نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱۰۱ - ۱۲۰ از ۷۲۸
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • تفسير شده و بعضى بى‌نيازى آن حضرت را بقناعت و مقام رضاى او تفسير نموده‌اند و اقوال ديگرى هم در اين مقام از مفسّرين نقل شده كه چون منطبق با ظاهر آيات و
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۶
  • ستّاريّت خود و احترام مقام نبوّت و حضرت شعيب در جواب فرمود اى قوم من اگر خداوند مرا بزيور علم و حلم و رشد و صلاح آراسته باشد و بمنصب نبوّت فائز نموده باشد و
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • بحبيب خود كه هميشه در مقام تسليت خاطر مبارك او است لابدّ بايد در مقابل امر منكرى العياذ باللّه واقع شده باشد و اعتذاراتى كه در اين مقام شده از قبيل آنكه پيغمبر
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۵ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۹
  • به سبب كفر و بندگى گرفتن بنى اسرائيل و كشتن پسران آنان. نكته: ذكر «ائت» در مقام «اذهب» اشعار است بر آنكه حق سبحانه مستمع مجادله ايشان خواهد بود. «1» وَ إِذْ
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • مريم ٥٨ (رده رد نبوت مریم سجده مریم)
    ترجمه‌ و ياد كن در قرآن ادريس را همانا او بود بسيار راست گو و داراى مقام رفيع نبوّت‌ و بالا برديم او را بجاى بلندى‌ آنگروه آنانند كه انعام كرد خدا بر ايشان
    ۶۹ کیلوبایت (۵٬۵۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • (ع ) در تواريخ و اسطوره هاى سايرملل ۶- آيا نبوت نوح (ع ) جهانى و براى همه بشر بوده است ؟ شرحى در مورد نبوت و بعثت انبياء و جواب به بعضاهل سنت كه منكر عموميت
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • ستّاريّت خود و احترام مقام نبوّت و حضرت شعيب در جواب فرمود اى قوم من اگر خداوند مرا بزيور علم و حلم و رشد و صلاح آراسته باشد و بمنصب نبوّت فائز نموده باشد و
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • تفسير كفّار ظاهرا در اطراف نبوّت حضرت ختمى مرتبت اشكالاتى داشتند كه در اين آيات اشاره بجواب آنها شده از آن جمله آنكه مقام نبوّت بايد منزّه باشد از شهوت رانى
    ۵۳ کیلوبایت (۵٬۳۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • ستّاريّت خود و احترام مقام نبوّت و حضرت شعيب در جواب فرمود اى قوم من اگر خداوند مرا بزيور علم و حلم و رشد و صلاح آراسته باشد و بمنصب نبوّت فائز نموده باشد و
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • (ع ) در تواريخ و اسطوره هاى سايرملل ۶- آيا نبوت نوح (ع ) جهانى و براى همه بشر بوده است ؟ شرحى در مورد نبوت و بعثت انبياء و جواب به بعضاهل سنت كه منكر عموميت
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • گروهى معتقدند «ارث » در اينجا ارث در اموال است ، و گروهى آنرا اشاره به مقام نبوت دانسته اند. بعضى نيز اين احتمال را داده اند كه منظور معنى جامعى است كه
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۴۰ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۴
  • ظاهر و بى‌وجه است چون آيه در مقام بيان اصل عملى يا ايجاب اطاعت خدا و پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نيست بلكه در مقام آداب معاشرت با آنحضرت است و آيات
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
  • اغماض خود را از انتقام برساند زيرا در چنين موقعيتى كه او عزيز مصر است و مقام نبوت و حكمت و علم به احاديث به او داده شده و برادر مادريش هم همراه است ، ترجمه
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۸ واژه) - ‏۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۴۷
  • در حقیقت مقام وزارت یا نخست وزیری فرعون را داشت گردید. ج2، ص410 قرآن می‌گوید: «و آن کسی که او را از سرزمین مصر خرید [عزیز مصر] به همسرش گفت: مقام وی را گرامی
    ۵۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • است. امام رضا عليه السلام مى‌فرمايد: ماجراى لغزش آدم، قبل از رسيدن به مقام نبوّت بوده و از جلد 1 - صفحه 98 لغزش‌هاى كوچكى بوده كه قابل عفو است. «1» شيطان
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • طه ١٣ (رده نبوت موسى)
    بر اينكه موسى را منصب نبوت حاصل شد به جهت آنكه حق تعالى او را برگزيد به رسالت در اولين مرتبه. بيان ديگر: خلافت الهيه مانند نبوت و امامت كه منصب عظمى و
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • اين حرف توهين به مقام انبياى خدا و اولياى او، و منحط نمودن مواقف عبوديت آنان تا درجه مردم متوسط است ، كه اسير هواى نفس و جاهل به مقام پروردگار خويشند،
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۶۵ واژه) - ‏۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۳۶
  • مهیاست!)» (یوسف) گفت: «پناه می‌برم به خدا! او [= عزیز مصر] صاحب نعمت من است؛ مقام مرا گرامی داشته؛ (آیا ممکن است به او ظلم و خیانت کنم؟!) مسلّماً ظالمان رستگار
    ۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۶۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • جارى مى كنم حدى براى نبوت و حدى براى اسلام . چرا كه نسبت فوق از يكسو نسبت يك عمل نامشروع به انسان مؤ منى است و از سوى ديگر هتك مقام نبوت است لذا بايد دوبار
    ۵۲ کیلوبایت (۶٬۲۶۳ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۷
  • الكهف ١ (رده مقام عبودیت)
    عَبدِه‌ِ مقام‌ عبوديت‌ حضرت‌ رسالت‌ بالاتر ‌از‌ مقام‌ رسالت‌ ‌است‌ بلكه‌ يكي‌ ‌از‌ شئون‌ عبوديت‌ رسالت‌ ‌است‌ چنانچه‌ ‌در‌ تشهد مقدم‌ ذكر شد وه‌ مقام‌ عبوديت‌
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱