نتایج جستجو
از الکتاب
- آنچه او را وارد شد از غيظ و غضب بر قوم براى صدور بزرگترين گناه كه كفر و ارتداد آنها باشد. پس صدور اين حالت تألم و رنج و تعب از آن حضرت، به سبب گمراهى آنها۵۷ کیلوبایت (۵٬۰۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- فاسق هستند. (و اذ اخذ اللّه میثاق ... فمن تولّى بعد ذلک فاولئک هم الفاسقون) ارتداد: ۳ انبیا: ۱ عهد: نقض عهد ۴ فاسقان: ۲، ۴ فسق: ۱، ۳، ۴ کفر: کفر به انبیا ۱،۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- در مقابل كساني که منكر پارهاي از ضروريات ميشوند که بسا موجب ارتداد ميشود و بسا ضلالت. اما درجات ايمان. در هر قسمتي چهار درجه دارد:۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- يَخْرُجُوا مِنْها فَإِنَّا داخِلُونَ «22» خلاصه چون موسى عليه السّلام قوم را از ارتداد منع نمود: قالُوا يا مُوسى إِنَّ فِيها: در جواب او گفتند: اى موسى، بدرستى۲۲ کیلوبایت (۱٬۴۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- چنانچه كابينشان را به آنان بدهيد. و به عصمتهاى- نكاح- آنان كافر شده- و به ارتداد به مكه بازگشته- چنگ مزنيد- يعنى آنان كافر را نگاه مداريد و به همسرى آنها۱۰۵ کیلوبایت (۸٬۷۳۷ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۰
- معاصي بسيار بزرگ است. اولا: منافي با ايمان و اسلام است و بسا موجب ارتداد ميشود. و ثانيا: مورث نفاق است که ميفرمايد: إِنَّ المُنافِقِينَ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۰۴ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۱
- بعبادت گوساله از آنكه متابعت كنى مرا در غضب براى خدا و مقاتله با اهل كفر و ارتداد يا چرا دنبال من نيامدى و مرا از اين واقعه خبردار ننمودى و در هر حال كلمه۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- دارند استهزاء ميكنند و بواسطه اينکه مرتد و كافر ميشوند و احكام كفر و ارتداد بر آنها بار ميشود از نجاست بدن و بطلان عقد ازدواج و جدايي زوجه۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- عبادات ايمان است و موافات يعني بقاء ايمان الي حين الموت پس ارتداد كشف ميكند که از اول صحيح نبوده چنانچه آيات تكفير مثل إِن تَجتَنِبُوا۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- حَرَّمَ اللَّهُ» 4- از نظر اسلام، كشتن افراد، در مواردِ حق (همچون قصاص، دفاع، ارتداد، لواط يا زناى محصنه) جايز است. «إِلَّا بِالْحَقِّ» 5- مظلوم، هر كه باشد۶۲ کیلوبایت (۵٬۵۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- الكتاب )) اختلاف مفسرين در علم الكتاب و اسم اعظم احضار كننده عرش معناى ((ارتداد طرف )) و نقل سخن ديگران درباره آن و مخاطب به آن احضار تخت بلقيس اظهار معجزه۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- الكتاب )) اختلاف مفسرين در علم الكتاب و اسم اعظم احضار كننده عرش معناى ((ارتداد طرف )) و نقل سخن ديگران درباره آن و مخاطب به آن احضار تخت بلقيس اظهار معجزه۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- که ميفرمايد: (ارتد النّاس بعد رسول اللّه الّا اربعة او خمسة) و ارتداد فرع ايمان است که ايمان آوردند سپس برگشتند منافقين را مرتد نميگويند،۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۰۰ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
- که ميفرمايد: (ارتد النّاس بعد رسول اللّه الّا اربعة او خمسة) و ارتداد فرع ايمان است که ايمان آوردند سپس برگشتند منافقين را مرتد نميگويند،۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۶۷ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۶
- قوم و امت خود بالحاد و عناد و نقض عهد و تغيير سنت و اعتداء بر اهل بيت و ارتداد آنها و اقتداء به سنّت ظلمه و خائنين نسبت بانبياء از امم سابقه و آنها ناچار۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلى بارِئِكُمْ فَاقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ» آرى، توبهى ارتداد و گوسالهپرستى پس از حقّپرستى، گفتن «اسْتَغْفِرِ اللَّهَ» نيست، بلكه بايد۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- در مجمع نسبت باصحاب ما داده و محتمل است مراد حبط اعمال عبادى آنها بكفر و ارتداد باشد در صورت توهين پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم و بنا بر اين تقدير۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۷۲ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
- مگر بحقّ چون خداوند آنرا حرام فرموده مگر در موارد خاصهاى از قبيل كفر و ارتداد و زناء محصن و محصنه و قتل عمدى و امثال اينها كه قتل بحقّ است با شرائط و۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- تَستَهزِؤُنَ که استهزاء بخدا و قرآن و رسول و ساير مقدسات دين كفر و ارتداد ميآورد، بقول مردم شوخي جايي دارد بعضي امور است شوخي بردار نيست۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- الكتاب )) اختلاف مفسرين در علم الكتاب و اسم اعظم احضار كننده عرش معناى ((ارتداد طرف )) و نقل سخن ديگران درباره آن و مخاطب به آن احضار تخت بلقيس اظهار معجزه۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- - لزوم پاسدارى اهل ایمان از اسلام خویش تا لحظه مرگ، در برابر هجوم کفر و ارتداد (ان تطیعوا فریقاً من الذین اوتوا الکتاب یردّوکم ... و لا تموتنّ الاّ و انتم۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- انجاز وعد را بيان فرمودهاند كه ممحّض شدن حق و مصفّا شدن ايمان از كدورت و ارتداد كسانيكه اهل شك و ريبند از شيعيان و مهلت يافتن شيطان و رسيدن موعد مقرر الهى۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- انجاز وعد را بيان فرمودهاند كه ممحّض شدن حق و مصفّا شدن ايمان از كدورت و ارتداد كسانيكه اهل شك و ريبند از شيعيان و مهلت يافتن شيطان و رسيدن موعد مقرر الهى۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- الكتاب )) اختلاف مفسرين در علم الكتاب و اسم اعظم احضار كننده عرش معناى ((ارتداد طرف )) و نقل سخن ديگران درباره آن و مخاطب به آن احضار تخت بلقيس اظهار معجزه۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- الكتاب )) اختلاف مفسرين در علم الكتاب و اسم اعظم احضار كننده عرش معناى ((ارتداد طرف )) و نقل سخن ديگران درباره آن و مخاطب به آن احضار تخت بلقيس اظهار معجزه۴۶ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- در مجمع نسبت باصحاب ما داده و محتمل است مراد حبط اعمال عبادى آنها بكفر و ارتداد باشد در صورت توهين پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم و بنا بر اين تقدير۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
- در مجمع نسبت باصحاب ما داده و محتمل است مراد حبط اعمال عبادى آنها بكفر و ارتداد باشد در صورت توهين پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم و بنا بر اين تقدير۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- نكردند لكن علي عليه السّلام را هم ياري نكردند و همين سكوت باعث ارتداد آنها شد که گفتند ارتد النّاس بعد رسول اللّه صلّي اللّه عليه۳۷ کیلوبایت (۲٬۸۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- «3» شيطان اگر بتواند، مانع ايمان انسان مىشود و اگر نتواند، راههاى نفاق و ارتداد را مىگشايد و اگر موفّق نشود، با ايجاد شك و ترديد و وسوسه، انسان را به گناه۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- فاسق و عاصي اگر توبه كنند و بازگشت نمايند و دست از كفر و نفاق و ارتداد و فسق و معصيت بر دارند خداوند قبول ميفرمايد و مغفرت شامل حال آنها۴۵ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- الكتاب )) اختلاف مفسرين در علم الكتاب و اسم اعظم احضار كننده عرش معناى ((ارتداد طرف )) و نقل سخن ديگران درباره آن و مخاطب به آن احضار تخت بلقيس اظهار معجزه۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- مَن يَتَعَدَّ حُدُودَ اللّهِ فَقَد ظَلَمَ نَفسَهُ يا موجب كفر و ارتداد ميشود يا فسق و فجور، و بالجملة استحقاق عذاب دارد بخود ظلم كرده۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- تفسیر:المیزان جلد۲ بخش۲۰ (بخش بى اساس بودن نظام در اين كه آيا اعمال شخص مرتد تا حين مرگ باقى است يا به محض ارتداد حبط مى شود)شود، يا از همان اول ارتداد حبط مى شود بحثى است باطل و بيهوده . توضيح اينكه بعضى قائل شده اند، به اينكه اعمالى كه مرتد قبل از ارتداد انجام داده ، تا دم مرگش۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
- مگر بحقّ چون خداوند آنرا حرام فرموده مگر در موارد خاصهاى از قبيل كفر و ارتداد و زناء محصن و محصنه و قتل عمدى و امثال اينها كه قتل بحقّ است با شرائط و۵۷ کیلوبایت (۵٬۱۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ايشان به قصد قتل او آمدند، برگشت خدمت حضرت آمد، عرض كرد: بنى مصطلق طريق ارتداد پيش گرفته زكات ندادند و قصد قتل من نمودند. حضرت غضبناك شدند، آنها آمدند۶۳ کیلوبایت (۶٬۰۳۰ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
- توقّف خود و محل از دست دادن ماهى بازگشتند. (فارتّدا على ءاثارهما قصصًا) «إرتداد» (مصدر «إرتّدا); یعنى، «بازگشتن» و «قصّ أثره قَصَصاً»; یعنى، جاب پاى او۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- در مجمع نسبت باصحاب ما داده و محتمل است مراد حبط اعمال عبادى آنها بكفر و ارتداد باشد در صورت توهين پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم و بنا بر اين تقدير۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
- آيات فوق نقل شده كه تفاوتهاى زيادى با آنچه نقل كرديم ندارد. تفسير: كيفر ارتداد در آيات گذشته سخن از آيين اسلام بود كه تنها آيين مقبول الهى است در اين آيات۲۴ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۶
- نگهداشته، بعد براى شوهر كردن آزاد مىشود، و بر امام وقت است كه او را به جرم ارتداد به قتل رساند و توبهاش ندهد.۴ کیلوبایت (۱۲۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۹
- از قصاص و ديه مختلف باشند الّا بالحق يا بقصاص يا بواسطه ارتداد فطري يا ارتكاب زناي محصنه يا لواط يا در باب جهاد و دفاع۷۷ کیلوبایت (۶٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- براى او برگزار ميكند. و زن در دوران عدّه از او ارث ميبرد، ولى اگر زن در حال ارتداد شوهرش بميرد، شوهر از او ارث نميبرد.۵ کیلوبایت (۱۶۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵
- الكتاب )) اختلاف مفسرين در علم الكتاب و اسم اعظم احضار كننده عرش معناى ((ارتداد طرف )) و نقل سخن ديگران درباره آن و مخاطب به آن احضار تخت بلقيس اظهار معجزه۸۰ کیلوبایت (۷٬۱۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- برميگردد و عقب بمعني پاشنه پاست و انقلاب بر عقبين كنايه از اعراض و ارتداد است و از اينکه جمله استفاده ميشود که جماعتي براي تحويل قبله۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- كامل تر شود. «ايمان»، تنها و صرف علم نيست، به دليل آيات زير كه از كفر و ارتداد افرادى خبر مى دهد كه با علم به انحراف خود كافر و مرتد شدند. مانند آيه: «إنّ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۰ واژه) - ۳۰ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۴
- ميفرمود! چه شده است ترا! اگر مشركين باز ترا گرفتند و اكراه بر ارتداد نمودند آنچه را گفتي اعاده كن، پس درباره عمار خداوند اينکه آيه۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- از آنها را با قطع بصدورش از آن حضرت، انكار نمايد موجب كفر و ارتداد و انكار رسالت ميشود خواه از ضروريات دين يا مذهب يا نص قرآن۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- تَبَينَ لَهُمُ الْهُدَى الشيْطانُ سوَّلَ لَهُمْ وَ أَمْلى لَهُمْ»: كلمه «ارتداد على الأدبار»، به معناى برگشتن به عقب بعد از رو آوردن است؛ و اين استعاره۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۵۶ واژه) - ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۶
- دشمن مى شدند به جاى اينكه ميدان را به او بسپارند و يا تسليم شوند و يا فكر ارتداد و بازگشت به كفر در مغز آنها پيدا شود، روى به درگاه خدا مى آوردند و ضمن تقاضاى۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۰
- بعضى از نامبردگان در آيات قبل اين شد كه بعد از روشن شدن هدايت، كارشان به ارتداد كشيده شد. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۸ صفحه : ۳۷۲ پس مراد از «اطاعت خدا»،۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۵۴ واژه) - ۲۸ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۸
- لازمه هدايت به حق ، واقع شدن در صراط مستقيم و يا شروع در پيمودن آن است ، و ارتداد و برگشتن به عقب ، لازمهاش نپيمودن آن راه و برگشتن به پشت سر است ، و معلوم۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۴۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۷
- مانند انفاقى كه پشت سر آن منت باشد، و يا اعمال صالحى كه پشت سر آن كفر و ارتداد صورت گيرد. و حتى طبق بعضى از روايات اسلامى گاه انجام گناهانى قبل از انجام۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- گردانيده؛ مانند مسلمانان و اهل ذمّه و معاهدان، مگر به حكم راستى (كه قصاص است يا ارتداد يا زنا، با اجتماع شرايط كشتن). و هر كه كشته شود در حالتى كه ستم رسيده باشد؛۱۴۹ کیلوبایت (۱۰٬۷۸۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۸