نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۱۱۰
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • کلمات مشتق شده در حال بارگیری... بالا رفتن. «فَرَعَ الْجَبَلَ: صَعَدَهُ» شاخه درخت را به مناسبت بالا رفتن فرع گفته‏اند [ابراهيم:24]. مانند درخت پاكى كه ريشه‏اش
    ۲ کیلوبایت (۸۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۸
  • عمد گفته است. روايت امام صادق عليه السلام در اين زمينه خواهد آمد . اين آيه، فرع آيه سابق است كه از تبديل وصيّت بر حذر مى‏دارد يعنى هر كه در وصيّت اجحاف و
    ۳ کیلوبایت (۲۸۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
  • اتى ان ربب قول لقى فئد او شىء قد قلب اذ طيب حقق کتب قرر صبر الى مع بعد عند فرع فئى شدد ذوق حيى رسل اصل نفس امر قوم ذلک ذکر لا مثل سوء ى لو خلل نبء وحد دنو
    ۵ کیلوبایت (۳۰۳ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
  • «انعام» به معناى دعاى آشکار است. «تَضَرُّع» در اصل از مادّه «ضرع» (بر وزن فرع) به معناى «پستان»، گرفته شده، بنابراین «تضرّع» به معناى دوشیدن شیر از پستان
    ۶ کیلوبایت (۵۴۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۶
  • کلمات مشتق شده در حال بارگیری... سبزى [بقره:61] راغب گويد:بقل آنست كه اصل و فرع آن در زمستان نرويد. اين معنى اعم از «بقل» در آيه فوق است، مراد از آن در آيه
    ۲ کیلوبایت (۷۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۲
  • در غير آن نيز باشد چنانكه در اقرب گويد: به قولى صنو عموميت دارد در هر دو فرع كه از يك اصل خارج شوند خرما باشد يا غير آن، دراين صورت مى‏شود كه صفت جنّات
    ۴ کیلوبایت (۳۳۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
  • أَضْعافاً مُضاعَفَةً: در حالى كه زيادتى بر زيادتى باشد. مراد زيادات مكروه كه فرع در فرع و نفع در نفع است، و تخصيص ربا به اين قيد، با آنكه ربا مطلقا حرام است،
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • خداوند دلهاى ايشان را از دانش محجوب و مطبوع ساخته، و مدد توفيق كه فرع استرشاد بنده است، نه فرع عناد و جحود با وجود ظهور آيات بينه و معجزات باهره، از ايشان باز
    ۴۱ کیلوبایت (۲٬۹۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • سوره زمر مى سازد. ۲ - دومین زلزله در مراحل برپایى قیامت، تابع اولین لرزش و فرع بر پیدایش آن است. (تتبعها الرادفة) ۳ - قیامت، به دنبال پیدایش زلزله اى بزرگ،
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۶۲ واژه) - ‏۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۴
  • بن ابى طالب عليه السّلام‌ «1»، زيرا تفريع ثواب بر توحيد و اخلاص در عبادات، فرع محبت آن حضرت و اولاد معصومين او، چنانچه احاديث بسيار از خاصه و عامه در آن
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۹۳ واژه) - ‏۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۷
  • نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • اطاعت رسول مربوط به تفسیرها و مسائل اجرائی می‌باشد، بنابر این یکی اصل و دیگری فرع است. سپس می‌فرماید: «اگر شما روی گردان شوید (و اطاعت نکنید، او هرگز مأمور
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۶ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • انبياء عليهم السلام توحيد خدا بوده و بقيّه معارف و احكام نسبت باين اصل اصيل فرع است و اگر كسى زير بار اين اصل رفت ناچار بايد تمام اصول و فروع را قبول كند
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • آگاه باشيد بدرستى كه مثل اين دين، مانند درختى است ثابت، ايمان اصل آن، و زكات فرع آن، و نماز آب آن، و قيام به اوامر عروق آن، و حسن خلق برگ آن، و اخوت در دين
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • سبب كفر تمام آن عملها باطل و هيچ ثوابى بر آن مترتب نشود؛ زيرا قبولى اعمال فرع ايمان است. وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً: و ايشان گمان
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • و او، منتهى المقاصد است بيان اين كه نزایيدن، زاده نشدن و كفو نداشتن خدا، فرع بر صمد بودن و يگانگى او درذات و صفات و افعال است آيه و ترجمه تفسير: نكته ها:
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۳
  • نقض عهد به پنبه كردن خود رشته انسان مسؤ ول است و اضلال خدا ابتدائى نيست و فرع بر ضلالت شخص گمراه است نهى مستقل از اينكه هسم وسيله خدعه و دغلكارى قرار داده
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • انبياء عليهم السلام توحيد خدا بوده و بقيّه معارف و احكام نسبت باين اصل اصيل فرع است و اگر كسى زير بار اين اصل رفت ناچار بايد تمام اصول و فروع را قبول كند
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)