نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۵۰ از ۷۶
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • آنان را به استهزا خواهد گرفت. (اللّه یستهزئ بهم) «استهزاء» به معناى تمسخر کردن، است و هدف از آن خوار ساختن و حقیر کردن کسى است که مورد استهزا قرار مى گیرد
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
  • را مورد انکار و استهزا قرار می دهند، با آنان ننشینید تا در سخنی دیگر درآیند، [اگر بنشینید] شما هم [در به دوش کشیدن بار گناه انکار و استهزا] مانند آنان خواهید
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • الصافات ٩٢ (رده احکام استهزا)
    ابراهیم(ع) ۱، ۲; قصه ابراهیم(ع) ۱، ۲; گفتگوى ابراهیم(ع) با بتها ۲ احکام :۴ استهزا: احکام استهزا ۴; استهزاى جایز ۴ بتها: استهزاى بتها ۱، ۲، ۴; بتها و تکلم ۳; بتها
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۸۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۶
  • [كه چرا استهزا مى‌كرديد؟]، گويند: جز اين نيست كه ما به سرگرمى و شوخى سخنانى مى‌گفتيم و بازى مى‌كرديم. بگو: آيا به خدا و آيات او و پيامبرش استهزا مى‌كرديد؟
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • آن پرداختند. ۳ - وعده معاد، مورد استهزا و ریشخند کافران عصر بعثت (فسیأتیهم أنبؤا ما کانوا به یستهزءون) موضوع مورد استهزا به قرینه آیه بعد - که استدلال براى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • پیامبر(ص)، آن حضرت را مورد تمسخر و استهزا قرار مى دادند. (و إذا رءاک الذین کفروا إن یتّخذونک إلاّهزوًا ) ۲- تمسخر و استهزا، تنها شیوه برخورد مشرکان و کافران
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • سرانجام كسانى كه كارهاى بد كردند اين شد كه آيات خدا را دروغ انگاشتند و بدانها استهزا مى‌كردند. سپس عاقبت کار کسانی که مرتکب کارهای بسیار زشت می‌شدند، بدانجا
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۳۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • و آنها را به استهزا مى گیرند. (لئن أخّرنا ... لیقولنّ ما یحبسه) استفهام در جمله «ما یحبسه» به قرینه «ماکانوا به یستهزءون» به داعى استهزا و تمسخر ایراد
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • است. أَنْ تُنَزَّلَ عَلَيْهِمْ سُورَةٌ ... 4- استهزا، شيوه‌ى منافقان است. «اسْتَهْزِؤُا» (شايد مراد از استهزا، نفاق باشد) 5- سنّت و وعده‌ى الهى در مورد منافقان،
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۵۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • كسانى كه پروا[ى خدا] دارند، نيست. ليكن، تذكّر دادن [لازم‌] است، باشد كه [از استهزا] پرهيز كنند. بر کسانی که پرهیزکارند عقوبت حساب بدکاران نخواهد بود، لیکن
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • الحجة» راغب آن را سرگردانى ناشى از حيرت گفته است. [بقره:15]. خدا به آنها استهزا مى‏كند و مهلتشان مى‏دهد كه در طغيانشان سرگردان مانند. بدكار و منافق و كافر
    ۴ کیلوبایت (۲۰۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
  • Tabber requires Javascript to function. هرگاه کسانی را دیدی که آیات ما را استهزا می‌کنند، از آنها روی بگردان تا به سخن دیگری بپردازند! و اگر شیطان از یاد
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • ترجمه Tabber requires Javascript to function. و (آنها از روی استهزا) گفتند: دلهای ما در غلاف است! (و ما از گفته تو چیزی نمی‌فهمیم. آری، همین طور است!)
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • پیمان‌شکنی آنها، و انکار آیات خدا، و کشتن پیامبران بناحق، و بخاطر اینکه (از روی استهزا) می‌گفتند: «بر دلهای ما، پرده افکنده (شده و سخنان پیامبر را درک نمی‌کنیم
    ۴۱ کیلوبایت (۲٬۹۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • مرا سخريه و استهزا، «1» سوره انعام آيه 82. «2» سوره بقره آيه 40. جلد 8 - صفحه 129 يعنى با كتاب و پيغمبر ما استهزاء نمودند، و هر كه استهزا به آيات و انبيا
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۸۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • کیفراخروى و...) را مورد استهزا و تمسخر قرار مى دادند. (و یقولون متى هذا الوعد) جمله استفهامیه «و یقولون متى هذا الوعد» براى تهکّم و استهزا است. ۵- کافران دین ستیز
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • گرفته و استهزا مى‌كردند، در اين آيه خداوند با كلمه‌ى‌ «وَعَدَ» و «حَسْبُهُمْ» كه نشانه‌ى وعده به خوبى و كفايت رضايت‌بخش است، به نوعى آنان را استهزا و تحقير
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • توصیف مشرکان دوزخى به ستم پیشگان، مى تواند گویاى مطلب یاد شده باشد. ۵ - استهزا شدن، از عذاب هاى روحى مشرکان و منکران معاد در عرصه قیامت (فاهدوهم إلى صرط
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۶۳ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۲
  • غوطه‌ور نمود، تا آنجا که دعوت انبیا را به باد استهزا گرفت، و وقتی به سراغ خانواده خود می‌آمد از این استهزا و سخریه شاد و خوشحال بود، همین معنی در آیه 31
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۱۳ واژه) - ‏۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
  • چندين بار آمده است: كفّارى كه به عذاب الهى تهديد مى‌شدند، به خاطر ناباورى يا استهزا، پيوسته از پيامبرشان عذاب فورى تقاضا مى‌كردند؛ از اين عجله‌ى كفّار در همه‌ى
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • بهانه جویی تازه‌ای زدند. چنانکه قرآن در این آیه می‌گوید: آنها از روی سخریه و استهزا «گفتند: چرا معجزاتی (همچون معجزات موسی و عیسی) از سوی پروردگارش بر او نازل
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • به کافران هر عصر است. ۷ - کافران عصر بعثت، درخواست کننده عذاب الهى، از سر استهزا و ناباورى (للذین ظلموا ذنوبًا ... فلایستعجلون) نهى الهى (فلایستعجلون) مى رساند
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۴۵ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
  • یارى یکدیگر (احشروا الذین ظلموا و أزوجهم ... ما لکم لاتناصرون) ۲ - سرزنش و استهزا، از عذاب هاى روحى منکران معاد و مشرکان در موقف و بر سر راه دوزخ (ما لکم
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
  • است: الف) اظهار کردن بر خلاف آنچه در دل است; ب) به شوخى گرفتن چیزى و برخورد استهزا آمیز کردن با آن. برداشت یاد شده براساس معناى اول است. ۲ - شرک پیشگان صدراسلام،
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۸۵ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۲
  • إن کنتم صدقین) سیاق آیه نشان مى دهد که درخواست کافران، از روى ناباورى و استهزا بوده است، و پاسخ خداوند به آنان در آیه بعد - که نظر به عذاب دنیوى دارد -
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • خوردن بود. (فراغ إلى ءالهتهم فقال ألا تأکلون) استفهام در «ألا تأکلون» براى استهزا است. ۳ - وجود غذا در بتکده، به هنگام رفتن مردم از شهر و آمدن ابراهیم(ع)
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۷۷ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
  • عالم الغیب خداست! چون در آیات قبل اشاره به این حقیقت ج5، ص305 شده بود که «استهزا و سرکشی این گروه همچنان ادامه می‌یابد تا زمانی که وعده الهی دائر بر عذاب
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۲۲ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۷
  • لاتأتینا الساعة) ۴ - کافران، وقوع قیامت را امرى مسخره دانسته و آن را به استهزا مى گرفتند. (و قال الذین کفروا لاتأتینا الساعة) تعبیر به نیامدن قیامت (لاتأتینا)
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • حرث در جائى نشسته بود، اكثر صناديد عرب نزد او حاضر، آيتى از قرآن را مورد استهزا قرار داد، وليد در آن وقت مايل به اسلام و قرآن را ستايش مى‌نمود، گفت: اى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۱
  • گسترده‌ای دارد که هم شامل ورود در مجالس کسانی می‌شود که آیات خدا را به باد استهزا می‌گیرند، تبلیغات ضد اسلامی می‌کنند، و یا شوخیهای رکیک دارند، یا گناهانی
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۰۷ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۴
  • جامعه پس از نوح (أیعدکم ... أنّکم مخرجون) استفهام در «أیعدکم» براى تهکم و استهزا است. ۲ - تبدیل دوباره خاک و استخوان به شکل انسان و دمیده شدن حیات در آن،
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • ما از مجرمان انتقام مى‌گيريم و آنان را به كيفر مى‌رسانيم. كفّار به عنوان استهزا مى‌پرسند: روز پيروزى شما مؤمنان و انتقام از ما چه روزى است؟ خداوند به اين
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • «إِنَّكَ لَأَنْتَ الْحَلِيمُ الرَّشِيدُ» 10- تعريف وتمجيد مخالفان، گاهى جنبه‌ى استهزا دارد. «لَأَنْتَ الْحَلِيمُ الرَّشِيدُ» قالُوا يا شُعَيْبُ أَ صَلاتُكَ تَأْمُرُكَ
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۶۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • علیه الذّکر) ذکر نکردن منشأ نزول ذکر و مجهول آوردن فعل «نُزِّل» و نیز با استهزا بیان کردن آن، مى تواند به منظور یاد شده باشد. ۵- نزول وحى از جانب خداوند
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً»، يا ازدحام مخالفان است براى استهزا و مزاحمت و يا ازدحام عاشقان از جن و انس براى يادگيرى. اخلاص، زمانى به اوج
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۶ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۴
  • گونه که تاریخ نیز این نکته را به وضوح تأیید کرد. ۴- قریش و مشرکان از سر استهزا، خواهان عملى شدن عذاب موعود بر خود به دست پیامبر (ص) بودند. (و کذّب به قومک
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • شد گفتند به او كه: به اين عمل قبيح و فعل شنيع اكتفا نمى‌كنى و معذلك با ما استهزا و سخريه مى‌كنى و مى‌گوئى كه طفل يكروزه جواب به شما دهد؟ پس در صدد آن شدند
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • هنرنمایى خداوند (من کلّ زوج کریم) قید «کریم» بیانگر برداشت یاد شده است. ۷ - استهزا و ریشخند کردن مسأله معاد از سوى کافران، معلول سطحى نگرى آنان به مظاهر با
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • ... قال لمن حوله ألاتستمعون) استفهام در جمله «ألاتستمعون» مى تواند براى استهزا باشد. ۴ - فرعون، هنگام شنیدن مواضع اعتقادى موسى(ع) اطرافیانش را علیه او
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۸۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً»، يا ازدحام مخالفان است براى استهزا و مزاحمت و يا ازدحام عاشقان از جن و انس براى يادگيرى. اخلاص، زمانى به اوج
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۵ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۴
  • ] (آیه 24)- سپس می‌افزاید: این وضع کفار و مشرکان که پیوسته مسلمانان را استهزا می‌کنند و ضعیف می‌شمرند همچنان ادامه می‌یابد «تا آنچه را به آنها وعده داده
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۵۷ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۶
  • الف: تحقير: «أَ لَمْ نُرَبِّكَ فِينا وَلِيداً» آيا ما تو را بزرگ نكرديم. ب: استهزا: «لَمَجْنُونٌ» تو ديوانه هستى. جلد 6 - صفحه 311 ج: تهديد: «مِنَ الْمَسْجُونِينَ»
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۶۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • قيامت و شدايد آن مى‌پرسد از كوهها كه اينها چگونه و چه شود. و اين سؤال بر وجه استهزا بوده نسبت به حشر و نشر. خداى تعالى در مقام جواب فرمايد: فَقُلْ يَنْسِفُها
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • قهر وعذاب است. فَبَدَّلَ‌ ... فَأَرْسَلْنا 2- تغييرات لجوجانه و بر اساس استهزا، قابل بخشش نيست. «رِجْزاً مِنَ السَّماءِ» 3- همه‌ى كيفرها مربوط به قيامت
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • قال ربّکم و ربّ ءابائکم الأوّلین) ۲ - رهبران و مبلغان دینى نباید در برابر استهزا و جوّآفرینى دشمنان دیانت، دلسرد شده و دست از تبلیغ دین و دفاع از آن بردارند
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • بر آن مترتب نمى‌شود؛ يا دينى كه پيغمبر ايشان را به آن دعوت نمايند سخريه و استهزا نمايند، يا عيد خود را كه ميقات عبادت است، زمان لهو و لعب خود نموده‌اند به
    ۶۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • معنا است; ولى در موارد زینت کردن گردن «جید» استفاده مى شود; ازاین رو بر استهزا و تحقیر او افزوده است. ۴ - جهنم، داراى عذاب جسمى و شکنجه روحى (سیصلى نارًا
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۷
  • تمایل به عذاب ندارد، نشان مى دهد که آنان، تعجیل در عذاب را، از ناباورى و یا استهزا مى خواسته اند. ۵ - عذاب هاى تعیین شده از سوى خداوند براى کافران، داراى اجل
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً»، يا ازدحام مخالفان است براى استهزا و مزاحمت و يا ازدحام عاشقان از جن و انس براى يادگيرى. اخلاص، زمانى به اوج
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۱۵ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
  • يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً»، يا ازدحام مخالفان است براى استهزا و مزاحمت و يا ازدحام عاشقان از جن و انس براى يادگيرى. اخلاص، زمانى به اوج
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
نمایش (۵۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)