نتایج جستجو
از الکتاب
- السجدة ٩ (رده خلقت تدریجى آدم)تعالى به عجيب قدرت نور بينائى در سياهى نهاد، و ظلمت نابينائى در سفيدى، تا معلوم شود خلقت آدمى در تأثير طبيعت نيست بلكه در تحت تأثير قدرت سبحانى است. رابعا:۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- الحج ٤٦ (رده آثارباستانى در صدراسلام)که دیده ها کور نیست بلکه دل هایی که در سینه هاست، کور است! آيا در زمين سير نمىكنند تا صاحب دلهايى گردند كه بدان تعقل كنند و گوشهايى كه بدان بشنوند؟ زيرا۴۴ کیلوبایت (۳٬۴۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- النحل ٦٩ (رده آثار تفکر در طبیعت)كه براى كسانيكه تعقّل و تأمل در آفاق و موجودات در آن مينمايند موجب معرفت است آنستكه از ميوههاى درختان خرما و انگور چند مشروب مختلف در خواص و آثار استخراج۶۵ کیلوبایت (۵٬۶۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- ایمان و هجرت نبودند در اینجا روی سخن را به پیامبر اسلام صلّی اللّه علیه و آله- و در واقع به همه مؤمنان- کرده دلائل توحید را از طریق «خلقت» و «ربوبیت» و «فطرت»۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- براى بتها لشگرى حاضر كرده شدهاند كه در برابر آنها بخاك مىافتند و از آنها نگهدارى و دفاع ميكنند در دنيا و در آخرت در دنبال آنها بجهنّم ميروند چون خداوند۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- تفسیر:المیزان جلد۱۲ بخش۱ (بخش بيان اين كه وجود غرض و مصلحت در افعال خداوند، براى رفع نياز يا استكمال نيست)خداوند - كه گفتيم باعث كمال آدمى است - در حقيقت مكمل خلقت انسانى است. پس خداوند، هم در خلق كردن انسان ها غرض داشته و هم در امر و نهيش، هرچند كه اغراض خداوند۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۱۱ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- الفاتحة ٧ (رده الگوگیرى در هدایت)خداوند در آخرت هم كور محشور ميشوند چون اعراض از ذكر حقيقى حق كردند پس بفرموده خداوند هم در دنيا كورند هم در آخرت زيرا هر كس در دنيا كور باشد در آخرت هم۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- تفسیر:المیزان جلد۱۶ بخش۲۰ (بخش يادآورى آيات الهى ديگر: خوابيدن در شب، تلاش در روز، رعد و برق ، فروفرستادن باران و...)شرط بندى در بعضى سه سال ، و در بعضى پنج سال ، و در بعضى شش سال ، و در بعضى هفت سال آمده. و نيز در بعضى از آنها آمده كه مدت مقرر هفت سال بود، و در مكه به۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۳ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۲
- ، براى اينكه حجت هايى كه در آن ذكر شده شامل همه انسانها است. در اين آيات ضد و نقيض گويى هاى مشركين را كه در عقايد دارند، و در فصل سابق صحيح آن عقايد به۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۵ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۱
- ايشان در قيامت است، نه در «خلقت» ايشان. چون مشركان، در اين كه خالقشان خداى سبحان است، حرفى نداشتند. بعضى ديگر گفته اند: «ضمير در كلمۀ «مِثلَهُم»، به آسمان۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۴۳ واژه) - ۱ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۵
- از خلقت آنان از خاك، اين است كه پدر ايشان آدم را از خاك آفريد. چون خلقت غير آدم «عليه السلام»، بالاخره منتهى به خلقت آدم مى شود كه از خاك بوده، در نتيجه،۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۰۷ واژه) - ۲۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۳۰ (بخش حال مقربان درگاه الهى (استغراق در عبوديت و استمرار در عبادت ) از آثار مالكيت مطلقه الهى است)كند، و چون آيه شريفه مطلق است نمى توان گفت مقصود حق و باطل در عقايد يا در سيره و سنت و يا در خلقت است بلكه همه را شامل مى شود و معنا اين است كه ما عالم را۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۹۹ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۱
- مراحل هفتگانه خلقت انسان بار ديگر در ادامه آيات توحيدى به بخشى از « آيات انفسى » پرداخته مراحل تفسير نمونه ، جلد: ۲۰، صفحه : ۱۶۵ تطور خلقت انسان را از خاك۴۶ کیلوبایت (۵٬۳۶۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۲
- تفسیر:المیزان جلد۱۰ بخش۱۰ (بخش حكم خدا منطبق بر فطرت ، هماهنگ با نظام خلقت و همسوى حركت انسان به سوى هدفكمالى او است)آخرين مرحله اى كه در جان آنان استقرار دارد در قلوبشان حكّ مى كند. آرى ، قرآن در اولين برخوردش با مؤ منين آنان را چنين در مى يابد كه در درياى غفلت فرو رفته۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۹۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۲۳
- است ، تدبير در آن نيز يكى است ، پس مدبر هم يكى است . در آخر جواب اول كه گفت : «اگر اهل يقين باشيد»، و در آخر جواب مورد بحث كه فرموده : «اگر تعقل كنيد»، خواسته۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۱۶ واژه) - ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۲
- تمام كند، و به سير در زمين ارشادشان نمايد تا بفهمند كيفيت آغاز خلقت و ايجاد ايشان با اختلافى كه در طبيعتهاى خود دارند، و تفاوتى كه در رنگها و اشكالشان هست۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۳
- تفسیر:المیزان جلد۱۰ بخش۱۵ (بخش مراد از حتمى شدن كلمه پروردگار، كه در بيان علت زيانكارى مكذبين آمده است ، حتمىشدن عذاب آتش است بر آنها)و سنت جارى الهى در سرنوشت امتها است ، كه در اوايل اين سوره ذكر شد. و در جمله «يقرؤ ن الكتاب من قبلك » كلمه «يقرون » فعل مضارعى است كه در استمرار، استعمال۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۲۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۲
- الرحمن ودا(( و فرمود: مقصود از ((ود(( محبت در قلوب مؤمنين است . و در مجمع البيان در ذيل آيه مورد بحث گفته كه در آن چند قول است : يكى اينكه درباره على (عليه۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۷ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۸