نتایج جستجو
از الکتاب
- نگاه دارد كه در اين صورت حاكم اسلامى از زن حمايت مىكند. «1». تفسير روح المعانى. «2». تفسير نورالثقلين. «3». عيونالاخبار، ج 2، ص 85. جلد 10 - صفحه 96 نگاهى۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- كرد، و نظير اين روايت از جابر بن عبد اللّه نيز روايت شده . مؤ لف: صاحب روح المعانى گفته : ظاهر اين است كه آيه بنابراين روايات در مدينه نازل شده باشد ليكن خواننده۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۷ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۸
- درباره مهدى آل محمد (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) مى باشد)). در تفسير «روح المعانى » و بسيارى از تفاسير شيعه از امام سجاد (عليه السلام ) چنين نقل شده است كه۳۸ کیلوبایت (۴٬۴۴۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
- رسالت شانه خالى كند. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۵ صفحه : ۳۶۱ در تفسير روح المعانى گفته : يكى از ادله اى كه بر اين معنا دلالت مى كند اين است كه : جمله «فارسل»،۳۷ کیلوبایت (۴٬۴۰۱ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۵
- هدايت شوند و مؤمنين را مى آمرزد و كافران را مهلت مى دهد. صاحب تفسير روح المعانى در ذيل آيه «و ما كان اكثرهم مؤ منين » از بعضى نقل كرده كه گفته اند معناى۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۶۶ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۳
- نزول سورۀ هُمَزه، معناى «هُمَزه و لُمَزه» و مراد از«عَمَد مُمَدّة» در روح المعانى، در ذيل آيه «ويلٌ لِكُلّ هُمَزة لُمَزة» گفته است اين سوره، بنا به روايتى۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۴۸ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۱
- كه همه جنبۀ استجابت داشت. ولى اين دو معنا از سياق آيه به دور است. در روح المعانى، در ذيل آيه «وَ الّذِينَ يُحَاجُّونَ فِى اللّه...» از ابن عباس و مجاهد نقل۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۸۱ واژه) - ۶ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۵
- مطلب در اين خصوص بله از امام ابى جعفر (عليه السلام ) به طورى كه در روح المعانى آمده و از امام صادق (عليه السلام ) به طورى كه معانى الاخبار آورده ، چنين۴۱ کیلوبایت (۵٬۰۶۹ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۶
- على (عليه السلام ) به خلافت بعد از انجام امر رسالت است . آلوسى در «روح المعانى » بعد از نقل اين سخن از بعضى از «اماميه » مى گويد: آنها «فانصب » را با كسر۳۳ کیلوبایت (۴٬۰۶۱ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۳
- «نور الثقلين » و «صافى » و جمعى از مفسران اهل سنت مانند نويسنده تفسير «روح المعانى » و «روح البيان » و قرطبى نيز آنرا ذيل آيات مورد بحث آورده اند. مرحوم «علامه۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۳۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۵
- هستند - و در تفاسير مفصل و طولانى، از قبيل «تفسير كبير» فخر رازى، و «روح المعانى» آلوسى و غير آن دو نقل شده، باطل مى شود. ناگزير بايد توجيه ديگرى كرد كه۳۹ کیلوبایت (۴٬۳۰۵ واژه) - ۱۹ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۲
- ها، سرگذشت كامل يونس «عليه السلام» را نياورده اند. آلوسى، در تفسير روح المعانى، در داستان يونس «عليه السلام»، از ديدگاه اهل كتاب مطالبى آورده كه بعضى از۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۶۹ واژه) - ۲۳ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۴
- ذيل آيه مورد بحث و «قرطبى » در تفسير معروف خود و همچنين «آلوسى » در «روح المعانى » در تفسير همين آيه اين روايت را نقل كرده اند. نويسنده «روح البيان » بعد۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۷
- معروف در تفسيرش ، «علامه سيوطى » در «در المنثور» و همچنين «آلوسى » در روح المعانى . همانگونه كه قبلا نيز اشاره كرديم اين گونه تفسيرها براى بيان روشنترين مصداقها۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۷۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۲
- عنكبوت در مكه نازل شد. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۶ صفحه ۱۶۱ مؤلف : در روح المعانى از بحر از ابن عباس روايت آورده كه گفت اين سوره مدنى است و در مجمع البيان۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۶ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۱
- سبقت دارد. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۷ صفحه ۱۴۱ مؤلف: آلوسى، در تفسير روح المعانى، اين حديث را نقل كرده، و آنگاه گفته است: «در استدلال به آيه، اشكالى روشن۴۴ کیلوبایت (۵٬۰۷۹ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
- تسنن معنى دوم را، و بعضى مانند «سيد قطب » در «فى ظلال » و «آلوسى » در «روح المعانى » معنى سوم را. كسانى كه آنرا منحصر به ارث مال دانسته اند به ظهور كلمه «ارث۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۴۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۴
- مى خورد و به ياران خود مى گفت از اين بخوريد كه «زقوم » همين است ! (روح المعانى ذيل آيه ) روى همين جهت ، قرآن در آيات مورد بحث ، اين شجره ملعونه را وسيله۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۷۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲
- اشتباهات فراوان است و لذا حتى بعضى از مفسران معروف اهل سنت مانند آلوسى در روح المعانى اين تحليل را نپسنديده و بر آن خرده گرفته است آنجا كه مى گويد: و استدل بذلك۴۵ کیلوبایت (۵٬۵۱۰ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۲
- اين شاءن نزول را بسيارى از مفسران از جمله «قرطبى » «روح البيان »، «روح المعانى »، «الميزان »، و «فخر رازى »، «فى ظلال القرآن »، «ابوالفتوح رازى »، «كنزالعرفان۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۱۱ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۶