نتایج جستجو
از الکتاب
- اگر مى بینیم در سوره، «روم» این کلمه به صورت نکره آمده است، براى تعظیم و بزرگداشت آن است، یعنى در بهترین و برترین باغ هاى زیبا و سرورانگیز بهشت غرق نعمت،۲ کیلوبایت (۱۳۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۵
- ... فقعوا له سجدین) ۱۳ - سجده، نماد و مظهر بزرگداشت و تکریم (فقعوا له سجدین) از این که خداوند براى بزرگداشت انسان و تبیین جایگاه برتر او در میان سایر موجودات،۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۲۴ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۴
- میداشتند، در میان آنان داوری خواهد کرد همانا [حكم] شنبه- شنبه گرفتن، بزرگداشت روز شنبه و تعطيل آن- بر كسانى قرار داده شد كه در آن اختلاف كردند. و هر۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- فرمان خداست، بندگى خداست نه بندگى آدم. «فَقَعُوا لَهُ ساجِدِينَ» (سجده مظهر بزرگداشت و كرامت و قبول خلافت انسان است نه پرستش او). 14- لياقت از سابقه مهمتر۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۶۹ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۴
- واذکر) ۱۰- ارزش هاى معنوى، ملاک بزرگداشت افراد در قرآن است. (واذکر فى الکتب إدریس إنّه کان صدّیقًا نبیًّا) ۱۱- لزوم بزرگداشت شخصیت هاى الهى و معنوى و تکریم۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- پیغمبرش فرمانبرداری نمائید. ایزد آگاه از همهی کارهائی است که میکنید. آیا با بزرگداشت (حضرتش) ترسیدید که پیش از گفتگوی محرمانهی خود صدقههایی تقدیم دارید؟ پس۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- است. پس اگر چیزی نیافتید خدا بسی پوشندهی رحمتگر بر ویژگان است. آیا با بزرگداشت (حضرتش) ترسیدید که پیش از گفتگوی محرمانهی خود صدقههایی تقدیم دارید؟ پس۱۸ کیلوبایت (۹۰۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- ابراهیم(ع) و خصوصیات او، سازنده و درس آموز است. (واذکر فى الکتب إبرهیم) ۴- لزوم بزرگداشت شخصیت هاى الهى و معنوى و تکریم و تجلیل از آنها (واذکر فى الکتب إبرهیم)۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- تجلیل و بزرگداشت خداوند (و لو شئنا لبعثنا فى کلّ قریة نذیرًا) از دیدگاه بیشتر مفسران، انتخاب پیامبراسلام(ص) به عنوان پیامبر خاتم، نوعى تجلیل و بزرگداشت خداوند۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- صالح انجام دهيد. كُلُوا ... وَ اشْكُرُوا «2» بخوريد و سپاس گزاريد. 1- در بزرگداشت شعائر الهى، سخاوتمندانه خرج كنيد. «وَ الْبُدْنَ» ( «بدن» به معناى شتر چاق۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- و علىّ پدران اين امّت هستيم. 1- مناظرات ابراهيم با عمويش قابل يادآورى و بزرگداشت است. «إِذْ قالَ» 2- در نهى از منكر، از نزديكان خود شروع مىكنيم. «يا أَبَتِ»۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- فرمان خداست، بندگى خداست نه بندگى آدم. «فَقَعُوا لَهُ ساجِدِينَ» (سجده مظهر بزرگداشت و كرامت و قبول خلافت انسان است نه پرستش او). 14- لياقت از سابقه مهمتر۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
- اينكه مراد از «عَبْداً» شخص پيامبر است ولى نكره آوردن آن، به خاطر تعظيم و بزرگداشت است. «عَبْداً إِذا صَلَّى» پيامها 1- انسان ناسپاس است. ما او را آفريديم۳۲ کیلوبایت (۳٬۱۴۱ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۷
- آنچه به اقامتگاه او یا ماندگاری او مربوط میشود فراهم آور و در احترام و بزرگداشت او کوتاهی مکن. «مَکَّنَّا»: مکانت و منزلت بخشیدیم. استقرار دادیم. «وَ لِنُعَلِّمَهُ»:۵۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- شربت شهادت نوشیدند. پیامبر همان شب با یاران خود به میان کشتگان رفت و برای بزرگداشت ارواح شهداء بر سر جنازه یکایک آنها مینشست و اشک میریخت و طلب آمرزش مینمود،۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- اينكه مراد از «عَبْداً» شخص پيامبر است ولى نكره آوردن آن، به خاطر تعظيم و بزرگداشت است. «عَبْداً إِذا صَلَّى» پيامها 1- انسان ناسپاس است. ما او را آفريديم۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۶
- اينكه مراد از «عَبْداً» شخص پيامبر است ولى نكره آوردن آن، به خاطر تعظيم و بزرگداشت است. «عَبْداً إِذا صَلَّى» پيامها 1- انسان ناسپاس است. ما او را آفريديم۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۸
- اينكه مراد از «عَبْداً» شخص پيامبر است ولى نكره آوردن آن، به خاطر تعظيم و بزرگداشت است. «عَبْداً إِذا صَلَّى» پيامها 1- انسان ناسپاس است. ما او را آفريديم۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۹
- اينكه مراد از «عَبْداً» شخص پيامبر است ولى نكره آوردن آن، به خاطر تعظيم و بزرگداشت است. «عَبْداً إِذا صَلَّى» پيامها 1- انسان ناسپاس است. ما او را آفريديم۳۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۰
- اينكه مراد از «عَبْداً» شخص پيامبر است ولى نكره آوردن آن، به خاطر تعظيم و بزرگداشت است. «عَبْداً إِذا صَلَّى» پيامها 1- انسان ناسپاس است. ما او را آفريديم۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۴۲ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۱
- اينكه مراد از «عَبْداً» شخص پيامبر است ولى نكره آوردن آن، به خاطر تعظيم و بزرگداشت است. «عَبْداً إِذا صَلَّى» پيامها 1- انسان ناسپاس است. ما او را آفريديم۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۳
- اينكه مراد از «عَبْداً» شخص پيامبر است ولى نكره آوردن آن، به خاطر تعظيم و بزرگداشت است. «عَبْداً إِذا صَلَّى» پيامها 1- انسان ناسپاس است. ما او را آفريديم۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۷۳ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۴
- دقت و باریکبینی نمیکنند. بیگمان کسانی که ایشان از خشیت پروردگارشان با بزرگداشت(اش) هراسانند؛ و کسانی که (هم)ایشان به نشانههای پروردگارشان ایمان میآورند؛۴۷ کیلوبایت (۲٬۰۷۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- باطل و در حقى كه آميخته با باطل است ادب نيست نفى امتيازهاى مادى و طبقاتى و بزرگداشت اهل علم و تقوا، از جمله آداب انبياء (ع ) است (شامل يكصدوهشتاد و سه روايت۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۵۱۳ (رده بزرگداشت)جعفر صادق (ع) درباره بزرگداشت در کتاب الكافي جلد ۲ كتاب الإيمان و الكفر بَابُ الِاسْتِغْفَارِ مِنَ الذَّنْب موضوعات : بزرگداشت، تعظیم۵ کیلوبایت (۲۳۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۰
- تعهّد و مسؤولیّت و یاری مؤمنان با همدیگر است، و این آیه بیانگر ستایش و بزرگداشت آنان و مقام و منزلت ایشان است. «رِزْقٌ کَرِیمٌ»: (نگا: انفال / . Tabber۵۱ کیلوبایت (۳٬۲۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- الذین تتوفّ-هم الملئکة طیّبین یقولون سلم علیکم) ۹- متقین، مورد تکریم و بزرگداشت فرشتگان (المتّقین . الذین تتوفّ-هم الملئکة طیّبین یقولون سلم علیکم ادخلوا۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- احترام تو بر ما لازم و واجب است و وظيفه ما ايجاب مى كند كه از هر حيث حرمت و بزرگداشت پادشاه را مراعات كنيم ولى متأسفانه يكى از دوستان ما (اشاره به عمّاره نمود)۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- پیامبراکرم(ص) با صفت «النبىّ» به جاى نام آن حضرت، مى تواند براى تعظیم و بزرگداشت آن بزرگوار باشد. ۳ - دعوت از پیامبر(ص) براى رعایت تقوا و پرهیز از تبعیت۴۸ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۴۹
- احترام تو بر ما لازم و واجب است و وظيفه ما ايجاب مى كند كه از هر حيث حرمت و بزرگداشت پادشاه را مراعات كنيم ولى متأسفانه يكى از دوستان ما (اشاره به عمّاره نمود)۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- باطل و در حقى كه آميخته با باطل است ادب نيست نفى امتيازهاى مادى و طبقاتى و بزرگداشت اهل علم و تقوا، از جمله آداب انبياء (ع ) است (شامل يكصدوهشتاد و سه روايت۴۶ کیلوبایت (۳٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- و کلنا بها قوما لیسوا بها بکفرین) نکره آمدن کلمه «قوما» دال بر تفخیم و بزرگداشت است، علاوه بر آنکه توصیف این قوم با «و کلنا» و جملات پس از آن خالى از مدح۴۸ کیلوبایت (۳٬۴۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- احترام تو بر ما لازم و واجب است و وظيفه ما ايجاب مى كند كه از هر حيث حرمت و بزرگداشت پادشاه را مراعات كنيم ولى متأسفانه يكى از دوستان ما (اشاره به عمّاره نمود)۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- کبریایى مطلق است. (و لم یکن له ولىّ من الذلّ و کبّره تکبیرًا) ۱۱- لزوم بزرگداشت مقام خداوند و مبرّا دانستن او از همه کاستیها (و کبّره تکبیرًا) ۱۲- عظمت۶۳ کیلوبایت (۵٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- حِجَجٍ» (به جاى هشت سال، فرمود: هشت حج) 13- يكى از راههاى ترويج معروف، بزرگداشت اوقات معنوى و «ايّام اللّه» است. «ثَمانِيَ حِجَجٍ» 14- مقام نبوّت، مانع۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- سجده در برابر او مى شوند. ۵- خداوند، در برابر همه فرشتگان، آدم را مورد بزرگداشت و تکریم قرار داد. (و إذ قلنا للملئکة اسجدوا لأدم فسجدوا) ۶- انسان ها داراى۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- اللهُ عَلَی النَّبِیِّ ...»: ذکر پیغمبر در سرآغاز توبهکنندگان، به خاطر بزرگداشت هرچه بیشتر مهاجرین و انصار است، والاّ گناهی از او سر نزده بود تا از آن۶۵ کیلوبایت (۶٬۰۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- الْقِبْلَة قال الصادق ع : امام صادق عليه السّلام فرمود: هر كس آب دهانش را بخاطر بزرگداشت خداوند عزّ و جلّ در هنگام نماز فرو برد و بيرون نيفكند خداوند تعالى او را۲ کیلوبایت (۸۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۷
- كه در مقام بزرگداشت وحى است، بر فرضى كه بر كوهى نازل شود. و نيز، نظير آيه شريفه «إنّا سَنُلقِى عَلَيكَ قَولاً ثَقِيلاً» است كه در مقام بزرگداشت آن از نظر۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۶۰ واژه) - ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۸
- چه خواهى سخت گير و سخت گير. حضرت بيش از يك روز، نزد او نبود كه احترام و بزرگداشت آن حضرت در نظر او بجائى رسيد كه در برابر او چهره بر خاك ميگذاشت و ديده۶ کیلوبایت (۳۶۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۸
- هَذَا إِلا مَلَكٌ كَرِيمٌ»: كلمه «اكبرنه » از «اكبار» به معناى اعظام و بزرگداشت است ، و كنايه است از حالت دهشت زدگى آن زنان ، بطوريكه شعور و ادراك خود۳۱ کیلوبایت (۳٬۶۸۰ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۱۸
- تكبير در نماز عيد بيش از ساير نمازها است زيرا جز اين نيست كه تكبير براى بزرگداشت و تعظيم و تمجيد الهى است بپاس آنكه بندگان را هدايت فرموده و عافيت بخشيده۱۱ کیلوبایت (۴۶۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۱
- فرموده «و لتکبروا اللّه على ما هداکم» روایت شده که مراد از «تکبیر»، تعظیم و بزرگداشت خداست و مراد از «هدایت» ولایت است (یعنى خدا را به عظمت یاد کنید به خاطر۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۲۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- «عزروه » از ماده «تعزير» به معنى حمايت و يارى كردن آميخته با احترام و بزرگداشت است ، و بعضى گفته اند كه اصل آن به معنى ، «منع و جلوگيرى » است ، اگر جلوگيرى۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۳۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۱
- درآورده، تا با آمدن بسوى آن طاعتشان را بيازمايد، و از اين رو ايشان را به بزرگداشت و زيارت آن تهييج كرده، و آن را محلّ پيمبران خود، و قبله نمازگزاران براى۲۰ کیلوبایت (۷۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۲
- الميزان جلد ۲۰ صفحه ۴۸۶ و نكره آوردن كلمۀ «والد = پدرى»، به منظور تعظيم و بزرگداشت آن پدر بوده. و اگر نفرمود: «و والد و مَن ولد = و پدرى و فرزندى كه پديد۳۹ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۳۷
- اينكه در عقوق رعايت فرمان خدا باحترام فرزند از پدر و مادر خويش نشده و نيز بزرگداشت والدين از بين ميرود و نعمت خداوند كفران مىشود و شكرگزارى اساسش نابود ميگردد۳۰ کیلوبایت (۱٬۰۷۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۸
- قربانت، شما امامى داريد؟ فرمود: نه، (فهميدم كه خود او امامست) آنگاه از بزرگداشت و هيبت آن حضرت عظمتى در دلم افتاد كه جز خداى عز و جل نداند، بيشتر از آنچه۴۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- برايشان بيان مى كند. و اگر اسم اشاره اى را به كار برده كه مخصوص دور است، براى بزرگداشت مَثَلى است كه زده. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۸ صفحه : ۳۴۰ «فَإِذَا لَقِيتُمُ۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۶۷ واژه) - ۱۵ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۲
- پيامبر صلى الله عليه و آله همان شب با ياران خود به ميان كشتگان رفت و براى بزرگداشت ارواح شهداء بر سر جنازه يكايك آنها مى نشست و اشك مى ريخت و طلب آمرزش مى۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۰
- را به پيشگاهش عرضه كنيم ، دور خانه اش بگرديم و چون بخواهيم او را تكبير و بزرگداشت كنيم ، ايستاده عبادتش كنيم و چون بخواهيم براى تشرف بدرگاهش خود را تطهير۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۰۴
- است كه خداوند براى روز شنبه يهود جعل فرموده بود، و آن اين بود كه بخاطر بزرگداشت اين روز شكار ماهى را ترك كنند. (( اذ تاتيهم حيتانهم (( مقصود از (( ماهى۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۴۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۳
- پرهيز نباشد، و اگر اين دو كلمه ، يعنى تحيت و سلام را نكره آورد به منظور بزرگداشت آن دو بوده ، بقيه الفاظ آيه روشن است. معناى آيه شريفه : «قل ما يعبوا بكم۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۲۹ واژه) - ۲ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
- بلكه در مقابل فرمود: «و لتكبروا الله على ما هديكم » براى اينكه تكبير و بزرگداشت خدا با صورت روزه هم انجام مى شود، چه اينكه اين صورت ، حقيقت هم داشته باشد۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۸۲ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲
- طور كلّى، عالَم مادّه، گنجايش حتى معرفى آن را ندارد. و به منظور تأكيد اين بزرگداشت، مجددا جمله را به تعبيرى ديگر تكرار كرد و فرمود: «و ما أدريك ما القارعة»۴۵ کیلوبایت (۵٬۱۹۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۴
- كرد. و اگر در آيه مورد بحث، كلمۀ «خُسر»، بدون الف و لام آمده، به منظور بزرگداشت آن بوده، و خواسته است بفهماند: «انسان در خسرانى عظيم است». احتمال هم دارد۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۲۰:۰۴
- اين قاعده كليّت ندارد. تنوينى كه در كلمۀ «يُسرا» است، به قول بعضى براى بزرگداشت «يُسر» است، و مى فهماند با هر «عُسر»، «يُسرى» گرانقدر مى آيد، ولى به نظر۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۳۰ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰