نتایج جستجو
از الکتاب
- وله ه ان انن ثم کم الى ربب لا ل حسر ف يا رسل کون شىء حقق ردد ها قبل يوسف جنب ت خوف کتب امر مثل نور او هوى لن امم حمل قد برح الا وفى طغو نفس وزر تبع ارض طغى۴ کیلوبایت (۲۹۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- (أو تکون له جنّة یأکل منها ... تبارک الذى إن شاء جعل لک خیرًا من ذلک جنّ-ت تجرى من تحتها الأنهر) ۴ - مشیت و خواست خداوند، قطعى و تخلف ناپذیر است. (إن۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- بهشتیان (فى جنّ-ت النعیم . على سرر متقبلین) ۴ - اُنس و محبت متقابل و بزم خوش، از نعمت هاى الهى براى بندگان مخلَص خدا در بهشت (فى جنّ-ت النعیم . على سرر۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۴
- سرزمینشان (أن أسر بعبادى ... فأخرجنهم من جنّ-ت و عیون) ۴ - دیار فرعونیان، سرزمین باغ ها و چشمه ساران (فأخرجنهم من جنّ-ت و عیون) بنى اسرائیل: تاریخ بنى اسرائیل۲۳ کیلوبایت (۱٬۷۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- (فأنبتنا به جنّ-ت و حبّ الحصید) ۶- سلسله علل و اسباب طولى در نظام طبیعت، به جعل و تدبیر الهى است. (و نزّلنا من السماء ... فأنبتنا به جنّ-ت و حبّ الحصید)۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۴۸ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۸
- آن، جاودانه است. (جنّ-ت عدن تجرى من تحتها الأنهر خلدین فیها أبدًا) ۶ - وجود تمامى امکانات، براى اقامت دائمى انسان در بهشت (جنّ-ت عدن ... خلدین فیها أبدًا)۶۲ کیلوبایت (۵٬۴۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۴
- حدّثني ابي عن ابيه عن جدّه عن امير المؤمنين عليه السّلام في ا ب ت ث، الالف آلاء اللّه و الباء بهجة اللّه و التاء تمام الامر بقائم آل۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
- من یؤمن باللّه و یعمل صلحًا ... یدخله جنّ-ت) ۱۰ - بهشت، داراى بوستان هاى متعدد با نهرهاى جارى در زیر آنها (جنّ-ت تجرى من تحتها الأنهر) «جنّات» (جمع «جنّة»)۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۹۶ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- بسته ترکهی نازک نرم به دستت بگیر. پس (همسرت را) با آن (به نرمی) بزن و سوگند(ت) را مشکن.» ما همواره او را شکیبا یافتیم. چه نیکو بندهای! بهراستی او بسیار۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۶ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
- یؤمن باللّه و یعمل صلحًا یدخله جنّ-ت) ۱۴ - ایمان و عمل صالح، عامل ورود به بهشت (و من یؤمن باللّه و یعمل صلحًا یدخله جنّ-ت) ۱۵ - بهشت، داراى بوستان هاى متعدد۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۲ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۶
- لذّت هاى آلوده دنیا، درپى دارنده نعمت هاى سرشار اخروى (إنّ المتقین فى جنّ-ت و عیون . ءاخذین ما ءاتیهم ربّهم) «تقوا»; یعنى، خوددارى از مشتهیاتى که مورد۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۴ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
- فى جنّ-ت و عیون ... کانوا قلیلاً من الّیل ما یهجعون) ۳ - بازداشتن جسم از لذت خواب شبانگاهى به خاطر خداوند، ملاک بارز تقوا (إنّ المتقین فى جنّ-ت ... کانوا۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۷۹ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
- بهشتیان، در بزم عیش خود رو به بعضى دیگر کرده و به پرسوجو خواهند پرداخت. (فى جنّ-ت النعیم . على سرر متقبلین... و عندهم قصرت الطرف عین ... فأقبل بعضهم على بعض۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۶
- قرین) ۳ - لذت بخش بودن یاد خاطرات دنیوى، در بزم بهشتى براى بهشتیان (فى جنّ-ت النعیم . على سرر متقبلین... و عندهم قصرت الطرف... قال قائل منهم إنّى کان لى۱۶ کیلوبایت (۱٬۱۷۵ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۷
- مبالغه در حبّ يوسف و برادرش بود و به نظرشان چنان علاقه مورد نداشت كه آنها جمعى+ت نيرومندى بوده و كار يعقوب را اداره مىكردند. و مىبايست پدرشان آنها را بيشتر۲۱ کیلوبایت (۲٬۰۳۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۵
- مبالغه در حبّ يوسف و برادرش بود و به نظرشان چنان علاقه مورد نداشت كه آنها جمعى+ت نيرومندى بوده و كار يعقوب را اداره مىكردند. و مىبايست پدرشان آنها را بيشتر۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۵
- لها طلع نضید) ۳- اهمیت نخل و خرما، در میان درخت ها و میوه ها (فأنبتنا به جنّ-ت ... و النخل باسقت لها طلع نضید) برداشت بالا با توجه به این نکته است که از میان۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۶۲ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۸
- و توانمندى اقتصادى جامعه و تسلیم شدن توده هاى ناآگاه در برابر آنان (فى جنّ-ت و عیون . و زروع و نخل ... و لاتطیعوا أمر المسرفین) از ارتباط عبارت «فى جنّات۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- معاد انسان ها، جسمانى است و آنان در قالب جسم زنده خواهند شد. (فوکه ... فى جنّ-ت ... على سرر ... بکأس من معین... و عندهم قصرت الطرف عین . کأنّهنّ بیض مکنون)۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۱۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۶
- خدادادى، مقتضى تقواپیشگى و سرپیچى نکردن از فرمان هاى خدا و رسول او. (فى جنّ-ت و عیون . و زروع ... و تنحتون من الجبال بیوتًا فرهین . فاتّقوا اللّه و أطیعون)۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳