نتایج جستجو
از الکتاب
- الهى است. إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ ... وَ جَعَلَنِي نَبِيًّا 4- در نبوّت (و امامت) سن خاصى شرط نيست. فِي الْمَهْدِ ... جَعَلَنِي نَبِيًّا قالَ إِنِّي عَبْدُ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- صادق عليه السلام فرمودند: «انذار هميشگى بايد همراه با منذر هميشگى باشد. پس امامت و رهبرى الهى نيز تا ابد بايد همراه قرآن باشد». «3» معمولًا در انسانها انگيزهى۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- ثانيا امتحان و آزمايش براى مردم و تمتيع آنانى به زمانى، ثالثا پس از تصديق به امامت آن حضرت و اينكه رفتار و گفتار و برخاستن و نشستن ائمه عليهم السلام بر وفق۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- جلد 9 - صفحه 435 حال آنكه حضرت اسمعيل عموى حضرت يعقوب بوده، و حديث مشهوره خاصه و عامه از حضرت نبوى صلّى اللّه عليه و آله: لا يزال يقلبنى اللّه من اصلاب۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّهاى كه مانند كوههايند۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّهاى كه مانند كوههايند۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- دشمنان، چنانكه با نمرود كه دشمن او بود، به جا آورد. و ايضا مرتبه نبوت و امامت كه ارفع مقامات است به او عنايت و مرحمت نمود. وَ مَنْ أَحْسَنُ دِيناً مِمَّنْ۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۸۴. تفسير ثعلبى و هبةالله بن سلامه در كتاب ناسخ از عامه و صاحب روض الجنان از خاصه. ابوداود و تفسير ابن ابىحاتم۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- اسماء و صفات: سمیع اسماء و صفات ۹ ; علیم اسماء و صفات ۹ اللّه: علم اللّه ۱۰ امامت:۴، ۶ تاریخ: صدر اسلام ۱، ۱۱، ۱۲ ; ذکر حوادث تاریخ ۲ تجربه: اهمیّت تجربه ۷۴۷ کیلوبایت (۴٬۴۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- بنبوت بيست امر لازم است هشت امر در نبوّت عامه و 12 در نبوّت خاصه که ما در مجلد اول كلم الطيّب از صفحه 179 الي صفحه 389 بحث نبوت۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- گردد. تبصره: در آيه شريفه سه مطلب است. مطلب اول: منتخبين در مباهله: به اتفاق خاصه و عامه، وقتى اين آيه نازل شد، حضرت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم خواند۱۰۸ کیلوبایت (۱۰٬۴۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- فرمود، و از دوم، على عليه السّلام را خلق و در او ولايت و طهارت و شجاعت و امامت داد، اينست فرمايش الهى «و هو الّذى خلق من الماء بشرا فجعله نسبا و صهرا فانا۵۳ کیلوبایت (۵٬۴۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- قسم به آنكه مبعوث فرمود مرا به نبوت، بتحقيق واجب شد بر تو وصايت و خلافت و امامت بعد از من. عبد اللّه ابى و منافقان جسارت نمودند و گفتند: حضرت محمد «صلى اللّه۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
- نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۴۱. تفسير روض الجنان يا روح الجنان از خاصه. تفسير روض الجنان و تفسير برهان از خاصه. تفسير كشف الاسرار و صحيح بخارى۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- عمل صالح شامل ميشود اعمال قلبيه را كه اعتقادات حقه باشد و اعتقاد به نبوت و امامت دو اصل اصيل آنها است و اقرار بلسان هم كه عمل زبان است لازم دارد خلاصه آنكه۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- ساير كفار با اهل اسلام بيشتر است زيرا مشركان منكر توحيدند چه رسد بنبوت و امامت و ساير اصول دين و مذهب پس هيچ قدر مشتركى با اهل اسلام ندارند و بكلى از وادى۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- حضرت نظر غضبانه نموده فرمود: اين گفتار را واگذار، آن كس كه معترف به حقوق و امامت ما باشد، نرود به عقوق و مخالفت ما. آيا نمىدانيد اين طايفه پستترين طوايف۶۸ کیلوبایت (۵٬۶۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- صفات آن و مسئله نبوت عامه و امامت عامه. 2- عقل غير مستقل که محتاج بضميمه خارجيه است مثل نبوت خاصه که باقامه معجزه يا اخبار۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- تو تعداد شده و ساير نعم الهى كه شامل حال تو شده از مقام نبوّت و ولايت و امامت و قرآن و احكام و اخلاق حسنه و صفات فاضله خبر ده و شكر گزار باش و آشكار كن۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۵
- را و زنده نمائيد آن را. علامه مجلسى رحمه الله فرمايد: مراد به امر ايشان، امامت و دلايل و فضائل و صفات ائمه هدى است، يا اعم از آن؛ و روايت اخبار و نشر آثار۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- على قسم بخداونديكه مرا به نبوت مبعوث فرمود واجب شد براى تو وصايت و خلافت و امامت بعد از من پس منافقين از قبيل عبد اللّه بن ابىّ و يارانش گفتند گمراه شد محمّد۳۴ کیلوبایت (۳٬۴۲۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
- طلب مغفرت مينمايند از خدا براى اهل ايمان بتوحيد خدا و نبوّت محمد مصطفى و امامت ائمه هدى چنانچه از حضرت رضا و حضرت صادق عليهما السلام نقل شده كه استغفار۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- محمدباقر محقق، نمونه بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱. طبرى و فريابى از مفسرين عامه نيز از مجاهد نقل نمايند كه چهار۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- تو تعداد شده و ساير نعم الهى كه شامل حال تو شده از مقام نبوّت و ولايت و امامت و قرآن و احكام و اخلاق حسنه و صفات فاضله خبر ده و شكر گزار باش و آشكار كن۳۵ کیلوبایت (۳٬۴۰۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۴
- و ستارگان را براى هدايت و استفادهى مخلوقات مسخّر آنان قرار داد، رسالت و امامت و اهلبيت عليهم السلام را نيز در مسير استفاده و هدايت آنان قرار داد، چنانكه۸۴ کیلوبایت (۷٬۴۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- تو تعداد شده و ساير نعم الهى كه شامل حال تو شده از مقام نبوّت و ولايت و امامت و قرآن و احكام و اخلاق حسنه و صفات فاضله خبر ده و شكر گزار باش و آشكار كن۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۶
- وجود نداشته باشد و عينا موافق واقع از كار در آيد. ۳ - روايتى است از عامه و خاصه كه: على (عليه السلام) بعد از رحلت رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) از۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۴۸ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۴
- اقسام وجود را دارا نبوديد. ذات قادر متعال به حكمت بالغه اعطاء وجود، و كيفيت خاصه از اعضاء و تفسير اثنا عشرى، ج1، ص: 103 جوارح به شما مرحمت و تسويه خلقت تام۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۵
- و تحول تو را در ميان نماز گزارندگان به قيام و ركوع و سجود و قعود وقتى كه امامت ايشان مىكنى. «1». بحار الانوار، ج 77، ص 20، روايت 4، به نقل از معانى الاخبار،۴۲ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- بتهاى خانه كعبه، و غير آنها را ارهاس و مقدمات النّبوة نامند. تكمله: مفسرين خاصه و اكثر عامه مانند: نيشابورى، بيضاوى، ثعلبى، سيوطى، زمخشرى، و بسيارى از ايشان۷۰ کیلوبایت (۵٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مىگفتند: پيامبر بشرى مثل ماست و ادّعاى رسالتش افترا بر خداست، در مسئله امامت نيز چنين نسبتى را دادند. اين آيه مىفرمايد: اگر پيامبر بر خدا افترا ببندد۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۲۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۷
- تمام امت پيغمبر؛ و لكن آنچه از اهل بيت وحى وارد شده آنست كه اين آيه شريفه خاصه خاتم الاوصياء، حضرت ولى عصر حجة بن الحسن عجل اللّه فرجه و شيعيان آن سرور۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- (مانند زيد بن على) بودند. در صورتى كه امامت بكوچكتران از او (بواسطه كوچكتر بودنشان) نرسيد؟ فرمود: صاحب امر امامت بسه خصلت شناخته مىشود كه مختص باوست و۳۹ کیلوبایت (۲٬۷۳۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- محمدباقر محقق، نمونه بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱. طبرى و فريابى از مفسرين عامه نيز از مجاهد نقل نمايند كه چهار۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- نماز گفته شد و جبرئيل بازوى حضرت را گرفت و مقدم داشت بر تمام انبياء براى امامت بر ايشان و او نماز خواند و همه اقتدا كردند و بعد از نماز خزانه دار سه ظرف۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- موهبت هايى كه خداوند فقط به او ارزانى داشته است - از قبيل سبقت در اسلام و امامت - او را به خود نسبت داده. و در دومى، پروردگار را به خودش و ديگران نسبت داده،۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۱۷ واژه) - ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۶
- تنها درباره آن افرادى از ذريه ات مستجاب است كه ستمكار نباشند، چون عهد من (امامت ) به ستمكاران نمى رسد. و نيز مانند تصرفى است كه در آن دعاى ديگرش كرده و آن۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۶ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۲