نتایج جستجو
از الکتاب
- اين عاقبت، يعنى كافران مستحق اين نوع عقوبتند لكن حق تعالى دفع اين عذاب از امت تو نموده و عقوبت آنها در آخرت انداخته به جهت فضيلت و شرافت و مكرمت وجود شريف۳۲ کیلوبایت (۲٬۳۴۴ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۸
- ما فرطنا فى الكتاب من شى ء )) . سخنان نادرستى كه در معناى آيه مربوط به (( امت بودن )) و (( محشور شدن )) حيوانات غير انسانى گفته شده است . نكته اى كه در۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- ما فرطنا فى الكتاب من شى ء )) . سخنان نادرستى كه در معناى آيه مربوط به (( امت بودن )) و (( محشور شدن )) حيوانات غير انسانى گفته شده است . نكته اى كه در۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- كند. رسول خدا صلی الله علیه و آله وى را از اين كار منع فرمود و گفت: رهبانيت امت من در نشستن مسجد و انتظار نماز بعد از هر نمازى است. سپس عثمان گفت: يا رسول۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- ما و معبودها ما است یا در مورد امت هاى گذشته و معبودهاى آنها است فرمود: هم در باره شما و معبودهاى شما و هم در باره امت هاى گذشته است; مگر کسى که خدا استثنا۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- دارد که وى هیچگونه نقشى در گرایش امت خویش به شرک نداشته است. ۸- عطوفت عیسى (ع)، نسبت به همه مردمان حتى به گمراهان امت خویش* (ان تعذبهم فانهم عبادک و إن۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- مىخورند. براى ستمگران نه يارى است و نه شفاعتگرى كه مورد اطاعت باشد. و (ای رسول) امت را از روز نزدیک (قیامت) بترسان که (از هول و ترس) آن روز جانها به گلو میرسد۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۶۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۱
- هاىشديد. تهديد امت به نزول عذاب از ناحيه خداى تعالى . وجوهى كه در معناى (( عذاب از فوق )) در آيه شريفه گفته شده است . پيشگوئى تفرقه امت و درگيرى هاى بين۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- [مائده:2]، يعنى قاصدان خانه خدا. بنابراين امت به كسانى گفته مىشود كه قصد مشترك و نظر مشترك دارند، راغب گويد: اُمّت هر جماعتى است كه يك چيز مثل دين يا زبان۱۲ کیلوبایت (۵۰۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- قیامت و عذاب کافران باشد که همواره تمامى پیامبران به امت خویش وعده مى دادند و این وعده در خاطر امت ها وجود داشت. ۳- کافران مکه، منکر قیامت و عذاب هاى اخروى۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- تفسیر:المیزان جلد۱۲ بخش۱۳ (بخش پاسخ به دليل ديگر قائلين به تحريف: تكرار حوادث مربوط به بنى اسرائيل در امت اسلام)آنها را كرده اند آمده كه «به زودى امت اسلام به هفتاد و سه فرقه منشعب مى شود همچنانكه امت نصارى به هفتاد و دو فرقه و امت يهود به هفتاد و يك فرقه منشعب شد»۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- requires Javascript to function. آيات ۹۴ - ۱۰۲، سوره اعراف سنن الهى در مورد امت هايى كه به سويشان پيامبر مى فرستاد دود كجروى هر امتى به چشم خودش مى رود تمدن۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- مصائب وارده بر او در اهل بيتش از امّت و بشارت داده كه خداوند بعدا تفضل خواهد فرمود برايشان و وارث زمين و پيشوايان اين امت قرار خواهد داد ايشانرا در رجعت۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- ما فرطنا فى الكتاب من شى ء )) . سخنان نادرستى كه در معناى آيه مربوط به (( امت بودن )) و (( محشور شدن )) حيوانات غير انسانى گفته شده است . نكته اى كه در۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- جامعه، در رویدادهاى تاریخى و اجتماعى آن، نقش بسزایى دارند. (من بعدک ) ۷ - امت هاى پیامبران، در معرض آزمون و فتنه در غیبت رهبران خود هستند. (فإنّا قد فتنّا۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- كهدوبار پاداش داده مى شوند. بيان گرامى تر بودن حضرت محمد(ص ) و امت او نزد خدا از موسى (ع ) و امت او شاءن نزول ((لذين آتيناهم لكتاب ...)) و ميان معناى (و يدرون۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- هنگام هبوط آدم اين وعده و اين مهلت را داده است وگرنه لازم بود كه در اختلاف امت اهل باطل از بين بروند در المنار گفته مراد از كلمه [يونس:93]. است كه خدا قضاوت۱۳ کیلوبایت (۱٬۳۸۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۵
- ابقاء موجودات سوگند قريش، كه اگر نذيرى به سويشان بيايد، هدایت یافته ترین امت ها، خواهند شد معناى «مكر سيّئ»، که جز به اهل آن نمى رسد اگر خدا، مردم را براى۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۸۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- سبب نزول این سوره چنین بوده که مدت عمر امت رسول خدا صلی الله علیه و آله را به او عرضه کردند و نسبت به طول عمر امت هاى سلف کمتر بود. این مقدار عمر در نظر۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- requires Javascript to function. آيات ۹۴ - ۱۰۲، سوره اعراف سنن الهى در مورد امت هايى كه به سويشان پيامبر مى فرستاد دود كجروى هر امتى به چشم خودش مى رود تمدن۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- تغيير در قرآن دليل چهارم قائلين به تحريف : تكرار حوادث مربوط به بنىاسرائيل در امت اسلام . بيان ضعف استدلال به اجماع براى اثبات عدم وقوع تحريف قرآن و زياد شدن۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- ((ضربت عليهم الذلة )) كلام بعضى از مفسرين : آيه در مقام تشريع نيست معناى ((امت قائمة )) و اشاره به فرق بين ((سرعت )) و ((عجله )) ((خيرات )) مفيد استغراق۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان معناى۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- تغيير در قرآن دليل چهارم قائلين به تحريف : تكرار حوادث مربوط به بنىاسرائيل در امت اسلام . بيان ضعف استدلال به اجماع براى اثبات عدم وقوع تحريف قرآن و زياد شدن۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- در ظاهر خطاب به پيغمبر باشد چون سفير و مبلّغ فرامين سبحانى است، و لكن مراد امت باشند؛ زيرا نقص و شك و ترديد نسبت به آنها رواست. و شاهد بر اين مطلب، آيه شريفه:۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- الرّحمان» مغالطۀ مشركان، برای بت پرستی خود تقليد كوركورانه، همواره مستند امت های مشرك بوده است تفسیر آیات فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۹۶ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۹
- requires Javascript to function. آيات ۹۴ - ۱۰۲، سوره اعراف سنن الهى در مورد امت هايى كه به سويشان پيامبر مى فرستاد دود كجروى هر امتى به چشم خودش مى رود تمدن۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- مجوسى). 3- به نام پيغمبرى كه به آنها مبعوث بوده (يا امت موسى عليه السّلام يا امت عيسى عليه السّلام يا امت محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم). 4- به نام كتاب۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- هاىشديد. تهديد امت به نزول عذاب از ناحيه خداى تعالى . وجوهى كه در معناى (( عذاب از فوق )) در آيه شريفه گفته شده است . پيشگوئى تفرقه امت و درگيرى هاى بين۶۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- شوهران همسالان با يكديگر براى ياران جانب راست گروهى از پيشينيان و گروهى از امت آخر الزّمان. تفسير اصحاب يمين كه قبلا بيان شد با آنكه مقاماتشان در بهشت نازلتر۱۴ کیلوبایت (۱٬۱۵۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- ايمان بعضى از امت با كفر اكثريت امت در تحقق شرط كافى باشد و باعث شود كه خداى تعالى عذاب استيصال را از امتى بردارد، اين مقدار ايمان در امت نوح و هود و ساير۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۸۰ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۷:۰۹
- است. يا اينكه بگوئيم: چون ابراهيم پدر رسول خداست و آنحضرت پدر امّت، لذا ابراهيم پدر امّت خوانده شده است و يا اينكه اكثر عرب پسران او بودند. گويا آيه شريفه۴ کیلوبایت (۳۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۶
- شوهران همسالان با يكديگر براى ياران جانب راست گروهى از پيشينيان و گروهى از امت آخر الزّمان. تفسير اصحاب يمين كه قبلا بيان شد با آنكه مقاماتشان در بهشت نازلتر۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۰۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- تغيير در قرآن دليل چهارم قائلين به تحريف : تكرار حوادث مربوط به بنىاسرائيل در امت اسلام . بيان ضعف استدلال به اجماع براى اثبات عدم وقوع تحريف قرآن و زياد شدن۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- فلانا خليلا)) گلايه پيامبر (صلى اللّه عليه و آله ) در روز قيامت از عاصيان امت خود به خداوند رواياتى در باره حبط اعمال و در ذيل آيات گذشته مربوط به اهل جنت۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان معناى۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- كهدوبار پاداش داده مى شوند. بيان گرامى تر بودن حضرت محمد(ص ) و امت او نزد خدا از موسى (ع ) و امت او شاءن نزول ((لذين آتيناهم لكتاب ...)) و ميان معناى (و يدرون۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- کفار که به خداوند اعتقاد ندارند تا به او قسم یاد کنند بلکه درباره عده اى از امت محمد صلى الله علیه و آله نازل شده که وقتى به آنها گفته شود که شما بعد از۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- ظواهر دينى پرده هائى است كه بر روى اسرارى انداخته شده امت محمّد (ص ) چه كسانى هستند؟ معناى كلمه ((امت )) از نظر عموميت و وسعت تابع مورداستعمال ، يا اراده۵۵ کیلوبایت (۴٬۲۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- آيات قرآنى ،تحمل (ديدن ) حقائق اعمال مردم است معناى صحيح ((وسط)) بودن امت واسطه بودن امت بينرسول و مردم است غرض خداوند از تغيير قبله در برابر سرزنش تفاخر يهود،۵۱ کیلوبایت (۳٬۷۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- تغيير در قرآن دليل چهارم قائلين به تحريف : تكرار حوادث مربوط به بنىاسرائيل در امت اسلام . بيان ضعف استدلال به اجماع براى اثبات عدم وقوع تحريف قرآن و زياد شدن۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- function. رواياتى در ذيل برخى آيات گذشته آيات ۴۰ - ۵۴ سوره فصّلت تهديد ملحدان امت، به عذاب روز قيامت مراد از اين كه درباره قرآن فرمود: «كتاب عزيز است» توضيح۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۹۶ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان معناى۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- رَبُّكُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُسَوِّمِينَ» «2» مسلمان، تنها نام امت پيامبر اسلام نيست، بلكه به هركس كه تسليم خداوند و پيرو اديان آسمانى باشد،۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۲۵ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۶
- معنى كان در هر دو آيه به معنى «هست» است كه همان وقوع باشد يعنى: شما بهترين امّت هستيد كه براى مردم بوجود آمده. چطور سخن گوييم با آنكه كودك در گهواره است۱۹ کیلوبایت (۵۷۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۷
- [به اجرا در]آورد.» و خداوند گروه فاسقان را راهنمايى نمىكند. (ای رسول ما امت را) بگو که اگر شما پدران و پسران و برادران و زنان و خویشاوندان خود و اموالی۵۷ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- سازش نماييد، و اگر ايمان داريد از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد. (ای رسول ما) امت از تو حکم انفال را سؤال کنند (یعنی غنایمی که بدون جنگ از دشمنان به دست مسلمانان۶۶ کیلوبایت (۵٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- (محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) بر خدا دروغ بسته (که محبّت اهل بیت را بر امت واجب کرده. چنین نیست و هرگز رسولی بر خدا دروغ نتواند بست که) اگر خدا بخواهد۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۲۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۷
- سبب نزول این سوره چنین بوده که مدت عمر امت رسول خدا صلی الله علیه و آله را به او عرضه کردند و نسبت به طول عمر امت هاى سلف کمتر بود. این مقدار عمر در نظر۵۱ کیلوبایت (۵٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۱
- كند. رسول خدا صلی الله علیه و آله وى را از اين كار منع فرمود و گفت: رهبانيت امت من در نشستن مسجد و انتظار نماز بعد از هر نمازى است. سپس عثمان گفت: يا رسول۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- نشود، تا حال تو، به حال جهّال، متقارب نگردد. تبصره- خطاب به آن حضرت، لكن مراد امت مىباشد، چنانچه عياشى از حضرت صادق عليه السّلام فرمود: نزل القرآن بايّاك اعنى۴۵ کیلوبایت (۳٬۲۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- شوهران همسالان با يكديگر براى ياران جانب راست گروهى از پيشينيان و گروهى از امت آخر الزّمان. تفسير اصحاب يمين كه قبلا بيان شد با آنكه مقاماتشان در بهشت نازلتر۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۰۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- شوهران همسالان با يكديگر براى ياران جانب راست گروهى از پيشينيان و گروهى از امت آخر الزّمان. تفسير اصحاب يمين كه قبلا بيان شد با آنكه مقاماتشان در بهشت نازلتر۱۶ کیلوبایت (۱٬۴۱۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۵
- شوهران همسالان با يكديگر براى ياران جانب راست گروهى از پيشينيان و گروهى از امت آخر الزّمان. تفسير اصحاب يمين كه قبلا بيان شد با آنكه مقاماتشان در بهشت نازلتر۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۲۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۵
- كه خالص شونده باشى براى او پرستش را. ظاهر خطاب به حضرت و لكن مراد امت باشند، يعنى اى امت مرحومه عبادت خود را پاك و پاكيزه داريد از شرك. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۱
- فلانا خليلا)) گلايه پيامبر (صلى اللّه عليه و آله ) در روز قيامت از عاصيان امت خود به خداوند رواياتى در باره حبط اعمال و در ذيل آيات گذشته مربوط به اهل جنت۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- فلانا خليلا)) گلايه پيامبر (صلى اللّه عليه و آله ) در روز قيامت از عاصيان امت خود به خداوند رواياتى در باره حبط اعمال و در ذيل آيات گذشته مربوط به اهل جنت۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- عَلى وَجْهِهِ 2- راه اسلام، هموار و مستقيم و داراى مقصدى روشن است و اگر امت اسلامى بر اين راه رود، راست قامت و سرافراز است. «يَمْشِي سَوِيًّا عَلى صِراطٍ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۱
- ((ضربت عليهم الذلة )) كلام بعضى از مفسرين : آيه در مقام تشريع نيست معناى ((امت قائمة )) و اشاره به فرق بين ((سرعت )) و ((عجله )) ((خيرات )) مفيد استغراق۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- requires Javascript to function. آيات ۹۴ - ۱۰۲، سوره اعراف سنن الهى در مورد امت هايى كه به سويشان پيامبر مى فرستاد دود كجروى هر امتى به چشم خودش مى رود تمدن۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- مصائب وارده بر او در اهل بيتش از امّت و بشارت داده كه خداوند بعدا تفضل خواهد فرمود برايشان و وارث زمين و پيشوايان اين امت قرار خواهد داد ايشانرا در رجعت۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- انبياء معناى آيه : ((ان هذه امتكم امة واحدة و انا ربكم فاعبدون (( و مراد از ((امت (( در آن نكوهش اختلاف مردم در امر دين بيان اينكه اعمال كسانى كه تواءم با ايمان۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان معناى۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- إِلَّا خَلا فِيها نَذِيرٌ: مگر آنكه گذشت در ميان آنها ترساننده. تبصره: مراد به امت اينجا اهل عصر است، و اصل آن جماعت كثيره است، و هيچ عصرى از نذير كه حجت باشد۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۶۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- کار نخواهد بود. تفسیر آیات ۱ - توانایى خداوند بر نابودى امت ها (همچون کافران) و جایگزین کردن امت هاى برتر و بهتر از آنها (همچون مؤمنان) (فلاأُقسم ... إنّا۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۰۰ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
- نماید و واى بر کسى که تو را دشمن بدارد و امامت تو را تکذیب کند و تو عالم این امت بعد از من مى باشى. تو و شیعیان تو از پایه گذاران عدالت و دادگرى مى باشید و۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- و نيز درباره ربط دو موجود به كار رفته است . مثلا در [هود:118] مىبينيم كه امّت واحده بودن يك وجود ثانوى و صفتى است براى ناس و جعل در بيان آن آمده و اگر۴ کیلوبایت (۳۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- عليه السّلام كه كشته شد و سابق امّت موسى عليه السّلام كه مؤمن آل فرعون است و سابق امّت عيسى كه حبيب نجّار است و سابق امّت محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلّم۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۶۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۱
- شوهران همسالان با يكديگر براى ياران جانب راست گروهى از پيشينيان و گروهى از امت آخر الزّمان. تفسير اصحاب يمين كه قبلا بيان شد با آنكه مقاماتشان در بهشت نازلتر۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۹۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- . دو روايت درباره اينكه مراد از ((امت معدوده )) در آيه شريفه ، امام زمان (ع ) و اصحاباويند روايتى در مورد تقسيم امت محمد (ص ) در روز قيامت به سه دسته و۵۸ کیلوبایت (۵٬۳۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- عليه السّلام كه كشته شد و سابق امّت موسى عليه السّلام كه مؤمن آل فرعون است و سابق امّت عيسى كه حبيب نجّار است و سابق امّت محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلّم۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۲۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم رسيد فرمود: اى عثمان خدا بر ما رهبانيّت امّت من فقط جهاد در راه خداست. آيه شريفه صريح است در اينكه رهبانيّت ساخته نصارى۵ کیلوبایت (۵۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۲
- شوهران همسالان با يكديگر براى ياران جانب راست گروهى از پيشينيان و گروهى از امت آخر الزّمان. تفسير اصحاب يمين كه قبلا بيان شد با آنكه مقاماتشان در بهشت نازلتر۱۸ کیلوبایت (۱٬۶۱۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- شوهران همسالان با يكديگر براى ياران جانب راست گروهى از پيشينيان و گروهى از امت آخر الزّمان. تفسير اصحاب يمين كه قبلا بيان شد با آنكه مقاماتشان در بهشت نازلتر۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۷۹ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- شوهران همسالان با يكديگر براى ياران جانب راست گروهى از پيشينيان و گروهى از امت آخر الزّمان. تفسير اصحاب يمين كه قبلا بيان شد با آنكه مقاماتشان در بهشت نازلتر۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۵۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- لذا به اين اعتبار فرمود تكذيب كردند قوم عاد پيغمبران را. و ايضا هر پيغمبرى امت خود را امر فرمود ايمان به جميع انبياء و تبليغ، لذا به اين اعتبار فرمود تكذيب۱۸ کیلوبایت (۱٬۵۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- زنان امّت بود كه پيامبر پدر امّت خويش است ولى جمله «لَقَدْ عَلِمْتَ مالَنا فى بَناتِكَ مِنْ حَقٍّ» اين قول را ردّ مىكند. اگر مراد لوط زنان امّت بود ديگر۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- است. نمىدانى، شايد خدا پس از اين، پيشامدى پديد آورد. الا ای پیغمبر گرامی (امت را بگو) هر گاه زنان را طلاق دهید به وقت عدّه آنها (یعنی در زمان پاکی از خون۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- مراجعه كنيد به احقاق الحق، ج 17 ص 398 تا 420. جلد 12 - صفحه 450 و به اجماع امت كسى كه به دو قبله نماز خواند با حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله، حضرت على۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
- كهدوبار پاداش داده مى شوند. بيان گرامى تر بودن حضرت محمد(ص ) و امت او نزد خدا از موسى (ع ) و امت او شاءن نزول ((لذين آتيناهم لكتاب ...)) و ميان معناى (و يدرون۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- فلانا خليلا)) گلايه پيامبر (صلى اللّه عليه و آله ) در روز قيامت از عاصيان امت خود به خداوند رواياتى در باره حبط اعمال و در ذيل آيات گذشته مربوط به اهل جنت۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- به من بشارت داد که امت من بر آنها پیروز میشوند! و در برق دوم قصرهای سرخفام شام و روم نمایان گشت، و جبرئیل به من بشارت داد که امت من بر آنها نیز پیروز۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- به معناى مدبر و مربى است - استفاده مى شود. ۶- امتهاى هلاک شده پیشین (نظیر امت نوح ، هود ، صالح ، شعیب و قوم فرعون) امتهایى ناصالح و فاسد بودند. (فلولا کان۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- ستايد بحث روايتى (رواياتى درباره : ((حق تقاته ))((حبل اللّه ))، فرقه ناجيه و امت واحده رواياتى كه دلالت دارند بر اينكه حبل اللّه همان قرآن است حديث ثقلين خبر۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم يا ائمه هدى عليهم السلام و صلحاى امت، و يا حقّ تعالى به محض تفضل خود، او را عفو كند. 4- به جهت قيام دليل بر وجوب۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- عباس گوید که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آنچه که باید بعد از من براى امت من از فتوحات و خیرات پیش آید. بر من عرضه شد و من از آن خوشحال و شادان گردیدم۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۶
- صلى الله عليه و آله بيان يكى از آداب معاشرت خطاب به مؤ منين تجليل از علماء امت وجوب دادن صدقه بر توانگران قبل از نجوى با پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم رسيد فرمود: اى عثمان خدا بر ما رهبانيّت امّت من فقط جهاد در راه خداست. آيه شريفه صريح است در اينكه رهبانيّت ساخته نصارى۶ کیلوبایت (۵۷۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۸
- را آشاميدم. جبرئيل گفت: تو و امت تو هدايت يافتند؛ و آنكه از طرف راست ندا نمود داعى يهود بود، اگر جواب مىدادى هرآينه امت تو بعد از تو يهودى مىشدند. و۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- عليه السّلام كه كشته شد و سابق امّت موسى عليه السّلام كه مؤمن آل فرعون است و سابق امّت عيسى كه حبيب نجّار است و سابق امّت محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلّم۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۹۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- ایشان را بپذیرد و براى آنان طلب آمرزش کند. ۲۰ - تأثیر استغفار پیامبر(ص) براى امت، در برخوردارى آنان از غفران الهى (و استغفر لهنّ اللّه إنّ اللّه غفور رحیم)۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۲۵ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
- آيات قرآنى ،تحمل (ديدن ) حقائق اعمال مردم است معناى صحيح ((وسط)) بودن امت واسطه بودن امت بينرسول و مردم است غرض خداوند از تغيير قبله در برابر سرزنش تفاخر يهود،۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- آیه فقط براى من در این مورد بخصوص نازل شده است؟ پیامبر فرمود: مربوط به تمام امت من است. ابوالیسر گوید: زنى نزد من آمد و خواست از خرماى من خریدارى کند به او۶۰ کیلوبایت (۵٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- صلى الله عليه و آله بيان يكى از آداب معاشرت خطاب به مؤ منين تجليل از علماء امت وجوب دادن صدقه بر توانگران قبل از نجوى با پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم۵۹ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- امتها) به تأخیر افتاده»؟! (لای یوم اجلت). تفسیر آیات ۱ - گواهى پیامبران بر امت هاى خویش، داراى وقتى معیّن در عرصه قیامت (و إذا الرسل أُقّتت . لأىّ یوم أُجّلت)۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۶۶ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۵
- وَ تَرَكْنا عَلَيْهِ: و بگذاشتيم ثنا را به او، فِي الْآخِرِينَ: در ميان امت آخر الزمان اينكه، وَ إِنَّ إِلْياسَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ (123) إِذْ قالَ۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۶۰ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- تقوا پیشه کنید) حکایت از مطلب یاد شده دارد. ۳ - موضع رهبران الهى در میان امت، موضعى مشفقانه و نه همراه با برترى جویى (إذ قال لهم أخوهم لوط ألاتتّقون) ۴۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- قرآن شريف، قصص امم سابقه را خداى سبحان بيان فرموده براى تدبر و تأمل و بصيرت امت مرحومه. فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ (63) ترجمه۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- شوهران همسالان با يكديگر براى ياران جانب راست گروهى از پيشينيان و گروهى از امت آخر الزّمان. تفسير اصحاب يمين كه قبلا بيان شد با آنكه مقاماتشان در بهشت نازلتر۱۸ کیلوبایت (۱٬۵۶۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۴
- در آیه شریفه، معناى اول (انذارها) مراد است. ۴ - تفکر در تاریخ پیامبران و امت هاى پیشین، راه گشاى انسان در فهم حقانیت هشدارهاى خداوند (فکیف کان عذابى و۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۶۱ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۲