يَنْفَع: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(افزودن نمودار دفعات)
(Added word proximity by QBot)
 
خط ۱: خط ۱:
__TOC__
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/يَنْفَع | آیات شامل این کلمه ]]'''
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/يَنْفَع | آیات شامل این کلمه ]]'''


خط ۸: خط ۹:




===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]===
<qcloud>
لا:100, وَ:91, يَوْم:69, الّذِين:31, النّاس:31, اللّه:31, مَا:28, لَهُم:28, مَعْذِرَتُهُم:27, فِي:26, مِن:26, کُنْتُم:22, رَبّک:22, الْفَتْح:22, تَجْرِي:22, بِمَا:20, مَال:20, نَفْسا:20, الصّادِقِين:20, الظّالِمِين:20, آيَات:20, إِيمَانُهَا:19, فَيَمْکُث:19, ظَلَمُوا:19, کَفَرُوا:19, الْأَشْهَاد:19, هُم:19, تَعْلَمُون:19, فَيَوْمَئِذ:19, يُبْعَثُون:19, أَمّا:19, صِدْقُهُم:19, الْبَحْر:19, هٰذَا:19, إِيمَانُهُم:17, لَم:17, يَقُوم:17, بَعْض:17, الْأَرْض:16, قَال:16, إِلاّ:16, بَنُون:16, أَنْزَل:16, الْحَکِيم:16, جَنّات:16, جُفَاء:16, تَکُن:16, قُل:16, صَادِقِين:16, تُخْزِنِي:16, اللّعْنَة:15, لٰکِنّکُم:15, الْعَزِيز:15, الّتِي:15, مَن:15, کَذٰلِک:15, فَيَذْهَب:15, يَأْتِي:15, آمَنَت:15, إِن:14, الزّبَد:14, الْفُلْک:14, يَضْرِب:14, أَتَى:14, أَنْت:14, الدّنْيَا:14, تَحْتِهَا:12, قَبْل:12, فَأَعْرِض:12, يُنْظَرُون:12, الْحَيَاة:12, فَإِنّک:12, يُسْتَعْتَبُون:12, فَأَمّا:12, الْبَعْث:12, السّمَاء:12, الْأَنْهَار:11, سُوء:11, النّهَار:11, الْأَمْثَال:11, أَو:11, الْبَاطِل:11, الدّار:10, کَسَبَت:10, خَالِدِين:10, مَاء:10
</qcloud>
===تکرار در هر سال نزول===
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::يَنْفَع]]
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::يَنْفَع]]
|?نازل شده در سال
|?نازل شده در سال

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵

آیات شامل این کلمه

ریشه کلمه

قاموس قرآن

فائده. بهره. [مائده:119]. و آن مقابل ضرر است كه فرموده: [اعراف:188]. [حج:13]. * [اعلى:9]. بعضى گفته‏اند «ان» در آيه به معنى «قد»است يعنى يادآورى كن كه يادآورى فايده مى‏دهد و آن اخبار است به اينكه تذكر فائده دارد، به قول بعضى تقدير آيه «اِنْ نَفَعَتْ وَ اِنْ لَمْ تَنْفَعْ» است يعنى تذكر بده خواه مفيد باشد يا نه. ولى ظاهرا شرط حقيى است و منظور آن است: اگر تذكر فايده ندهد و لغو باشد، ديگر تذكر نده. به نظر مى‏آيد: تذكر غيراز ابلاغ و تذكر اولى است كه بايد به همه بشود آيات بعدى اين مطلب را روشن مى‏كند كه فرموده: «سَيَذَّكَّرُ مَنْ يَخْشى. وَ يَتَجَنَّبُهَا الْاَشْقَى. الَّذى يَصْلَى النَّارَ الْكُبْرى» يعنى آنكه روحش خشيت دارد متذكر مى‏شود و آنكه اشقى است از تذكر سرمى پيچد على هذا تذكر لزومى ندارد و لغو خواهدبود ابلاغ اولى كه براى اتمام حجت است كافى خواهد بود پس [نجم:29]. آيه ذيل در باره ابلاغ و تذكر اولى است [غاشيه:21-24].


کلمات نزدیک مکانی

تکرار در هر سال نزول

در حال بارگیری...