نتایج جستجو
از الکتاب
- نيزه... به طور استعاره در عيبگوئى و عيب گرفتن به كار مىرود (راغب). [توبه:12]. اگر پيمان خويش را شكستند و در دينتان عيب گرفتند با پيشوايات كفر بجنگيد. اين۲ کیلوبایت (۶۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۱
- زيرا پروردگار من آمرزنده مهربان است. و من (خودستایی نکرده و) نفس خویش را از عیب و تقصیر مبرّا نمیدانم، زیرا نفس امّاره انسان را به کارهای زشت و ناروا سخت۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- راجع به ديه و چه راجع به اخذ حق. ] (آیه 41)- یاری طلبیدن عیب نیست، ظلم کردن عیب است باز برای تأکید آیات گذشته، در زمینه انتصار، و مجازات ظالم، و۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۵۳ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۵
- تنزیه او از هر عیب و نقص (اذکر ربک ... إن الذین عند ربک لا یستکبرون عن عبادته) ۸- تقرب به خدا در گرو پرستش او و منزه دانستن وى از هر عیب و نقص و سجده خالصانه۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- آیات شامل این کلمه ذئم (۱ بار) [اعراف:18] طبرسى فرمود: ذأم و ذيم به معنى عيب شديد است ولى راغب آنرامذمّت گفته است يعنى: فرمود از آن خارج شو در حالى كه۲ کیلوبایت (۶۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۳
- آیات شامل این کلمه عيب (۱ بار) ها (۱۳۹۹ بار) نقص. آنچه از خلقت و وضع اصلى كم يا زياد است. [كهف:79]. خواستم آن را معيوب كنم. آن همان خرق و سوراخ كردن كشتى۲ کیلوبایت (۷۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۷
- [هود:84-85]، به نظر مىآيد كه مراد از «تَبْخَسُوا» تعييب اشياست يعنى بر متاع ديگران عيب نگيريد و آن چنان كه گفته شد نقصان كيفى است. وَ يَخَاف فَلا لا بِرَبّه رَهَقا۲ کیلوبایت (۱۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۰
- و باطن وارد بهشت میشوند که طبیعت بهشت طبیعت تکامل و خروج از هرگونه نقص و عیب است. تفسیر آیات ۱ - حوران بهشتى، در اوج زیبایى و کمال (إنّا أنشأنهنّ إنشاءً)۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۵۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- آمده و هم صفت مشبهه (اقرب) المنجد تصريح كرده: چون صفت مشبهه دلالت بر رنگ و عيب و زينت داشته باشد بر وزن افعل آيد مثل اسود، اعرج، ابلج. على هذا در آيه [بقره:187]۳ کیلوبایت (۲۱۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- کار میکردند (و از آن کشتی کسب و ارتزاق مینمودند) خواستم چون کشتیها (ی بیعیب) را پادشاه در سر راه به غصب میگرفت این کشتی را ناقص کنم (تا برای آن فقیران۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- قدر، سراسر خیر و سلامتى است. (سلم هى) «سلام»; یعنى، سلامتى و پاک بودن از هر عیب (صحاح). خبر بودن آن براى «هى» - با آن که مصدر است - مبالغه در بیان سلامتى۳۶ کیلوبایت (۳٬۶۳۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۰
- وای بر هر کوشای در غیبتگویی (و) عیبجویی! آن کس که مالی گرد آوَرْد و بر شمردش. پندارد که مالش او را ماندگار کرده. هرگز (نه چنان است)! همواره در آتش خردکننده۳ کیلوبایت (۷۱ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- سازش كنند. و از هر فرومايه كه بسيار سوگند ياد مىكند، پيروى نكن. (آن كه) عيب جوست و براى سخن چينى در جنب و جوش است. براى جلوگيرى از كارهاى خير اصرار مىورزد،۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۰۲ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
- رده:ذلت عیب جویان (رده عیب جویان)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۶:۰۸
- رده:کیفر عیب جویان (رده عیب جویان)۲ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۶:۰۸
- رده:آثار عیب جویى (رده عیب جویى)۲ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۶:۰۸
- رده:زمینه عیب جویى (رده عیب جویى)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۶:۰۸
- رده:تهدید افشاگران عیب (رده افشاگران عیب)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۲۸
- رده:تجزیه بدن عیب جویان (رده عیب جویان)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۶:۰۸
- رده:عیب جویان در جهنم (رده عیب جویان)۴ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۶:۰۸