نتایج جستجو
از الکتاب
- براى آن ذكر كرده اند، كه بر هيچ يك از آن وجوه، دليل قابل اعتمادى نيست. اصحاب «أيكه»، قوم شعيب اند، كه سرگذشت آنان، در تفسير سوره «حجر» و «شعراء» گذشت. و۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۷ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۶
- طبيعى نيست. اين لفظ شش بار در قرآن مجيد آمده و همه در سوره كهفند. اصحاب كهف داستان اصحاب كهف در قرآن ماجراى چند نفر جوان موحد است كه نور ايمان در قلبشان۲۳ کیلوبایت (۲٬۶۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- مكه در سفرهاى خود به مساكن عاد كه در احقاف يمن است ، و مساكن ثمود، و اصحاب ((ايكه ((، كه در شام است ، و مساكن قوم لوط كه در فلسطين است، عبور كرده همه را۴۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۱ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- او به اهل بهشت و دوزخ رواياتى درباره مراد از «و شاهد و مشهود» و «داستان اصحاب اخدود» و... رواياتى در وصف لوح محفوظ تفسیر آیات هَلْ أَتاكَ حَدِيثُ الْجُنُودِ۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۸ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۵
- [عبس:17]. لعن بر انسان چه بسيار كافر است و شايد به معنى خبر باشد مثل [بروج:4]. اصحاب كانال ملعون شدند. *** تقتيل: اقرب الموارد گويد: آن براى كثرت است «قَتَّلَ۳۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
- نوعيّت است و كلمه «اَحاطَتْ بِهِ خَطيئَتُهُ» آن را تفسير مىكند يعنى سَيِئِه ايكه او را احاطه كند و او در آن غرق شود و ديگر محلى براى ورود ايمان نماند. پس۱۸ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
- خواستن عذاب از من، شتابزدگى نكنند. پس این ستمکاران را هم گناهی و کیفری مانند اصحاب و امثالشان (از امم پیشین) خواهد بود، باری آن را به عجله از من نخواهند (و۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۴۵ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
- منافاتى ندارد و ممكن است در مفهوم اين كلمه جمع باشد. در مورد اصحاب الايكه ، ايكه به معنى درخت و اصحاب الايكه همان قوم حضرت شعيب هستند كه در سرزمينى پر آب و مشجر۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۶
- و موسي و بني اسرائيل را نجات داد و عاد و ثمود و قوم لوط و اصحاب مدين و ايكه و فرعونيان را هلاك كرد براي اينکه است که خداوند مولي۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۵۶ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۸
- مشركين و ظالمين امم سابقه قوم نوح و عاد و ثمود و قوم لوط و اصحاب مدين و ايكه و فرعونيان و اشباه آنها فَلا يَستَعجِلُونِ پس عجله نكنند۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۹ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۱
- رِزْقٌ كَرِيمٌ (50) وَ الَّذِينَ سَعَوْا فِي آياتِنا مُعاجِزِينَ أُولئِكَ أَصْحابُ الْجَحِيمِ (51) ترجمه - و بتعجيل ميخواهند از تو عذاب را و هرگز خلف نكند۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه مثل ابو طالب عليه السّلام مثل اصحاب كهف است كه پنهان نمودند ايمان را و اظهار كردند شرك را پس خداوند اجر ايشانرا۴۴ کیلوبایت (۳٬۵۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- 200. «2» همان مصدر. «3» تفسير مجمع البيان ج 5 ص 201. جلد 6 - صفحه 152 به اصحاب فرمود: كدام آيه اميدوار كنندهتر از آيات ديگر باشد؟ بعضى گفتند: «إِنَّ اللَّهَ۶۰ کیلوبایت (۵٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- نيكوكاران را اصحاب يمين خوانده اند، در مقابل بدكارانند كه اصحاب شمال (دست چپى ها) ناميده شده اند، و چه بسا طائفه اول اصحاب ميمنه ، و طائفه دوم اصحاب مشئمه هم۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۳۱ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- در بحث هاى علمى آتيه از نظر خواننده خواهد گذشت. نكته پنجم اين كه: مزيّت اصحاب صراط مستقيم بر سايرين، و همچنين مزيت صراط آنان بر سبيل سايرين، تنها به علم۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۱۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۵۵
- خالى نيست ، و كشف مى كند كه يهود تا چه پايه و با چه دقتى خود را در ميانه اصحاب حديث در صدر اول جا زده اند، تا توانسته اند با روايات آنان بهر جور كه بخواهند۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۲۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۱
- الذين كفروا و كذبوا باياتنا اولئك اصحاب النار هم فيها خالدون »، (و كسانيكه كفر بورزند، و آيات ما را تكذيب كنند، اصحاب آتشند، كه در آن جاودانه خواهند بود)،۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۰۷ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- خَطِيئَتُهُ فَأُولَئك أَصحَاب النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ(۸۱) وَ الَّذِينَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصالِحَاتِ أُولَئك أَصحَاب الْجَنَّةِ هُمْ فِيهَا۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۰۵ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
- قوم اءراءيتم ان كنت على بينة » الخ و يا بلفظ اصحاب تعبير كرده و از آن جمله مى فرمايد: «واصحاب مدين و اصحاب الرّسّ» و در خصوص قوم موسى (ع ) تعبير به (بنى۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۷۷ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۹
- قيامت همچنان پناهنده عرش هستند. مؤلف: ممكن است مضمون اين دو روايت را از آيه ايكه حكايت كلام ملائكه است استفاده كرد، آنجا كه گفتند: «و نحن نسبح بحمدك ، و نقدس۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۳۶ واژه) - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۶