نتایج جستجو
از الکتاب
- بحث، صبر را مطلق آورده، و بيان نكرده كه صبر در چه مواردى محبوب است، و نتيجه اين اطلاق آن است كه: مراد از «صبر»، اعم از صبر بر اطاعت خدا و صبر از معصيت۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۴۸ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۱
- تفسیر:المیزان جلد۱۱ بخش۲۶ (بخش مراد از اينكه يوسف (عليه السلام ) نمى توانستند بر مبناى كيش مصريان برادر را نزدخود نگاه بدارد)مرتكب سرقت شد و در نتيجه بازداشت گرديد. پس مراد از قريه اى كه در آن بودند على الظاهر همان كشور مصر، و مراد از كاروانى كه به اتفاق آن كاروان نزد پدر آمدند۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۲۳
- مفصل كه كافى آن را از محمد بن يحيى از احمد بن محمد از داوود عجلى از زراره از حمران ، از ابى جعفر (عليه السلام ) روايت كرده و در آن آغاز خلقت انسان و گواه۴۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۱ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- زندگى دنيا است . بعضى ديگر گفته اند: مراد از ((معيشت ضنك ((، عذاب آتش روز قيامت ، و مراد از جمله ((نحشره (( عذابهاى قبل از دخول در آتش است . اين وجه نيز صحيح۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۹۶ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰
- معنا از احمد در كتاب زهد، ابن ابى حاتم ، و بيهقى در شعب الايمان ، نيز از ثابت از آن جناب روايت شده و بنابراين روايت ، مراد از تسبيح معنايى وسيعتر از معناى۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۴ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
- و فرزند نگردد، و با از دست دادن آن زمام صبر از دست ندهد. چهره پاك اين پيامبر بزرگ را كه مظهر صبر و شكيبائى است ، تا آن پايه كه صبر ايوب در ميان همه ضرب۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۸۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۹
- تفسیر:المیزان جلد۱۶ بخش۶ (بخش مدح و ستايش طايفهى اى از اهل كتاب كه به قرآن ايمان آوردند و... و مژده به ايشان كهدوبار پاداش داده مى شوند.)ايمان دوم بعد از ايمان اولشان صبر نموده و كلفت و مشقت مخالفت با هوى را كه در هر دو ايمان هست ، تحمل نمودند بعضى از مفسرين گفته اند: ((مراد از دو اجر اين است۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۹۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۹
- آمَنُوا و عَمِلُوا الصَالِحَات». و مراد از «ايمان»، ايمان به خدا، و مراد از ايمان به خدا، ايمان به همه رسولان او، و مراد از ايمان به رسولان او، اطاعت و پيروى۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۲۰:۰۴
- تفسیر:المیزان جلد۱۶ بخش۱۰ (بخش بعد از هلاكت قارون ، برآرزومندان ثروت او معلوم گشت كه وسعت و تنگى رزق تابع مشيت خدا است .)كنند و در معانى الاخبار به سند خود از موسى بن اسماعيل بن موسى بن جعفر (عليه السلام ) از پدرش از جدش از آباى گرامش از على (عليه السلام ) روايت كرده كه در۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۸
- سرزمينى ميان شام و حجاز در گرفت ، و روم از ايران شكست خورد، و ظاهرا مراد از كلمه ((ارض (( سرزمين حجاز و مراد از ((ادنى الارض (( نزديكيهاى اين سرزمين است۴۷ کیلوبایت (۵٬۴۶۴ واژه) - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۵۸
- ديگر گفته اند: «مراد از آن، فتح مكّه است»، از آن قول بعيدتر است و سياق آيه، اين معنا را مى رساند كه مراد از آن، اين است كه شك و ترديد را از بعضى مؤمنان كه۴۵ کیلوبایت (۵٬۰۶۸ واژه) - ۲ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۷
- تفسیر:المیزان جلد۱۶ بخش۵ (بخش مراد از اينكه فرمود: فرعونيان را پيشوايانى كه به سوى آتش مى خوانند قرار داديم...)ببينم ، و از او از راه بپرسم ، ولى همين كه نزديك مى شود خداى تعالى از كنار سمت راست آن بيابان كه از نظر شكل با زمينهاى اطراف فرق داشته ، از طرف درختى كه۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۹
- تنها نظرش اين است كه اين موهبت را از من سلب مكن، و همچنان آن را ادامه بده. مراد از «الّذين أنعمت عليهم » و نيز در معانى از على عليه السلام روايت آورده كه۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۱۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۵۵
- تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۲۰ (بخش جواب بليغ مؤمنان حاكى از تحول فكرى و معنوى آنان بعد از ايمان مى باشد)باشد، و خلاصه ترس او از ناحيه همان ما ((خيل اليه (( بوده ، يعنى از آنچه به نظرش رسيده ترسيده نه از فرار و تفرقه مردم ، زيرا اگر ترسش از اين بود، هرگز راضى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۶ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲
- عبداللّه بن سنان، از آن جناب نقل كرده اند. بعضى از مفسران گفته اند: مراد از «سيما»، اثر خاكى است كه در پيشانى دارند. چون مؤمنان همواره بر خاك سجده مى كنند،۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۱۸ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۶