نتایج جستجو
از الکتاب
- است نه مؤمن که ميفرمايد: وَ جَحَدُوا بِها وَ استَيقَنَتها أَنفُسُهُم نمل آيه 14. چهارم: تسليم زير بار دين رفتن. «2» از امور قلبيه اخلاق۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۴۱ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- است نه مؤمن که ميفرمايد: وَ جَحَدُوا بِها وَ استَيقَنَتها أَنفُسُهُم نمل آيه 14. چهارم: تسليم زير بار دين رفتن. «2» از امور قلبيه اخلاق۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- ميفرمايد خداوند وَ جَحَدُوا بِها وَ استَيقَنَتها أَنفُسُهُم ظُلماً وَ عُلُوًّا (نمل آيه 14) آنها نه راجع بعقايد تقوي داشتند و نه راجع باخلاق و نه۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- بعلاوه در اخبار اذكاري از براي حيوانات ذكر كردهاند، بعلاوه قضيه نمل و هدهد در باره سليمان و قضيه نحل در سوره نحل شاهد قوي هست بر اينکه۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۰۲ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- که كفر جحودي است وَ جَحَدُوا بِها وَ استَيقَنَتها أَنفُسُهُم سوره نمل آيه 14. بنا بر اينکه آيات الهي: قرآن، انبياء، اوصياء، ائمّه طاهرين،۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- أَنفُسُهُم ظُلماً وَ عُلُوًّا فَانظُر كَيفَ كانَ عاقِبَةُ المُفسِدِينَ نمل آيه 13 و 14 با اينكه او دعوت ميشود بسوي اسلام. اقول: ظلم به سه۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۰۴ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۴
- چنانكه نقل شد يعنى از اهل مدينه كسانى هستند كه بر نفاق عادت كردهاند. * [نمل:44]. مُمَرَّد به معنى صاف شده است و آن به معناى اولى مناسب است كه صاف شده۴ کیلوبایت (۳۳۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۰
- كشيدند، چون به «تنعيم» رسيد وفات كرد آيه، فوق در ماجراى او نازل گرديد. * [نمل:85]. وعده عذاب به آنها در اثر ظلمشان ثابت و حتمى گرديد. * [حج:65]. آسمان را۵ کیلوبایت (۴۱۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- افتاده و بعد ديوارها بر روى سقفها افتاده بود. در نهج البلاغه خطبه 98 هست: [نمل:52] خاويه به معنى خاليه و يا ساقط است ولى خالى بودن بهتر به نظر مىرسد زيرا۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۴
- بعضىها «رَبُّ السَّمواتِ و الاَرْضِ» نظير [رعد:16]. و در بعضى ربّ العرش نحو [نمل:26] همچنين رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَ رَبُّ المَغرِبَيْنِ، رَبُّ المَشارِقِ۶ کیلوبایت (۵۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- ناقه صالح را كه معجزه بود پى كردند و با عذاب الهى نابود گرديدند. الميزان از [نمل:48] استفاده كرده كه ثمود بصورت قبيلهها زندگى فرمانروائى مىنمود. درباره نحوه۶ کیلوبایت (۵۵۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- نمىرسد تا خدا به زيادت فرمان دهد. از اين قبيل روايت بسيار مىتوان يافت. آيه [نمل:40]. نيز مطلب آيه فوق را مىرساند. نا گفته نماند ذيل آيه اول «وَ لَئِن كَفَرْتُمْ۶ کیلوبایت (۵۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۷
- كسي را که نامهاش بدست چپش داده 1- سوره قلم آيه 4 2- سوره نمل آيه 23 3- سوره النمل آيه 26 4- توحيد صدوق ره 5- سوره حجر آيه۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- بِالْاَمْرِوَالنَّهْىِ فِى الْجُمْهُورِ» آن متخذ از مُلك بضم ميم و جمع آن ملوك است [نمل:34]. در آيه [مائده:20]. ظاهراً مراد استقلال است كه بنىاسرائيل در مصر آنرا۷ کیلوبایت (۵۴۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- اَلْيهِ» در جوامع الجامع «لَتُلَّقَ الْقُرْآنَ» را داده شدن و تفهيم گفته است. [نمل:6]. تو قرآن را از جانب خداى حكيم و دانا تفهيم مىشوى كه آنهم يك نوع روبرو۶ کیلوبایت (۵۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۳
- مدينه نيز مثل قريه در جاهاييكه كفر وجهالت حكومت مىكرده به كار رفته است مثل [نمل:48]. كه مراد شهر شعيب است و مثل [حجر:67]. كه مراد شهر لوط است و در آيه ديگر۱۰ کیلوبایت (۶۴۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۴
- خواندن اذكار بعداز خواندن نماز است لذابه التفات و برگشتن نيز گفته مىشود مثل:[نمل:10]. يعنى گريزان برگشت و برنگرديد و به پشت سرش توجّه نكرد در جوامع الجامع۷ کیلوبایت (۶۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
- جستجو كردن است. [طور:36]. يعنى بلكه تحقيق نمىكنند تا يقين پيدا نمايند. * [نمل:14]. آيات را در زبان انكار نمودند حال آنكه ضميرشان و باطنشان به آنها باور۷ کیلوبایت (۶۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- جستجو كردن است. [طور:36]. يعنى بلكه تحقيق نمىكنند تا يقين پيدا نمايند. * [نمل:14]. آيات را در زبان انكار نمودند حال آنكه ضميرشان و باطنشان به آنها باور۷ کیلوبایت (۶۱۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۶
- ميفرمايد وَ جَحَدُوا بِها وَ استَيقَنَتها أَنفُسُهُم ظُلماً وَ عُلُوًّا- نمل آيه 14- و كفر جحودي بدترين اقسام كفر است و مثل آنها مثل كساني۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۱