نتایج جستجو

از الکتاب
  • ندارد، پروردگارتان را به‌راستی اجابت کنید. در آن هنگام (و هنگامه) نه برای شما بازگشت و پناهی و نه برایتان (مجال) هیچ (انگار و) انکاری است. بپذیرید از پروردگار
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۷ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۸
  • البقرة ٩٧ (رده فلسفه دشمنى با جبرئیل)
    آن سرور و فرح باشد و در آیه شریفه به معناى بشیر (بشارت دهنده)، است. ۱۱ - بازگشت دشمنى یهود با جبرئیل، به دشمنى با خداوند است. من کان عدواً لجبریل فإنه نزله
    ۵۲ کیلوبایت (۴٬۶۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • را از او ترساننده و مژده دهنده‌ام‌ و آنكه آمرزش خواهيد از پروردگارتان پس بازگشت كنيد بسوى او برخوردار ميكند شما را برخوردارى نيكوئى تا مدّتى نام برده شده
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • تُصِيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ» 12- بيان فلسفه و رمز و راز احكام الهى، انگيزه‌ى مردم را براى انجام دستورات زياد مى‌كند. (فلسفه تحقيق، دورى از ايجاد فتنه است.) «فَتَبَيَّنُوا
    ۶۳ کیلوبایت (۶٬۰۳۰ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
  • خود قانونگزار يا مثلا خود طبيب ، دليل و فلسفه حكم خود را بيان كند كه در اين صورت مى توان هر كجا كه آن دليل و فلسفه موجود است ، حكم را جارى ساخت ، و اصطلاحا
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۳
  • پيامبرانى همچون ابراهيم و اسحاق و يعقوب را كه قبل از موسى و عيسى به دنيا آمدند و از جهان رفتند، از پيروان موسى يا مسيح مى شمارند و يك واقعيت به اين روشنى را كتمان
    ۴۹ کیلوبایت (۵٬۵۶۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۱
  • ناپاكى جامعه مى باشد كه جمله «ذلك ازكى لهم » در آيات فوق اشاره به آن است . فلسفه حجاب چيز مكتوم و پنهانى نيست زيرا: ۱ - برهنگى زنان كه طبعا پيامدهائى همچون
    ۵۰ کیلوبایت (۵٬۸۱۷ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۰
  • سرگذشت موسى (عليه السلام ) و آن مرد دانشمند مى خوانيم كه او كارهائى در سفر خود انجام داد كه هدف آن روشن نبود (مانند شكستن كشتى ) و به همين دليل موسى ناراحت
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۳۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۹
  • گرديد. عيد در لغت از ماده عود به معنى بازگشت است ، و لذا به روزهائى كه مشكلات از قوم و جمعيتى بر طرف مى شود و بازگشت به پيروزيها و راحتيهاى نخستين مى كند
    ۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۲۲ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۰
  • اجازه خواست تا اين مساءله را از موسى بن جعفر (عليه السلام ) سؤ ال كند، مهدى به والى مدينه نوشت تا حل اين مشكل را از امام موسى بن جعفر (عليه السلام ) بخواهد
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۹ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۷
  • عيون الاخبار امام على بن موسى الرضا (عليهماالسلام ) در پاسخ يكى از دوستانش كه از فلسفه بسيارى از احكام سئوال مى كند در زمينه فلسفه تحريم فرار از جهاد مى نويسد:
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۶
  • تفسير نمونه جلد ۹ صفحه ۴ آمده است به سر گذشت هود و صالح و ابراهيم و لوط و موسى و مبارزات دامنه دارشان بر ضد شرك و كفر و انحراف و ستمگرى اشاره شده . اين
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۸۹۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
  • بيانگر همان روشى است كه قرآن در آيات فوق ، پيش گرفته است . از امام على بن موسى الرضا (عليهماالسلام ) نقل شده كه روزى از دوستان خود پرسيد: مردم اين آيه را
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۵۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
  • براى خود عملى انجام نمى دهد و هيچ گنهكارى گناه ديگرى را متحمل نمى شود سپس بازگشت شما به سوى پروردگارتان است و شما را به آنچه در آن اختلاف داشتيد خبر خواهد
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
  • نهى خدا را فراموش نكرده بود، بلكه كاملا بياد آن بود، چيزيكه هست ابليس با فلسفه چينى خود نهى خدا را براى آدم توجيه كرد، كه منظور اين بوده ، كه جزء فرشتگان
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۳۱۰ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۸
نمایش ( | ۲۰تای بعدی) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)