نتایج جستجو
از الکتاب
- آن را ناقص كرد و بركتش را برد. ظاهراً قيد تدريج لازم است [بقره:276]. خدا ربا را به تدريج از بين مىبرد و صدقات را افزايش مىدهد. [آل عمران:141]. اين لفظ۲ کیلوبایت (۱۲۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- آل عمران ١٣٠ (رده احکام ربا)مورد بحث، حکم تحریم ربا صریحا ذکر شده، امّا تنها به یک نوع از انواع ربا که نوع شدید و فاحش آن است اشاره شده است. ج1، ص329 منظور از «ربا فاحش» این است که سرمایه۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- آیات شامل این کلمه «رَبْوَه» از مادّه «ربا» به معناى زیادى و افزایش است و در اینجا به معناى سرزمین بلند مى باشد. ربو (۲۰ بار) وَ إِلَى ذَات قَرَار آوَيْنَاهُمَا۱ کیلوبایت (۴۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۶
- کلمه «رابِى» از مادّه «رُبُوّ» (بر وزن غلوّ) به معناى بلندى و برترى است و «ربا» که به معناى سود یا پول اضافى یا جنس دیگر است نیز از همین ماده و به همین معناست،۲ کیلوبایت (۶۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۸
- النساء ٢٩ (رده حرمت ربا)حرمت خودکشى ۸ ; موارد خودکشى ۲۰، ۲۱، ۲۲ دشمنان: مبارزه با دشمنان ۲۱ ربا: حرمت ربا ۱۹ ظلم: حرمت ظلم ۱۹ غسل: احکام غسل ۲۰ غصب: گناه غصب ۱۰ ; موارد غصب ۱۸۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- سلم نقل شده است. و نيز به قيمت سگ، اجرت زانيه، قيمت مشروب، الكل مال يتيم، و ربا و غيره سحت اطلاق شده به مجمع البيان ذيل آيه فوق و تفسير عياشى و غيره رجوع۳ کیلوبایت (۲۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۴
- داده شده است: 1- قتل نفس. [نساء:93]. 2- خوردن مال يتيم. [نساء:10]. 3- اكل ربا. [بقره:275]. 4- شرك و آن اكبر كبائر است [مائده:72]. 5- فرار از جنگ (با شرايط)۱۷ کیلوبایت (۱٬۸۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- كفّ» يعنى از آن دست برداشت [بقره:275]. هر كه را موعظهاى از خدايش آيد و از ربا دست بردارد گذشته به نفع اوست. [حشر:7]. از آنچه رسول خدا نهى كرده دست برداريد۸ کیلوبایت (۴۶۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- لِلْمُتَّقِينَ» «1» وَ اتَّقُوا النَّارَ الَّتِي أُعِدَّتْ لِلْكافِرِينَ (131) چون ربا در ميان كفار بسيار شايع بود، لذا حق تعالى تهديد مؤمنان فرمايد از اقدام به۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- طبقاتى است. همچنان كه پيدايش و گسترش ربا، زمينه ساز و بوجود آورندهى طبقات است. لذا در قرآن آيات لزوم اتفاق و تحريم ربا در كنار هم آمده است. «1» هر دانهاى،۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- جَنّات مَعَه کَالّذِين قَرْضا سَوَاء حَسَنا بَعْدِهِم يَشْتَرِي أَطَعْنَا رِبًا إِنّي تَجْرِي الْخَيْرَات أَنْفُسَهُم الْمُنْکَر عَلَيْهِم عَلَى أُنْزِل۳ کیلوبایت (۱۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- است شخص مشمول رحمت شود و اين مشعر است به آنكه بدون اطاعت يا با معصيت خوردن ربا ممكن نيست شخص مشمول رحمت الهى شود و انصاف آنستكه اين نهايت مبالغه است در حرمت۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- که ربا ميخورند) و نيز از آن حضرت روايت شده«4» که فرمود «يملأ بطونهم من الحيّات و يرقق جلدهم بحيث يشاهد الناظرون» (شكمهاي ربا خواران۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- آیات شامل این کلمه ربب (۹۸۰ بار) ل (۳۸۴۲ بار) تربيت كردن «ربّ الصبى ربّاً: ربّاه حتى ادرك» يعنى بچه را تربيت كرد تا برشد رسيد. (اقرب) و اطلاق آن بر فاعل۶ کیلوبایت (۵۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- فحشاء و بيان ميراث و حدود و ديات و در باب معاملات و حليت بيع و حرمت ربا و در حليت طيبات و حرمت خبائث و در باب معاد و بعث و نشور و حساب۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- آيه اينست كه: شرك مياوريد، و خون به ناحق مريزيد، و از زنا و دزدى و خوردن ربا و سعايت و سحر و قذف محصنات دورى كنيد و از جهاد نگريزيد؛ اين احكام در جميع۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- گرانى و قحط و خونريزى و زلزله كه مستند بزنا و لواط و كم فروشى و حكم ناحق و ربا خوردن شده و نيامدن باران كه مربوط بتعدّى سلاطين و ندادن زكوة است و امثال اينها۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- اهانت مقدسات اسلامى. 10- انكار حرمتى از محرمات سبحانى مانند حرمت زنا و شراب و ربا و غيره. ثانيا- آيه شريفه دالّ است بر آنكه پيروان هدايت، عاقبت آنها محمود است۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- يهود مى گفتند: خداوند پيامبرى خواهد برگزيد كه از شرب خمر و عمل زنا و گرفتن ربا نهى نمايد و نام او محمد است سپس وقتى كه پيامبر اسلام مبعوث گرديد، گفتند: اين۵۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- نفسانى حرام خدا را حلال مينمايند و مسكر را باسم نبيذ و مال حرام را باسم هديه و ربا را بنام معامله حلال ميشمرند پس عرض كردم يا رسول اللّه در آنوقت اين رفتار را۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- بدین سبب است که آنان گفتند: «داد و ستد (بیربا) صرفاً مانند رباست» و حال آنکه خدا (این) داد و ستد را حلال و ربا (و مفتخواری) را حرام گردانیده است. پس هر۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
- - صفحه 349 ذلک فمن لم يصبر علي بلائي و لم يرض بقضايي فليطلب ربا سواي و ليخرج من ارضي و سمائي» و من جمله دائر مدار شكر و كفران است۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- گرانى و قحط و خونريزى و زلزله كه مستند بزنا و لواط و كم فروشى و حكم ناحق و ربا خوردن شده و نيامدن باران كه مربوط بتعدّى سلاطين و ندادن زكوة است و امثال اينها۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- اگر يك آيه از قرآن را تكذيب كرد مكذّب بآيات الهي شده مثل آيه ربا: «وَ أَحَلَّ اللّهُ البَيعَ وَ حَرَّمَ جلد 13 - صفحه 325 الرِّبا» بقره۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- حدود الهيه که از ميانه جامعه برداشته شده و همچنين كساني که ربا و تنزيل را مباح ميدانند و در تمام بانگها و تجارتخانهها رواج دارد،۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۶ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
- منكر صيد ماهى بود در روز شنبه، و بقولى اخذ رشوه بود در احكام، و بقولى اكل ربا، و نزد بعضى اثمان شحوم چه بر ايشان حرام بود و آنها خريد و فروش مىكردند، غافل۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۶۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بپرهیزید، از دروغ اجتناب کنید، از ظلم خودداری نمایید، و حق مظلومان را بگیرید، به ربا نزدیک نشوید، پیمانه و وزن را بطور کامل وفا کنید، و از اشیاء مردم کم نگذارید،۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۱
- «أَرِنَا اللّهَ جَهرَةً» و گفتند «اجعَل لَنا إِلهاً كَما لَهُم آلِهَةٌ» و اخذ ربا و اكل اموال ناس بباطل و قضيه عجل و سامري و تحريم طيبات بر آنها۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- نفسانى حرام خدا را حلال مينمايند و مسكر را باسم نبيذ و مال حرام را باسم هديه و ربا را بنام معامله حلال ميشمرند پس عرض كردم يا رسول اللّه در آنوقت اين رفتار را۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- است، از امير المؤمنين است عرض ميكند: (كفاني فخرا أن تكون لي ربا و كفاني عزا أن اكون لك عبدا) و تربيت الهي آسمانها را که ايجاد فرمود۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۱۰ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۵
- ميكنند از امير المؤمنين عليه السّلام است كفي لي عزا ان تكون لي ربا و كفي لي فخرا ان اكون لك عبدا لَيسَ لَكَ عَلَيهِم سُلطانٌ عدم سلطه۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مگر بحقّ و سعايت نكنند از بىگناهى نزد سلطان كه كشته شود و سحر ننمايند و ربا نخورند و زن عفيفه را متّهم بزنا نكنند و در جنگ پشت بلشكر براى فرار ننمايند۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- عليه و آله و سلم ) بعد از نزول اين آيه فرمود: الا ان كل ربا من ربا الجاهلية موضوع و اول ربا اضعه ربا العباس بن عبد المطلب : آگاه باشيد تمام مطالبات ربوى كه۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۸۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۷
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- امير المؤمنين است در مناجات عرض ميكند: (كفي بي عزا ان تكون لي ربا و كفي بي فخرا ان اكون لك عبدا). و حقيقت عبوديت اينکه است که۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶