نتایج جستجو
از الکتاب
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۳۹ (رده كتاب فضل العلم)آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ فَضْلِ الْعِلْم الحسين بن محمد عن معلي بن محمد عن الوشا عن ابان بن عثمان عن عبد الله بن سليمان قال : عبد اللَّه بن سليمان۷ کیلوبایت (۷۰۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۴۷ (رده كتاب فضل العلم)آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ فَضْلِ الْعِلْم محمد بن يحيي عن احمد بن محمد بن عيسي عن محمد بن خالد عن ابي البختري عن ابي عبد الله ع قال : امام صادق (ع)۸ کیلوبایت (۶۴۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
- روایت:الکافی جلد ۲ ش ۲۱۰۳ (رده كتاب فضل العلم)آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ فَضْلِ الْعِلْم عده من اصحابنا عن احمد بن محمد بن خالد عن اسماعيل بن مهران عن عبيس بن هشام عمن ذكره عن ابي جعفر ع قال : از۱۲ کیلوبایت (۹۳۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۴
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۶۷ (رده كتاب فضل العلم)آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ فَضْلِ الْعِلْم عده من اصحابنا عن احمد بن محمد البرقي عن اسماعيل بن مهران عن ابي سعيد القماط عن الحلبي عن ابي عبد الله ع قال۹ کیلوبایت (۷۶۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۳
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۱۶ (رده كتاب فضل العلم)آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ فَضْلِ الْعِلْم محمد بن يحيي عن احمد بن محمد بن عيسي و علي بن ابراهيم عن ابيه جميعا عن حماد بن عيسي عن عمر بن اذينه عن ابان۷ کیلوبایت (۶۸۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۶
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۸۶ (رده كتاب فضل العلم)آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ فَضْلِ الْعِلْم محمد بن يحيي عن بعض اصحابه عن هارون بن مسلم عن مسعده بن صدقه عن ابي عبد الله ع قال قال امير المومنين ع : امير۱۹ کیلوبایت (۱٬۱۹۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۶۳ (رده كتاب فضل العلم)آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ فَضْلِ الْعِلْم محمد بن يحيي عن بعض اصحابه و علي بن ابراهيم عن ابيه عن هارون بن مسلم عن مسعده بن صدقه عن ابي عبد الله ع و۲۳ کیلوبایت (۱٬۶۵۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۹۹ (رده كتاب فضل العلم)آنچه حكم آن با حكم كتاب و سنت موافقت داشته باشد، و با سنيان مخالف باشد، آن را مىگيرند و به آن عمل مىنمايند، و آنچه را كه حكمش با حكم كتاب و سنت مخالفت دارد۳۱ کیلوبایت (۲٬۱۰۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- أُوتیتم من العلم إلاّ قلیلاً) برداشت فوق، مبتنى بر این احتمال است که مخاطبان «و ما أُوتیتم من العلم» مردم عصر پیامبر(ص) باشند. و مراد از «العلم» مطلق دانش۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- النساء ٥٤ (رده فضل خدا)نعمتها و بهرهگيرىها فضل خداست. «مِنْ فَضْلِهِ» به جاى آرزوى زوال نعمت ديگران، از خداوند آرزوى فضل او را داشته باشيد. 3- همسويى اهل كتاب با مشركان و قضاوت۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- اثنا عشرى، ج1، ص: 493 لا فضل الّا لاهل العلم انّهم على الهدى لمن استهدى ادلّاء و قيمة المرء ما قد كان يحسنه و الجاهلون لاهل العلم اعداء نقم بعلم و لا ندرى۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- الإسراء ٨٨ (رده نشانه هاى فضل خدا)انسانها مكلفنّد و قرآن، كتاب آنان نيز مىباشد. «اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ» 2- ناتوانى در آوردن نظيرِ قرآن، دليل اعجاز اين كتاب است. «لا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ»۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- جلد 7 - صفحه 436 كتابها چيست كه شما مينويسيد كتاب نيست جز كتاب خداى تعالى نزديك است غضب فرمايد براى كتاب خود هيچ ورقى و هيچ دلى رها نكند كه در آن آيتى۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- قلبى نداريد و «1» اصول كافى كتاب فضل القرآن، باب النوادر روايت 6 (با ترجمه سيد هاشم رسولى ج 4 ص 437) «2» اصول كافى كتاب فضل القرآن (با ترجمه سيد هاشم رسولى)۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۸۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۲
- مربوط به شأن نزول اين روايت در كتاب احقاق الحق جلد سوّم صفحه 46 تا 62 و جلد نهم صفحه 70 تا 91 آمده است- و مدارك شيعى آن در كتاب غاية المرام فصل دوّم باب چهارم۱۰۸ کیلوبایت (۱۰٬۴۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- نعمت و رحمت پروردگارت [که نبوّت، دانش و بصیرت است] تو مجنون نیستی؛ كه تو، به فضل پروردگارت، ديوانه نيستى. تو -به لطف پروردگارتدیوانه نیستی كه تو به نعمت پروردگارت-۴۰ کیلوبایت (۳٬۸۶۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۰
- مطلع نشوند به آنچه در آنست، إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ «1» اصول كافى كتاب فضل القرآن باب فضل حامل القرآن حديث 2 (با ترجمه سيد هاشم رسولى ج 4 ص 405) «2» معانى۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۹ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- الإسراء ٨٧ (رده مشمولان فضل خدا)از جانب پروردگارت [به تو برسد]، زيرا فضل او بر تو همواره بسيار است. مگر رحمت و لطف پروردگار (از تو مدد کند) که فضل (و رحمت) او بر تو بزرگ و بسیار است. [ولی۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- قرآن محكم بود مردم به اخبار آن اكتفا كرده و از نظر و تدبّر بى نياز مىشدند و فضل علما نسبت به ديگران روشن نمىشد و به ثواب تدبّر و اتعاب نفس در استنباط معانى۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۷
- قرآن محكم بود مردم به اخبار آن اكتفا كرده و از نظر و تدبّر بى نياز مىشدند و فضل علما نسبت به ديگران روشن نمىشد و به ثواب تدبّر و اتعاب نفس در استنباط معانى۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- قرآن محكم بود مردم به اخبار آن اكتفا كرده و از نظر و تدبّر بى نياز مىشدند و فضل علما نسبت به ديگران روشن نمىشد و به ثواب تدبّر و اتعاب نفس در استنباط معانى۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- النمل ٤٠ (رده نشانه هاى فضل خدا)او علمى از كتاب بود، گفت: من آن را پيش از آن كه چشم خود را بر هم زنى نزد تو مىآورم. پس چون سليمان آن تخت را نزد خود حاضر ديد، گفت: اين از فضل پروردگار من۸۰ کیلوبایت (۷٬۱۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- function. آيات ۱ - ۸ سوره دخان غرض و محتواى كلى سورۀ «دخان» مقصود از نزول كتاب در «شبى مبارك» بيان عدم منافات بين «نزول دفعى» و «نزول تدريجى» قرآن لازمه۱۴ کیلوبایت (۱٬۰۸۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۱
- را به (خواندن) کتاب (وحی به گونهای وحیانی) میپیچانند، تا (شما) آن (بربافته) را از (مطالب) کتاب (وحی) پندارید، با اینکه آن از (این) کتاب نیست. و میگویند:۱۳۳ کیلوبایت (۶٬۹۶۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- است كه خداوند و كسىكه تمام علم كتاب را دارد، ميان من و شما گواه باشد. در روايات مىخوانيم: مراد از كسىكه تمام علم كتاب را دارد، علىبن ابىطالب عليهما۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- سوره مباركه مؤمن وجه ذكر دو صفت «عزيز» و «عليم»، در آغاز سوره اساس تنزيل كتاب، علم محيط خدا، به خلق خود مى باشد فرجام كفارى كه با جدال به «باطل»، در صدد۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- میکنیم. و عطای پروردگارت هرگز (برای کسی) ممنوع نبوده است بنگر چگونه (با عدل و فضل خود) بعضی از آنان را بر بعضی دیگر (در دنیا) (بسی) برتری دادیم، و بیگمان (در)۶۴ کیلوبایت (۳٬۳۳۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- آل عمران ٣٧ (رده فضل خدا)پاك و پاكيزه از لوازم زنان باشد. «1» روايات كتب عامّه مربوط به اين مطلب در كتاب احقاق الحقّ، جلد 10، صفحات 43 تا 68 آمده است. به خصال صدوق، باب الاربعه حديث۷۰ کیلوبایت (۵٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ایمان آورده و کارهای شایسته(ی ایمان) کردهاند، به شایستگی اجابت میکند و از فضل خویش به آنان افزون میبخشد. و برای کافران عذابی سخت است. و اگر خدا روزی را۳۳ کیلوبایت (۱٬۷۱۱ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- فرد نفسى آنچه مقدر شده براى آن، و لكن براى خدا زيادتى باشد، پس سؤال كنيد از فضل او. 2- در وصاياى لقمان حكيم به فرزند خود: و الزم القناعة و الرضا بما قسم اللّه۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۸۴ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۲۹
- به این کتاب روشنگر، سوگند به [اين] كتاب روشنگر سوگند به كتاب روشنگر، قسم به این کتاب روشن بیان. سوگند به [این] کتاب روشنگر؛ سوگند به اين كتاب روشنگر.۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۳
- شده است. فرو فرستادن [اين] كتاب از جانب خداى شكست ناپذير داناست فرو فرستادن اين كتاب، از جانب خداى ارجمند داناست، نزول این کتاب آسمانی (قرآن) از جانب خدای۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۳۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- ديدگان مادى كور مستور است ، همچنانكه در آيه «كلا ان كتاب الابرار لفى عليين و ما ادريك ما عليون كتاب مرقوم يشهده المقربون » و آيه «كلا لو تعلمون علم اليقين۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۷۶ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۲۵
- (از گناهان) پرهیز کنید.» سپس (شما) بعد از آن (پیمان) رویگرداندید، پس اگر فضل خدا و رحمتش بر شما نبود، همانا از زیانکاران میبودید. و بهراستی کسانی از۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
- با کوشش بیرون آورید. و کشتیها را در آن، شکافنده(ی آب) میبینی. و تا از فضل او بجویید و شاید شما شکر گزارید. و در زمین کوههایی استوار و پایدار افکند،۷۱ کیلوبایت (۳٬۵۶۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- در این کتاب، [سرگذشتِ] ابراهیم را یاد کن، یقیناً او بسیار راستگو و پیامبر بود. و در اين كتاب ابراهيم را ياد كن كه او پيامبرى راستگو بود. و در کتاب آسمانی۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- و بنظر حقير آيه اوّل كه فرمودهاند نسخ شد ظهورى در وجوب ندارد چون امر در كتاب و سنّت اگر ظاهر در طلب حتمى باشد بقدرى ضعيف است كه بكمتر قرينهاى از بين۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- يَعْلَمْ» 12- خالقيّت، ربوبيّت، كريم بودن و معلم بودن خداوند، مستلزم قرائت كتاب اوست. اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ ... خَلَقَ ... الْأَكْرَمُ ... عَلَّمَ۳۴ کیلوبایت (۳٬۳۸۴ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۵
- عده اى گويند: اين آيات براى مؤمنين عرب نازل شده و مقصود آن ساير مؤمنين اهل كتاب كه بعد ایمان آورده اند نمى باشد و دليل آن را آيه چهارم گفته اند و گويند۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- ننموده و نمىداند آن را ملك مقربى. و لهذا محققان برآنند كه «1» وسائل الشيعه، كتاب الصلاة، ج 5، ص 274، ح 16 (شماره مسلسل روايت 10290) جلد 10 - صفحه 388 انسب۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- گرديده، بنا به روايت منقول از پيامبر صلى الله عليه و آله كه فرمود، (انا مدينة العلم و علىّ بابها، اى لاتأتوا المدينة الّا من بابها). Tabber requires Javascript۷۵ کیلوبایت (۶٬۷۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- و بنظر حقير آيه اوّل كه فرمودهاند نسخ شد ظهورى در وجوب ندارد چون امر در كتاب و سنّت اگر ظاهر در طلب حتمى باشد بقدرى ضعيف است كه بكمتر قرينهاى از بين۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- هفتگانه و زمينهاى هفتگانه با كرسى مگر مانند حلقه در بيابانى و فضل عرش بر كرسى مانند فضل آن بيابان است بر آن حلقه و عياشى اين حديث را از امام صادق (ع) نقل۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- و بنظر حقير آيه اوّل كه فرمودهاند نسخ شد ظهورى در وجوب ندارد چون امر در كتاب و سنّت اگر ظاهر در طلب حتمى باشد بقدرى ضعيف است كه بكمتر قرينهاى از بين۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- المؤمنين عليه السّلام نقل كردهاند كه: انّ فى كتاب اللّه لآية لا عمل بها احد قبلى و لا يعمل بها احد بعدى: در كتاب خدا آيتى نازل شد كه هيچكس به آن عمل نكرد قبل۵۹ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- محو مى كند و كتاب ديگرى اثبات مى نمايد. پس خداى سبحان، لايزال كتابى را اثبات و كتاب ديگرى را محو مى سازد. بنابراين، اگر ما نوشته هاى كتاب را عبارت بدانيم۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۸۵ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۰۲
- اكرم (صلى اللّه عليه و آله ) مى خوانيم : فضل العالم على الشهيد درجة ، و فضل الشهيد على العابد درجه ... و فضل العالم على سائر الناس كفضلى على ادناهم !:۵۴ کیلوبایت (۶٬۳۲۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۶
- اضافه مى كند: « خداوند نسبت به مردم صاحب فضل و كرم است ، هر چند اكثر مردم شكرگزارى نمى كنند» (ان الله لذو فضل على الناس و لكن اكثر الناس لا يشكرون ). اين۳۸ کیلوبایت (۴٬۴۴۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۲
- استراحت كنيد. ((و لتبتغوا من فضله ((، يعنى و روز قرار داد تا در آن رزقى را كه فضل و عطيه خدا است جستجو نماييد. و بنابراين ، برگشت جمله ((لتسكنوا(( به ليل و۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۳۰ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- در آيه ۱۵ سوره مائده مى خوانيم : قد جائكم من الله نور و كتاب مبين : «از سوى خداوند نور و كتاب آشكارى براى شما آمد» و در آيه ۱۵۷ سوره اعراف نيز مى خوانيم :۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۰۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
- ((فاعرض عن من تولى عن ذكرنا، و لم يرد الا الحيوه الدنيا، ذلك مبلغهم من العلم (( نيز به اين معنا تصريح دارد، و به همين جهت اموال قارون را سعادتى عظيم شمردند،۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۸
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۱۶۲ (رده كتاب الحجة)از معرفت فضل امام مرتكب بودند) و زنجيرهاى گرانى كه بر دوش داشتند (و آن همان گفتارشان بود نسبت به ترك فضل امام كه مأمور بدان نبودند، و چون فضل امام را شناختند۲۷ کیلوبایت (۱٬۷۶۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۶
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۷۶۰ (رده كتاب الحجة)است، و از آنچه بنام كتاب معروفست: تورات و انجيل و فرقان (قرآن) است، ولى در آن كتاب، (كه همراه اوصياء است) كتاب نوح عليه السلام و كتاب صالح و شعيب و ابراهيم۹۰ کیلوبایت (۶٬۲۷۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۹۹۶ (رده كتاب الدعاء)تصديق كردن به كتاب تو، و پيروى كردن فرستاده تو. خداوندا! ياد كن مرا به رحمت خود، و ياد مكن مرا به گناه من، و بپذير از من، و زياد كن مرا از فضل خود. به درستى۲۷ کیلوبایت (۱٬۷۴۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
- مقدمه چهارم اين كه: از آيه: «يرفع اللّه الّذين آمنوا منكم و الّذين اوتوا العلم درجات»: (خداوند كسانى را كه ايمان آورده اند، بلند مى كند و كسانى را كه علم۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۵۳
- شده به خاطر ايمان به چنين روزى است ، و راستى هم همين است ايمان به حساب و كتاب به انسان روح تقوى و پرهيزگارى مى بخشد و تعهد و احساس مسئوليت در او ايجاد۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۴۵ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۱
- مكلفين در هر عصر و زمان تا قيام قيامت. و احاديث بسيار وارد شده از جمله: 1- كتاب صفات الشيعه- از حضرت امير المؤمنين عليه السّلام قال: مجالسة الاشرار تورث۱۰۱ کیلوبایت (۸٬۶۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۱۵۸ (رده كتاب الحجة)را به والدين كرده و فرموده: «در دنيا با آنها به خوشى مصاحبت كن» مىفرمايد: فضل آنها را به مردم معرفى كن و به روش آنها دعوت كن و اين قول او است كه: «و پيروى۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۸۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۶
- تفسیر:المیزان جلد۱۸ بخش۴ (بخش مقصود از «كتاب» و «ميزان» در آيه: «اللهُ الّذِى أنزَلَ الكِتَابَ بِالحَقّ وَ المِيزَان...»)برآمدند مردم را از اسلام برگردانند و گمراه كنند، و بدين منظور مى گفتند: كتاب ما قبل از كتاب شما نازل شده، و پيغمبر ما قبل از پيغمبر شما بود. پس دين ما، از دين۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۸۱ واژه) - ۶ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۵
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۷۷۵ (رده كتاب الحجة)روح از تنم جدا شد، امام بعد از من است و نام او به امامت نزد خدا جلّ اسمه در كتاب ثبت است، امامت او به وراثت مستقيم از پيغمبر است به اضافهاى از طرف خدا كه۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۰۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴