نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۲۱ - ۴۰ از ۱۱۰
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • مُحْسِنٌ‌: و حال آنكه نيكوكار باشد در عمل خود، يعنى موحد باشد؛ چه نيكوئى عمل، فرع ايمان است. 2- جلد 10 - صفحه 356 عمل او بر وجه اخلاص باشد بدون شايبه ريا و
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • نعمت‌ نميشمارند و توجّه‌ ندارند. ] (آیه 61)- و از آنجا که دعا و تقاضای از خدا فرع بر معرفت خداوند است در این آیه از حقایقی سخن می‌گوید که سطح معرفت آدمی را
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۳ واژه) - ‏۲۸ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۹
  • نصیحت خواه   أو یذّکّر فتنفعه الذکرى «فاء» در «فتنفعه»، نافع بودن تذکر را فرع برخوردارى از روحیه تذکّرپذیرى ساخته است. ۱۳ - پاکسازى خویش از آلودگى ها، داراى
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۵ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۹
  • ترتیب ذکرى، ممکن است ناظر به ترتیب واقعى باشد; بنابراین، حالت «مرضیة» بودن، فرع حالت رضایت است. ۸ - آزمون دیدن فقر و غنا، گرامى داشت یتیمان، تغذیه فقیران،
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • ضلالت مى باشند هدايت اول متقين از سلامت فطرت و هدايت دوم از ناحيه قرآن و فرع بر هدايت اول است حقايقى كه شخص سليم الفطره به آنها ايمان مى آورد آياتى دال
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • لکم و یغفر لکم و الله شکور حلیم). چه تعبیر عجیبی خدائی که آفریننده اصل و فرع وجود ما، و بخشنده تمام نعمتهاست از ما وام می‌طلبد! و در برابر آن وعده «اجر
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۵۵ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۲
  • انبياء عليهم السلام توحيد خدا بوده و بقيّه معارف و احكام نسبت باين اصل اصيل فرع است و اگر كسى زير بار اين اصل رفت ناچار بايد تمام اصول و فروع را قبول كند
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • و اين مطلب هم محقق است كه ممكن را قادر بر توصيف ذات واجب نيست، زيرا توصيف فرع بر احاطه، و احاطه ممكن بر واجب محال است، پس تعريف بايد به صفات و آثار باشد،
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • به خلوص نيات ايشان، پس وضع امتحان در موضع معرفت به جهت آنست كه تحقق شي‌ء فرع امتحان باشد و معنى آنكه: شناخته است خدا قلوب ايشان را بر تقوى و عالم است به
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
  • و او، منتهى المقاصد است بيان اين كه نزایيدن، زاده نشدن و كفو نداشتن خدا، فرع بر صمد بودن و يگانگى او درذات و صفات و افعال است آيه و ترجمه تفسير: نكته ها:
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۹۹۲ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۱
  • نتيجه را دريابد، زيرا علم به منزله روح، و عمل به منزله بدن؛ علم اصل، و عمل فرع، علم والد، و عمل مولود؛ العلم بلا عمل كالشّجر بلا ثمر و قوله‌ (وَ لِيَذَّكَّرَ
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • (إذًا لذهب کلّ إله بما خلق) قید «بما خلق» بیانگر این حقیقت است که خداوندگارى، فرع بر آفریدگارى است; یعنى، تا یک موجودى خالق نباشد، نمى توان او را اله خواند
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • انبياء عليهم السلام توحيد خدا بوده و بقيّه معارف و احكام نسبت باين اصل اصيل فرع است و اگر كسى زير بار اين اصل رفت ناچار بايد تمام اصول و فروع را قبول كند
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • و او، منتهى المقاصد است بيان اين كه نزایيدن، زاده نشدن و كفو نداشتن خدا، فرع بر صمد بودن و يگانگى او درذات و صفات و افعال است آيه و ترجمه تفسير: نكته ها:
    ۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
  • من خیر محضراً ... من سوء) یافتن خود اعمال در قیامت «تجد کل نفس ما عملت»، فرع بر وجود آن است; بنابراین اعمال انسان در نظام هستى، باقى مى ماند و از بین نمى رود
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶