نتایج جستجو

از الکتاب
  • نرمى، به نوعى از درخت خرما تفسیر کرده اند که شاخه هایى نرم و نزدیک زمین و میوه اى نرم و لذیذ دارد. گاه «لینه» به «الوان» و انواع مختلف درخت نخل یا «نخله
    ۳ کیلوبایت (۲۲۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۹
  • اصحاب به وادى تمنا كنند تا اشعار باشد تفاوت مرتبه بين الحالين. عبرت: مزاحم بن داود گويد: مرا برادرى بود صالح كه حرمت ما در خود نيكو داشتى و در وظايف طاعات دقيقه‌اى
    ۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۲۵ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۵
  • 30. جلد 8 - صفحه 145 2- نسبت به داود عليه السلام فرمايد. «يا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ» «1» اى داود ما قرار داديم تو را در زمين خليفه
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • وارد بر مريم ميشد ميديد نزد او ميوه را كه موسم آن نبود مانند آنكه اگر زمستان بود ميوه تابستانى ميديد و اگر تابستان بود ميوه زمستانى تا آنكه از روى تعجب سؤال
    ۷۰ کیلوبایت (۵٬۹۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • السّلام كه حضرت زكريا از اولاد او بوده مسلّما ولى بعضى او را از اولاد سليمان بن داود عليه السّلام كه از نسل يهودا فرزند حضرت يعقوب بوده ميدانند و بعضى او را از
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • سوره ص صريحا اخبار فرمايد تسبيح كوه را با داود عليه السّلام. و در اكمال- از حضرت صادق عليه السّلام فرمود: داود هر وقتى زبور مى‌خواند، باقى نمى‌ماند نه كوهى
    ۶۶ کیلوبایت (۵٬۷۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • Javascript to function. آيات ۱۵ - ۱ سوره مريم غرض كلى سوره مريم : بشارت وانذار مردم ، داستان زكريا و... اشاره اى درباره حروف مقطعه سخن جناب زكريا (ع ) با خداى
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • خارجي‌ اخباري‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌در‌ ‌اينکه‌ مورد رسيد مانند خبري‌ ‌که‌ سليمان‌ ‌بن‌ داود ‌از‌ حضرت‌ صادق‌ ‌عليه‌ السّلام‌ ‌از‌ رضاع‌ ميپرسد حضرت‌ ميفرمايد « 1» ‌لا‌
    ۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • بطوفان و قرار داديم آنها را موجب عبرت مردم بعلاوه مهيّا نموديم براى ستمكاران آنها در آخرت عذابى دردناك و نيز موجب عبرت مردم قرار داديم قوم عاد و ثمود و اصحاب
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • وجود رابطه مستقيم بين اعمال مردم و حوادث عالم سخن عجيب مفسرين در ذيل آيه (ظهر الفساد فى البر و البحر...) دو دسته شدن مردم در روز قيامت ، كافران به سوى
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • وسائل معابد بزرگى ساخت ، و مردم را به عبادت ترغيب نمود، و نيز براى پذيرائى از لشكريان و كارمندان حكومت و توده هاى مستضعف مردم برنامه وسيع و گسترده اى تنظيم
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۲۱ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۲
  • است و این که خداوند - عزّوجلّ - ابدى و برتر از حدوث و زوال است». ۱۴ - «عن داود بن القاسم الجعفرى قال: قلت لأبى جعفر الثانى(ع) جعلت فداک ما الصمد؟ قال: السید
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۹۹۲ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۱
  • الثانى(ع) «قل هو اللّه أحد» ما معنى الأحد؟ قال: المجمع علیه بالوحدانیة; ابو داود جعفرى روایت کرده است: به امام جواد(ع) گفتم [در] «قل هو اللّه أحد» مقصود از
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۹۴۴ واژه) - ‏۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۴
  • مفهوم خاصى دارد. ۱ - داود و سليمان پيامبران بزرگى بودند كه حكومت عظيمى تشكيل دادند، و تمدن درخشانى به وجود آوردند، اما با وفات داود و سليمان اين تمدن رو
    ۳۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۰ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
  • ۲۴ ولى بعضى اين احتمال را داده اند كه او كتابى ويژه خود داشت (همانند زبور داود) البته نه كتابى كه متضمن آئينى جديد و مذهب تازه اى باشد. ولى احتمال اول قويتر
    ۵۳ کیلوبایت (۶٬۲۳۷ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۵
  • گویند که در خود مسجدالحرام بوده و مسجدالاقصى همان بیت‌المقدس و مسجد سلیمان بن داود است و از این جهت مسجدالاقصى گویند که میان آن و مسجدالحرام راه دور و درازى
    ۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • داده است ، از آن جمله اين چند مورد است : « يحكم به ذوا عدل منكم » و « يا داود انا جعلناك خليفة فى الارض فاحكم بين الناس بالحق » و در باره رسول خدا (صلى
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۲ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۵
  • علاوه بر اين حكم پيامبر دوم براى مردم پيامبر اول صلاحيت ندارد، بلكه براى آنان حكم پيغمبر خودشان صالح تر است و براى مردم دوران دوم حكم پيامبر دوم صالح تر
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۲ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۷
  • نهارها و قيام‌ ليلها و اعطاه‌ اللّه‌ ‌من‌ الثواب‌ مثل‌ ‌ما اعطاه‌ الصابرين‌ داود النبي‌ و يعقوب‌ و عيسي‌ ‌عليهم‌ ‌السلام‌، ‌ يا ‌ ‌علي‌ ‌من‌ ‌کان‌ ‌في‌ خدمة
    ۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
  • افتاده بودند لذا جاهليت اولى را به فاصله ميان آدم و نوح ، و يا فاصله ميان عصر داود و سليمان كه زنان با پيراهنهاى بدننما بيرون مى آمدند، تفسير كرده اند، تا جاهليت
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۶۷ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۷
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)