نتایج جستجو
از الکتاب
- تفسير شده و بعضى بىنيازى آن حضرت را بقناعت و مقام رضاى او تفسير نمودهاند و اقوال ديگرى هم در اين مقام از مفسّرين نقل شده كه چون منطبق با ظاهر آيات و۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۶
- تفسير كفّار ظاهرا در اطراف نبوّت حضرت ختمى مرتبت اشكالاتى داشتند كه در اين آيات اشاره بجواب آنها شده از آن جمله آنكه مقام نبوّت بايد منزّه باشد از شهوت رانى۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- بحبيب خود كه هميشه در مقام تسليت خاطر مبارك او است لابدّ بايد در مقابل امر منكرى العياذ باللّه واقع شده باشد و اعتذاراتى كه در اين مقام شده از قبيل آنكه پيغمبر۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۹
- ستّاريّت خود و احترام مقام نبوّت و حضرت شعيب در جواب فرمود اى قوم من اگر خداوند مرا بزيور علم و حلم و رشد و صلاح آراسته باشد و بمنصب نبوّت فائز نموده باشد و۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- به سبب كفر و بندگى گرفتن بنى اسرائيل و كشتن پسران آنان. نكته: ذكر «ائت» در مقام «اذهب» اشعار است بر آنكه حق سبحانه مستمع مجادله ايشان خواهد بود. «1» وَ إِذْ۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- مريم ٥٨ (رده رد نبوت مریم سجده مریم)ترجمه و ياد كن در قرآن ادريس را همانا او بود بسيار راست گو و داراى مقام رفيع نبوّت و بالا برديم او را بجاى بلندى آنگروه آنانند كه انعام كرد خدا بر ايشان۶۹ کیلوبایت (۵٬۵۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- طه ١٣ (رده نبوت موسى)بر اينكه موسى را منصب نبوت حاصل شد به جهت آنكه حق تعالى او را برگزيد به رسالت در اولين مرتبه. بيان ديگر: خلافت الهيه مانند نبوت و امامت كه منصب عظمى و۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- (ع ) در تواريخ و اسطوره هاى سايرملل ۶- آيا نبوت نوح (ع ) جهانى و براى همه بشر بوده است ؟ شرحى در مورد نبوت و بعثت انبياء و جواب به بعضاهل سنت كه منكر عموميت۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- ستّاريّت خود و احترام مقام نبوّت و حضرت شعيب در جواب فرمود اى قوم من اگر خداوند مرا بزيور علم و حلم و رشد و صلاح آراسته باشد و بمنصب نبوّت فائز نموده باشد و۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- تفسير كفّار ظاهرا در اطراف نبوّت حضرت ختمى مرتبت اشكالاتى داشتند كه در اين آيات اشاره بجواب آنها شده از آن جمله آنكه مقام نبوّت بايد منزّه باشد از شهوت رانى۵۳ کیلوبایت (۵٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- ستّاريّت خود و احترام مقام نبوّت و حضرت شعيب در جواب فرمود اى قوم من اگر خداوند مرا بزيور علم و حلم و رشد و صلاح آراسته باشد و بمنصب نبوّت فائز نموده باشد و۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- گروهى معتقدند «ارث » در اينجا ارث در اموال است ، و گروهى آنرا اشاره به مقام نبوت دانسته اند. بعضى نيز اين احتمال را داده اند كه منظور معنى جامعى است كه۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۴۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۴
- الكهف ١ (رده مقام عبودیت)عَبدِهِ مقام عبوديت حضرت رسالت بالاتر از مقام رسالت است بلكه يكي از شئون عبوديت رسالت است چنانچه در تشهد مقدم ذكر شد وه مقام عبوديت۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- (ع ) در تواريخ و اسطوره هاى سايرملل ۶- آيا نبوت نوح (ع ) جهانى و براى همه بشر بوده است ؟ شرحى در مورد نبوت و بعثت انبياء و جواب به بعضاهل سنت كه منكر عموميت۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- الحج ٤٣ (رده نبوت ابراهیم)من رسول ولا نبى الا اذا تمنى القى الشيطان فى امنيته ...(( فرق بين معناى ((نبوت (( و ((رسالت (( القائات و وساوس شيطان وسيله امتحان است مقصود از اينكه روز۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- القمر ٢٤ (رده قوم ثمود و نبوت انسان)صالح(ع) ۳; قوم ثمود و نبوت انسان ۲ گمراهى: موارد گمراهى ۷، ۸ موقعیت اجتماعى: ارزش موقعیت اجتماعى ۶ نبوت: اهمیت نبوت ۲; ملاک نبوت ۲۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
- در حقیقت مقام وزارت یا نخست وزیری فرعون را داشت گردید. ج2، ص410 قرآن میگوید: «و آن کسی که او را از سرزمین مصر خرید [عزیز مصر] به همسرش گفت: مقام وی را گرامی۵۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الأعراف ١٢٢ (رده نبوت موسى)بياورد، امّا با مقام رسالت برگشت، ملكهى سبأ براى ديدن حضرت سليمان عليه السلام از شهر خارج شد، امّا مؤمن برگشت، ساحران براى رسيدن به پست و مقام به دربار فرعون۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- ظاهر و بىوجه است چون آيه در مقام بيان اصل عملى يا ايجاب اطاعت خدا و پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نيست بلكه در مقام آداب معاشرت با آنحضرت است و آيات۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
- الشعراء ٢١٨ (رده نبوت محمد)نفر بودند و چنانچه خداوند در آيات سابقه مقام مقدس نبوى را از شبهه كهانت مبرّى فرمود در اين آيات خواسته آن مقام منيع را از شبهه شاعريت تنزيه فرمايد باين۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴