نتایج جستجو
از الکتاب
- البقرة ٧ (رده ختم قلب مکذبان قرآن)كيفرهاى الهى است. «خَتَمَ اللَّهُ عَلى قُلُوبِهِمْ» 2- كفر و الحاد، سبب مهر خوردن دلها و گوشهاست. «الَّذِينَ كَفَرُوا ... خَتَمَ اللَّهُ» 3- در اثر پافشارى۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- اللّه سَمْعِهِم قَلْبِه أَ النّاس فَلا مَن قُلُوبِهِم سَمْعِه تَذَکّرُون خَتَم در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- لَو يَا تُبْدُون النّاس طَبَع فِي أَيّهَا الّذِين قَامُوا خَبِير عَلَيْهِم خَتَم در حال بارگیری...۲ کیلوبایت (۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- در «ختم» ديده شود. ف ب ه هن ل ان على لا من ما وله اله الله فى رحم عرف او ها سمو انن نا الا هم قد کم ک الى زول ا ارض اذا ى بل رزق سرح عرو قول ذلک ختم الذى۵ کیلوبایت (۲۶۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- اللّه أُولٰئِک لا غِشَاوَة هُم طَبَع الّذِين الْغَافِلُون لَهُم يُؤْمِنُون خَتَم جَرَم الْکَافِرِين عَذَاب عَظِيم در حال بارگیری...۲ کیلوبایت (۱۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- المنافقون ٣ (رده آثار ختم قلب)از سبیل الله ۲ سوگند: سوءاستفاده از سوگند ۲ قلب: آثار ختم قلب ۸، ۹; زمینه ختم قلب ۵; نشانه هاى ختم قلب ۷; نقش قلب ۱۰ کفر: آثار کفر ۵ مقدسات: آثار سوءاستفاده۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۱۴ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۶
- الأعراف ١٠٠ (رده ختم قلب)شناخت: موانع شناخت ۱، ۶، ۷ عبرت: سرزنش عبرت ناپذیرى ۴ قلب: ختم قلب ۷ ; زمینه ختم قلب ۹ کافران: ختم قلب کافران ۶ ; عذاب کافران ۵ ; فرجام کافران ۳ ; کیفر کافران۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- التوبة ٨٧ (رده ختم قلب متخلفان از جهاد)آثار عصیان از خدا ۵ عمل: آثار عمل ناپسند ۵ قلب: زمینه ختم قلب ۵ منافقان: حق ناپذیرى منافقان ۸; ختم قلب منافقان ۴; ذلت منافقان ۴; رضایت منافقان ۱; سرزنش۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- الأعراف ١٠١ (رده ختم قلب مکذبان انبیا)فهم دین ۱۰ شناخت: موانع شناخت ۱۰ قرآن: قصههاى قرآن ۳ قلب: آثار ختم قلب ۱۰ ; نشانه هاى ختم قلب ۱۱ قوم ثمود: قصه قوم ثمود ۳ قوم شعیب: قصه قوم شعیب ۳ قوم عاد:۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- التوبة ٩٣ (رده ختم قلب متخلفان از جهاد)ارزش علم ۱۳ غزوه تبوک: متخلفان غزوه تبوک و محمّد(ص) ۲ قلب: آثار ختم قلب ۹ ; زمینه ختم قلب ۸، ۹ گناه: آثار گناه ۸، ۹۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- غافر ٣٥ (رده نشانه هاى ختم قلب)قلب: نشانه هاى ختم قلب ۱۳ گمراهى: عوامل گمراهى ۳ مؤمنان: دشمن ستیزى مؤمنان ۲; صفات مؤمنان ۲; مبغوضان مؤمنان ۱۴ مبغوضان خدا: ۱، ۱۴ متجاوزان: ختم قلب متجاوزان۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
- آتش و دوا همان است كه خدا در آنها گذاشته است. اينكه گويد: طبع از ختم اعم است زيرا ختم فقط مهر زدن مىباشد ولى طبع در آن و نيز در تصوير و منقّش كردن به۴ کیلوبایت (۳۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۷
- آتش و دوا همان است كه خدا در آنها گذاشته است. اينكه گويد: طبع از ختم اعم است زيرا ختم فقط مهر زدن مىباشد ولى طبع در آن و نيز در تصوير و منقّش كردن به۴ کیلوبایت (۳۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- النساء ١٥٥ (رده عوامل ختم قلب)ضلال ایشان مایه محرومیّت از هدایت خدا شده است (نگا: بقره / و منافقون / . خَتَمَ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَ... (۱) وَ قَالُوا قُلُوبُنَا غُلْفٌ بَلْ۴۱ کیلوبایت (۲٬۹۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- آتش و دوا همان است كه خدا در آنها گذاشته است. اينكه گويد: طبع از ختم اعم است زيرا ختم فقط مهر زدن مىباشد ولى طبع در آن و نيز در تصوير و منقّش كردن به۴ کیلوبایت (۳۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۷
- آتش و دوا همان است كه خدا در آنها گذاشته است. اينكه گويد: طبع از ختم اعم است زيرا ختم فقط مهر زدن مىباشد ولى طبع در آن و نيز در تصوير و منقّش كردن به۴ کیلوبایت (۴۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۷
- مهر شده سيراب مىگرداند اين كلمه يك بار در قرآن آمده است معنى آيه در «ختم» گذشت. ختم فى من سقى ه نعم مسک نضر وجه ذلک هم ف ل عرف۲ کیلوبایت (۶۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۶
- الإسراء ٤٦ (رده ختم قلب مکذبان آخرت)«بسم الله الرحمن الرحیم» را قراءت مى فرمود: پراکنده شده و مى رفتند...». آخرت: ختم قلب مکذبان آخرت ۱ آیات خدا: محرومان از درک آیات خدا ۲ اراده: اهمیت اراده ۴;۴۵ کیلوبایت (۳٬۴۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- النمل ٨٠ (رده ختم قلب حق ناپذیران)تشبیه به مردگان ۷; تشبیه کافران ۷، ۸ حق: آثار حق پذیرى ۴; آثار حق ناپذیرى ۳; ختم قلب حق ناپذیران ۱; عوامل حق ناپذیرى ۲; وضوح حق ۵ سلامتى: نشانه هاى سلامتى۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- الإسراء ٤٥ (رده عوامل ختم قلب)و آیة فى الجاثیة و هى: «أفرأیت من اتّخذ إلهه هواه و أضلّه الله على علم و ختم على سمعه و قلبه ... » و فى النحل: « أُولئک الذین طبع الله على قلوبهم و سمعهم۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- آیات شامل این کلمه ختم (۸ بار) الْيَوْم وَ عَلَى تَکْفُرُون بِمَا کُنْتُم أَفْوَاهِهِم تُکَلّمُنَا اصْلَوْهَا أَيْدِيهِم تُوعَدُون تَشْهَد أَرْجُلُهُم۱ کیلوبایت (۲۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۷
- البقرة ٨٨ (رده ختم قلب یهود)كلام حق در آنان مؤثر واقع نميشد و چنانچه در آيه ديگر ميفرمايد: خَتَمَ اللّهُ عَلي قُلُوبِهِم وَ عَلي سَمعِهِم وَ عَلي أَبصارِهِم غِشاوَةٌ«2»۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- اللّه عَلَى تَکُون لا عَلَيْه أَضَل عِلْم وَکِيلا هُم أَم تَحْسَب الْعَذَاب خَتَم در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۳۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۳
- مُهر مىزند و پردهاى بر آن مىافكند تا از فهم حقايق الهى محروم مانند: «خَتَمَ اللَّهُ عَلى قُلُوبِهِمْ وَ عَلى سَمْعِهِمْ وَ عَلى أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ»۳۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- الإسراء ٤٧ (رده نشانه هاى ختم قلب کافران)استماع قرآن ۵; کافران و سخنان محمد(ص) ۱، ۳، ۴; نجواى کافران ۲، ۳; نشانه هاى ختم قلب کافران ۶ محمد(ص): توطئه علیه محمد(ص) ۲; توطئه بدبینى علیه محمد(ص) ۹، ۱۰;۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- فاطر ٢٢ (رده ختم قلب کافران)صلاحیتها: نقش صلاحیتها ۹، ۱۰ قرآن: تشبیهات قرآن ۷ کافران: حق ناشنوایى کافران ۷; ختم قلب کافران ۷; عجز کافران ۷; هدایت ناپذیرى کافران ۷; هدایت ناپذیرى کافران صدراسلام۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۱۲ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- مُهر مىزند و پردهاى بر آن مىافكند تا از فهم حقايق الهى محروم مانند: «خَتَمَ اللَّهُ عَلى قُلُوبِهِمْ وَ عَلى سَمْعِهِمْ وَ عَلى أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ»۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۶۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵
- مُهر مىزند و پردهاى بر آن مىافكند تا از فهم حقايق الهى محروم مانند: «خَتَمَ اللَّهُ عَلى قُلُوبِهِمْ وَ عَلى سَمْعِهِمْ وَ عَلى أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ»۳۵ کیلوبایت (۳٬۵۴۹ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
- مُهر مىزند و پردهاى بر آن مىافكند تا از فهم حقايق الهى محروم مانند: «خَتَمَ اللَّهُ عَلى قُلُوبِهِمْ وَ عَلى سَمْعِهِمْ وَ عَلى أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ»۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۸۳ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
- از آهو. و آن در آيه نكره است و نمىشود مثل مشك در دنيا باشد معنى آيه در «ختم» ديده شود. فِي إِن رِزْقَه بَل يَرْزُقُکُم لَجّوا الّذِي هٰذَا عُتُوّ أَمّن۲ کیلوبایت (۱۷۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۵
- [احزاب:23]. راجع به آيه «ما كانَ مُحَمَّدٌ اَبا اَحَدٍ مَنْ رِجالِكُمْ» به «ختم» رجوع شود. وَ مِن عَلَى أَن قَال مِنْکُم إِلاّ مَا إِن أَ قَالُوا کَان رَبّکُم۴ کیلوبایت (۱۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۸
- مُهر مىزند و پردهاى بر آن مىافكند تا از فهم حقايق الهى محروم مانند: «خَتَمَ اللَّهُ عَلى قُلُوبِهِمْ وَ عَلى سَمْعِهِمْ وَ عَلى أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ»۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۸۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۳
- مُهر مىزند و پردهاى بر آن مىافكند تا از فهم حقايق الهى محروم مانند: «خَتَمَ اللَّهُ عَلى قُلُوبِهِمْ وَ عَلى سَمْعِهِمْ وَ عَلى أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ»۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- [جاثية:23]. بر گوش و قلب او مهر زد و بر چشمش پردهاى قرار داد. رجوع شود به «ختم». غاشِية: فراگيرنده و پوشاننده. [يوسف:107]. مراد از غاشيه نقمت و عذاب فراگيرنده۴ کیلوبایت (۴۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۱
- [پیامبری] بیم دهنده مبعوث می کردیم [ولی به سبب کمال و جامعیّت، پیامبری را به تو ختم کردیم.] اگر مىخواستيم، به هر قريهاى بيمدهندهاى مىفرستاديم. و اگر میخواستیم۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- از آهو. و آن در آيه نكره است و نمىشود مثل مشك در دنيا باشد معنى آيه در «ختم» ديده شود. وَ الّذِين بِالْکِتَاب تَعْقِلُون أَقَامُوا فَلا أَ الصّلاَة يَتّقُون۳ کیلوبایت (۳۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۱
- دركنار باش و ببين چه جوابى مىدهند. قضيه هدهدو سليمان «عليه السلام»دراينجا ختم مىشود و از آيات روشن مىشود كه هدهد از يك دانشمند ممتاز بيشتر مىداند و از۶ کیلوبایت (۶۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۸
- تفسير : نكته ها : ۱ - تبديل زمين و آسمان ، به زمين و آسمان ديگر ۲ - آغاز و ختم سوره ابراهيم ۳ - نخستين و آخرين سخن ، توحيد است زندگى پرماجراى ابراهيم پيامبر۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- عَالِيَهُمْ ثِيَابُ سُنْدُسٍ خُضْرٌ... (۰) إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَ إِنْشَاءً (۰) خَتَمَ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَ... (۰) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا۱۳ کیلوبایت (۹۰۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۷
- سيد مرتضى علم الهدى (رحمه اللّه) فرموده: اينها اسامى سورهها مىباشند. چون ختم سوره بقره به توحيد و ايمان فرمود، افتتاح اين سوره نيز به توحيد مىفرمايد.۱۵ کیلوبایت (۱٬۲۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- لَمْ يُوصِ عِنْدَ مَوْتِهِ لِذَوِي قَرَابَتِهِ مِمَّنْ لاَ يَرِثُهُ فَقَدْ خَتَمَ عَمَلَهُ بِمَعْصِيَةٍ۲ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۴۷
- شما- كه قرآن است- ختم نمود (كه قرآن، آخر كتابها است كه بعد از آن، كتابى از آسمان فرود نيايد)، و پيغمبر شما- كه محمد است- پيغمبران را ختم فرموده» (كه آخرين۹ کیلوبایت (۶۰۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
- شب و هشت روز متوالى و پى در پى كه اوّل آنها چهارشنبه بود و بچهارشنبه ديگر ختم شد و خداوند آنرا در سوره قمر روز نحس مستمرّ خوانده و اگر پيغمبر اكرم و اهالى۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۱۶ واژه) - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- مصر به ختم نبوت و نیامدن هیچ پیامبرى پس از یوسف(ع)، منشأ مخالفت آنان با دعوت موسى(ع) (حتّى إذا هلک قلتم لن یبعث اللّه من بعده رسولاً) اعلام ختم نبوت پس۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
- از مروه بصفا پس صفا علامت ابتداء سعى است و مروه نشان ختم آن و چون اينعبادت به اين دو موضع شروع و ختم ميشود از شعائر الهى شمرده شدهاند و حج در لغت بمعنى۶۸ کیلوبایت (۶٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- انبياء و اولياء حقيقت محمديه و علويه است و از آنها فيض شروع شده و به آنها ختم ميشود خوب است گفته شود اولا همه با اين حقيقت عهد بستهاند چون اصل خير و معدن۶۸ کیلوبایت (۵٬۸۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- انفال را به «يغلبون» ختم مىكند، ولى ديگران آن را مختوم به «يحشرون» مىدانند. «3» بنابر قول كوفييّن، آيه 43 سوره انفال به «مفعولا» ختم مىشود. ولى ديگران۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- صدقه یا گوسفندی بدهد! و هنگامی که (از بیماری و دشمن) در امان بودید، هر کس با ختم عمره، حج را آغاز کند، آنچه از قربانی برای او میسّر است (ذبح کند)! و هر که۱۱۳ کیلوبایت (۱۰٬۰۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- این است که انسان عمل خود را به سعادت ختم کند (عاقبت به خیر شود) و حقیقت شقاوت این است که انسان عملش را به بدبختى ختم کند». انبیا: شقاوت مکذبان انبیا ۵; مؤمنان۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- از ساير اوقات است براى آنكه مشهود است و ذكر و شكر خدا در بدو ورود در كار و ختم آن مناسب است و ملائكه روز و شب در اوّل آندو حاضرند و از ائمه اطهار ذكر كثير۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰