نتایج جستجو
از الکتاب
- است ، ولى مردم منظورند، و نيز در جمله ((و لا تدع مع الله الها آخر(( باز خطاب به رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) است ، ولى مردم منظورند، بعد مى گويد:۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۹۵ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- كانَ يَرجوا لِقاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَإتٍ وَ هُوَ السَّميعُ العَليمُ (٥)۴۰ کیلوبایت (۱٬۹۸۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- در این آیه، به قرینه تقابلى که با آیه قبل دارد و در آن آیه بحث از تکذیب لقاء اللّه و تفریط در دین و تکالیف الهى بود، به معناى تکذیب نکردن معاد و انجام تکالیف۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- آية بسم اللّه و الحمد للّه و الصلاة علي رسول اللّه و علي آله آل اللّه و اللعن علي أعدائهم اعداء اللّه الي يوم لقاء اللّه. اما الكلام۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۰۲ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۷
- حقايق رهنمون مى گردد. ديگر اينكه آنها بعد از فراموش كردن خدا به معاد و لقاء الله كافر گشتند (و لقائه ) آرى تا ايمان به معاد در كنار ايمان به مبدء قرار نگيرد۴۵ کیلوبایت (۴٬۸۸۶ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۴
- »؟! فرمود: الذاكرون الله كثيرا: «آنها كه خدا را بسيار ياد مى كنند». ابو سعيد مى گويد: عرض كردم يا رسول الله ! و من الغازى فى سبيل الله ؟: «آيا چنين كسانى۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۸۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۸
- علي اعداء اللّه الي يوم لقاء اللّه و انا الحقير الذليل السيد عبد الحسين المدعو بالطيب. جلد 16 - صفحه 508 سورة الصف مدينة اربع عشر آية ] (آیه۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۱ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
- «المجرمون» عهد است و به «هم بلقاء ربّهم کافرون» برمى گردد. ۳ - منکران لقاء اللّه در قیامت، مردمانى سرافکنده و شرمسارند. (بل هم بلقاء ربّهم کفرون ... و۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- شاء اللّه تعالي و الحمد للّه و الصلاة علي رسول اللّه و آله آل اللّه و اللعن علي اعدائهم اعداء اللّه من الان الي يوم لقاء اللّه. و۵۵ کیلوبایت (۵٬۲۱۶ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
- (۶) اللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَحْمِلُ کُلُ... (۳) وَ لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَى (۱) مجاهد گوید: مردى بادیهنشین از اعراب نزد رسول خدا صلى الله علیه۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- السّلام علي رسول اللّه و آله آل اللّه و علي انبيائه و اوليائه و اللّعن علي اعدائه و اعدائهم الي يوم لقاء اللّه و انا العبد الحقير الذّليل۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- آفتاب و ماه معناى اختلاف ليل و نهار و حكمتهايى كه در آن وجود دارد انكار لقاء اللّه و فراموشى روز حساب و دلبستگى به زندگى دنيا و اساس انكار دينمى باشد مراد۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- 324 بسم اللّه و باللّه و الصلاة و السّلام علي رسول اللّه و علي اله آل اللّه و اللعن علي اعدائهم اعداء اللّه الي يوم لقاء اللّه. [سوره۶۳ کیلوبایت (۵٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- سورة الزلزلة بسم اللّه و الحمد للّه و الصلاة علي رسول اللّه و آله آل اللّه و اللعن علي اعداء اللّه الي يوم لقاء اللّه. اما الكلام في۶۲ کیلوبایت (۵٬۴۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۴
- مردى از آن جناب از آيات قرآنى است ، فرموده : در آيه ((من كان يرجوا لقاء الله فان اجل الله لات ((، مقصود از ((من كان يومن (( كسى است كه ايمان داشته باشد، به۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۶ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۱
- مطالبى كه سوره مباركه سجده متضمن است مقصود از قومى كه پيش ز پيامبر اسلام (صلى الله عليه و اله و سلم )، پيامبر بهسويشان فرستاده نشده بود (ما اتيهم ن نذير من۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- نموده كه مراد بعث است خداوند آنرا لقاء ناميده و شايد در مقابل كسانيكه احتمال ملاقات ذات احديّت را دادهاند فرموده باشد و اللّه اعلم جلد 4 صفحه 290 وَ قالُوا۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- چگونه مى توانند از دلائل توحيد بهره گيرند؟!. ولى با توجه به اينكه تعبير « لقاء الله » در قرآن مجيد معمولا كنايه از قيامت مى باشد اين تفسير بعيد به نظر مى رسد۴۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۰
- است . و جمله ((وعد الله (( تاكيد و تثبيت وعده سابق است ، كه مى فرمود ((سيغلبون ((، و ((يفرح المومنون ((، همچنان كه جمله ((لا يخلف الله وعده ((، تاكيد و تثبيت۴۷ کیلوبایت (۵٬۴۶۴ واژه) - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۵۸
- مادّه «لِقاء» است و «یوم التلاق» از نام هاى قیامت است. لقى (۱۴۶ بار) ال يَوْم هُم بَارِزُون عَلَى لِيُنْذِر لا عِبَادِه مِن يَخْفَى يَشَاء اللّه مَن مِنْهُم۱ کیلوبایت (۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۵