نتایج جستجو
از الکتاب
- باشد مىدوشد بىآن كه آن را تمام كند. مشعر: بيابان معروفى است ما بين منى و عرفات آن را مشعر گفتهاند كه محل معين و معلومى است براى قسمتى از اعمال حج كه مبيت،۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- آن را «دفع شديد از عرفات به مزدلفه بااجتماع و كثرت» گفته است. [بقره:199]. نقل است: قريش و هم پيمانهايشان در مشعر وقوف كرده و به عرفات نمىآمدند و مىگفتند:۴ کیلوبایت (۳۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۲
- الحج ٢٨ (رده ذکر خدا در حج شتر حلیت گوشت شتر عرفات برکات عرفات)ایام تشریق ۲۲; ذکر خدا در حج ۲۱ شتر حلیت گوشت شتر ۱۵ عرفات برکات عرفات ۵; خیریت عرفات ۵; وقوف در عرفات ۴ فقرا اهمیت تأمین فقرا ۱۹ قربانى تحریم گوشت قربانى۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- الْأَلْبَاب لَيْس لَکُم فَمَا أُولِي أَفَضْتُم اسْتَمْتَعْتُم أُحِل يَا عَرَفَات بِه وَ اتّقُون مِنْهُن اللّه فَاذْکُرُوا فَآتُوهُن در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- ثُم الضّالّين عَنّي تَمُنّوا مِنْکُم فَاذْکُرُوا الْعُسْر التّقْوَى لا عَرَفَات در حال بارگیری...۲ کیلوبایت (۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... ذکر حرم عند وله ه اله ک الله ف ما کم عرفات هدى ان عرف کون من۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- التوبة ٣ (رده وقوف در عرفات)بوده و از شواهد اينکه دعوي اينست که روز عرفه حاج در صحراي عرفات بودند و اينکه اذان بالاي كعبه بوده موقعي که آمده بودند براي۶۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- قول دوم: ليله مزدلفه است که شب عيد اضحي است که بايد حاج از عرفات كوچ كنند و در مزدلفه بيتوته كنند تا صلوة فجر پس از آن حركت۳۴ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- البقرة ١٩٦ (رده عرفات)خدا باتمام رسانيد و اعمال حج عبارت است از: نيّت- احرام، وقوف عرفات و مشعر، رمي جمرة عقبي، ذبح، حلق، طواف حج، نماز طواف، سعي صفا و مروه،۱۱۳ کیلوبایت (۱۰٬۰۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- باشد مىدوشد بىآن كه آن را تمام كند. مشعر: بيابان معروفى است ما بين منى و عرفات آن را مشعر گفتهاند كه محل معين و معلومى است براى قسمتى از اعمال حج كه مبيت،۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- باشد مىدوشد بىآن كه آن را تمام كند. مشعر: بيابان معروفى است ما بين منى و عرفات آن را مشعر گفتهاند كه محل معين و معلومى است براى قسمتى از اعمال حج كه مبيت،۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
- كرده از احرام خارج مىشود سپس مثلا روز 8 ذوالحجة از مكّه احرام حجّ بسته به عرفات مىرود آنگاه بمشعر و منى تا آخر اعمال حجّ. علّت تسميه به حجّ تمتّع آن است۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- 1- احرام از مسجد الحرام حجر اسماعيل يا خلف مقام. 2- وقوف عرفات از ظهر تا مغرب روز عرفه. 3- بيتوته بمشعر شب عيد. 4- رمي جمره۵۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- كرده از احرام خارج مىشود سپس مثلا روز 8 ذوالحجة از مكّه احرام حجّ بسته به عرفات مىرود آنگاه بمشعر و منى تا آخر اعمال حجّ. علّت تسميه به حجّ تمتّع آن است۲۱ کیلوبایت (۲٬۰۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- الْحِکْمَة مُنِيب الْمُؤْمِنِين إِذَا أُخْرِجُوا يَنْصُرُون الْعَظِيم أُولِي عَرَفَات فِي رُحَمَاء فَإِنّمَا عَبْد الْمُنَافِقِين بَشّر السّنِين مَن إِلاّ الطّيْر۲۳ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- دستگيرى از مسافرين دريا و ديگرى دادرس درماندگان در صحرا است و همه ساله در عرفات با يكديگر ملاقات مينمايند و نقل شده كه بعد از حزقيل كه از انبياء بنى اسرائيل۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۷۲ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۱
- دستگيرى از مسافرين دريا و ديگرى دادرس درماندگان در صحرا است و همه ساله در عرفات با يكديگر ملاقات مينمايند و نقل شده كه بعد از حزقيل كه از انبياء بنى اسرائيل۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۶۰ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- دستگيرى از مسافرين دريا و ديگرى دادرس درماندگان در صحرا است و همه ساله در عرفات با يكديگر ملاقات مينمايند و نقل شده كه بعد از حزقيل كه از انبياء بنى اسرائيل۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۷۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۳
- دستگيرى از مسافرين دريا و ديگرى دادرس درماندگان در صحرا است و همه ساله در عرفات با يكديگر ملاقات مينمايند و نقل شده كه بعد از حزقيل كه از انبياء بنى اسرائيل۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۹۹ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- دستگيرى از مسافرين دريا و ديگرى دادرس درماندگان در صحرا است و همه ساله در عرفات با يكديگر ملاقات مينمايند و نقل شده كه بعد از حزقيل كه از انبياء بنى اسرائيل۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۳۶ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۳
- مسلمين و مطابقه كعبه با بيت المعمور و بودن مواقف در اطراف آن مثل عرفات، مشعر، مني و عدم پرواز كبوتران بر كعبه و غير اينها از آثار كثيره۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- دستگيرى از مسافرين دريا و ديگرى دادرس درماندگان در صحرا است و همه ساله در عرفات با يكديگر ملاقات مينمايند و نقل شده كه بعد از حزقيل كه از انبياء بنى اسرائيل۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۲۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۳
- آيه اى كه دلالت مى كند بر اينكه داد و ستد در حج حلال است وقوف و كوچ از عرفات يكى ديگر از مناسك حج خانه خدا دعوت به ذكر و ياد خدا و مبالغه در آن در خلال۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- آيه اى كه دلالت مى كند بر اينكه داد و ستد در حج حلال است وقوف و كوچ از عرفات يكى ديگر از مناسك حج خانه خدا دعوت به ذكر و ياد خدا و مبالغه در آن در خلال۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- كند و قمى ره آنرا بليله مزدلفه كه شب عيد اضحى است و مردم در آن شب بايد از عرفات بمشعر الحرام بيايند و صبح از آنجا بمنى بروند تفسير فرموده و مكرّر ذكر شده۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۶۳ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۳
- كند و قمى ره آنرا بليله مزدلفه كه شب عيد اضحى است و مردم در آن شب بايد از عرفات بمشعر الحرام بيايند و صبح از آنجا بمنى بروند تفسير فرموده و مكرّر ذكر شده۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- كند و قمى ره آنرا بليله مزدلفه كه شب عيد اضحى است و مردم در آن شب بايد از عرفات بمشعر الحرام بيايند و صبح از آنجا بمنى بروند تفسير فرموده و مكرّر ذكر شده۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۳۲ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۵
- كند و قمى ره آنرا بليله مزدلفه كه شب عيد اضحى است و مردم در آن شب بايد از عرفات بمشعر الحرام بيايند و صبح از آنجا بمنى بروند تفسير فرموده و مكرّر ذكر شده۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- كند و قمى ره آنرا بليله مزدلفه كه شب عيد اضحى است و مردم در آن شب بايد از عرفات بمشعر الحرام بيايند و صبح از آنجا بمنى بروند تفسير فرموده و مكرّر ذكر شده۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- كند و قمى ره آنرا بليله مزدلفه كه شب عيد اضحى است و مردم در آن شب بايد از عرفات بمشعر الحرام بيايند و صبح از آنجا بمنى بروند تفسير فرموده و مكرّر ذكر شده۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۴
- كند و قمى ره آنرا بليله مزدلفه كه شب عيد اضحى است و مردم در آن شب بايد از عرفات بمشعر الحرام بيايند و صبح از آنجا بمنى بروند تفسير فرموده و مكرّر ذكر شده۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۳۸ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۶
- كند و قمى ره آنرا بليله مزدلفه كه شب عيد اضحى است و مردم در آن شب بايد از عرفات بمشعر الحرام بيايند و صبح از آنجا بمنى بروند تفسير فرموده و مكرّر ذكر شده۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- درّهاى در عرفات است و جزئى از موقف نيست. (۵) ثويّه بر وزن قضيّه يا رقيّه از حدود عرفه است. و از موقف نيست. (۶) نمره بر وزن كلمه ناحيهاى در عرفات است كه در۲ کیلوبایت (۱۱۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۸
- را ياد كند بر او سلام كند، و در هر موسم حج در مكه حاضر و حج مىكند، و در عرفات وقوف نمايد، و براى دعاى مؤمنين «آمين» مىگويد. و زود باشد كه حق تعالى خضر۴۹ کیلوبایت (۴٬۴۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- در روز هشتم ذو الحجه نزد حضرت ابراهيم آمد و مناسك حج را تعليم او نمود و عرفات و مشعر و منى را كه نام سه موضع است كه حجاج بايد در آن امكنه اعمال حج را بجا۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- الدُّعَاء علي عن ابيه قال : على، از پدرش گويد: عبد اللَّه بن جندب را در موقف (عرفات) ديدم و وقوفى بهتر از وقوف او نديدم، پيوسته دو دستش به سوى آسمان دراز بود۷ کیلوبایت (۴۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۱
- آيه اى كه دلالت مى كند بر اينكه داد و ستد در حج حلال است وقوف و كوچ از عرفات يكى ديگر از مناسك حج خانه خدا دعوت به ذكر و ياد خدا و مبالغه در آن در خلال۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- السّلام روايت كردهاند كه فرمود: حدّ منى از عقبه «۱» تا وادى محسّر «۲»، و حد عرفات از مأزمين «۳» تا منتهاى موقف است. __________________________________________________۳ کیلوبایت (۱۰۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۸
- همان بطن عرنه است- و از «ثويّه» و «ذو المجاز» احتراز كن، زيرا كه آنها از عرفات نيستند.۶ کیلوبایت (۱۹۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۸
- سنان عن حماد بن ابي طلحه عن معاذ بن كثير قال : معاذ بن كثير گويد: در موقف عرفات نگريستم ديدم مردم بسيارند پس خود را بامام صادق عليه السّلام نزديك كرده عرضكردم:۵ کیلوبایت (۱۸۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۱
- الْحَج : و حاجّ چون در مشعر وقوف كند، از آلودگى گناهانش خارج مىشود. وقوف در عرفات سنّت است، و در مشعر الحرام فريضه است.۱ کیلوبایت (۳۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
- کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۲ كِتَابُ الْحَج بَابُ حُدُودِ مِنًى وَ عَرَفَاتٍ وَ جَمْع موضوعات :۲ کیلوبایت (۳۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۸
- شده است كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله از راه ضبّ (پشت مشعر) رهسپار عرفات شدند و از راه درّه ميان مشعر و عرفه بازگشتند، و او را رسم چنان بود كه چون۲ کیلوبایت (۵۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۲
- کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۲ كِتَابُ الْحَج بَابُ حُدُودِ مِنًى وَ عَرَفَاتٍ وَ جَمْع موضوعات :۲ کیلوبایت (۵۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۸
- کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۲ كِتَابُ الْحَج بَابُ حُدُودِ مِنًى وَ عَرَفَاتٍ وَ جَمْع موضوعات :۲ کیلوبایت (۶۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۸
- صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۴ كِتَابُ الْحَج بَابُ الْغُدُوِّ إِلَى عَرَفَاتٍ وَ حُدُودِهَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۲۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۶
- صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۴ كِتَابُ الْحَج بَابُ الْغُدُوِّ إِلَى عَرَفَاتٍ وَ حُدُودِهَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۶
- عمّار روايت كرده است كه به امام صادق عليه السّلام معروض داشتم: اهل مكّه در عرفات نماز را تمام ميخوانند. فرمود: واى بر ايشان- يا افّ بر ايشان- و كدامين سفر۲ کیلوبایت (۵۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۸
- نازل شد، و بابراهيم گفت : «ارتو من الماء» بقدر كفايت آب بردار، چون در منى و عرفات آب نبود، به همين جهت هشتم ذى الحجه روز ترويه ناميده شد، پس ابراهيم را از۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۷
- صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۴ كِتَابُ الْحَج بَابُ الْغُدُوِّ إِلَى عَرَفَاتٍ وَ حُدُودِهَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۳۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۶
- صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۴ كِتَابُ الْحَج بَابُ الْغُدُوِّ إِلَى عَرَفَاتٍ وَ حُدُودِهَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۶
- صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۴ كِتَابُ الْحَج بَابُ الْغُدُوِّ إِلَى عَرَفَاتٍ وَ حُدُودِهَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۶
- جعفر عليه السّلام روايت كرده است، كه پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله چون از عرفات بازگشت، و به سوى منى روان شد، به مسجد [خيف] درآمد، پس مردم پيرامون او گرد۶ کیلوبایت (۱۸۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۰
- صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۴ كِتَابُ الْحَج بَابُ الْغُدُوِّ إِلَى عَرَفَاتٍ وَ حُدُودِهَا موضوعات :۵ کیلوبایت (۳۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۶
- براى أبد و هميشه است، و آنگاه مردى برخاست و گفت: يا رسول اللَّه ما روانه (عرفات) شويم و آب غسل از سر و روى ما بريزد؟ (باتّفاق فريقين اين مرد خليفه ثانى بود)۱۲ کیلوبایت (۴۹۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۲
- بمانند ثواب كسى كه هفتاد برده مؤمن را آزاد كرده باشد، و چون تا وقت غروب در عرفات وقوف كنى اگر گناهانى برابر ريگهاى انباشته و كف دريا را بر دوش داشته باشى۲۳ کیلوبایت (۸۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
- كه: روز عرفه در حكم نظير ندارد. چون هيچ روزى ديگر، مثل آن روز «وقوف» در عرفات واجب نيست، ولى روز عيد در حكم - كه همان كوچ كردن است - نظير دارد. بعضى ديگر۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
- کنید. بر شما گناهی نیست که (در سفر حج) از فضل پروردگارتان بجویید. پس چون از عرفات کوچ نمودید، خدا را نزد مشعرالحرام یاد کنید و یادش کنید چنان که شما را هدایت۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
- اند: مراد از آن، شب «مُزدلفه» است، كه همان شب عيد قربان است، كه حاجيان از عرفات وارد مزدلفه مى شوند و در آن جا، همگى به عبادت خدا مى پردازند، تا صبح شود۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۳۱ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۱
- آنجا را محل امنى براى خود قرار دادند. از سوى ديگر قوم جرهم كه در ذى المجاز عرفات منزل داشتند، ديدند كه مرغان و وحشيان بدان سو آمد و شد ميكنند، آنقدر كه فهميدند۴۴ کیلوبایت (۵٬۰۳۴ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۰
- رسول خدا (ص ) از مناسك حج تشريع فرمود، يعنى احرام بستن از ميقات ، و توقف در عرفات ، و بسر بردن شبى در مشعر، و قربانى ، و سنگ انداختن به سه جمره ، و سعى ميانه۴۳ کیلوبایت (۴٬۷۶۵ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۱۴