نتایج جستجو
از الکتاب
- پندار را و جز به گزاف و تخمين سخن نمىگوييد. مشرکان (برای اعتذار از کفر و معذرتخواهی از تحریم خوراکیهای حلال) خواهند گفت: (شرک ما و تحریم چیزهای حلال از سوی۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- اسلام ۴ مشرکان: تأثیر شبههافکنى مشرکان ۲ ; تبلیغ مشرکان صدر اسلام ۲ مشرکان مکه: تبلیغ مشرکان مکه ۲۱ ; تهمتهاى مشرکان مکه ۲۱ ; روش برخورد مشرکان مکه ۲۱۴۷ کیلوبایت (۳٬۴۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- با خلق و معاشرت، و زندانش گوشهنشينى و عزلت است. 2- نفس- سلاحش فراغت و راحت، و حبس او به سحر و طاعت 3- هوى- سلاحش كلام و صحبت، و حبس او به خاموشى و سكوت۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- که اصنام و خورشيد و ماه و ستاره و درخت و گاو را عدل خدا دانستند در عبادت و چه ثنويه باشند که قائل بيزدان و اهرمن شدند و چه يهود باشند۴۱ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- حكم و مصالح بخصوصيات و بوجوه و اعتبار تغيير ميكند چه بسا اخلاق حسنه و سيّئه يا احسان و ظلم منشأ حسن و قبح ميشود و حكم تابع حسن و قبح۳۷ کیلوبایت (۲٬۷۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- نمود و گفت بدستور خدايان شما ماه محرم حلال شد و ماه صفر بجاى آن حرام گرديد و سال بعد اعلام نمود كه صفر حلال شد و محرم حرام گرديد و اين تحليل و تحريم چون۴۹ کیلوبایت (۳٬۹۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- طول حيات و تأخير توبه و يا عدم بعث و نشر و عقاب و دخول بهشت و ارتكاب ذنوب به رجاء رحمت و غفران و غيره براى عدم تدارك و تعطيل در اعمال صالحه و افعال حسنه.۵۵ کیلوبایت (۴٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- از قرآن و احکام الهى و سپس انتقاد از مشرکان و غیر منطقى خواندن روش آنان در پیروى کردن از نیاکانى بى خرد و گمراه، گویاى این است که: تبعیت از قرآن و احکام۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- ماهها ظلم و ستم (به جنگ و خونریزی) در حق خود و یکدیگر مکنید و متفقا همه با مشرکان قتال و کارزار کنید چنانکه مشرکان نیز همه متّفقا با شما به جنگ و خصومت برمیخیزند۷۵ کیلوبایت (۶٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- الحج ٢٨ (رده خیریت مسجدالحرام مشرکان بینش مشرکان جاهلیت مشعرالحرام وقوف در مشعرالحرام نعمت نعمت شتر) (بخش معنی کلمات و عبارات)از حقّ و حدّ و قصد است و نيز ظلم بنفس و ظلم بغير است و در حرم قبحش بيشتر و گناهش زيادتر خواهد بود چه رسد بشرك و انكار ولايت كه كفر واقعى است و خداوند در۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- موجب ضعف بدن و سستى قوا و انقطاع نسل و مرگ مفاجات گردد. اما خون- باعث زرداب و نوعى از ديوانگى و قساوت قلب و كمى رأفت و رحمت حتى نسبت به خويشان و دوستان. اما۶۸ کیلوبایت (۶٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- احکام دین و مقام رسالت نبوده و بلکه غفلت در موضوعات عادی از قبیل سهو در نماز بوده است و چنین فراموشی و غفلتی موجب اضاعه فریضهای یا تحریم حلال و تحلیل حرام۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- الحرام و رجب. سه تاى اوّلى پشت سر هم هستند و چهارمى تنها و ما بين جمادى الثانى و شعبان است. حكم چهار ماه مزبور حرمت جنگ در آنهاست [بقره:217] و اگر يك طرف۱۲ کیلوبایت (۸۸۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- تحليل و تحريم اشياء و كيفيت عبادات و معاملات و حدود و ديات و ساير احكام و انكار بعث و غير اينها و حمل معجزات بر سحر و نسبت ساحر و مجنون بانبياء۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- نميسازد، زيرا فرق بين ظالم و مظلوم و مطيع و عاصي و عادل و فاسق و صالح و طالح و مؤمن و كافر و حق و باطل و صدق و كذب و هكذا گذارده نميشود وَ لكِنَّ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- نبوت خير الانام حق و مسلم است و اختلاف در آن بيجا بوده و بدانند كفار كه دروغ ميگفتند در ادعاء شرك و انكار نبوت و معاد و تحريم حلال و ساير اقوال، ديگر آنكه۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- دلالت دارد بر تحريم مجالست اهل فسق و بدعت، از هر طبقه كه باشند. و بعضى از علماء تفسير، و ابن مسعود و ابراهيم و ابو وائل بر آنند و از جمله آنچه ابراهيم گفته،۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- شود و به فقدان تربيت، ملكات و اخلاق فاسد، و به فساد اخلاق ضرر بسيارى به جامعه وارد آيد. زنا باعث رسوائى و بدنامى قبيله، و سبب نزاع و مخاصمه و جدال و اتلاف۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- براى ابطال ادعاى مشركان دليل ديگرى ذكر مى كند، و مى گويد: بگو خداوند دلائل صحيح و روشن در زمينه توحيد و يگانگى خويش و همچنين احكام حلال و حرام اقامه كرده۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
- مانند ذات احديت و ملائكه و انبياء و حشر و معاد جسمانى و بهشت و جهنم. 2- مراد هرچيز مخفى كه به حس مدرك نشود و بديهه عقل دال است بر آن، و بر دو نوع است: يكى۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶