نتایج جستجو
از الکتاب
- مسرورًا) ۴ - شادمانى از حضور بین خانواده و دودمان خویش در آخرت، غیر قابل قیاس با دل خوشى به حضور بین آنان در دنیا است. (و ینقلب إلى أهله مسرورًا ... إنّه۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۹۹ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
- خدا زيادتان كرد. كثير: بسيار [حديد:26]. كثير ممكن است فى نفسه باشد نه با قياس به ديگرى مثل [آل عمران:146]. يعنى مردان خدا كه فى حد هم بسيار بودند و مثل۷ کیلوبایت (۵۳۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
- است: الف) فرعون پس از یادآورى فرمانروایى و ثروت خویش، موسى(ع) را غیر قابل قیاس با خود مى داند و این نشان دهنده بینش فرعون در زمینه ملاک ارزش است. ب) سخنرانى۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
- «بل» استفاده مى شود ممکن است نظر به این داشته باشد که تکذیب گرى مردم مکّه در قیاس با کفر پیشینیان اعجاب آورتر است; زیرا به رغم دیدن سرنوشت آنها، تهدید را دروغ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۴۸ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۷
- اشاره کند که: اکثریت قریب به اتفاق آنان، به کفرورزى اصرار داشتند و مؤمنان در قیاس با آنها، چیزى به شمار نمى آمدند. قابل ذکر است که چون فعل «جحد» به وسیله حرف۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- من نشاء ... و لأجر الأخرة خیر) ۵- دستیابى به اقتدار و سلطنت در زمین ، در قیاس با پاداشهاى اخروى ناچیز است. (کذلک مکّنّا لیوسف فى الأرض ... و لأجر الأخرة۴۴ کیلوبایت (۴٬۰۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- اهل کتاب نبودند بر رومیان که اهل کتاب (مسیحى) بودند، غالب گشتند و روى این قیاس مى گفتند: سرانجام ما نیز که اهل کتاب نیستیم بر محمد و یارانش که اهل کتاب۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۰۵ (رده قیاس)جدش به رسول خدا (ص) فرمود كه: رسول خدا (ص) فرموده: هر كه در فهم احكام خدا قياس به كار بندد هلاك است و هلاككننده پيروان خود و هر كه ندانسته فتوى دهد و ناسخ۸ کیلوبایت (۷۳۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۵
- مفعول براى «اذکر» است. بیان نحوه استدلال ابراهیم(ع) و مواد به کار رفته در قیاس هاى آن، گویاى آن است که این مجموعه داراى ارزش و سزاوار یادکرد است. ۱۲- برخوردها۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- كفر ابد الاباد تعذيب مينمايد! جلد 1 - صفحه 298 «جواب» قياس تعذيب مردم با تعذيب الهي قياس مع الفارق است، زيرا غرض مردم از شكنجه تشفي۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- جمله «إنما علیک البلاغ» (وظیفه تو فقط ابلاغ است) حصرى اضافى و نسبى است و در قیاس با مفاد «إن مَّا نرینّک ...» مى باشد ; یعنى ، تحقق یافتن و یا نیافتن تهدیدها۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- «عيناً» در تقدير «من عين» است در اينصورت كافور نكره است نمىشود به كافور دنيا قياس كرد. اينك مطالبى در زمينه كفر: كفر عنادى آيا مراد از «كَفَرُوا - يَكْفُرُونَ-۱۸ کیلوبایت (۲٬۰۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۰
- تَجْتَنِبُوا كَبائِرَ ما تُنْهَوْنَ عَنْهُ» اين مىشود: اگر از كبائر نهى شده كه با قياس به همديگر كبيرهاند اجتناب كنيد... و اين مفهوم درستى نخواهد داشت و شما هر۱۷ کیلوبایت (۱٬۸۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- نميكردند. ] (آیه 44)- سپس برای اثبات عظمت مقام پروردگار و این که از خیال و قیاس و گمان و وهم مشرکان است، به بیان تسبیح موجودات جهان در برابر ذات مقدسش پرداخته،۶۶ کیلوبایت (۵٬۷۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- (و کبّره تکبیرًا) ۱۲- عظمت و والایى مقام خداوند، عظمتى بى مانند و غیرقابل قیاس با غیر او (و کبّره تکبیرًا) ۱۳- مقام خداوند، برتر از داشتن فرزند، شریک و۶۳ کیلوبایت (۵٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- دردش بيشتر است هر چه بلا سختتر باشد آلامش زيادتر ميشود و بهمين قياس مقايسه كن عذابهاي آخرت را هر چه امراض روحي زيادتر شد مثل شرك۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۱ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۹
- للملئکة اسجدوا لأدم) سجده، به هر معنایى که باشد، حکایت از آن دارد که آدم، در قیاس با فرشتگان داراى مقامى رفیع است، به گونه اى که ملائکه، مأمور به سجده در برابر۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- مىكند بر قلت مرتبه اين دو چشمه نسبت به دو چشمه كه قبل از اين گذشت، و بر اين قياس است آنچه بعد از اين است. از ابن عباس نقل است كه اين دو چشمه از اصل بهشت بجوشند۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۹۹ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۸
- فقط بخود تسليت ميدهم. به اينکه دو فرد از شعر که: كار پاكان را قياس از خود مگير ] (آیه 26)- پایان عمر یک قوم سر کش! در آیات گذشته بخشی از۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- آسمان دوم بالاى سوم بر بالاى آسمان دوم و آسمان سوم بر بالاى آن «2» و بر همين قياس تا به زمين هفتم اينست قوله تعالى «خلق سبع سماوات طباقا و من الارض مثلهن۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۹۸ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴