نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱۰۱ - ۱۲۰ از ۱٬۲۶۵
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • هل ام سلم ابو اولاء اتى کفر لو وسم ارض يا ظلم شىء نزل لقى ايى اخذ نفس اذا بشر رئى مثل شهد بعد حقق عجز نحن هؤلاء ک عمل هو دعو خلق قد نور موسى ربب نظر الذى
    ۶ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۹
  • ایمان در قرآن (و بشر الصبرین) ۱۲ - مؤمنانى که بر دشواریها و سختیهاى راه ایمان صبر کنند، از پاداشى گرانقدر برخوردار خواهند شد. (و بشر الصبرین) نیاوردن متعلق
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • بنحوى كه عقل مات ميشود با معذرت از بيان تفصيلى براى عدم استعداد و قصور علم بشر از ادراك حقائق موجودات خصوصا مجرّدات كه از آن بعالم امر تعبير ميشود كه فرموده
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • صداى زجرش بانگ رعدها شنيده مى‏شود. اينكه از فرشته نام برده شده مخالف آنكه بشر كشف كرده نيست زيرا فرشتگان خدا در هر جا هستند و به امر خدا كار مى‏كنند صداى
    ۲ کیلوبایت (۱۷۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
  • کلل امر کفر رئى اول کبر الف شىء قوم هو انس جمع روح جىء آدم ظلم مع سبح امن بشر انث اخر هذا موت شهد نظر خلق بنو صفف بين کتب خلد لقى نفس صلو عرج الذى نبو يا
    ۵ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
  • آیات شامل این کلمه «بَشَر» در اینجا جمع «بشره» به معناى ظاهر پوست تن است و نیز ممکن است به معناى انسان ها بوده باشد. بشر (۱۲۳ بار) وَ إِلاّ مِثْلُکُم مَا
    ۴ کیلوبایت (۱۳۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
  • امر نور دعو نفس ولى ذلک خشى حسب لم بعض ذا وقى کلم کتب ثم لو هذا حيى اخر کذب بشر شهد بصر کبر شکر خلف نفع حسن نن لما شدد عمل
    ۹ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۷
  • النحل ٣٨ (رده مکذبان نبوت بشر)
    معاد ۸; مکذبان معاد ۴; منشأ تکذیب معاد ۱۱ نبوت: شرایط نبوت ۷; مکذبان نبوت بشر ۷ تفاسیر على بن ابراهیم و برهان، منظور صاحبان تفاسیر مزبور از این آیه اثبات
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • العنكبوت ٣٣ (رده بشر بودن انبیا)
    منجّوک ... إلاّ امرأتک) ابراهیم(ع): گفتگوى ابراهیم(ع) با ملائکه ۱ انبیا: بشر بودن انبیا ۸; خویشاوندى با انبیا ۱۸ سرزمینها: ملائکه عذاب در سرزمین قوم لوط
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • قرآن علاوه بر فصاحت و بلاغت عاجز كننده بشر از اتيان بمثلش كه قبلا گوشزد شده مشتمل بر احكامى است كه مصالح آن بر بشر مخفى و مستور بوده و هست و بتدريج آشكار
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • مصاديق خبائث واقعى اند كه بشر به خبث عده‏اى از آنها راه ندارد مثلا چهارده يا پانزده چيز از محرّمات ذبيحه در واقع از خبائث اند كه بشر خبث بعضى از آنها را از
    ۹ کیلوبایت (۹۲۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
  • خداوند با اين مسيله نقص عالم را جبران و آن راپيوسته به سوى كمال مى‏راند. بشر با فكر ساده خود ابتداء آن را فقط در انسان و حيوان مى‏دانست و در اثر پيشرفت
    ۹ کیلوبایت (۹۲۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
  • جنينى. نه به معنى مطلق رجوع. در اين صورت مقصود از مصير الى اللّه آن است كه بشر به تدريج مبدل به جاودانى مى‏شود [تحريم:9]. يعنى جايگاه آنها جهنّم است و بد
    ۳ کیلوبایت (۲۲۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۹
  • اتى طمس کرم ک ا الم ابى وجد اله وقى الله خزى نبء اولاء ليس ل نطق هل عين فضح بشر هو من وله نذر قد جدر طعم ب مدن رجل ذوق مرى قرى سلم ما رشد قضض
    ۲ کیلوبایت (۱۵۷ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۷
  • المائدة ٧٢ (رده بشر بودن عیسى)
    است که فرزند بودن (مخلوق بودن) با الوهیت تنافى دارد. ۷- هیچ زاده اى از بشر و غیر بشر، نمى تواند خدا باشد. (لقد کفر الذین قالوا إنّ اللّه هو المسیح ابن مریم)
    ۵۳ کیلوبایت (۳٬۸۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • نه بسوى كسان خود برميگردند. تفسير و يكى از دلائل علم و قدرت الهى براى نوع بشر آنستكه خداوند ذريّه و نسل آن نوع را بدوا در كشتى نوح عليه السّلام كه پر بود
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۱۸ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۱
  • قوم نوح (ع ) كه در رد دعوت آن حضرتاستدلال كردند به اينكه او نيز چون آنان بشر است استدلال دوم قوم نوح (ع ) در رد دعوت آن جناب به اينكه افراد پا برهنه و
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • بسوي‌ ‌او‌ محشور مي‌ شويد خداوند تبارك‌ و ‌تعالي‌ بمقتضاي‌ حكمت‌ و مصلحت‌ بشر ‌را‌ روي‌ زمين‌ قرار داد همان‌ موقعي‌ ‌که‌ خطاب‌ بملائكه‌ شد. (إِنِّي‌ جاعِل‌ٌ
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • يوسف ٥٣ (رده بشر بودن انبیا)
    و وهم‌ ‌است‌ ‌که‌ قوه‌ بهيميه‌ و سبعيه‌ و شيطانيه‌ مينامند و جميع‌ افراد بشر داراي‌ ‌آن‌ هستند باختلاف‌ شدّت‌ و ضعف‌ و اينها موجب‌ بقاء ‌است‌ ‌در‌ حيات‌
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • انقلاباتى بشر شد پس قرار داد خداوند او را صاحب اولاد ذكور كه نسب بآن معلوم ميشود و صاحب اولاد اناث كه مصاهرت بآن حاصل مى‌گردد يا پيوند داد بشر را با يكديگر
    ۵۳ کیلوبایت (۵٬۴۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱