نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۴۱ - ۶۰ از ۱۵۲
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • كه قاصر از فهم دليل ميباشند ظاهرا يقين از هر راهى پيدا شود كافى است و براى عقول قويّه هم قسم خدا قطعا مؤكّد اعتقاد است و خداوند به بيانات و وجوه متعدّده
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۹۰ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
  • است خداوند يكتاى بى‌همتا و براى آنكه متنبّه و متّعظ و متذكّر شوند صاحبان عقول سليمه و افهام مستقيمه. در ثواب الاعمال و عيّاشى ره از امام صادق عليه السّلام
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • چيست‌! معاصي‌ كدام‌ ‌است‌ چه‌ نحوه‌ بايد عبادت‌ كرد زيرا سليقه‌ها و آراء و عقول‌ تفاوت‌ فاحش‌ دارد صلاح‌ و فساد امور ‌را‌ درك‌ نميكند و بسا هواي‌ نفس‌ و
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۲۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۱
  • و تأخر را عبارت از كفر و معصيت دانسته و گفته‌اند مؤمن و مطيع مقدّم است در عقول و درجات و كافر و عاصى مؤخر است در آنها و هر نفسى گرو اعمال خود نزد خدا است
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۹۳ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۰
  • و تأخر را عبارت از كفر و معصيت دانسته و گفته‌اند مؤمن و مطيع مقدّم است در عقول و درجات و كافر و عاصى مؤخر است در آنها و هر نفسى گرو اعمال خود نزد خدا است
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۰۰ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۱
  • و تأخر را عبارت از كفر و معصيت دانسته و گفته‌اند مؤمن و مطيع مقدّم است در عقول و درجات و كافر و عاصى مؤخر است در آنها و هر نفسى گرو اعمال خود نزد خدا است
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۳
  • السَّماءِ وَ الأَرض‌ِ): جميع‌ عوالم‌ ‌از‌ عالم‌ لاهوت‌ و جبروت‌، و عالم‌ عقول‌ و نفوس‌ و ناسوت‌ ‌حتي‌ علم‌ ذات‌ بذات‌ احاطه علميه‌ دارد. (وَ هُوَ السَّمِيع‌ُ
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • و تأخر را عبارت از كفر و معصيت دانسته و گفته‌اند مؤمن و مطيع مقدّم است در عقول و درجات و كافر و عاصى مؤخر است در آنها و هر نفسى گرو اعمال خود نزد خدا است
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۲۵ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۱
  • و تأخر را عبارت از كفر و معصيت دانسته و گفته‌اند مؤمن و مطيع مقدّم است در عقول و درجات و كافر و عاصى مؤخر است در آنها و هر نفسى گرو اعمال خود نزد خدا است
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۰۱ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۳
  • و تأخر را عبارت از كفر و معصيت دانسته و گفته‌اند مؤمن و مطيع مقدّم است در عقول و درجات و كافر و عاصى مؤخر است در آنها و هر نفسى گرو اعمال خود نزد خدا است
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۴۰ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۳
  • و تأخر را عبارت از كفر و معصيت دانسته و گفته‌اند مؤمن و مطيع مقدّم است در عقول و درجات و كافر و عاصى مؤخر است در آنها و هر نفسى گرو اعمال خود نزد خدا است
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۰۷ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۴
  • غريب با اعضاء و جوارح تامه و حواس ظاهره و باطنه و حالات مختلفه متكاثره كه عقول از احاطه به تمام جزئيات و مشخصات آن عاجز باشد؛ و ثانيا- در آفرينش جنبنده‌ها
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۰۶ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۸
  • آسمانها و زمين است از صاحبان عقول از قبيل ملائكه و جن و انس يا هر موجودى كه در آنها است اگر كلمه من بملاحظه تغليب صاحبان عقول بر غير آنها ذكر شده باشد و
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • ‌او‌ فرود ميآورند و ‌ يا ‌ مأخوذ ‌از‌ و ‌له‌ بمعني‌ تحيّر ‌است‌ زيرا تمام‌ عقول‌ حكماء و دانشمندان‌ ‌در‌ ذات‌ ‌او‌ متحيّر و سر گردانند و چنانچه‌ گذشت‌ اللّه‌
    ۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
  • صفحه 543 آنها را بازيچه خود قرار دهد بلكه خلق فرمود براى تهذيب نفوس و تكميل عقول و تحصيل معرفت و اخلاص عبادت و نيل بمقامات آخرت و اگر ميخواست اسباب سرگرمى
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • جهات حسن و مزاياى مصالح است ولى نه آنچنانكه افعال و احكام بشرى چنين است . عقول بشرى از درك تمام حقائق عاجز است . جهات حسن و مصلحت نسبت به احكام و افعال
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۱۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • جهات حسن و مزاياى مصالح است ولى نه آنچنانكه افعال و احكام بشرى چنين است . عقول بشرى از درك تمام حقائق عاجز است . جهات حسن و مصلحت نسبت به احكام و افعال
    ۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • که عقلها در آنجا حیران است و به جائی نمی‌رسد، و اندیشه در ذات نامحدود برای عقول محدود غیر ممکن است، چرا که ج4، ص595 هر چه در اندیشه گنجد محدود است و خداوند
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
  • و حجت باطنه. اما حجت ظاهرى، پيغمبران و انبياء و ائمه‌اند. و اما باطنه، پس عقول است كه خداى تعالى در بشر مقرر و تميز خير و شر را به آن دهند. ابن بابويه در
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • قَدِيرٌ تعبير بشي‌ء بمعني‌ ‌ما يشي‌ء وجوده‌ و تمام‌ موجودات‌ امكاني‌ ‌از‌ عالم‌ عقول‌ و نفوس‌ و لوح‌ و قلم‌ و عالم‌ ارواح‌ و ملائكه‌ و جن‌ و انس‌ و عرش‌ و كرسي‌
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ‏۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵