نتایج جستجو
از الکتاب
- عداوت كنند باز در ته قلب او را تصديق كرده و ارادت خواهند ورزيد. در روايات شيعه و اهل سنت نقل شده كه آيه در باره على ابن ابيطالب «عليه السلام» نازل گرديده۴ کیلوبایت (۳۴۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
- عداوت كنند باز در ته قلب او را تصديق كرده و ارادت خواهند ورزيد. در روايات شيعه و اهل سنت نقل شده كه آيه در باره على ابن ابيطالب «عليه السلام» نازل گرديده۴ کیلوبایت (۳۳۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۹
- نصاراى نجران، اين واقعه پايان يافت. ذيل اين مطلب ناگفته نماند: به اتفاق شيعه و اهل سنّت رسول خدا «صلى اللّه عليه و آله و سلم» فقط على و فاطمه و حسنين۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
- مىكردند. الميزان نيز آن را از تفسير قمى و عياشى نقل مىكند. يعضى از مفسران شيعه و اهل سنت خود را بهفشار مىاندازند كه اينگونه آيات را طور ديگر تفسير نمايند۱۴ کیلوبایت (۱٬۴۷۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- نفر به خدا توبه كنيد آن بهتر است كه قلب شما دو نفر از حق متمايل و منحرف شده شيعه و اهل تسنن نقل كردهاند: خطاب «تَتُبا» و «قُلُوبِكُما» در آيه به عايشه و۳ کیلوبایت (۲۷۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۴
- ولايتنا السّابقون فى الاخرة الى الجنّة «2». فرمود پدرم به مردمانى از شيعه: شما هستيد شيعه خدا، و شما هستيد انصار خدا، و شما هستيد سابقون اولون و سابقون آخرون۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- و علل نيست. بداء چيست؟ يكى از ايراداتى كه اهل سنّت بر شيعه وارد مىكنند اين است كه مىگويند: شيعه براى خداوند «بداء» قائل مىشوند و به گمان آنها «بداء»۵۳ کیلوبایت (۵٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- رفتند و باب غار مسدود گرديد دعا كردند خداوند نجاتشان داد. قضيّه آن سه نفر را شيعه و سنّى در كتابهاى خود نقل كردهاند و آن در ج 2 امالى شيخ طوسى جزء 12 حديث۶ کیلوبایت (۵۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- بار) جدال. منازعه، مخاصه. [بقره:197] در حج، جماع و فسوق و منازعه نيست در نزد شيعه مراد از رفث، مقاربت و از فسوق دروغ و از جدال قسم خوردن است (مجمع). طبرسى۴ کیلوبایت (۳۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- تنبيه: مسئله بداء محل اختلاف شيعه و سني است شيعه قائل ببداء هستند و سني جلد 14 - صفحه 182 منكر و دليل شيعه همين آيه است و اخبار بسيار۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- اعتبار قائل اند و در صورت اخبار شخص فاسق و بدكار، تحقيق وجستجو مىكنند. *** شيعه و اهل سنت اتفاق دارند در اينكه آيه فوق در باره وليدبن عقبة بن ابى معيط نازل۷ کیلوبایت (۷۴۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۵
- اعتبار قائل اند و در صورت اخبار شخص فاسق و بدكار، تحقيق وجستجو مىكنند. *** شيعه و اهل سنت اتفاق دارند در اينكه آيه فوق در باره وليدبن عقبة بن ابى معيط نازل۷ کیلوبایت (۷۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۰
- خريدند و چون او به پدرش نيكوكار بود، آن همه پول نصيب وى گرديد، اين روايت را شيعه و سنّى نقل كردهاند. آقاى طالقانى در تفسير پرتوى از قرآن ص 191 ج 1 مىگويد:۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- اعتبار قائل اند و در صورت اخبار شخص فاسق و بدكار، تحقيق وجستجو مىكنند. *** شيعه و اهل سنت اتفاق دارند در اينكه آيه فوق در باره وليدبن عقبة بن ابى معيط نازل۷ کیلوبایت (۷۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- آيه فرموده «لا يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْساً اِلّا وُسْعَها». در بعضى از تفاسير شيعه و سنّى از قبيل جوامع الجامع و كشّاف در تفسير اين آيه نقل شده كه در شريعت۷ کیلوبایت (۶۹۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- که درباره «اولوا الارحام» آمده، استفاده شده است. علاوه بر آن مفسران بزرگ شیعه و سنى جمله «اولوا الأرحام بعضهم ... » را بیان حکم ارث دانسته اند. ۹- اولویت۶۵ کیلوبایت (۴٬۶۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- (ان تتوبا الی الله فقد صغت قلوبکما). منظور از این دو نفر به اتفاق مفسران شیعه و اهل سنّت، «حفصه» و «عایشه» است که به ترتیب دختران «عمر» و «ابو بکر» بودند۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۴۵ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۹
- فرموده مراد از شهيد به قرينه روايات ديگر امام است و فرموده: روايات از طرق شيعه از ائمه عليهم السلام در اينكه آيه مخصوص اولاد فاطمه عليهما السلام است بسيار۹ کیلوبایت (۹۵۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
- معاند از منافق، مخالف از معاند، ساير فرق شيعه از از مخالف، منكر ضروري دين از فرق شيعه، منكر ضروري مذهب از منكر ضروري دين، مبدع۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- محدثين شيعه و جمعى از محدثان اهل سنت قائل شدهاند كه در قرآن تحريف وجود دارد و مقدارى از آن حذف شده است، در مقدمه مجمع اين قول را به جمعى از علماء شيعه و عدهاى۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- دنيا، در زمان قيام امام زمان عليه السلام گروهى را زنده مىكند، امّا مخالفان شيعه، آن را انكار مىكنند. 1- سوگند، همه جا نشانهى صحت و صداقت نيست. أَقْسَمُوا۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- اول اسلام حتى در زمان حضرت رسول «صلى اللَّه عليه و آله» - چنانكه از روايات شيعه و اهل سنت به دست مىآيد - به اين نام معروف شده است. اين آيه توحيد خالص و۹ کیلوبایت (۸۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- بلافاصله طلاق بدهد تا شوهر اول در تزويج او محذورى نداشته باشد باآن كه به تصريح شيعه و اهل سنت رسول خدا صلى اللّه عليه وآله و سلم به چنين و چنان شخص لعنت كرده۱۰ کیلوبایت (۱٬۱۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- كلمه «حميل السيل» - كه در روايت است - به معناى خاشاك و كف سيل است. و از طرق شيعه نيز قريب به اين مضمون روايت شده است. و نيز در آن كتاب است كه احمد و ابن مردويه۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۴۸ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۴
- شفاعت ميكنند، و مسأله شفاعت از ضروريات مذهب شيعه است و صريح آيات و اخبار متواتره و اجماع علماء شيعه بر او قائم جلد 16 - صفحه 96 است و انكار۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۶۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱
- فرموده مراد از شهيد به قرينه روايات ديگر امام است و فرموده: روايات از طرق شيعه از ائمه عليهم السلام در اينكه آيه مخصوص اولاد فاطمه عليهما السلام است بسيار۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- يمتلى جوف اهد كم قيحاً خير منآن يمتلى شعراً» بهد گويد: اين روايت از طريق شيعه از امام صادق عليه السلام از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم نقل شده است۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- از بين نميرود. اشاره آیه 158 شأن نزول: در بسیاری از روایات که از طرق شیعه و اهل تسنن آمده، چنین میخوانیم که: در عصر جاهلیت مشرکان در بالای کوه «صفا»۶۸ کیلوبایت (۶٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- - صفحه 444 وَ اذكُر فِي الكِتابِ إِبراهِيمَ در موضوع ابراهيم بين شيعه و سني و مشركين از جهاتي اختلاف شديدي است. اولا در نسب ابراهيم۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- حضرت عسكري (ع) راجع بتوريه يك نفر شيعه از اصحاب حضرت صادق (ع) با يك ناصبي که ناصبي از آن شيعه پرسيد که ميگويند تو رافضي هستي و۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
- اول اسلام حتى در زمان حضرت رسول «صلى اللَّه عليه و آله» - چنانكه از روايات شيعه و اهل سنت به دست مىآيد - به اين نام معروف شده است. اين آيه توحيد خالص و۱۱ کیلوبایت (۹۹۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۴
- شما بشيعه داريد با اينكه شما چهار مذهب داريد اما شيعه يك مذهب، گفتند براي اينكه شيعه لعن به خلفاء ميكنند. گفت آيا در كتب اخبار شما۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- شفاعت ميكنند، و مسأله شفاعت از ضروريات مذهب شيعه است و صريح آيات و اخبار متواتره و اجماع علماء شيعه بر او قائم جلد 16 - صفحه 96 است و انكار۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۶۶ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۲
- مقابل ساير فرق اسلاميه از عامه و شيعه غير اثني عشري. 9- ايمان بجميع ضروريات دين و ضروريات مذهب شيعه در مقابل كساني که منكر پارهاي۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- يمتلى جوف اهد كم قيحاً خير منآن يمتلى شعراً» بهد گويد: اين روايت از طريق شيعه از امام صادق عليه السلام از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم نقل شده است۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
- مراد از شاهد، قرآن، جبرئيل، زبان حضرت كه تلاوت مىكرد... است. ولى در روايات شيعه و اهل سنت هست كه شاهد على بن ابيطالب «عليه السلام» است. عيّاشى در ذيل آيه۱۴ کیلوبایت (۱٬۵۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- يقول: من قرء سورة برائة و الانفال فى كلّ شهر لم يدخله نفاق ابدا و كان من شيعة امير المؤمنين حقا و اكل يوم القيمة من موائد الجنّة مع شيعته حتّى يفرغ النّاس۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- هكذا مختلف است و هر كدام حرزي دارد، و نيز اختلاف ديگري است بين شيعه و سني در مقدار قطع بعضي، عامه گفتند از بند دست که موضع تيمم۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- رسول خدا«صلى الله عليه واله» و به زبان آن حضرت نسخ و تحريم شده است، امّا شيعه به پيروى از اهل بيت عليهم السلام عقيده دارند كه اين حكم نسخ نشده و تا روز۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- دوم را اتخاذ نمود چنانچه فتاوي علماء شيعه بر آنست. و مراد اينست که احرام براي عمره تمتع بمذهب شيعه و براي حج بمذهب جميع در غير۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- مسألهى حضرت مهدى عليه السلام و قيام جهانى او، در روايات بسيارى از طريق شيعه و اهلسنّت آمده و در اغلب كتب حديثى عامّه نيز مطرح شده و از مسلّمات اعتقادى۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- فردي از شيعه اجازه ميدهد که بدلخواه خود اينها را بكشد تا بغض دلش خالي شود باز زنده شوند و ديگري چنين كند که بعدد افراد شيعه اينها زنده۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۶۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵
- اهل ضلال و علماء اهل سنت حرام كردند رجوع به اخبار اهل بيت و كتب شيعه و فقط بكتب عامه و صحاح ستّه خود و اخبار مرويه از مثل انس و ابي۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۷۸ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۹
- كف را باقى ميگذارند كه بايد براى خدا باشد و اين مسلّم است مع الوصف مفسّرين شيعه مساجد را بمسجدهائيكه ساخته شده و ميشود يا تمام روى زمين تفسير نمىنمايند۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۷۷ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۵۲
- سوم قرار دادهاند و ظاهرا اين معنى از مسلّمات تاريخى و مشهور ميان سنّى و شيعه است و بنابر اين اسلام از بدو ظهور با تشيّع توأم بوده و با ولايت در عرض هم۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- سوم قرار دادهاند و ظاهرا اين معنى از مسلّمات تاريخى و مشهور ميان سنّى و شيعه است و بنابر اين اسلام از بدو ظهور با تشيّع توأم بوده و با ولايت در عرض هم۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- و آساني وَ أَمّا مَن آمَنَ ايمان بجميع امور ديني مطابق مذهب حقه شيعه اثني عشري و در ايمان چهار چيز معتبر است يقين اعتقاد اقرار! تسليم۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- ناجيه از فرق اسلام پيروان اهل بيت عصمت و عترت آن حضرت يعني شيعه اثنا عشريه ميباشند و در ميان اينها نيز بعضي عقائد باطله از قبيل۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
- فردي از شيعه اجازه ميدهد که بدلخواه خود اينها را بكشد تا بغض دلش خالي شود باز زنده شوند و ديگري چنين كند که بعدد افراد شيعه اينها زنده۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- رسالت را مى رساند سخن صاحب المنار در مورد ابلاغ آيات برائت و بدگوئى او از شيعه و كوششى كه براىاثبات افضل بودن ابوبكر به عمل آورده است اشكالات وارده بر گفته۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸