نتایج جستجو

از الکتاب
  • كه محل سكونت يعقوب بود، ده شب راه بود. مؤلف : در برخى از روايات كه از طرق عامه و خاصه نقل شده چنين آمده كه پيراهنى كه يوسف نزد يعقوب (عليهم السلام ) فرستاد،
    ۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۱۷ واژه) - ‏۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۵۱
  • محفوظ نوشته شده بود ...» منظورشان اشاره به روايت مستفيضهاى است كه از طرق عامه و خاصه وارد شده مبنى بر اينكه قرآن تماما از لوح محفوظ به آسمان دنيا نازل
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۲۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۵۲
  • در ازاء آن باغ‌هائى در بهشت به تو خواهد داد. حاکم صاحب المستدرک از علماء عامه از عامر بن عبدالله بن زبیر او از پدرش روایت کند که درباره ابوبکر در ازاء
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۹۴ واژه) - ‏۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۴۹
  • شأن نزول و ترجمه این آیه در سوره لقمان گفته شده است. حاکم و دیگران از علماء عامه از ابن عباس نقل نمایند که قریش به یهودیان گفته بودند، چیزى به ما بگوئید که
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • امرى عظيم حكم خواهد فرمود كه بركت آن در اقطار شام منتشر گردد و آن اعطاى منصب نبوت و مزيت به تكليم و اظهار معجزات و آيات بيّنات باشد در دست او. وَ سُبْحانَ
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • حقوق والدین ۴; رد دعوت والدین ۷ در صحیح مسلم و صحیح ترمذى و دیگران از علماء عامه از سعد بن ابى وقّاص روایت شده که گفت: مادرم به من گفت: آیا خداوند امر به
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۶۰ واژه) - ‏۱۸ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۷
  • كه بعد از انكار و تكذيبشان محكوم به عذاب شده بودند اشراف و بزرگان قوم نوح عامه مردم را عليه پيامبراشان مى شورانند. نزول عذاب الهى و آغاز آن با صيحه اى آسمانى
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • بزرگترین اجتماع عبادی- سیاسی هفته در آیات گذشته بحثهای فشرده‌ای پیرامون توحید و نبوت و معاد، و نیز مذمت یهود دنیا پرست آمده بود در اینجا به گفتگو پیرامون یکی
    ۶۹ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۲
  • به ربيع حاجت داده بود) از عامه بغداد كه مرجع نقل روايات و احاديث بود، به من گفت: من يكى از معروفترين به فضيلت از خاندان نبوت را را ديدم و هرگز در فضل و
    ۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۱۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۳
  • تبليغ هر سه مقارن هم اتفاق افتاد، و در مقام تفسير و توضيح اين سخن گفته است : نبوت با نزول قرآن آغاز شد و رسولخدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) تنها در يك شب
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۸۲ واژه) - ‏۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲
  • بنت حضرت محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم. «1» تتمه: زمخشرى كه از علماى عامه است، در كشّاف ذكر نموده كه در طى اين دو، تمثيل است به حفصه و عايشه كه در
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ‏۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۷
  • و نشور و حساب و جزا باشد براى خدا آسان است پس ايمان بياوريد بتوحيد خدا و نبوّت پيغمبر او و ولايت اماميكه منصوب است از طرف خدا براى بيان احكام چون در چند
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۹۶ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
  • مقطّعه‌ قرآن‌ مانند الم‌، الر، المص‌، حم‌ و امثال‌ اينها اقوال‌ مفسّرين‌ ‌از‌ عامّه‌ و خاصّه‌ مختلف‌ ‌است‌ ‌که‌ بعضي‌ ‌از‌ ‌آنها‌ تفسير برأي‌ و استنباط و اجتهاد
    ۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
  • پروردگارشان. وَ مَنْ‌ يُطِعِ‌ اللَّهَ‌ وَ الرَّسُولَ‌... (۳) موفق بن احمد از علماى عامه مرفوعاً از ابن عباس نقل نماید که گفت: عده اى از رسول خدا صلى الله علیه و
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۸۳ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
  • و صلاح و سكون او و در اكرام او كوتاهى نكرديم تا به اين جا رسيد كه ادّعاء نبوّت و اطلاع از اخبار سماوى نمود و عقلاء ما را نسبت بسفاهت و خدايان ما را دشنام
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • محقق،‌ نمونه بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۵۱. تفسير جامع البيان. تفسير ثعلبى و تفسير مجمع البيان. تفسير روض الجنان
    ۵۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • اين كتاب پيرامون نبوت داشتيم فرق ميان رسول و نبى را بيان كرديم ، و قضاوتى كه در آيه مورد بحث سخن از آن رفته از خواص رسالت است ، نه نبوت . وَ يَقُولُونَ
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۴۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۴۸
  • بود، و موقع حركت آمدند و معذرت خواستند و قسم خوردند. و اين دال است بر صحت نبوت پيغمبر ما، زيرا خبر داد به اعتذار و قسم آنها از وقوع، و مخبر مطابق شد با
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۰۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • است. اگر منظور خدا هدايت مردم از طرق خارق العاده، يعنى از راه نبوت و وحى است، بايد اين نبوت و وحى را با خارق العادۀ ديگرى تأييد كند، تا مردم آن را بپذيرند،
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۶ واژه) - ‏۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۵
  • عبارت است از: انذار مردم از طريق القاء الهى، و نبوت هم همين است. پس «وحى»، القائى است الهى به غرض ‍ نبوت و انذار. «وَ تُنذِرَ يَوْمَ الجَْمْع لا رَيْبَ
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۷۴ واژه) - ‏۴ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۰