چرا رنگت پريده۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- گرديد و گريه كرد و گفت جلد 3 صفحه 507 همين ساعت كشته خواهد شد خداوند قلب آن زنى را كه از طرف فرعون موكّل مادر موسى بود معطوف باو نمود كه گفت چرا رنگت پريده۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴