نتایج جستجو
از الکتاب
- است، در این که با «تجسّس» چه تفاوتى دارد؟ در میان مفسران و ارباب لغت گفتگو است، از «ابن عباس» نقل شده که «تحسّس» در امور خیر است و «تجسّس» در امور شرّ. بعضى۲ کیلوبایت (۱۰۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۶
- در مجمع البيان مى گويد: «تحسس » - با حاء - به معناى طلب چيزى است به حس ، و تجسس - با جيم - هم نظير آنست و در حديث آمده : «لا تحسسوا و لا تجسسوا»، ترجمه تفسير۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۸ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۴۷
- رده:آثار تجسس (رده تجسس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۲:۵۹
- رده:احکام تجسس (رده تجسس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۲:۵۹
- رده:زمینه تجسس (رده تجسس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۲:۵۹
- رده:گناه تجسس (رده تجسس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۲:۵۹
- رده:ممنوعیت تجسس (رده تجسس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۲:۵۹
- رده:توبه از تجسس (رده تجسس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۲:۵۹
- روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۲۸۹ (رده تجسس)- الاسلامیه) - جلد ۲ بخش : - عنوان : حدیث حضرت محمد (ص) درباره تجسّس موضوعات : تجسس، تجسس۵ کیلوبایت (۲۷۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
- روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۲۹۰ (رده تجسس)- الاسلامیه) - جلد ۲ بخش : - عنوان : حدیث حضرت محمد (ص) درباره تجسّس موضوعات : تجسس، تجسس۴ کیلوبایت (۲۶۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
- اينها اهل زمانهائى را كه آنها شديدتر بودند از اينان در قوّت و توانگرى پس تجسّس كردند در بلدها آيا هيچ گريزگاهى باشد براى آنان همانا در اين هر آينه تذكر۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۹۲ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۷
- بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا: به خبرى كه موجب تأثر و تألم خاطر شما باشد، پس تفحص و تجسس كنيد تا صدق و كذب او معلوم، و به مجرد اخبار او مبادرت به عمل مكنيد. أَنْ۶۳ کیلوبایت (۶٬۰۳۰ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
- اينها اهل زمانهائى را كه آنها شديدتر بودند از اينان در قوّت و توانگرى پس تجسّس كردند در بلدها آيا هيچ گريزگاهى باشد براى آنان همانا در اين هر آينه تذكر۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۷
- در محراب نديدند، به طلبش بيرون آمدند؛ زكريا عليه السلام نيز بيرون آمد به تجسس مريم، پس ديدند كه مريم مىآيد و عيسى را در سينه خود گرفته. زنان بنى اسرائيل۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- اينها اهل زمانهائى را كه آنها شديدتر بودند از اينان در قوّت و توانگرى پس تجسّس كردند در بلدها آيا هيچ گريزگاهى باشد براى آنان همانا در اين هر آينه تذكر۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۷۹ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۸
- اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَ أَخِيهِ: اى فرزندان من برويد پس تجسس كنيد و بپرسيد و طلب نمائيد خبر يوسف و برادرش را. وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ۴۹ کیلوبایت (۴٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- دَرَجاتٍ مَنْ نَشاءُ وَ فَوْقَ كُلِّ ذِي عِلْمٍ عَلِيمٌ (76) آنگاه امر فرمود به تجسس بارها: فَبَدَأَ بِأَوْعِيَتِهِمْ: پس ابتدا كردند به بار برادران. قَبْلَ۷۳ کیلوبایت (۶٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- نمرود در غضب امر نمود قابلهها تفحص احوال زنان، هر كه اثر حمل دارد بكشند. تجسس نمودند، مادر ابراهيم اثر حمل نداشت، از او گذشتند تا وقت وضع حمل نزديك شد۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- مشاهده نمودهاند، اگر اهل آفاق ديدهاند از آيات خدا، و الا سحر باشد؛ پس از تجسس همه اقرار گردند، ابو جهل گفت: «هذا سحر مستمر»؛ حق تعالى آيه نازل فرمود: سَنُرِيهِمْ۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۴
- تازهاى واقع خواهد شد و قمّى ره فرموده كه شياطين بآسمان صعود مينمودند و تجسّس از اوضاع آن ميكردند تا زمان ولادت حضرت ختمى مرتبت و در مكّه يهودىاى بود۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷