نتایج جستجو
از الکتاب
- چون پس از یادآور شدن تحریمهاى بى جاى مشرکان عصر جاهلى به تاریخ تحریم برخى طیبات بر یهودیان اشاره شده است، مى توان به این نکته پى برد که فلسفه یادآورى این۳۷ کیلوبایت (۲٬۷۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- صلّى اللّه عليه و آله و سلّم روايت نموده كه خدا طيّب است و قبول نميكند جز طيّبات را و او مؤمنين را امر فرموده بچيزى كه امر نموده بآن مرسلين را پس فرموده۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- شده بود حرام كرديم يا بقلوبشان مهر زديم ظاهراً متعلّق «بِكُفْرِهِم» حرمت طيّبات يا طبع قلوب است. ظاهراً مراد از بهتان و كفر همان است كه به مريم نسبت زنا۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۸۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- 1- شيطان، انسان را از انفاق اموال مرغوب باز مىدارد. «أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ... الشَّيْطانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ ...» 2- بخل شما، فقرا را به فساد وفحشا۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- اعمال بحث روايتى (رواياتى در ذيل آيات گذشته ) آيه ۱۷۲-۱۷۳ آيه و ترجمه تفسير: طيبات و خبائث نكته ها ۱- فلسفه تحريم گوشتهاى حرام ۲ تكرار و تاءكيد ۳ استفاده از۶۸ کیلوبایت (۶٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- صلّى اللّه عليه و آله و سلّم روايت نموده كه خدا طيّب است و قبول نميكند جز طيّبات را و او مؤمنين را امر فرموده بچيزى كه امر نموده بآن مرسلين را پس فرموده۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- کردیم» (وَ حَمَلْناهُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ). دیگر این که: «آنها را از طیبات روزی دادیم» (وَ رَزَقْناهُمْ مِنَ الطَّیِّباتِ). سوم این که: «ما آنها را۵۲ کیلوبایت (۴٬۵۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- مسئله فوق را بررسى مىكنيم. 1- [آل عمران:93] آيه شريفه در صدد بيان آنست كه طيّبات بر بنى اسرائيل در اثر ظلمشان حرام شده و گرنه قبلا همه حلال بود جز آنچه يعقوب۱۵ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- مسئله فوق را بررسى مىكنيم. 1- [آل عمران:93] آيه شريفه در صدد بيان آنست كه طيّبات بر بنى اسرائيل در اثر ظلمشان حرام شده و گرنه قبلا همه حلال بود جز آنچه يعقوب۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۷
- خبيث شايستهاند مر خبيثات از سيئات را، و طيبات از حسنات براى پاكان از مردان است، و مردان پاك شايستهاند طيبات حسنات را. 3- آنكه زنان ناپاك براى مردان ناپاكند،۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- لازم است. «أَضَلَّهُمُ السَّامِرِيُّ» (خداوند بنىاسرائيل را نجات داد و طيّبات را روزى آنان كرد، امّا بد عاقبت شدند.) قالَ فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَكَ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- كه خداوند براى بندگانش قرار داده و طيّبات را حرام كرده است؟ «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تُحَرِّمُوا طَيِّباتِ ما أَحَلَّ اللَّهُ لَكُمْ» «5» اى مؤمنان،۷۷ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
- حدود و ديات و در باب معاملات و حليت بيع و حرمت ربا و در حليت طيبات و حرمت خبائث و در باب معاد و بعث و نشور و حساب و ميزان و تطاير كتب۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- فقير شود چنانچه ميفرمايد: يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنفِقُوا مِن طَيِّباتِ ما كَسَبتُم جلد 18 - صفحه 140 وَ مِمّا أَخرَجنا لَكُم مِنَ الأَرضِ-۳۴ کیلوبایت (۳٬۳۳۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۵۲
- آلِهَةٌ» و اخذ ربا و اكل اموال ناس بباطل و قضيه عجل و سامري و تحريم طيبات بر آنها و من جمله انكار اخبار تورات ببشارت حضرت رسالت که بغض۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- رزقكم الله حلالا طيبا)) استفاده مى شود نهى از بدعت در دين در اين آيه تحريم طيبات براى بنى اسرائيل ناشى از ظلم خودشان و عقوبت خدا در برابر عصيانآنان بوده است۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- همشامل ادب نسبت به مردم (ادب فردى و ادب اجتماعى ) عدم تكلف و استفاده از طيبات و رزق حلال از آداب انبياء (ع ) بوده است ادب آدم و حوا در دعاى خود: ((ربنا۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- رزقكم الله حلالا طيبا)) استفاده مى شود نهى از بدعت در دين در اين آيه تحريم طيبات براى بنى اسرائيل ناشى از ظلم خودشان و عقوبت خدا در برابر عصيانآنان بوده است۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- كسانى كه از آن خير انفاق كنند، به خير كثير مىرسند. «أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ... يُؤْتِي الْحِكْمَةَ» «1». تفسير نورالثقلين، ج 1، ص 287. جلد 1 - صفحه۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- الْأَيْمَنَ وَ نَزَّلْنا عَلَيْكُمُ الْمَنَّ وَ السَّلْوى (80) كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ لا تَطْغَوْا فِيهِ فَيَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبِي وَ مَنْ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵