نتایج جستجو
از الکتاب
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مگر بحقّ و سعايت نكنند از بىگناهى نزد سلطان كه كشته شود و سحر ننمايند و ربا نخورند و زن عفيفه را متّهم بزنا نكنند و در جنگ پشت بلشكر براى فرار ننمايند۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- (خطاى) مردم مىگذرند، و خداوند نيكوكاران را دوست مىدارد. به دنبال محكوم كردن ربا در آيات قبل، آيه از انفاق و عفو وگذشت وتعاون تمجيد مىكند. روزى يكى از خدمتكاران۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- لا فسده ذلک فمن لم يرض بقضايي و لم يصبر علي بلائي فليطلب ربا سواي و ليخرج من ارضي و سمائي. ] اشاره (آیه 27) شأن نزول: از «خباب بن۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۵ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- نفسهای (امارهی) شما کاری (نادرست) را برایتان آراسته است. پس صبری زیبا و دلربا (باید). امید که خدا همهی آنان را سوی من (باز) آورد، که او، (هم)او بس دانای۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- قريتين که عظيم هستند قرار نداد! يا به چه جهت بيع را حلال و ربا را حرام و غير اينها تمام بهانه و عذر تراشي و اشتباه كاري است (إِلّا۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- جور را حرام نموده و خونريزى و غارت را از ميان ما برداشته است و نيز زنا و ربا و خوردن گوشت مرده و خون و گوشت خوك را بر ما حرام نموده است و ما را به عدل۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- جور را حرام نموده و خونريزى و غارت را از ميان ما برداشته است و نيز زنا و ربا و خوردن گوشت مرده و خون و گوشت خوك را بر ما حرام نموده است و ما را به عدل۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- علّت تحريم ربا چيست؟ حضرت فرمود: اگر ربا حلال ميبود مردم تجارت و كسب را ترك مىكردند و در پى توليد ما يحتاج زندگى خود نمىرفتند پس خداوند ربا را حرام فرمود۴ کیلوبایت (۹۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۸
- را تحريف كردند، «يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ» «4» وتجّار وثروتمندان آنان نيز به ربا وحرامخوارى و رفاهطلبى روى آوردند، «أَخْذِهِمُ الرِّبَوا» «5» وعامّه مردم۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۵۳ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- بسا منكر بعضي از ضروريات مانند نماز و روزه و خمس و زكاة و حج و حرمت ربا و حرمت برخي از معاملات و نظير اينها ميگردند و بالجمله افراد مؤمن كم۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۵۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- المؤمنين عليه السّلام فرمود: رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله لعن فرمودند ربا و خورنده ربا و خوراننده آن و فروشنده و مشترى آن و نويسنده قبض و شاهدانش را. (مراد۲ کیلوبایت (۶۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۴۸
- يُرْبِي الصَّدَقاتِ- بقره: ۲۷۶» (خداوند ربا را تباه و صدقات را افزون مىكند) پرسيد و گفت: من مىبينم كسى را كه ربا مىخورد و مالش افزون مىشود. چگونه است؟۳ کیلوبایت (۷۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۴۸
- شدّت از توجيه گناه و حلال كردن حرام با توجيه خمر به نبيذ، رشوه به هديه و ربا به معامله، انتقاد مىكردند. «1» گاهى آزمايش الهى، در صحنههايى است كه تمايلات۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- جور را حرام نموده و خونريزى و غارت را از ميان ما برداشته است و نيز زنا و ربا و خوردن گوشت مرده و خون و گوشت خوك را بر ما حرام نموده است و ما را به عدل۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- الْمُقْسِطِينَ «42» آنان براى دروغ سازى به دقّت گوش مىدهند و همواره مال حرام (رشوه و ربا) مىخورند، پس اگر (براى داورى) نزد تو آمدند، يا ميانشان داورى كن يا از آنان۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱