نتایج جستجو
از الکتاب
- «أَرِنَا اللّهَ جَهرَةً» و گفتند «اجعَل لَنا إِلهاً كَما لَهُم آلِهَةٌ» و اخذ ربا و اكل اموال ناس بباطل و قضيه عجل و سامري و تحريم طيبات بر آنها۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- نفسانى حرام خدا را حلال مينمايند و مسكر را باسم نبيذ و مال حرام را باسم هديه و ربا را بنام معامله حلال ميشمرند پس عرض كردم يا رسول اللّه در آنوقت اين رفتار را۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- است، از امير المؤمنين است عرض ميكند: (كفاني فخرا أن تكون لي ربا و كفاني عزا أن اكون لك عبدا) و تربيت الهي آسمانها را که ايجاد فرمود۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۱۰ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۵
- ميكنند از امير المؤمنين عليه السّلام است كفي لي عزا ان تكون لي ربا و كفي لي فخرا ان اكون لك عبدا لَيسَ لَكَ عَلَيهِم سُلطانٌ عدم سلطه۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مگر بحقّ و سعايت نكنند از بىگناهى نزد سلطان كه كشته شود و سحر ننمايند و ربا نخورند و زن عفيفه را متّهم بزنا نكنند و در جنگ پشت بلشكر براى فرار ننمايند۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- عليه و آله و سلم ) بعد از نزول اين آيه فرمود: الا ان كل ربا من ربا الجاهلية موضوع و اول ربا اضعه ربا العباس بن عبد المطلب : آگاه باشيد تمام مطالبات ربوى كه۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۸۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۷
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- امير المؤمنين است در مناجات عرض ميكند: (كفي بي عزا ان تكون لي ربا و كفي بي فخرا ان اكون لك عبدا). و حقيقت عبوديت اينکه است که۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مگر بحقّ و سعايت نكنند از بىگناهى نزد سلطان كه كشته شود و سحر ننمايند و ربا نخورند و زن عفيفه را متّهم بزنا نكنند و در جنگ پشت بلشكر براى فرار ننمايند۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- (خطاى) مردم مىگذرند، و خداوند نيكوكاران را دوست مىدارد. به دنبال محكوم كردن ربا در آيات قبل، آيه از انفاق و عفو وگذشت وتعاون تمجيد مىكند. روزى يكى از خدمتكاران۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- لا فسده ذلک فمن لم يرض بقضايي و لم يصبر علي بلائي فليطلب ربا سواي و ليخرج من ارضي و سمائي. ] اشاره (آیه 27) شأن نزول: از «خباب بن۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۵ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- نفسهای (امارهی) شما کاری (نادرست) را برایتان آراسته است. پس صبری زیبا و دلربا (باید). امید که خدا همهی آنان را سوی من (باز) آورد، که او، (هم)او بس دانای۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- قريتين که عظيم هستند قرار نداد! يا به چه جهت بيع را حلال و ربا را حرام و غير اينها تمام بهانه و عذر تراشي و اشتباه كاري است (إِلّا۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- جور را حرام نموده و خونريزى و غارت را از ميان ما برداشته است و نيز زنا و ربا و خوردن گوشت مرده و خون و گوشت خوك را بر ما حرام نموده است و ما را به عدل۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- جور را حرام نموده و خونريزى و غارت را از ميان ما برداشته است و نيز زنا و ربا و خوردن گوشت مرده و خون و گوشت خوك را بر ما حرام نموده است و ما را به عدل۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲