نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۲۱ - ۴۰ از ۹۸۱
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • ۱۸(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... قطع. تعيين. در نهايه گويد: اصل فرض به معنى قطع است راغب قطع شى‏ء محكم و تأثير در آن، گفته است، اقرب عين لفظ
    ۵ کیلوبایت (۴۳۱ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
  • رابه يك مطلب اساسى دعوت مى‏كند و آن اينكه هرجا كه قرآن خوانده شد فورا سخن را قطع كرده و به كلام خدا كه با بندگان سخن مى‏گويد و صلاح دنيا و آخرت آنها رابيان
    ۵ کیلوبایت (۴۳۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
  • است که بر من سخت مگیر و مرا به زحمت میفکن، و به خاطر این کار، فیض خود را قطع منما! رهق‌ (۱۰ بار) ن‌ (۲۳۵ بار) ى‌ (۱۰۴۴ بار) لا مِن وَ أَمْرِي فَانْطَلَقَا
    ۲ کیلوبایت (۷۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۷
  • شكافتن درنده و خواه براى اصلاح باشد مثل قطع چرم به وسيله خياط. راغب گويد: فرى قطع براى دوختن و اصلاح و افراء قطع براى افساد است همچنين است قول طبرسى ذيل
    ۳ کیلوبایت (۲۴۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۴
  • این کلمه «جُرُز» (بر وزن شتر) در اصل از مادّه «جرز» (بر وزن مرض) به معناى قطع کردن و بریدن، به معناى زمینى است که گیاهى در آن نمى روید، گویى گیاهان خود
    ۲ کیلوبایت (۸۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
  • معناى تحریک کردن و برانگیختن است. تحریکى سریع و ساده، ولى در اصل به معناى قطع و بریدن چیزى است; لذا هر گاه پارچه یا لباسى پاره شود، عرب مى گوید: «تفزّز
    ۲ کیلوبایت (۸۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۰
  • الروم ١٤ (رده قطع دوستى در قیامت)
    هستند، اشاره به نکته یاد شده دارد. الساعة :۵ قیامت: اهوال قیامت ۶; قطع دوستى در قیامت ۲; قطع روابط در قیامت ۲; نامهاى قیامت ۵; ویژگیهاى قیامت ۲ کافران: کافران
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • طه ٧١ (رده قطع پاى جادوگران فرعون)
    فرعون ۱; شکست جادوگران فرعون ۱۰; شکنجه جادوگران فرعون ۱۵، ۱۸; قطع پاى جادوگران فرعون ۱۳; قطع دست جادوگران فرعون ۱۳; کیفر جادوگران فرعون ۱۳ حکومت: نظام حکومت
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۰۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • ترجمه Tabber requires Javascript to function. که هرگز قطع و ممنوع نمی‌شود، |نه تمام شدنى و نه منع شدنى نه بريده و نه ممنوع. که هیچ وقت منقطع نشود و هیچ
    ۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۹۱ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • ارباب لغت نیز، آن را به معناى «قطع کردن» تفسیر کرده اند، و این شاید به خاطر آن است که زیان مستمر و منتهى به هلاکت طبعاً سبب قطع و بریدگى مى شود، و از مجموع
    ۸ کیلوبایت (۸۲۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۶
  • آیات شامل این کلمه «تَقَطَّعُوا» از مادّه «قطع» مى باشد و به معناى جدا کردن قطعه هایى از یک موضوع به هم پیوسته است، و با توجّه به این که از باب «تفعّل»
    ۲ کیلوبایت (۱۰۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۰
  • آیات شامل این کلمه «یَقُصُّ» از مادّه «قَصّ» در لغت به معناى «قطع کردن» و بریدن چیزى است و این که در آیه فوق مى خوانیم: یَقُصُّ الْحَقَّ: «خداوند حق را
    ۲ کیلوبایت (۱۲۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۷
  • شما با مردان نزديكى ميكنيد و راه نسل بشر را قطع ميكنيد بترك نزديكى نمودن با زنان يا راه مردم مسافر را قطع ميكنيد براى تعرّض بنواميس آنها چون گفته‌اند آنها
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • آیات شامل این کلمه قرض‌ (۱۳ بار) نوعى است از بريدن، قطع مكان و گذشتن از آن را قطع مكان و قرض مكان گويند (راغب). [كهف:17]. چون آفتاب غروب مى‏كرد از آنها
    ۳ کیلوبایت (۲۶۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۳
  • قاموس نيز، قطع يكى از معانى اين كلمه آمده است. قول مجمع البيان از همه جا معتر و عاليتر است كه در ذيل آيه 3 سوره جنّ مى‏گويد: اصل جدّ به معنى قطع است، عظمت
    ۶ کیلوبایت (۶۵۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۹
  • الضحى ٣ (رده قطع رابطه خدا)
    اكرم صلى الله عليه و آله قطع شد. مخالفان سرزنش كردند كه خدا تو را رها كرده است. اين آيات نازل شد و حضرت را دلدارى داد. شايد دليل قطع وحى آن بود كه خداوند به
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۴۰۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۴
  • المائدة ٣٣ (رده قطع پا)
    است، كيفر ارعاب، تبعيد است، كيفر راهزنى و سرقت، قطع دست و پا است و كيفر قتل و راهزنى وسرقت مسلحانه، قطع دست و پا و به دار آويختن است. «2» اجراى احكام و
    ۷۲ کیلوبایت (۶٬۴۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • الروم ١٢ (رده قطع عذر در قیامت)
    مجرمان و تبهکاران، در روز قیامت، قطع مى شود. (و یوم تقوم الساعة یبلس المجرمون) گفته شده که معناى «إبلاس»، سکوت و قطع شدن حجت است (مفردات راغب). ۶ - تکذیب کنندگان
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • معنى قطع است و از آن است [فصّلت:8]. يعنى براى آنهاست پاداش غير مقطوع و ابدى. منت نهادن و به رخ كشيدن نعمت را از آن منة گويند كه وظيفه نعمت شده را قطع مى‏كند
    ۹ کیلوبایت (۹۲۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
  • اساس در فطرت انسان، توحید و خداپرستى است، و شرک امر عارضى است که وقتى از آن قطع امید مى کند خواه ناخواه به سوى ایمان و توحید بازمى گردد. «مُنِیْبِین» از مادّه
    ۳ کیلوبایت (۱۸۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۶