نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۹ از ۲۹
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

آیا منظورتان خرافات در قوم ابراهيم بود؟
  • الأنبياء ٥٢ (رده بت پرستى قوم ابراهیم)
    شرک ۷ قوم ابراهیم: بت پرستى قوم ابراهیم ۱، ۲، ۴، ۶، ۱۰، ۱۱; پرسش از قوم ابراهیم ۳; تاریخ قوم ابراهیم ۴، ۶،۱۰، ۱۱; سرزنش قوم ابراهیم ۲; شرک قوم ابراهیم ۱۱
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • الصافات ٩٢ (رده بت پرستى قوم ابراهیم)
    ۳ تکلم: عجز از تکلم ۳ خرافات: استهزاى خرافات ۴ خوردن: عجز از خوردن ۳ عقیده: استهزاى عقیده باطل ۴ قوم ابراهیم: بت پرستى قوم ابراهیم ۳
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۸۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۶
  • الأنبياء ٥٤ (رده تاریخ قوم ابراهیم)
    عقیده: دلایل حقانیت عقیده ۴ قوم ابراهیم: تاریخ قوم ابراهیم ۱; تقلید قوم ابراهیم ۲; گمراهى اجداد قوم ابراهیم ۱; گمراهى قوم ابراهیم ۱ گمراهى: موارد گمراهى ۳
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • تذكّر است‌ پس هر كه خواهد متذكّر ميشود بآن‌ در صحيفه‌هائى گرامى داشته شده‌ در مقام بلندى پاكيزه‌ نگاه داشته شده در دست نويسندگان‌ گرامى نيكوكار لعنت بر انسان
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۸۳ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۶
  • أن یحق الحق» در آیه قبل باشد. بر این مبنا مى توان گفت مراد از «الحق» در آیه قبل خصوص پیروزى موعود در پیکار بدر است، و مقصود از «الحق» در آیه مورد بحث مطلق
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • شما به بهشت. نكته: در آيه شريفه سابقه فرمود: فَإِيَّايَ فَارْهَبُونِ‌، و در اينجا فرمود: وَ إِيَّايَ فَاتَّقُونِ‌. اين براى آنست كه در آيه سابق بيان مبادى
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۳۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • ابراهيم ٢٩ (رده هلاکت در جهنم)
    به يك سؤال در اين مورد معناى جمله : ((و برزوا الله جميعا)) بيان بگو مگوى كفار در روز قيامت سخن شيطان با پيروان خود در قيامت معناى اينكه در قيامت شيطان
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • (( است مقصود از اينكه فرمود: ما به ابراهيم رشد او را داديم گفتگوى ابراهيم (عليه السلام ) با قوم بت پرست خود ابراهيم (ع ) بتها را قطعه قطعه كرد مگر بزرگترين
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۷۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • الأحزاب ٤ (رده ظهار در جاهلیت)
    اى در حالى که یک نعلین در دست و نعلین دیگرى در پاى دارى؟ ابومعمر متوجه شد و گفت: من خیال می‌کردم هر دو نعلین در پاى من است در اینجا دروغ بودن او در داشتن
    ۷۱ کیلوبایت (۶٬۳۴۳ واژه) - ‏۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۴۹
  • الأنفال ٥٣ (رده مشرکان در غزوه بدر)
    رواياتى در مورد خمس و مستحقيقن آن در ذيل آيه شريفه : (( واعملوا انما غنمتم من ... )) رواياتى در ذيل آيات مربوط به جنگ بدر اشاره به اينكه تجسم شيطان در صورتهاى
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۲۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • ابراهيم ٣ (رده سوره ابراهيم)
    موسى (ع ) روشنترين مصداق عزت الهى در ميان انبياء مراد از ((ايام الله )) در جمله ((و ذكرهم به ايام الله )) (روايتى در بيان مراد از ايام الله ) تفسیر آیات
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۰۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • بود در كتابخانه پاپ «اسكوتس» پنجم بدست آورد و در آستين خود پنهان كرد و در فرصتهاى مناسب آن را بدقت مطالعه كرد و در پرتو آن به اسلام هدايت يافت و در اوائل
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۵۸۳ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
  • الشرح ٧ (رده استقامت در دعا)
    دعا ۳، ۷; استقامت در دعا ۳; اهمیت دعا ۶; تضرع در دعا ۷; دعا در اوقات فراغت ۱، ۲، ۴، ۵ ذکر: آثار ذکر ۵; ذکر امدادهاى خدا ۵; ذکر خدا در اوقات فراغت ۲ عبادت:
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۹۴۶ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۵
  • الجن ١٠ (رده شک در مقدرات خدا)
    خود نمی‌دانیم که در حق زمینیان شر خواسته شده است، یا پروردگارشان در حق آنان رهیافت خواسته است‌ و ما نمى‌دانيم كه آيا در باره كسانى كه در زمين‌اند- آدميان-
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۲۸ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۸
  • الجن ١٣ (رده عدالت در پاداش)
    آينه ميداديم بآنها آبى فراوان‌ تا بيازمائيمشان در آن و هر كه روى گرداند از ياد پروردگارش در مى‌آورد او را در عذابى سخت‌ و بدرستيكه مواضع سجود براى خدا است
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۵۰
  • را در ظاهر جبرئيل كه قواء او در نهايت شدّت است و لذا قراء قوم لوط را از زمين كند و بآسمان برد و وارونه نمود چنانچه جمعى از مفسّرين فرموده‌اند و در واقع
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۶۷ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۶
  • مقدر است بحث علمى ضرورى بودن نظام حكومت در اجتماع تحول بشر در تغيير حكومت سلطنتى به حكومت جمهورى نقش مهم انبيا(ع ) در اصلاح و رفع نواقص نظامهاى حكومتى انبياء
    ۷۱ کیلوبایت (۶٬۵۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • انصاف ، در آن دو نگريسته و قضاوت كند. قرآن مجيد در عين حال در آن مقدار از علم نافع كه بحث در آن واجب بوده ، كوتاهى نفرموده است و بحث و نظر در عالم و اجزاى
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۵۳ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۸
  • «كيفر» تعبيراتى كه در آيات فوق آمده است جالب توجه است در مورد عذاب قوم ثمود «طاغية » و در مورد قوم عاد «عاتية » و در مورد قوم فرعون و قوم تفسير نمونه جلد
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۹۳۲ واژه) - ‏۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۰
  • همچنين بحث در الهيات ، در قاره آسيا بيشتر است تا اروپا، و در آسيا نيز اين قبيل مسائل در شهرهاى كوچك و دهات ، قدر و قيمت و ارزش ‍ بيشترى دارد، تا در شهرهاى
    ۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۰۷ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۸
  • ، نه تنها در جهان ديگر، در اين دنيا نيز مجازات آنها بسيار شديد و خشن بود، چنانكه در تفسير سوره هاى فوق خواهد آمد. بعدا گناهان قوم عاد را در سه موضوع خلاصه
    ۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۲
  • اداه : خدا را بر تمام نعمتهايش چه در خانواده و چه در اموال حمد و ستايش كند، و اگر در اموالى كه به او داده حقى باشد ادا نمايد. در حديث ديگرى از همان امام مى خوانيم :
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۲۱ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۲
  • پيامبر عظيم . قوم عاد در مقابل حضرت هود. فرعون در برابر موسى و هارون . قوم ثمود در برابر صالح . قوم لوط در برابر حضرت لوط. و اصحاب الايكه در برابر شعيب
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۰ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۶
  • سمبل ستارگان بودند. البته در كنار اطلاعات نجومى خرافات بسيار نيز در اين زمينه در ميان آنها شايع بود، از جمله اينكه ستارگان را در سرنوشت خود مؤ ثر مى دانستند،
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۸۴ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۳
  • ثنويين در ميان عرب معروف نبودند، در مناطقى مثل ايران در عصر ساسانى اين خرافه وجود داشت . بعضى ديگر جن و ملائكه را به يك معنى دانسته اند، زيرا جن در اصل به
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۶۷۹ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۵
  • است . در پاسخ ميگوئيم : اين نفوسيكه در دنيا از قوه بفعليت در آمده ، و بحدى از فعليت رسيده ، و مرده اند ديگر امكان استكمالى در آينده و بطور دائم در آنها
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۰۵ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
  • نيست ، بلكه در صورتى مفيد خواهد بود كه با پيروى عملى تكميل گردد. جالب توجه اينكه آيه فوق در مكه نازل شده است كه در آن روز پيروان اسلام ، در اقليت شديدى
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۳۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۱
  • مشركان در آيات سابق گذشت ، در اين آيات اشاره به پاره اى از استدلالات واهى آنان و پاسخ آن شده است : نخست مى گويد: به زودى مشركان در پاسخ ايرادات تو در زمينه
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۱ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
  • بطلان مى كشد. قابل توجه اينكه : در آيه شريفه در مورد اعمال نيك «كسبت » گفته شده و در مورد اعمال بد «اكتسبت » شايد تفاوت در تعبير به خاطر اين باشد كه «كسب
    ۵۶ کیلوبایت (۶٬۵۵۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۸