نتایج جستجو
از الکتاب
- بنظر حقير بهتر آنستكه گفته شود اين صيغه چنانچه براى مبالغه است براى بيان شغل و نسبت هم ميباشد مانند بقّال و عطار و نجّار و اينجا در اين معنى استعمال شده۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۶۴ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۵
- النَّاسِ» 5- بالاتر از گناه، انس گرفتن با گناه است، به گونهاى كه كم فروشى شغل انسان شود. «يُخْسِرُونَ» (فعل مضارع، نشانه استمرار است.) 6- براى جلوگيرى از۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۵۳ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۹
- بنظر حقير بهتر آنستكه گفته شود اين صيغه چنانچه براى مبالغه است براى بيان شغل و نسبت هم ميباشد مانند بقّال و عطار و نجّار و اينجا در اين معنى استعمال شده۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- در آن بنحو شگفت آورى كه فوق آن متصوّر نيست پس چگونه ممكن است چنين خداوندى شغل باطلى را براى خود اتخاذ فرمايد و مشغول بلهو و لعب شود و واى و ويل گفتن براى۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- بنظر حقير بهتر آنستكه گفته شود اين صيغه چنانچه براى مبالغه است براى بيان شغل و نسبت هم ميباشد مانند بقّال و عطار و نجّار و اينجا در اين معنى استعمال شده۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- مادّى، با توكّل بر خداوند منافاتى ندارد. «أَتَوَكَّؤُا عَلَيْها» 4- چوپانى شغل اكثر انبيا بوده است. «أَهُشُّ بِها عَلى غَنَمِي» 5- تمرين، تجربه و آمادگى۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- النَّاسِ» 5- بالاتر از گناه، انس گرفتن با گناه است، به گونهاى كه كم فروشى شغل انسان شود. «يُخْسِرُونَ» (فعل مضارع، نشانه استمرار است.) 6- براى جلوگيرى از۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۱
- ولى هرگز تن به ذلّت وگدايى نمىدهند. «امْرَأَتَيْنِ تَذُودانِ» 4- چوپانى، شغل بسيارى از انبياى الهى بوده است. «وَ أَبُونا شَيْخٌ كَبِيرٌ» اگر پدر ما پير۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- و خستگى دارد و آميختهاى از تلخى و شيرينى است. ج: غافلان بىهدف، بازى را شغل خود قرار مىدهند. د: دنياگرايى مثل بازى، انسان را از اهداف مهم باز مىدارد۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- را مىخواهند. انسان بايد همواره، در هر نوع از كارهاى خويش، اعم از انتخاب شغل، دوست، رشتهى تحصيلى وهمسر، راه مستقيم را از خداوند بخواهد. زيرا چه بسا در۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- غافل نسازد از آنكه عمر عزيز گرانبها به غفلت گذرد. و نشستن شخص به فراغت و عدم شغل او به امرى يا اشتغال او به چيزى كه در آن فايده دنيوى و اخروى نباشد از سفاهت۳۹ کیلوبایت (۳٬۹۴۶ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۵
- يَحْطِمَنَّكُمْ سُلَيْمانُ وَ جُنُودُهُ» 10- مورچه، افراد انسانها، بلكه شغل آنها را هم مىشناسد. «سُلَيْمانُ وَ جُنُودُهُ» 11- اولياى خدا با آگاهى و عمد،۴۶ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- مردم. 2. مستحبّ: مثل وصيّت به امور خيريّه. 3. مباح: مثل وصيّت فرزندان به نوع شغل، حرفه، لباس، طعام. 4. مكروه: مثل وصيّت به مقبره سازى. 5. حرام: مثل وصيّت به۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- گذشت، و مراد از خوان صيغه مبالغه يعني بسيار خيانتكار است كانه شغل او خيانت است، و اثيم صفة مشبهة است که اثم بر او ثابت و محقق۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- قضيه بقره است که بعد از دستور ذبح بقره سؤال از لون و سنّ و شغل بقره که امر را بر خود مشكل كردند و سؤالاتي که از نبي صلّي۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- ليل باشد يعني بعض ليالي که عذري دارند مثل مرض و مسافرت يا شغل مهمي قيام نكنند. جلد 17 - صفحه 248 اقول: نظر به اينكه نوافل شب و۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۳۸ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۴
- نام حضرت نوح عليه السلام 40 مرتبه در قرآن آمده، امّا از محلّ تولّد، مسكن، شغل، وفات و محل دفن او چيزى نيامده است. زيرا آنچه براى ما درس و بهره است، همان۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- فرمود (يَومُ الزِّينَةِ) که عموم اهل مصر طوعا او كرها عيد ميكردند و شغل خود را تعطيل ميكنند و خود را زينت ميكنند و چنين روزها ميروند براي۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- كه: روايت به ما رسيده كه عابد بنىاسرائيل چون در عبادت به منتهى مىرسيد، شغل او اين مىشد كه در حوائج مردم سعى مىكرد و راه مىرفت و اهتمام داشت به آنچه۴ کیلوبایت (۲۳۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
- ع قال : از امام صادق (ع)، فرمود: چه باز مىدارد بازرگان شما را كه چون از شغل بازارش به خانهاش بر مىگردد، نخوابد تا يك سوره از قرآن بخواند تا نوشته شود۴ کیلوبایت (۱۹۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۴