نتایج جستجو
از الکتاب
- كه كتاب به ايشان ارث برسد». و نيز در معناى كتاب اختلاف كرده اند، كه بعضى گفته اند: «مراد از آن، قرآن است». بعضى ديگر گفته اند: «جنس كتاب هاى آسمانى، و۴۵ کیلوبایت (۴٬۸۹۵ واژه) - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
- تصديق كتب و پيامبران خدا نازل شده ، طبعا اهل كتاب هم به آن ايمان خواهند آورد، براى اينكه اگر ايشان به كتاب آسمانى ، و پيغمبر خود ايمان آورده اند، به خاطر همين۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۰ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۴
- در تفسير آيه : «اءفمن كان على بينة من ربه و يتلوه شاهد منه ، و من قبله كتاب موسى اماما و رحمة » از نظر خواننده خواهد گذشت . اين بود اختلافات مفسرين ، و۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۲۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۱
- همسر فرعون در آغاز كه با فرعون ازدواج كرد به موسى ايمان نياورده بود، اصولا موسى هنوز متولد نشده بود، بعدا كه موسى مبعوث شد ايمان آورد و چاره اى جز ادامه زندگى۳۴ کیلوبایت (۳٬۹۹۳ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۹
- در طب معروف بود، روزى اين طبيب به يكى از دانشمندان اسلامى گفت : من در كتاب آسمانى شما چيزى از طب نمى يابم ، در حالى كه دانش مفيد بر دو گونه است : علم اديان۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۰۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- تفسیر:المیزان جلد۱۸ بخش۴ (بخش مقصود از «كتاب» و «ميزان» در آيه: «اللهُ الّذِى أنزَلَ الكِتَابَ بِالحَقّ وَ المِيزَان...»)أنزَلَ اللّهُ مِن كِتَابٍ» - در اين جمله مى فرمايد: بگو به تمامى كتاب هايى كه خدا نازل كرده، ايمان دارم. و در تصديق و ايمان به كتب آسمانى مساوات را اعلام۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۸۱ واژه) - ۶ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۵
- اساسى است . پيوندهاى مادى (نسب ، خويشاوندى ، دوستى و رفاقت ) در مكتبهاى آسمانى هميشه تحت الشعاع پيوندهاى معنوى است . در اين مكتب نور چشمى و امتياز خويشاوندى۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۵۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
- و همچنين در داستان هود و صالح آورده ، و در داستان موسى و فرعون فرموده «فقال له فرعون انى لاظنك يا موسى مسحورا». و اما اينكه فرمود: نتيجه ايمان مؤ منين يارى۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۹۹ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۶
- پيامبر و كتاب او است ». از اين حديث بخوبى استفاده مى شود كه اين فريضه بزرگ قبل از هر چيز يك برنامه الهى است و بعثت پيامبران و نزول كتب آسمانى همه جزء اين۵۳ کیلوبایت (۶٬۱۱۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
- گردد، آيا اين سخن بدان معنى نيست كه مقدرات و سرنوشت شما با محتواى اين كتاب آسمانى پيوند و رابطه نزديك دارد؟! آيا مفهوم اين كلام آن نيست كه نه تنها حيات۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۸۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۲
- عمده اين دو كتاب است، رها كرده. قرآن كريم در آيات بسيارى با خبرهاى غيبى خود تحدّى كرده. يعنى به بشر اعلام نموده كه: اگر در آسمانى بودن اين كتاب ترديد داريد،۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۹۲ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰
- خداى تعالى در قرآن درباره موسى (عليه السلام ) فرمود: «و كتبناله فى الالواح من كل شى ء». از اينجا مى فهميم كه پس همه چيز را براى موسى ننوشته ، بلكه از هرچيزى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۸ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۲۹
- جاويدان پيدا كند!. و اين از روشنترين قرائنى است كه گواهى ميدهد، تورات فعلى كتاب آسمانى نيست بلكه ساخته مغز بشر كم اطلاعى است كه علم و دانش را براى آدم عيب مى۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۰۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴
- «أُدعُونِى أستَجِب لَكُم: مرا بخوانيد، تا اجابتتان كنم». و در كتاب توحيد، به سندى كه به امام موسى بن جعفر «عليه السلام» دارد، از آن جناب روايت كرده كه فرمود:۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۰۷ واژه) - ۲۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- دين اسلام از دين نوح و موسى و عيسى (عليهماالسلام) كامل تر است، ولى آيا يك فرد مسلمان معمولى، از نظر كمالات معنوى، به پايه نوح موسى و عيسى (عليهماالسلام)۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۱۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۵۵
- جواب قسم است و ضمير «إنّهُ» به قرآن بر مى گردد، و معنايش اين است كه: به آسمانى چنان و زمينى چنين سوگند، كه قرآن سخنى جدا سازندۀ بين حق و باطل است، و كلامى۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۸۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۸
- همانند آغاز سوره گذشته و بسيارى از سوره هاى ديگر قرآن با بيان اهميت اين كتاب بزرگ آسمانى شروع مى شود، تا مردم به محتويات آن بيشتر توجه كنند، و با ديده دقيقترى۴۸ کیلوبایت (۵٬۸۹۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
- در اولى مى فهماند كه امامان آنچه ميكنند خيرات است ، و موجى باطنى و تاءييد آسمانى است ، و اما در وحى اين دلالت نيست ، يعنى نمى فهماند كه اين خيرات از امامان۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۸۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۲
- نكرده است . چون به هر موضوعی كه متعرّض شده، از قبيل مرگ و زندگى و حوادث ديگر آسمانى و زمينى، آن را مستند به علتى كرده است، هرچند كه در آخر به منظور اثبات توحيد،۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۰۴ واژه) - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
- رانده زمين و آسمان مى شود، نه در زمين ماوايى دارد كه در آن قرار گيرد و نه آسمانى كه بر سرش سايه افكند. مويد اين مطلب انزجار و تنفر شديدى است كه مسلمين صدر۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۵۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰