نتایج جستجو
از الکتاب
- مىباشد. به عبارت اخرى: جمله اول اشاره به مقام تخليه از رذائل. و جمله دوم مشعر است به مقام تحليه به صفات حميده و كسى كه تأمل و تدبر در اين آيات شريفه نمايد،۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ربّک من الحکمة) اضافه «ربّ» به «ک» - که مرجع آن پیامبر(ص) است - مى تواند مشعر به معناى یاد شده باشد. ۴- ارائه تعالیمى حکیمانه از سوى خداوند براى بشر، مقتضاى۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- كه جارى است ميان بندگان نه استبعاد بالنسبه به قدرت سبحانى، و كلام بعد نيز مشعر بدين مطلب مىباشد. وَ نَبِّئْهُمْ عَنْ ضَيْفِ إِبْراهِيمَ (51) إِذْ دَخَلُوا۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- بخواست خدا نازل شد لذا خداوند باين تقريب از آن و از قسم بمواقع ستارگان كه مشعر باين عقائد است منع فرموده و مقرّب يا مؤيّد اين معنى است آنچه در ضمن آيات۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۸۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۲
- فرمود اين خلاصه روايت است كه ممزوج باين آيه و آيه سابقه شده است و بنظر حقير مشعر است بآنكه كلمه الحق در اين آيه مفعول يعلمون است در آيه سابقه ولى ظاهرا الحق۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- شده است كه بجاى يا مالك يا مال بترخيم و حذف حرف آخر قرائت فرموده و گفتهاند مشعر است بضعف كفّار از اداء كلمه بتمامى و آيات اخيره تماما مثبت توحيد است. سُبحانَ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۰۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۱
- خوردند پس ناگهان ضجّه و زارى ميكنند و استغاثه و توبه مينمايند و قبول نميشود كه مشعر بآنستكه مراد عذاب آخرت است چنانچه خداوند در جواب آنها جلد 3 صفحه 646 فرموده۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- خوردند پس ناگهان ضجّه و زارى ميكنند و استغاثه و توبه مينمايند و قبول نميشود كه مشعر بآنستكه مراد عذاب آخرت است چنانچه خداوند در جواب آنها جلد 3 صفحه 646 فرموده۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- كلّى به آن نموده است. جلد 14 - صفحه 272 صاحب كشّاف گفته: اين اقسام مذكور مشعر است بر شرف اين بقاع مباركه و آنچه ظاهر شده از آنها از خير و بركت به سبب سكناى۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۲۱
- آيه 29 [.....] 4- سوره مريم آيه 11 جلد 2 - صفحه 204 2- سوق كلام مشعر است بر اينكه اينکه خطاب بحضرت ابراهيم از طريق وحي بوده و قبل۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- شده است كه بجاى يا مالك يا مال بترخيم و حذف حرف آخر قرائت فرموده و گفتهاند مشعر است بضعف كفّار از اداء كلمه بتمامى و آيات اخيره تماما مثبت توحيد است. قُل۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۱
- بخواست خدا نازل شد لذا خداوند باين تقريب از آن و از قسم بمواقع ستارگان كه مشعر باين عقائد است منع فرموده و مقرّب يا مؤيّد اين معنى است آنچه در ضمن آيات۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
- بیان وضعیت کافران در قیامت است، ولى از آنان به ظالمان توصیف کرده است و وصف مشعر به علیت است. گفتنى است وعده عذاب اخروى، بیانگر بزرگى و نابخشودنى بودن آن۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- خوردند پس ناگهان ضجّه و زارى ميكنند و استغاثه و توبه مينمايند و قبول نميشود كه مشعر بآنستكه مراد عذاب آخرت است چنانچه خداوند در جواب آنها جلد 3 صفحه 646 فرموده۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- شده است كه بجاى يا مالك يا مال بترخيم و حذف حرف آخر قرائت فرموده و گفتهاند مشعر است بضعف كفّار از اداء كلمه بتمامى و آيات اخيره تماما مثبت توحيد است. وَ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
- اينجا شايد ذيل آيه باشد كه دلالت دارد بر آنكه استماع و انصات موجب رحمت است كه مشعر است بر آنكه تركش موجب رحمت نيست نه آنكه موجب غضب است و اللّه اعلم. وَ إِذا۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- بمزد آنها ندارى و گفتهاند چون خراج غالبا در ماليات بر اراضى استعمال ميشود مشعر بتوسعه و دوام است لذا نسبت بخدا داده شده بخلاف خرج كه در مقابل دخل است و۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- حکمى قطعى و به دور از هر گونه بازنگرى (ما یبدّل القول لدىّ) تعبیر «لدىّ» مشعر به این معنا است که چون حکم از سوى خداوندى صادر شده - که پیشینه خلق را به۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- است، كه مى گويند: «تعليق حكم بر وصف، مشعر به عليت وصف است»، همچنان كه در جمله «ذلك لمن خاف مقامى و خاف وعيد» مشعر بر اين است كه علت پيروز كردن مؤمنين و۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۵۵ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۸
- موقتى را بر عيش و نوش ابدى و كلمه حيوان بر وزن غليان مصدر است بمعناى حيات ولى مشعر بحركت و جنبش لذا در مقام مبالغه استعمال ميشود و يكى از موارد كه بحال طبيعى۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷